Mam mocne przekonanie, ze klienci niezbyt rozumieją mechanizm terminu wysyłki Allegro. Mam MNÓSTWO telefonów pt. "gdzie jest moja paczka, minęły już 3 dni a tu zero odzewu?". A tu towar był ustawiony na np. 7 dni roboczych. I klient robi wielkie oczy jak mu się tłumaczy. Mam już perdylion negatywów z tego powodu, są takie, które klient zdąży wystawić przed czasem, który zadeklarowałem! Nawija na mnie, ze musi długo czekać na przesyłkę, choć w Allegro było wystawione z odpowiednim marginesem. Rezygnuje z przesyłki i jeszcze negatywa daje - same straty.
Widocznie jest to tak nieczytelne dla klienta, ze on tego nigdzie nie zauważa. Dla większości klientów takie coś jak termin dostawy nie istnieje i uważa, ze skoro jest wystawione to jest wszystko na stanie i ma mieć natychmiast. Jak ktoś zamówi perdylion towarów z 24h wysyłką i **piiip**ółkę z 7 dni roboczych to w ciemno można założyć, ze klient nie wie, ze będzie czekał.
Pytanie, czy mozna wpisać maksymalny termin dostawy w treść ogłoszenia, czy regulamin zakazuje?
@nat_not czy takie dopiski na liście aukcji nie wprowadzają w błąd kupujących ?
@kostas11 Trudno mi odpowiadać za wszystkich kupujących. Takie oznaczenia na pewno wpływają na zwiększenie zainteresowania ofertą. Jeśli natomiast klient wybierze inną formę dostawy, która nie gwarantuje tak szybkiego otrzymania przedmiotu, ma tę informację w formularzu podczas składania zamówienia.
@the-foe Takie dopiski wprowadzają w błąd.
Ja jako kupujący wchodzę w zakładkę dostawa i widzę deklarowany termin dostarczenia. Przykładowo, kupiłem produkt w poniedziałek 07.12 i przy wyborze dostawy widzę informację "środa 09.12-czwartek 10.12. w punkcie". Rozumiem możliwość opóźnienia w transporcie, ale liczę na to że sprzedawca nada moją przesyłkę najpóźniej w środę 09.12. Jeśli tak się nie stanie sprzedawca zasługuje na odjęcie jednej gwiazdki za obsługę klienta.
no i źle rozumiesz. Ja mam ustawione wszystkie towary na wysyłkę na 48h (choć ok 80% wysyłam natychmiast), czyli mogę wysłać 11 grudnia jak ktoś zamówi dzisiaj. A tu na karcie produktu Allegro zmyśla:
Przewidywana dostawa: czw. 10 gru. - wt. 15 gru. w punkcie
I ja wysyłam 11.gru a Ty mi odejmujesz gwiazdkę :))
Nie, ja dobrze rozumiem. Skoro mam napisane dostawa 09.12-10.12 to oczekuję że sprzedawca nada paczkę najpóźniej 09.12. Nie jest winą kupującego że, jak twierdzisz, Allegro wprowadza w błąd.
@Mieszacz44 Sprzedający ma nadać przesyłkę w deklarowanym przez siebie czasie wysyłki ustawionym w ofercie, a widocznym w zakładce "dostawa". Tylko tyle i aż tyle.
"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄
@Knowhere a kto tam zagląda i po co, jak na liście ma dostawa pojutrze 😄 a w odstawie komunikat sprzedawca zazwyczaj nadaje 24h ale tworząc aukcję zadeklarował ze wyśle do 3 dni 😉
Ja tam zawsze zaglądam tylko nie wiem dlaczego nie zawsze jest tam podany czas wysyłki. W moim przypadku było podane 48h. Czas na wysyłkę minie dziś około 18. Sprzedawca jeszcze nie nadał mojej paczki. Gdyby dziś to zrobił to wtedy paczka najprawdopodobniej była by jutro w paczkomacie więc informacja podawana przez Allegro jest prawidłowa
Sprzedającego też nie. To czemu chcesz mu odjąć gwiazdkę? Odejmij Allegro, a najlepiej podaj ich do sądu. 😁
Ja nie mam obowiązku zagłębiać się w to kto wprowadza mnie w błąd. Jeśli przy ofercie widzę informację o planowanym czasie dostawy to mam prawo myśleć że tak deklaruje sprzedawca i liczę na to że w tym czasie chociaż nada przesyłkę, bo rozumiem że za opóźnienie w transporcie sprzedawca nie może odpowiadać. Jeśli to wina Allegro to Wam jako sprzedawcom psuje to później statystyki i komentarze i to Wy powinniście się z nimi sądzić, a nie kupujący.
