Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam,
Mam problem z kupującym. Sprzedałem zasilacz w pełni sprawny 22 grudnia, przesyłka doszła do kupującego 27 grudnia. Sprzedaję jako osoba prywatna, dzisiaj 21.01.2023 otrzymałem dyskusje, że towar jest uszkodzony. Co mogę zrobić w tej sytuacji i jakie są rozwiązania?
Z góry dziękuję za pomoc
Jako sprzedający prywatny zwrotu nie pryzmujesz a nawet minął czas na zwrot, ale kupujący składa reklamację i musisz ją rozpatrzyć w ciągu 14dni od chwili złożenia, możesz uznać albo nie możesz poprosić o odesłanie zasilacza w celu rozpatrzenia reklamacji, masz dowody i pewność ze był dobry> możesz odrzucić bez odsyłania.
Właśnie chodzi o to, że zasilacz na pewno był w pełni sprawny, bo wyjęty z sprawnego prywatnego komputera, ale nie jestem w żaden sposób tego udowodnić, a dziwne że po tylu dniach dopiero się kupujący odezwał z tą sprawą. Najgorsze jest to, że kupujący chyba wciąż może wystawić opinie i przez to mogę stracić sprzedaż na smarcie. Najlepiej przyjąć reklamację i pogodzić się ze stratą pieniędzy? Czy może odrzucić?
Na zwykłym Allegro sprzedajesz to może Ci wystawić negatywa ? na AL nie ma komentarzy, nie musisz tracić kasy możesz naprawić zasilacz i odesłać.
@nemezis20101 napisał(a):
a dziwne że po tylu dniach dopiero się kupujący odezwał z tą sprawą.
Widzisz. Nie rozumiesz pewnych rzeczy (jak to wszystko działa).
U mnie leżą dwie nierozpakowane paczki od 7 miesięcy. I czekają na sprawdzenie.
@nemezis20101 poproś o odesłanie na reklamację, sprawdź i rozpatrz reklamację jako prywatny masz taki obowiązek, odpowiadaj w dyskusji bo inaczej dostaniesz blokadę i obciążą Cię odszkodowaniem, napisz w dyskusji że czekasz na odesłanie produktu !!!
Ostatnio coraz częściej zdarza się że jak proszę klienta o odesłanie przedmiotu to nagle ulega on samonaprawienie. Niech odeśle - a może nie odeśle bo jest sprawny?
Poproś o zwrot przedmiotu na reklamację i sprawdź dokładnie czy kupujący nie uszkodził zasilacza samodzielnie go montując lub używając . Reklamację możesz przyjąć lub odrzucić.
Nie jestem w stanie sprawdzić czy kupujący uszkodził (bo się na tym nie znam), albo też naprawić zasilacza. To oznacza, że prawo jest przeciwko mnie. A co jak otrzymam ten zasilacz i stwierdzę że nie przysługuje reklamacja? Allegro wchodzi do gry? Czy może jakaś wyższa instancja? 😉
@nemezis20101 zacznij od napisania w dyskusji żeby odesłał, trafiają się też kombinatorzy co liczą na dodatkową kasę, jak odeśle sprawdź, jak będzie sprawny poproś o kasę na odesłanie, jak będzie uszkodzony a nie jesteś w stanie udowodnić uszkodzenia przez kupującego oddaj kasę, bo jak to olejesz to allegro odda z Ciebie doliczy do salda i zablokuje Ci konto 😞 odpisuj na każdą wiadomość w dyskusji do 24h !!! bo zanim się obejrzysz, nie będziesz miał towaru i kasy a zostaniesz z blokadą konta 😞
Każdy sprzedawca jest w stanie sprawdzić. Kupujący uszkodził zasilacz "na skutek przeciążenia" 🤣
Uszkodzenie przez złe użytkowanie i cyk odmowa. Głupio się szarpać za 47zł, ale że przez prawie 25 od dostania tego urządzenia nic wcześniej kupujący nie odpisał, czy nawet nie wspomniał że coś jest nie tak.
Sam decyzję podejmiesz, ale nawet za taką kasę nikt tego nie naprawi.
Jeżeli nie boisz się negatywa to odrzuć reklamacje w dyskusji.
@nemezis20101 Zadajesz kupującemu pytanie pt kiedy i w jakich okolicznościach doszło do uszkodzenia, podejrzewam że nie otwierał paczki i nagle sprawdził a tam w środku uszkodzony zasilacz czyli dopytaj czy zasilacz sprawdził zaraz po rozpakowaniu.
Jeśli ci potwierdzi to jako prywatny sprzedający rozpatrujesz reklamacje do 14dni od zgłoszenia a ponieważ jako prywatny za paczkę odpowiadasz do momentu wydania przewoźnikowi odrzucasz jego reklamację powołując się na to że przewoźnik uszkodził zawartość w transporcie. Działa prawo transportowe art o przyjęciu paczki bez zastrzeżen w terminie 7 dni od dostarczenia powinien towar sprawdzić i zgłosić uszkodzenie do przewoźnika oraz spisać protokół.