anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Wyłączona rękojmia a reklamacja

Client:103550574
#1 Nowicjusz#

Chciałbym podzielić się swoim absurdalnym doświadczeniem kontaktu z obsługą Allegro oraz zapytać czy to wyjątek, czy standard. 

Sprzedałem około rok temu na Allegro (nie Lokalnie) niepotrzebne mi kilka sztuk wzmacniaczy słuchawkowych za 260 zł wyłączając rękojmie poprzez zawarcie takiej informacji w zakładce “Reklamacja”. Niecały rok po zakupie kupujący chciał złożyć reklamację z tytułu rękojmi, ponieważ wzmacniacz przestał działać. 

“Dzień dobry, chciałbym złożyć reklamację z tytułu rękojmi. Opis problemu: [...] Czy mogą Państwo coś zrobić w tej sprawie?”

Kilka godzin po jego wiadomości w centrum wiadomości odpisałem:

“Zgodnie z informacjami podanymi w ofercie w zakładce "reklamacja" odpowiedzialność z tytułu rękojmi została wyłączona. Była to sprzedaż prywatna.”

Kupujący już nic więcej nie napisał.

Po kilku dniach otrzymałem maila od Allegro żeby rozwiązać problem kupującego. Po następnych kilku dniach następnego maila. Odpowiedziałem i poinformowałem Allegro że była to sprzedaż prywatna z wyłączoną rękojmią i kupujący dostał ode mnie odpowiedź. W tym momencie zaczęło robić się śmiesznie.

 

W dużym skrócie:

Zgłoszenie 18796085. Konsultanci próbowali wprowadzić mnie w błąd wielokrotnie podając informacje niezgodne z prawem. Odniosłem wrażenie, że nie mieli pojęcia o sprawie i nie czytali tego co pisałem. Wielokrotnie wmawiano mi, że nie da się wyłączyć rękojmi i muszę rozpatrzyć reklamację. Nałożono również ograniczenia na konto.

Zgłoszenie 18844324. Gdy rozmowa w pierwszym zgłoszeniu nie przynosiła żadnego efektu postanowiłem z innego adresu email napisać nowe zgłoszenie z prośbą o wyjaśnienie Art. 558. KC i wyłączania rękojmi na Allegro. Tym razem, nie od razu, ale konsultanci potwierdzili że można wyłączyć rękojmie i jeśli klient składa później reklamacje to wystarczy go poinformować że rękojmia była wyłączona. Dokładnie tak postąpiłem.

Zgłoszenie 18864665. Następnie w 3 zgłoszeniu, już z pierwotnego konta, po potwierdzeniu że rękojmie można wyłaczyć, otrzymałem wiadomość że jednak nie można i mam rozpatrzyć reklamację. Po czym poproszono mnie o zrzut ekranu z wiadomością w której informuje kupującego, że odpowidzialność z tytuły rękojmi została wyłączona. Przesłałem, ale ponownie otrzymałem informację, że mam rozpatrzyć reklamację. Gdy powołałem się na poprzednie wiadomości i artykuł na stronie pomocy Allegro o wyłączeniu rękojmi próbowano mi wmówić, że ponieważ sprzedałem kilka sztuk to była to sprzedaż konsumencka i mam rozpatrzyć reklamację.

W końcu nadszedł ten moment:

“Wyjaśnij problem. Nowy wniosek w Programie Ochrony Kupujących.”

Odpisałem, że była to sprzedaż prywatna z wyłączoną rękojmią powołując się na wcześniej wspomniany artykuł ze strony pomocy Allegro oraz 558 KC. Otrzymałem odpowiedź:

“Dziękuję za wyjaśnienie w sprawie. Przed chwilą odblokowałam konto.”

 

Było to tydzień temu, sprawa została zakończona. Nie dostałem już żadnej nowej informacji.

 

Oto wszystkie szczegóły i wiadomości ode mnie i od Allegro bez danych osobowych:

https://docs.google.com/document/d/1yBCiBERUYscnDySGz8mAoMJjRketpm4ltIJh4Qx7o-8

 

Zmarnowano czas mój i czas konsultantów. Nie wiem czemu miało to służyć. Dopiero w POK osoba kompetentna zajęła się sprawą i pomyślnie zakończyła ją jedną wiadomością. 

 

Mam pytanie do moderacji  @ko_alka @mr_oma @la_nika @nat_not @_HolaOla_  

Dlaczego konsultanci nie są poinformowani o możliwości modyfikacji odpowiedzialności z tytułu rękojmi? 