@Mieszacz44 Właśnie źle rozumiesz, to jest TYLKO przewidywany czas dostawy, który wypisuje allegro, zaraz pod tym masz napisane jak określa się sprzedający, w ciągu ilu dni wysyła towar i to jest wiążące a nie przewidywany czas dostawy.
Wiem że to jest przewidywany czas dostawy i że niżej jest czas wysyłki określony przez sprzedawcę. Tak jak pisałem wcześniej, zakup 07.12. około 18, przewidywany termin dostawy 09.12.-10.12, czas określony przez sprzedawcę 48h czyli sprzedawca powinien nadać paczkę do 09.12. do godziny 18. Gdyby tak zrobił zmieścił by się w przewidywaniach Allegro i miałbym paczkę w Paczkomacie 10.12. Sprzedawca nadał jednak paczkę 10.12. więc nie zmieścił się w deklarowanym przez siebie terminie. Jeżeli ktoś deklaruje czas na wysyłkę 7 dni to Allegro nie wyświetla przewidywanego czasu dostawy na jutro czy pojutrze. Te dwie informacje są ze sobą powiązane
rozwaliłeś system "Gdyby tak zrobił zmieścił by się w przewidywaniach Allegro"
a znasz polskie przepisy? bo tam jest podana definicja czasu wysyłki
używając allegro akceptujesz regulamin allegro z jego bzdurną nowomową
ukrywaniem danych sprzedawcy i wielu informacji w zakładkach, ograniczeniami wyświetlania treści i jawnym łamaniem polskiego prawa
https://spolecznosc.allegro.pl/t5/zaawansowani-sprzedawcy/allegro-%C5%82amie-polskie-prawo/m-p/2782
@ZibiK30 widzisz problem gdzie go nie ma
to allegro wprowadza w błąd sprzedawców i kupujących mieszając czasem wysyłki
Sprzedawca nie może napisać np: jak kupisz w niedzielę towar to go otrzymasz w przyszłym tygodniu lub wyślę towar w ciągu czterech dni a do tego szanowny kupujący musisz doliczyć czas dostawy podany w regulaminie przewoźników dla danego typu dostawy w tym czas odbioru towaru przez kuriera
ponadto sprzedawca deklaruje allegrowy przewidywany czas wysyłki w momencie wystawiania oferty - a mógł to zrobić w roku 2000
w mojej przykładowej ofercie widnieje czas
śr. 16 gru. - pt. 18 gru. w punkcie
mimo, że deklarowałem go zupełnie inaczej
jak widzisz w powyżej podanym linku długo walczyłem z allegro bym mógł podawać rzeczywisty czas wysyłki nie przewidywany = ale zderzyłem się ze ścianą
w jednym masz rację @ZibiK30
"Nie wyobrażam sobie zakupu nie sprawdzając terminu dostawy a większość uzależnia swoją decyzję od tego terminu"
czas wysyłki to obowiązkowy parametr informacyjny podany w ustawie konsumenckiej
@RED @Czytaj ze zrozumieniem. Pisałem o tym że te dwie informację czyli deklaracja sprzedawcy i przewidywania Allegro są ze sobą połączone i Allegro nie przewiduje dostawy na jutro jeśli sprzedawca deklaruje późniejszy termin wysyłki.
Powiedz to moim 2000+ aukcjom, która żadna nie jest ustawiona na jutro, a tak to "reklamuje" mi Allegro i od tego czasu mam kosmiczny wzrost negatywów.
