Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witajcie,
sprzedałem na Allegro stolik żeliwny (kiedyś będący podstawą z napędem nożnym maszyny do szycia Singer). Kupujący po wygraniu licytacji otrzymał towar - przesyłka realizowana przez DHL. Po otwarciu kartonu okazało się że żeliwny stelaż jest w kilku miejscach popękany. Stolik nie nadawał się już do niczego. Niestety zewnętrzne uszkodzenia kartonu nie zostały zareklamowane w momencie odbioru przesyłki od kuriera 😞 i nie został spisany protokół uszkodzenia 😞
Mimo wszystko uszkodzenie przesyłki zostało zgłoszone przez Odbiorcę do DHL, po rozpatrzeniu - odmowa wypłaty odszkodowania...
Co w tej sytuacji mamy z Kupującym zrobić ? Mogę oddać mu pieniądze za zakup w formie zwrotu przez Allegro ale czy ja będę mógł uzyskać rekompensatę za zniszczenie stolika ? Czy jest jakiś inny sposób na rozwiązanie tej kwestii ? Czy zwrot kosztu zakupu, który chcę zrealizować musi być poprzedzony zwrotem do mnie pozostałości stolika przez Kupującego ?
@mortos To kwestia do wyjaśnienia między Tobą a kupującym. Jeśli nie otrzyma on zwrotu lub towaru pozbawionego wad, może założyć dyskusję i domagać się rekompensaty w ramach Allegro Protect.
OK ale gdyby Kupujący rozpoczął procedurę Allegro Protect to czy nie "uderzy" to we mnie tzn. czy Allgero będzie domagało się ode mnie zwrotu wpłaty od Kupującego ?
100% nie ma pewności ale jak się nie dogadasz a kupujący rozpocznie dyskusję i złoży wniosek o rekompensatę z Allegro Protect to są duże szanse że będziesz musiał zwrócić Allegro.
@mortos a jaki powód odmowy wypłaty odszkodowania?
Zwykle pierwszy wniosek o wypłatę odszkodowania jest odrzucany, zwykle przy odwołaniu się, drugi jest już uznawany. Często z kretyńskim dopiskiem "w drodze wyjątku" 🙂
Co do dyskusji i reklamacji - to była sprzedaż konsumencka, czy między dwiema prywatnymi osobami? Jeśli między prywatnymi osobami, to odrzucasz ewentualną reklamację Kupującego wobec Ciebie, ponieważ z chwilą wydania kurierowi, to na Kupującego przeszło niebezpieczeństwo utraty, szkody przesyłanej rzeczy.
Była to transakcja konsumencka. Odnośnie odmowy wypłaty odszkodowania przez DHL, cyt.:
Przedmiotowa przesyłka została doręczona do Odbiorcy i odebrana bez zastrzeżeń w dniu 18,01,23 r.
Pierwsza informacja o uszkodzeniu zawartości przesyłki została przekazana Przewoźnikowi dopiero po jej odbiorze. Z Protokołu szkodowego, sporządzonego z udziałem Odbiorcy wynika, iż przesyłka posiadała uszkodzone opakowanie, tak więc szkoda nosiła znamiona szkody jawnej. W takim przypadku Odbiorca nie powinien odbierać przesyłki wykazującej widoczne uszkodzenia bez podniesienia odpowiednich zastrzeżeń odnośnie stanu przesyłki i ewentualnego żądania sporządzenia protokołu przy odbiorze. W przeciwnym razie należy
twierdzić, iż Odbiorca otrzymał przesyłkę w stanie, w jakim zostało opisane w liście przewozowym.
Doprawdy? to co druga przesyłka nie zostałaby odebrana, każda przesyłka DPD ma uszkodzone opakowanie. Kupujący nie ma obowiązku spisywania protokołu więc dogadaj się i to szybko z kupującym dopóki nie będzie za późno.
Była uszkodzona w jednym miejscu to fakt, Kupujący przesłał mi zdjęcia. Ja ma zdjęcia z dnia wydania kurierowi. Paczki nie odbierał on sam osobiście, tylko ktoś z rodziny i nie zostało to zgłoszone kurierowi ... To jest wersja Kupującego.
Składa Ci reklamacje, zakłada dyskusje i naprawdę dogadaj się z kupującym, to najlepsze.
Jestem w stałym kontakcie z Kupującym, który nie obarcza mnie winą za zaistniałą sytuację. Z drugiej strony - Kupujący na 100% otrzyma zwrot kosztów a dlaczego ja mam być w tej sytuacji poszkodowany? Wysłałem towar pozbawiony wad, teraz nie ma stolika, a nawet gdyby Kupujący mi go przesłał to nadaje się on tylko na złom...
