Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Mam wystawione buty motocyklowe REBELHORN PISTON II, wszystkie rozmiary które mam dostępne są połączone w wielowariantowość. Problemem jest to, że dla kupującego wybór rozmiaru nie wyświetla się poprawnie. Oferuję rozmiary 39, 40, 41, 42, 43, 45, 46 a mimo to pokazuje na jednej stronie rozmiary tylko 39 42 43 46 a na drugiej 41 45 a rozmiar 40 totalnie został ominięty. Próbowałem edytować aukcje jak i łączyć w wielowariantowość od nowa. Jak ten problem rozwiązać?
@moto-planet wracam z odpowiedzią.
We wskazanych ofertach widoczne są warianty produktowe. Łączymy je w inny sposób niż warianty ofertowe, dlatego mogą się różnić.
Aby wszystkie rozmiary się wyświetlały, powinny mieć taką samą miniaturę i parametry:
- Typ,
- Marka,
- Rodzaj.
Ważne, aby zarówno miniatura, jak i parametry zgadzały się w produktach. Możesz zgłosić zmiany w formularzu "Zgłoś błąd w produkcie", jeśli któreś parametry lub miniatury są niepoprawne. W tym formularzu możesz też sprawdzać poprawność tych danych.
W przypadku jak mam dwie pary butów tego samego modelu ale w innym kolorze to z pomocą narzędzia wielowariantowość, klient widział dostępne rozmiary w obu kolorach. Dlaczego więc używając narzędzia wielowariantowość zamiast tworzyć warianty ofertowe, tworzą się warianty produktowe? Przez te warianty produktowe we wszystkich wystawionych obuwiach mam teraz bałagan.
@la_nika ,powiesz mi jak mam połączyć warianty wg koloru?
Tutaj mam identyczny but,różni się tylko kolorem i materiałem (jeden skóra zamszowa,drugi skóra licowa)
https://allegro.pl/oferta/czolenka-skora-zloty-kordel-2501-r-36-gratis-13204039435
https://allegro.pl/oferta/czolenka-skora-czarny-zamsz-kordel-2501-r36-gratis-13200183934
Dlaczego w widoku Wielowariantowość jest to połączone poprawnie
a w widoku oferty kolory nie są połączone
Przecież to ręce opadają.Powinienem wystawić 100 ofert,a bujam się w tym samym czasie z dwoma
Gdzieś tu czytałem,że żeby się to poprawnie połączyło,miniaturki z katalogu powinny być takie same
Powaga?
Przecież przy wystawianiu czarnego buta,nie podłączę się do produktu z katalogu ze złotym butem.Dodatkowo w tytule artykułu z katalogu jest kolor złoty.
Czyli co,żeby moje oferty połączyły się poprawnie wg koloru,mam wybierać czarnego buta z katalogu,gdzie wystawiam złoty but?
Dlaczego w zakładce wielowariantowość oferty są połączone poprawnie wg rozmiaru i koloru,a na stronie oferty widoku koloru już nie ma
Możesz mi to łopatologicznie wyjaśnić?
Takich kwiatków mam dzisiatki i machnąłem już na to ręką,bo stare,ale przy wystawianiu nowych ofert koszmar powraca
A może inne moderatorki mógłbym zaprosić do dyskusji @ko_alka @mr_oma @la_nika @nat_not @_HolaOla_ ,a najlepiej jakiegoś administratora,bo nie wiadomo co z tym dalej robić
edycja:
Jest jeszcze jeden kwiatek.Te złote buty rozmiary 36-39 połączyły się poprawnie,a 40 już nie.Możecie mi powiedzieć dlaczego?
@na-obcasach w tej kategorii bierzemy pod uwagę warianty produktowe. To oznacza, że warianty produktowe zastępują warianty ofertowe. W takich kategoriach pokazujemy warianty produktów we wszystkich ofertach – pod warunkiem że mamy je w Katalogu. Jeśli wystawiasz w tych kategoriach oferty wielowariantowe, również zastępujemy je wariantami produktowymi.
Sprawdziłam warianty produktowe dla tych dwóch ofert, które przesłałeś i łączymy je na podstawie parametrów: Rodzaj obcasa, Marka, Nosek, Wysokość obcasa/platformy, Materiał platformy, Materiał zewnętrzny oraz na podstawie miniatury.
Dopytuję czy jest możliwość połączenia tych produktów, tak aby wielowariantowość była oparta również na kolorze, jednak są to osobne produkty i dlatego takie połączenie może nie być możliwe. Niemniej, poproszę Cię jeszcze o cierpliwość, dam znać, gdy tylko otrzymam odpowiedź!
