Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Mam mocne przekonanie, ze klienci niezbyt rozumieją mechanizm terminu wysyłki Allegro. Mam MNÓSTWO telefonów pt. "gdzie jest moja paczka, minęły już 3 dni a tu zero odzewu?". A tu towar był ustawiony na np. 7 dni roboczych. I klient robi wielkie oczy jak mu się tłumaczy. Mam już perdylion negatywów z tego powodu, są takie, które klient zdąży wystawić przed czasem, który zadeklarowałem! Nawija na mnie, ze musi długo czekać na przesyłkę, choć w Allegro było wystawione z odpowiednim marginesem. Rezygnuje z przesyłki i jeszcze negatywa daje - same straty.
Widocznie jest to tak nieczytelne dla klienta, ze on tego nigdzie nie zauważa. Dla większości klientów takie coś jak termin dostawy nie istnieje i uważa, ze skoro jest wystawione to jest wszystko na stanie i ma mieć natychmiast. Jak ktoś zamówi perdylion towarów z 24h wysyłką i **piiip**ółkę z 7 dni roboczych to w ciemno można założyć, ze klient nie wie, ze będzie czekał.
Pytanie, czy mozna wpisać maksymalny termin dostawy w treść ogłoszenia, czy regulamin zakazuje?
@ko_alka @mr_oma @la_nika @nat_not @_HolaOla_ Proszę o podanie szczegółowej jednoznacznej definicji co oznaczają poszczególne opcję deklarowanego czasu wysyłki tj. "natychmiast" , "1 dzień" , "2 dni" itd. Czy te sformuowania dotyczą dni roboczych czy kalendarzowych, w jakich godzinach itd? Przykładowo czy określenie "natychmiast" dosłownie oznacza, że sprzedający wyślę towar o każdej porze dnia i nocy 24h/7 dni dosłownie w kilka minut po zamówieniu? Bo dosłownie to ja tak rozumiem słowo "natychmiast". A jak to rozumie Allegro i jak mają to rozumieć klienci? Gdzie znajduje się taka informacja? Szukałem w regulaminie ale nie znalazłem. I zgadzam się z większością użytkowników tutaj - klientów interesuje zadeklarowany przez sprzedawcę przedział czasowy wysyłki a nie jakieś "przewidywane" wg statystyk Allegro czasy dostawy. I prawo wymaga podania konkretnej deklaracji czasu wysyłki a nie przewidywanej. To co Wy wprowadzacie jest bezsensowne i niezgodne z przepisami o sprzedaży internetowej.
@ko_alka @mr_oma @la_nika @nat_not @_HolaOla_ Gdzie w opisie oferty można znaleźć informację o tym, w jakim maksymalnym czasie sprzedający wyśle zamówiony towar? Taki parametr "wysyłka w ciągu" sprzedający musi podać podczas wystawiania oferty ale co ciekawe jako kupujący nie widzę tego. Jest tylko "przewidywany termin dostawy" a to nic nie znaczy i tylko wprowadza w błąd... przewidywany przez Allegro na podstawie nie wiadomo czego. Ja chcę konkretnie wiedzieć co deklaruje sprzedający tzn. kiedy ma zamiar wysłać paczkę. Proszę o odpowiedź, w końcu po coś wpisanie tego parametru jest wymagane.
@wicekdw Nie widzisz tej deklaracji sprzedającego, ponieważ nie jest to pełna informacja o czasie oczekiwania na przesyłkę. Przwidywany czas dostawy określamy na podstawie wielu czynników - tutaj szczegóły. Pozwala to przewidzieć dużo precyzyjniej kiedy otrzymasz paczkę.