@Mieszacz44 Nie do końca tak jest. Jeśli sprzedawcy uda się wysyłać wcześniej niż zadeklarował, to Allegro mu skróci czas przewidywanej dostawy na podstawie czasu tych wysyłek. To, że trzy razy udało mu się wysłać wcześniej, nie znaczy, że zawsze tak będzie. I to jest allegrowe wprowadzanie kupujących w błąd.
@REDNo ja się odniosłem z punktu widzenia kupującego a mam także doświadczenie jak sprzedawca wysyłając kilka przesyłek dziennie. Ja jako kupujący rozumiem, że nie można liczyć soboty i niedzieli jako czasu że będziesz pracował i wysyłał, nawet piątek rozumiem ze może się zdążyć że nie zdążysz wysłać jak zamówię koło południa. Ale liczę już że w pn do 10 będzie nadana czekała na odbiór kuriera.
Piszesz:
w mojej przykładowej ofercie widnieje czas
śr. 16 gru. - pt. 18 gru. w punkcie
mimo, że deklarowałem go zupełnie inaczej
No i ja Tobie tu i teraz na forum wierze, rozumiem i współczuje. Ale jako kupujący g... mnie to interesuje czy dasz radę się wywiązać czy też nie. Deklarujesz do 3 dni towar u klienta to ja się tym sugeruje, tego oczekuje i wymagam. jak będę chciał później od 5 do 7 dni i tam będzie zapewne cena tańsza o 0,5% to tam zamówię.
Wszyscy wiemy o co chodzi z czasem wysyłki, wysyłasz najszybciej, masz najwięcej zamówień. Pod warunkiem, że się wyrabiasz bo inaczej negatywne opinie Cię zniszczą jako świetnego sprzedawce i nie będzie już powyżej 99% dobrych ocen. Allegro zachęca kupujących , to ilością monet chyba im szybciej tym więcej, jest tak?
Jeśli Allegro Ci wystawia terminy nie zgodne z Twoim czasem dostawy to sygnał aby się zwrócić do Allegro z pretensjami i odszkodowaniem że wprowadza Twoich klientów w błąd a Ty na tym tracisz a mnie jako klienta to nie interesuje bo ja chce szybko kupić a nie ubolewać i współczuć nad czyimiś problemami.
Takie są realia, płacę i żądam, nie daje pieniędzy częściowo w "marchewce" bo mam jej za dużo a hurtownie nie chcą mi jej skupować i dlatego nie mam tylu pieniędzy aby Ci zapłacić w 100% pieniędzmi, czujesz to? powiedziałbyś mi że jestem chory i nie interesuje Cię mój problem z odbiorem marchewki przez hurtownie i chcesz 100% gotówki za towar. 😉
Odnośnie tych podawanych terminów dostaw to też mam z tym problem. Allegro podaje dziwne informacje. Raz wyświetlają terminy krótsze niż deklaruję innym razem dłuższe. Bez sensu.
Było dobrze kiedyś. Czas WYSYŁKI. I każdy to widział, mógł wrócić do momentu zamówienia aby sobie sprawdzić czy sprzedawca się wywiązał. A teraz każdy wejdzie w apkę czy szczegóły transakcji i sugeruje się danymi, które tak naprawdę Allegro podaje. Według do końca niejasnych zasad...
A cierpią na tym obie strony. Sprzedawcy bo często dostają po łbie bez powodu, a także klienci, wprowadzani w błąd przez Allegro.
@Mieszacz44 nie prawdą jest co piszesz. Osobiście miałem przypadki, że Allegro podawało termin dostawy szybciej niż ja miałem ustawiony wysyłki!!
Pisałem zresztą tu o tym swego czasu. Tylko trochę mnie tu znów nie było. Wpadłem zresztą tylko na chwilę 😛
@nat_not pisz z większą ostrożnością Takie oznaczenia na pewno wpływają na zwiększenie zainteresowania ofertą
Bo to jest ewidentne przyznanie sie do manipulowania przez serwis ofertami w celu przyciągnięcia kupującego poprzez wprowadzenie go w błąd
a takie działanie ma już swoje definicje w kodeksie karnym