@la_nika ,nie wiem jak się nawet do tego odnieść,bo ręce opadają.Dla was ważniejsze jest połączenie produktów po rodzaju obcasa? Widywałem takie "kwiatki" że łączyliście obuwie typu glan,z botkiem do kostki,tylko dlatego ,że ma taki sam obcas.Łączyliście szpilki z obcasem słupek,bo to była podobna wysokość obcasa.Łączyliście czółenka z kozakami,bo miały taki sam materiał podeszwy i materiał zewnętrzny
Ludzie,czy na tym to polega?
Klient szuka czółenek typu szpilka,a wy wciskacie mu buty z obcasem słupek
Klient szuka glany,a wy wciskacie mu botki do kostki,bo marka jest taka sama
Klient szuka czółenka z odkrytą piętą,a wy wciskacie mu pełne buty,bo mają taki sam nosek.
Nie muszę Ci tego chyba dobitniej tłumaczyć,bo jesteś kobietą i szczerze wątpię że nie widzisz tej paranoi
Oferty które wyżej wkleiłem mają identyczne parametry.Różnią się tylko kolorem.Czy nie uważasz że w tym przypadku,kobieta która chce kupić buty i ma określone preferencje,wolałaby porównać identyczne buty,ale w różnych kolorach,czy nawet materiale zewnętrznym (skóra zamszowa/skóra licowa) niż porównywać ze szpilkami koturny,tylko dlatego że mają taką samą wysokość obcasa?
Przecież to może doprowadzić klienta do szału,szuka kozaka do kolana,a wy wciskacie mu botka,bo ma podobny obcas,markę,nosek,wysokość obcasa,materiał podeszwy,czy materiał zewnętrzny
Ale gdyby te kozaki chciał kupić w innym kolorze,to już tego nie zobaczy,bo od nowego roku pozbawiliście go tego wyboru.Musi na nowo ganiać po ofertach,a nóż coś znajdzie
W związku z tym jeszcze raz dopytuję,dlaczego te dwie oferty które zamieściłem w poprzednim poście,nie są połączone kolorystycznie.Mają identyczne parametry poza kolorem i materiałem zewnętrznym,jedna jest skóra licowa,a druga skóra zamszowa.Żeby nie było,nawet oferty które wrzucałem,które miały taki sam materiał zewnętrzny,np obydwie skóra licowa,a różniące się wyłacznie kolorem,też nie zostały połaczone
Po co w związku z tym jest zakładka Wielowariantowość.Zlikwidujcie ją,bo pomimo że tam oferty połączone wyświetlają się prawidłowo,to w widoku oferty już tego nie widać.
Po co denerwować i wprowadzać w błąd użytkowników,oraz generować u nich syzyfową pracę,skoro ta zakładka wisi teraz w próżni,nie jest do niczego przydatna
@na-obcasach wracam z informacją. Zmieniliśmy zdjęcie na taką samą perspektywę i teraz są połączone w wariancie produktowym przez rozmiar i kolor/wzór.
Rozumiem Twoje zastrzeżenia, to co mogę zaproponować to, żebyś zgłaszał do nas takie problemy i będziemy je wyjaśniać. Nam również zależy, żeby kupujący łatwo dokonywali zakupów i odnajdywali przedmioty, które ich interesują.
@la_nika Dziękuję za wzięcie pod uwagę moich sugestii.Sama przyznasz że od razu lepiej to wygląda 🙂
Jednak jeśli dobrze zrozumiałem Twoje wyjaśnienie,nanieśliście poprawki tylko w tych dwóch ofertach które zgłosiłem? Nie może to być robione z automatu dla każdej wystawionej oferty w wariancie produktowym? Przecież kiedyś w wielowariantowości ładnie się to wszystko łączyło w rozmiary i kolory.
Trochę bez sensu zgłaszać się do was z prośbą o naniesienie poprawek dla każdej oferty,bo obecnie łączy wszystko źle,a dokładniej mówiąc nie łączy.
Myślę że powinno to być zaaplikowane jakoś odgórnie dla wszystkich podobnych ofert
No ale póki co,dobre i to,na razie nie mam tysiące ofert,więc będę zgłaszał jak coś będzie kulało
Może kiedyś wprowadzicie jakieś zmiany systemowe,żeby robione to było z automatu,albo przynajmniej żeby system nie rozwalał połączonych ofert,które użytkownik sam stworzy
@na-obcasach to poprzednie łączenie dotyczyło ofert, a nie produktów, stąd te różnice. Tak, musimy mieć konkretne przykłady - produkty i oferty, żeby działać. Żeby te łączenia działy się automatycznie, produkty są łączone na podstawie takich samych parametrów oraz miniatur, więc bez konkretnych produktów nie mamy jak tego zweryfikować, stąd prośba o zgłaszanie takich przypadków.