Wedlug uokiku odbiorca odpowiada za zlozenie reklamacji i sporzadzenie protokolu szkody. Jako prywatny ty odpowiadasz za paczke do momentu wydania kurierowi. Skoro przyjal paczke bez zastrzezen i nie zglosil reklamacji i dolaczyl protokolu szkody do 7 dni to on ma problem bo to jego reklamacja
@LEW433 napisał(a):
Kupujący nie ma obowiązku spisywania protokołu
Przy uszkodzonym zewnętrznym opakowaniu ma obowiązek, inaczej naraża się na roszczenie ze strony sprzedawcy o niedopełnienie staranności i odpowiada na podstawie kodeksu cywilnego.
UOKiK, dając do klauzul zakazanych wpisy sprzedawców, o obowiązku spisania protokołu w razie szkody, wyrządził im niedźwiedzią przysługę, bo sprzedawca na drodze cywilnej wyciągnie od konsumenta kasę za szkodę, a konkretnie brak spisania protokołu szkody. A konsument pokryje szkodę i jeszcze poniesie koszty sprawy oraz zastępstwa procesowego.
Powyższe nie dotyczy tego Kupującego (on dopełnił staranności) ale dotyczy - niestety - większości Kupujących.
Odebrał ktoś inny a kupujący spisał protokół szkody i nawet sam zgłosił reklamację u przewoźnika, zrobił więcej niż musiał.
@mortos to szło przesyłką zwykłą, podlegającą pod prawo pocztowe, czy jakaś paleta może, gdzie obowiązuje prawo przewozowe?
paczka, nie paleta
To niech pisze odwołanie kupujący na decyzję powołując się na art. 87 ust. 6 Prawa pocztowego:
6. Roszczenie z tytułu nienależytego wykonania usługi pocztowej wygasa wskutek przyjęcia przesyłki pocztowej bez zastrzeżeń, chyba że ubytki lub uszkodzenia przesyłki pocztowej nie dające się z zewnątrz zauważyć uprawniony stwierdził po przyjęciu przesyłki i nie później niż po upływie 7 dni od przyjęcia przesyłki zgłosił operatorowi pocztowemu roszczenie z tego tytułu oraz udowodnił, że ubytki lub uszkodzenia przesyłki powstały w czasie między przyjęciem przesyłki przez operatora pocztowego w celu wykonania usługi pocztowej a jej doręczeniem adresatowi.
Jeśli to był karton, nieprzezroczysta folia, to powołuje się, że uszkodzenie zawartości nie było widoczne z zewnątrz. Dodatkowo niech odpisze w odwołaniu, że osoba przyjmująca przesyłkę i wskazująca na uszkodzenie zewnętrzne przesyłki kurierowi, usłyszała, że nie ma on obowiązku czekać, aż sprawdzi ona zawartość przesyłki i żeby w razie uszkodzenia zadzwoniła, to ktoś podjedzie spisać ów protokół. No i niech dopisze, że zgodnie z art. 87 ust. 6 niezwłocznie po stwierdzeniu uszkodzenia, zostało to zgłoszone przewoźnikowi, przed upływem określonego w ustawie terminu.
Jeśli nie minął 7-dniowy termin na zgłoszenie szkody, to przewoźnik nie ma większych szans na wykpienie się od odpowiedzialności, powołując się na przyjęcie przesyłki bez zastrzeżeń.
Przewoźnik w 99% przy pierwszej odpowiedzi oddala reklamację. Wszak większa szkodowość = większa składka ubezpieczeniowa. 😛
Super! Już przekazuję informację Kupującemu.
Świetne podejście, najpierw skrucha i Jestem w stałym kontakcie z Kupującym, który nie obarcza mnie winą za zaistniałą sytuację. Z drugiej strony - Kupujący na 100% otrzyma zwrot kosztów a dlaczego ja mam być w tej sytuacji poszkodowany? Wysłałem towar pozbawiony wad, teraz nie ma stolika, a nawet gdyby Kupujący mi go przesłał to nadaje się on tylko na złom... a szkoda że kupujący tego nie czyta, byśmy mu tu pomogli i już byś nie był taki pewny że kupujący zostanie z niczym. Przynajmniej widać prawdziwą twoją twarz, teraz może było tak że wysłałeś uszkodzony towar!
Skrucha jest wtedy gdy jest wina. Prawda jest taka że stolik jest nieodwracalnie uszkodzony a winę ponosi tylko i wyłącznie firma transportowa i chodziło o sposób jak odzyskać pieniądze za uszkodzenie przesyłki. Kupujący nie zostanie z niczym, bo chroni go Allegro Protect o czym wie, dodatkowo zastanawiał się nad odwołaniem do DHL.
Wyciąganie przez milka1234567890 pochopnych wniosków nie jest zabronione ale ich przekazywanie na forum w formie szkalujących mnie, wyimaginowanych i nieprawdziwych wniosków już tak...
Właśnie czytam, a to nie jest prawda że tylko ponosi firma przewozowa, @milka1234567890 tylko napisała, że może tak było, jak dokładnie czytasz!