Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Dzień dobry,
Proszę o podpowiedź co mam zrobić klient kupił towar 14 stycznia, paczka została od niego odebrana bez zarzutu. A w dniu 29 stycznia zakłada mi dyskusję, że otworzył przesyłkę i że zakupiony towar jest połowicznie uszkodzony. Do tego pisze mi, że nie może zwrócić przesyłki za darmo tylko, że Allegro żąda od niego za wysyłkę zwrotną 60 zł i że on nie chce tego płacić. Dodam, że wysyłka do niego była darmowa, bo zrobiłem wysyłkę za darmo powyżej kwoty 300 zł, rzecz kosztowała 369 zł. Klient chce wymiany towaru na nowy albo naprawy. Naprawić można tylko przez serwis producenta odpłatnie. Rzecz w momencie wysyłki była w pełni sprawna, była przepakowywana. Informację o tym, że coś jest nie tak dostałem po 10 dniach, gdzie nie można nawet złożyć reklamacji u przewoźnika, bo być może coś się stało w transporcie stąd uszkodzenie. Mam zapłacić za przesyłkę zwrotną i oddać mu pieniądze albo odesłać naprawioną rzecz?
@sklep_z_lampami Jeśli klient zgłosił reklamację - to jako sprzedający, masz obowiązek ją rozpatrzyć oraz wydać decyzję reklamacyjną w ciągu 14 dni od momentu zgłoszenia przez klienta. W przypadku, gdy jego roszczeniem reklamacyjnym jest naprawa lub wymiana - to jako sprzedawca powinieneś odebrać towar od klienta we własnym zakresie. Informację o tym znajdziesz w tym artykule.
A to jest reklamacja czy co? Właśnie o to się pytam jak to interpretować. Towar wyszedł cały. Klient nie sprawdził go przy kurierze i zgłasza po 10 dniach, że coś jest nie tak. W czasie tych 10 dni równie dobrze ktoś mógł go próbować montować i został uszkodzony w trakcie montażu.
A wy z Allegro to się powinniście jak najmniej wypowiadać. Wy tylko wszędzie włazicie klientowi językiem i nie patrzycie na dobro sprzedawców.
To jest reklamacja. Brak decyzji w ciągu 14 dni będzie uznane jako przyjęcie (uznanie) reklamacji.
@sklep_z_lampami Jeżeli klient otworzył przesyłkę i stwierdził uszkodzenie przedmiotu to powinien natychmiast cię o tym powiadomić i równocześnie złożyć reklamację przewoźnikowi.
Termin na zgłoszenie reklamacji przewoźnikowi minął po 7 dniach od dostarczenia.
Klient albo zaniedbał swoich obowiązków albo uszkodził przedmiot w trakcie użytkowania a teraz usiłuje wyłudzić odszkodowanie.
Masz prawo odrzucić reklamację bez zwrotu przedmiotu, uzasadnij tym że klient stwierdził uszkodzenie w trakcie rozpakowywania i nie zgłosił zastrzeżeń firmie kurierskiej, a również nie powiadomił cię o zdarzeniu.
Oczywiście możesz też odebrać przedmiot, zwrócić pieniądze i naprawiać nie swoje uszkodzenie.
@sklep_z_lampami prosta sprawa ma 7 dni na sprawdzenie stanu towaru/ paczki po odbiorze więc patrzysz kiedy odebrał i patrzysz kiedy się odezwał jak minęło 7 dni wg prawa paczka doręczona bez wniesienia zastrzeżeń czyli paczka i zawartość cała. Ciebie nie obchodzi co on robił przez ten cały czas z tym takie jest prawo reklamację możesz odrzucić i są na to wyroki prawomocne gdzie sąd stwierdza wprost kupujący nie dopełnił obowiązku sprawdzenia rzeczy mu wydanej sprzedawca jest wyłączony z odpowiedzialności za to.
@sklep_z_lampami napisz w dyskusji że paczka została odebrana bez uwag, do 7 dni nie został spisany protokół szkody, do uszkodzenia mechanicznego ( upadek ) doszło z winy kupującego po wydaniu towaru, reklamację odrzucam 😄