@la_nika la-nika ,dalej nie pojmuję dlaczego identyczne oferty nie są łączone kolorami.Mało tego,nie mogę tego nawet ręcznie połączyć.Przecież nie będę zgłaszał każdej oferty,bo dzieje się tak za każdym razem.Poprzednio w wielowariantowości można było łączyć kolory.Dlaczego teraz za każdym razem trzeba was prosić o połączenie tego.To jest jakiś absurd.Możesz powiedzieć dlaczego tych dwóch ofert nie można połączyć kolorami?
Może dasz radę jak to wystawiać,żeby oferty połączyły się i nie trzeba było was prosić za każdym razem o interwencję
13220492180 ,13220284138 i inne rozmiary z nimi powiązane
@la_nika ,przypominam się
@na-obcasach Zgłosiłam już prośbę połączenia grup produktów. Przepraszam, że tyle to trwa, wrócę do Ciebie z odpowiedzią. 🙂
@ko_alka, nie mam do Ciebie pretensji,raczej do Twoich pracodawców.Nie ma sensu zgłaszania tego,bo to nie są odosobnione przypadki.Trzeba poruszyć górę,bo może nie wiedzą że to tak działa,no chyba że to celowe działanie.
Dodam tylko,że jak na moje młode konto,sprzedaż do końca ubiegłego roku była jak dla mnie zadowalająca.Od nowego roku po wprowadzeniu tego bałaganu 3 czy 4 stycznia,sprzedaż padła.
Przypadek? nie sądzę
Jak tak dalej pójdzie,trzeba będzie się zwijać,bo nawet adsy niewiele wnoszą
@na-obcasach Buty są już w jednej grupie
@ko_alka dzięki,ale wolałbym żebyście dali mi wędkę,a nie rybę.Nie da się tego połączyć samodzielnie?
Te oferty były identyczne,różniły się tylko kolorem.Miały te same zdjęcia,wystawione z produktu w katalogu produktów,który sam utworzyłem.Dlaczego więc nie połączyły się automatycznie.
Co tam było źle.Przyznam że proszenie was za każdym razem o interwencję jest irytujące.Dlaczego nie można połączyć tego samodzielnie,w sytuacji kiedy nie połączą się automatycznie
@na-obcasach Chodziło o zdjęcie, buty były pokazane z nieco innej perspektywy. Produkty połączyły się po zmianie zdjęcia głównego.
@ko_alka Aukcje były wystawione z "wystaw podobną" ,więc jakby zdublowane z tej samej aukcji.Nie wiem skąd ta różnica w zdjęciach,ale ok,będę miał to na uwadze przy wystawianiu następnych.Dziękuję za naprowadzenie
@ko_alka ,pomęczę Ciebie jeszcze troszeczkę 🙂 Myślałem że warianty łączą się wg zdjęcia głównego,a tutaj widzę,że są one połączone wg drugich zdjęć.Tak to działa?
Trochę tego nie rozumiem,bo przecież w katalogu produktów mamy główne (pierwsze) zdjęcie
Nie żeby mi to jakoś specjalnie przeszkadzało,ale zauważyłem,że w widoku oferty wielowariantowej pokazane są drugie zdjęcia
@na-obcasach Jako zdjęcie główne ustawiliśmy to zdjęcie, które na froncie wyświetla się jako drugie. Musieliśmy to zrobić, żeby buty na zdjęciach były pokazane z identycznej perspektywy (inaczej algorytm nie połączyłby ich w jedną grupę).
@ko_alka ,wybacz że wiercę Ci dziurę w brzuchu,ale chciałbym to zrozumieć,a ni jak nie mogę
Gdzie to drugie zdjęcie ustawiliście jako główne.W widoku oferty tak dla mnie jak i klienta,dalej zdjęciem głównym jest to które ja ustawiłem,a przynajmniej tak się wyświetla,czyli jest tak jak wystawiłem aukcję
Czyż zdjęciem głównym nie jest to pierwsze z galerii? a jeśli nie,to jak mogę samodzielnie ustawić zdjęcie główne
@na-obcasach Do grupowania przy wariantach produktowych algorytm łączy w grupy po zdjęciu w produkcie, a nie w ofertach.
Możesz zgłaszać sugestię poprawy parametrów, dodania/podmiany miniaturki czy zmiany kategorii w produkcie na spójne z innymi produktami, które są dla siebie wariantami. Rozumiem, że nie jest to rozwiązanie idealne, dlaczego możesz nam przesłać całą paczkę z odpowiednimi danymi — spójnych ze sobą zdjęć na miniaturki, odpowiednich wartości parametrów oraz poprawnej kategorii produktu.