anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

W jaki sposób mogę zwalczyć nieuczciwą konkurencję na allegro?

Diabetologic
#1 Nowicjusz#

"Kupujący", który wystawił negatywną recenzję oraz dwie negatywne opinie dla moich produktów nie jest w stanie wysłać mi zdjęcia rzekomo uszkodzonego produktu, bądź go zwrócić. Prosiłam o nie przez ostatnie dwa dni. Kupujący założył nawet dyskusję, gdzie napisał, że chce zwrotu pieniędzy, po zapytaniu o zdjęcie ją zakończył. Produkt był odebrany na placówce poczty polskiej, gdzie również nie było zgłoszonego żadnego problemu. Dodatkowo, opinia wystawiona do mojego produktu mówi o "uszkodzeniu przesyłki", a nie o samym produkcie, w związku z czym również powinna zostać usunięta.

Zgodnie z art. 11.6 regulaminu Allegro:
„Niedozwolone jest uczestniczenie przez Użytkownika w Transakcji wyłącznie w celu wystawienia oceny (np. aby sztucznie zawyżyć lub zaniżyć wiarygodność Sprzedającego).”

Ponadto, art. 11.7 stanowi:
„Allegro.pl nie ingeruje w treści ocen i odpowiedzi, jednakże zastrzega sobie prawo do edycji, usunięcia lub zablokowania możliwości ich wystawienia w uzasadnionych przypadkach, gdy:

a. naruszają postanowienia Regulaminu, w szczególności artykułu 11.5 lub 11.6,

Dodatkowo, Allegro może usunąć opinię o produkcie, jeśli: opinia nie dotyczy samego produktu, lecz przebiegu transakcji, istnieje podejrzenie, że opinia została dodana przez robota lub w celu sztucznego zaniżenia bądź zawyżenia oceny produktu.

Mimo tego, że próbuję skontaktować się z allegro od dwóch dni nie idzie to po mojej myśli. Chcę wyjaśnienia sprawy, a zamiast tego zostaję z odpowiedzią w stylu "Nie jesteśmy stroną transakcji". Jest to przykre, patrząc na to ile sam portal potrafi pochłonąć środków na promocję, reklamę, prowizję od sprzedaży, od sprzedaży wyróżnionej z resztą też, abonamenty, sposób płatności, przewalutowanie a na końcu zostajemy z produktem, który po działaniu nieuczciwej konkurencji ma jedną gwiazdkę, a konto świeżo założonej firmy już wyłapało negatywa mimo tego, że większość przesyłek jest u klientów na drugi dzień.

Dajcie mi proszę znać, czy z takiej sytuacji jest jeszcze jakieś wyjście czy zostało już tylko zgłoszenie do UOKiK i odejście z allegro
@Syrena_zT@N_Nitka28@RaBarbar_ka@MiMary@w_kiwi@Sa_nova@la_nika@nat_not@_HolaOla_ 

oznacz moderatorów
4 ODPOWIEDZI 4

matt_rose
Moderator
Moderator

Cześć @Diabetologic, widzę, że kontaktowałaś się z nami w sprawach o numerach 51320001 oraz 51306007.
Poinformowaliśmy, że w treści opinii kupujący wskazuje na jakość towaru, a jako strona trzecia nie posiadamy możliwości sprawdzenia w jakim stanie przedmiot został wysłany i w jakim go otrzymał klient. Kupujący ma prawo do subiektywnej opinii, a tak jak napisaliśmy w korespondencji e-mailowej ocenę możemy usunąć tylko w konkretnych przypadkach
W tym przypadku zachęcam do wyjaśnienia sprawy z kupującym.

   Mateusz
   Moderator
oznacz moderatorów

Diabetologic
#1 Nowicjusz#

Tak jak napisałam - klient chciał również zwrotu pieniędzy za zamówiony towar. Gdy zapytałam o zdjęcie od razu zamknął dyskusję. Czy tego typu zachowanie jest naturalne? Każda przesyłka jest ubezpieczona i każdy mój klient może liczyć na pełny zwrot pieniędzy w przypadku niefortunnego uszkodzenia zawartości. Na pierwszy rzut oka widać, że jest to działanie na szkodę konkurencji i nie negują tego nawet wasi konsultanci. Dlaczego więc jesteście obojętni na całą sprawę? Co powstrzymuje mnie jako allegrowicza przed zakupem na aukcjach innych sprzedawców oraz wystawieniem im podobnej opinii?

oznacz moderatorów

matt_rose
Moderator
Moderator

Rozumiem, że jest to nieprzyjemna sytuacja @Diabetologic, jednak nie mamy wpływu na to, czy kupujący zdecyduje się przesłać zdjęcia lub kontynuować dyskusję. To już leży po jego stronie i opinia, którą wystawił, mieści się w ramach regulaminu i nie ma podstaw do jej usunięcia. Jeśli uważasz, że to było celowe działanie na Twoją niekorzyść, zawsze można rozważyć dochodzenie sprawy na drodze sądowej.

   Mateusz
   Moderator
oznacz moderatorów

Diabetologic
#1 Nowicjusz#

Bardzo, ale to bardzo dziękuję za pomoc całemu zespołowi allegro 🙂

Wychodzi na to, że droga sądowa to najlepsze co może mnie spotkać w walce uczciwą konkurencję na allegro. Może jeszcze UOKiK pomoże.

oznacz moderatorów