@nat_not Pozwolisz, że jako klient sam zdecyduję jaka informacja jest dla mnie bardziej istotna - czy deklaracja sprzedającego czy "przewidywania Allegro". Jest to jak najbardziej pełna informacja o czasie dostawy: do deklaracji sprzedającego o czasie wysyłki dodaję sobie maksymalny czas realizacji usługi firmy przewozowej i wychodzi mi maksymalny pewny termin dostawy, którego mam prawo oczekiwać. A wasz "przewidywany termin dostawy" wprowadza w błąd zarówno kupujących jak i sprzedających - to jest po prostu wróżenie z fusów i moi przedmówcy już to w tej dyskusji udowodnili. Nadal czekam na wskazanie gdzie w ofercie jest wskazany konkretnie MAKSYMALNY TERMIN DOSTAWY (lub wysyłki). Coś mi się wydaje, że prawo tego wymaga, a nie jakiś niejasnych przewidywań. Co więcej, blokujecie sprzedającemu podanie takiej informacji dla kupującego. O terminie dostawy wypowiadacie się bezpodstawnie w imieniu sprzedającego. Kiedyś był w ofercie widoczny taki zapis: "Wysyłka w ciągu: (np.) 2 dni", teraz tego nie ma bo Allegro wie lepiej. Czy będziecie za swoje przewidywania odpowiadać prawnie przed klientem jeśli paczka nie dotrze na czas zgodnie z waszymi przewidywaniami? Oczekuje konkretnej odpowiedzi.
@wicekdw Jest to jak najbardziej pełna informacja o czasie dostawy: do deklaracji sprzedającego o czasie wysyłki dodaję sobie maksymalny czas realizacji usługi firmy przewozowej i wychodzi mi maksymalny pewny termin dostawy - zauważ, że informacja zdobyta w ten sposób opiera się wyłącznie na deklaracjach - sprzedającego i przewoźnika.
Informacja, którą klienci otrzymują w wyniku naszego rozwiązania, uwzględnia również faktyczny czas nadawania przesyłek przez sprzedającego oraz faktyczny czas dostarczania przesyłek w konkretnym czasie (uwzględniając np. okres przedświąteczny, dni wolne).
Nie planujemy powrotu do prezentowania przewidywanego czasu dostawy jedynie w oparciu o deklaracje. Będziemy raczej udoskonalać wprowadzony system, żeby z jeszcze większą dokładnością informować klientów, kiedy otrzymają zamówienie.
@nat_not Piszesz nieprawdę. "Informacja, którą klienci otrzymują w wyniku naszego rozwiązania, uwzględnia również faktyczny czas nadawania przesyłek przez sprzedającego" - to NIE JEST FAKTYCZNY czas nadania przesyłki, którą właśnie zamawiam. To jest tylko jakieś mętne przewidywanie, średnia z DOTYCHCZAS realizowanych wysyłek a nijak ma się to do kolejnych, obecnych ofert i przesyłek. Jeśli sprzedający wysyłał wcześniejsze zamówienia przed wymaganym czasem to tak właśnie podajecie w przewidywaniach, a nie koniecznie tym razem również wyśle wcześniej. Przecież to oczywiste.
'"do deklaracji sprzedającego o czasie wysyłki dodaję sobie maksymalny czas realizacji usługi firmy przewozowej i wychodzi mi maksymalny pewny termin dostawy - zauważ, że informacja zdobyta w ten sposób opiera się wyłącznie na deklaracjach - sprzedającego i przewoźnika." - No i bardzo dobrze, że opiera się na deklaracjach bo deklaracja jest wiążąca i właśnie na podstawie tych deklaracji wiem czego oczekiwać i kiedy ewentualnie mogę składać reklamację na dostawę. Chyba zgodzisz się ze mną, że konkretna deklaracja jest bardziej wiążąca niż jakieś "przewidywanie". Co powiesz na to, że prawo o sprzedaży na odległość wymaga podania do wiadomości kupującego konkretnego czasu wysyłki? I to sprzedawca ma obowiązek podać jasno ten czas a nie Allegro. Wy taką możliwość sprzedawcy blokujecie i blokujecie możliwość zapoznania się z taką informacją klientowi. To jest moim zdaniem niezgodne z prawem i napiszę o tym do UOKiK. @nat_not czy deklarujesz, że jeżeli paczka nie dotrze w podanym dla klienta "przewidywanym" przez Allegro terminie to Allegro weźmie za to odpowiedzialność prawną? Allegro przyjmie wtedy reklamację na niedotrzymanie terminu dostawy?
@wicekdw
W ofercie w zakładce DOSTAWA masz informację o takiej treści: "Podczas tworzenia tej oferty sprzedawca zadeklarował, że wyśle towar ...".