Jak na przyszłość reagować w takich sytuacjach? Ponad tygodniowa, nie przynosząca efektu rozmowa to nie jest dobre rozwiązanie. Czekanie na POK wydaje mi się ryzykowne.

oznacz moderatorów
6 ODPOWIEDZI 6

ko_alka
Moderator
Moderator

@Client:103550574 Cześć. Naprawdę przykro mi, że spotkała Cię taka sytuacja. Bardzo doceniam szczegółowe opisanie przez Ciebie sprawy - pozwoliło mi to szybko się z nią zapoznać.

Blokada z Twojego prywatnego konta została już zdjęta. Wyłączyłaś rękojmie, wada sprzętu nie była przez Ciebie zatajona, wynikała raczej z eksploatacji po dłuższym czasie użytkowania. Nie chcemy jednak, aby Kupujący poczuł się pokrzywdzony, dlatego otrzyma zwrot z Programu Ochrony Kupujących - ale bez żadnych konsekwencji dla Ciebie.

Zapewniam Cię również, że wszyscy konsultanci regularnie przechodzą szkolenia. Najważniejsze, że sprawa znalazła swój pozytywny finał. 

Mam nadzieję, że w przyszłości nie będą miały miejsca podobne nieprzyjemności. Zawsze możesz liczyć na wsparcie Społeczności na Allegro Gadane. Zapraszamy do dyskusji i dzielenia się swoim doświadczeniem. W razie potrzeby będziemy interweniować. 

Ola
Moderator

  _____________
  Wypełnij ankietę i daj znać, co myślisz o Allegro Gadane! 🙂
oznacz moderatorów

annas14-firma
#14 Krzewiciel#

@ko_alka Bardzo się wzruszyłem przeczytaną wyżej historią i z uznaniem przeczytałem twoją odpowiedź. 

Zastanawiam się tylko, dlaczego nie jesteście w stanie zachować się wobec @Client:103550574 tak jak wobec kupującego? Kupujący poniósł stratę bo kupił coś nie czytając dokładnie oferty i chcecie go pocieszyć. Sprzedawca stracił czas na walkę z waszymi pracownikami, nie zrealizował potencjalnej sprzedaży z powodu bezpodstawnej blokady konta i zasłużył na ... (F3 przep 0/0)

oznacz moderatorów

aragil
#15 Entuzjasta#

@ko_alka " Nie chcemy jednak, aby Kupujący poczuł się pokrzywdzony".

Czyli jeżeli sprzedawca postępuje zgodnie z prawem według interpretacji allegro jest to krzywdzeniem kupującego-kombinatora i dla tego należy zablokować konto sprzedawcy?

oznacz moderatorów

ko_alka
Moderator
Moderator

@aragil Twoje założenie, że kupujący jest kombinatorem nie jest sprawiedliwe. Klient chciał uzyskać reklamację na sprzęt, który przestał działać - nie jest to żadna niezwykła historia. Najwidoczniej nie pamiętał o zapisie w ofercie sprzedającej, która poinformowała go o wyłączeniu rękojmi. Skontaktował się więc z konsultantem, aby dopytać o tę sytuację. 

Ola
Moderator

  _____________
  Wypełnij ankietę i daj znać, co myślisz o Allegro Gadane! 🙂
oznacz moderatorów

obslugana100-pl
#10 Popularyzator#

Raczej chodzi o to, że pracownik pobieżnie zajął się tematem, co niepotrzebnie wydłużyło czas na rozwiązanie sprawy i narobiło problemów sprzedawcy. Jako sprzedający oczekujemy wsparcia i wiedzy większej niż mamy sami oraz załatwienia sprawy od ręki. Klient nasz Pan, ale jeżeli nie ma racji, to nie wiem skąd decyzja o zwrocie środków. Informacja zamieszczona przez sprzedawcę była rzetelna i kompletna - na tym bym zakończył. Powinna zostać zaproponowana rekompensata od Allegro dla sprzedawcy: 100 darmowych wyróżnień i zapewne przełknie stracone nerwy i cenny czas.

oznacz moderatorów

RED
#18 Luminarz#

@ko_alka kolejna patologia na allegro

umowa zawarta, kupujący ignoruje jej zapisy a allegro wypłaca mu za to gratyfikację

pieniężną

 

Oczywiście Kupujący nie jest kombinatorem i nikt nie przypisuje mu takich negatywnych cech

kombinatorem jest za to allegro - zamiast wyjaśnić kupującemu za co wypłaca mu pieniądze utwierdza go w przekonaniu, że może wobec sprzedawcy wykonywać pozaumowne działania

 

wypłacajcie Kupującym pieniądze komu chcecie ale nie róbcie tego kosztem sprzedawców

np: doliczając takie wypłaty do faktury za swoje usługi

@obslugana100-pl zgłosiłem juz takie ulepszenie do allegro - ale temat został zignorowany

 

 

 

oznacz moderatorów