- w miejscu kropek jest podawany termin wysyłki deklarowany przez Sprzedającego.
Drugim wiążącym terminem w przypadku gdy Sprzedawca nie zadeklarował terminu dostawy (a jedynie termin wysyłki), a kupującym jest konsument: jest 30-dniowy termin na wydanie rzeczy przez Sprzedającego wynikający wprost z Art 5431 kc - po upływie którego Kupujący może wyznaczyć Sprzedawcy termin dodatkowy, a bo jego bezskutecznym upływie może od umowy odstąpić.
Predykcja Allegro czasu dostawy - nie jest terminem umownym w rozumieniu przepisów kc.
@A3dam Bardzo dziękuję za wskazanie! Ja jakoś szukałem i nie widziałem ale faktycznie jest taka informacja po otwarciu zakładki "dostawa" na samym dole i w wersji komputerowej strony i w mobilnej, masz oczywiście rację. 🙂 Szkoda , że moderator nie potrafił mi odpowiedzieć na to pytanie. Mimo wszystko przepraszam za brak spostrzegawczości, mea culpa.
Predykcja Allegro czasu dostawy - nie jest terminem umownym w rozumieniu przepisów kc.
zapomniałeś dopisać i ustawy konsumenckiej
co naraża sprzedawcę na sankcje na portalu np: komentarze negatywne
i prawne typu: kary od uokik i inspekcji handlowej
Tylko co z tego jeżeli kupujący praktycznie nie zagląda do żadnej zakładki więc również nie czyta. Krótko mówiąc ma to w d....e. On chce już natychmiast, a to że przesyła od 2 dni leży w punkcie odbioru ma w tym samym mało przyjemnym miejscu i jest bardzo zdziwiony kiedy podsyła mu się tracking. Podają kilka numerów telefonów i dziwią się że info o przesyłce dostali akurat nie na ten na który chcieli.
Gdzie tutaj jest informacja o deklarowanym przez sprzedającego czasie WYSYŁKI? Ta ilość dni roboczych to jest deklarowany czas wysyłki czy prognozowany czas dostawy? Bo już nie wiem jak to rozumieć... w jednych ofertach jest informacja o DEKLAROWANYM czasie wysyłki a w innych nie ma. Co tu jest w końcu grane? Wprowadzacie kupujących w błąd i łamiecie prawo @ko_alka @mr_oma @la_nika @nat_not @_HolaOla_
Czas wysyłki ustawiony przez sprzedającego powinien być pod spodem.
I ta informacja brzmi: „Podczas tworzenia tej oferty sprzedawca zadeklarował, że wyśle towar w ciągu”
Ta deklaracja jest widoczna w ofercie przed zakupem. Po zakupie po wejściu w opcje dostawy już jej nie widać.
@wicekdw Czy pod metodami dostawy nie znajduje się sekcja "Czas wysyłki: ..."? Czy w żadnej ofercie nie widzisz zadeklarowanego czasu wysyłki przez Sprzedającego? Podaj mi proszę numer tej oferty.
@Kaliope_Brzeg ma rację. Informacja "Podczas tworzenia oferty sprzedający zadeklarował, że wyśle towar w ciągu..." przestaje być widoczna po zakupie. Sprawdziłem i faktycznie tak jest, dla zakupionego towaru, po wejściu w ofertę już tej informacji nie widzę a po wylogowaniu ze swojego konta ponownie widzę. Tylko dlaczego tak jest, jaki to ma sens? Czyżby chodziło o to, żeby klient po zakupie nie mógł sobie już sprawdzić deklarowanego czasu wysyłki i nie miał pretensji jeśli towar nie zostanie wysłany na czas?
@wicekdw Mam niedużo informacji, więc mogę tylko przypuszczać, że po zakupie wchodzisz w ofertę przez zakładkę “Kupione”, która przekierowuje na snapshot oferty z danego czasu zakupy. Można to zobaczyć po adresie URL w przeglądarce.
Jeśli chcesz sprawdzić zadeklarowany czas wysyłki w danej ofercie, przejdź do niej przez np. przez listing, nie przez zakładkę "Kupione". 🙂