- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Witajcie,
sprzedałem na Allegro stolik żeliwny (kiedyś będący podstawą z napędem nożnym maszyny do szycia Singer). Kupujący po wygraniu licytacji otrzymał towar - przesyłka realizowana przez DHL. Po otwarciu kartonu okazało się że żeliwny stelaż jest w kilku miejscach popękany. Stolik nie nadawał się już do niczego. Niestety zewnętrzne uszkodzenia kartonu nie zostały zareklamowane w momencie odbioru przesyłki od kuriera 😞 i nie został spisany protokół uszkodzenia 😞
Mimo wszystko uszkodzenie przesyłki zostało zgłoszone przez Odbiorcę do DHL, po rozpatrzeniu - odmowa wypłaty odszkodowania...
Co w tej sytuacji mamy z Kupującym zrobić ? Mogę oddać mu pieniądze za zakup w formie zwrotu przez Allegro ale czy ja będę mógł uzyskać rekompensatę za zniszczenie stolika ? Czy jest jakiś inny sposób na rozwiązanie tej kwestii ? Czy zwrot kosztu zakupu, który chcę zrealizować musi być poprzedzony zwrotem do mnie pozostałości stolika przez Kupującego ?

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@mortos To kwestia do wyjaśnienia między Tobą a kupującym. Jeśli nie otrzyma on zwrotu lub towaru pozbawionego wad, może założyć dyskusję i domagać się rekompensaty w ramach Allegro Protect.
Moderatorka
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
OK ale gdyby Kupujący rozpoczął procedurę Allegro Protect to czy nie "uderzy" to we mnie tzn. czy Allgero będzie domagało się ode mnie zwrotu wpłaty od Kupującego ?
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
100% nie ma pewności ale jak się nie dogadasz a kupujący rozpocznie dyskusję i złoży wniosek o rekompensatę z Allegro Protect to są duże szanse że będziesz musiał zwrócić Allegro.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@mortos a jaki powód odmowy wypłaty odszkodowania?
Zwykle pierwszy wniosek o wypłatę odszkodowania jest odrzucany, zwykle przy odwołaniu się, drugi jest już uznawany. Często z kretyńskim dopiskiem "w drodze wyjątku" 🙂
Co do dyskusji i reklamacji - to była sprzedaż konsumencka, czy między dwiema prywatnymi osobami? Jeśli między prywatnymi osobami, to odrzucasz ewentualną reklamację Kupującego wobec Ciebie, ponieważ z chwilą wydania kurierowi, to na Kupującego przeszło niebezpieczeństwo utraty, szkody przesyłanej rzeczy.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Była to transakcja konsumencka. Odnośnie odmowy wypłaty odszkodowania przez DHL, cyt.:
Przedmiotowa przesyłka została doręczona do Odbiorcy i odebrana bez zastrzeżeń w dniu 18,01,23 r.
Pierwsza informacja o uszkodzeniu zawartości przesyłki została przekazana Przewoźnikowi dopiero po jej odbiorze. Z Protokołu szkodowego, sporządzonego z udziałem Odbiorcy wynika, iż przesyłka posiadała uszkodzone opakowanie, tak więc szkoda nosiła znamiona szkody jawnej. W takim przypadku Odbiorca nie powinien odbierać przesyłki wykazującej widoczne uszkodzenia bez podniesienia odpowiednich zastrzeżeń odnośnie stanu przesyłki i ewentualnego żądania sporządzenia protokołu przy odbiorze. W przeciwnym razie należy
twierdzić, iż Odbiorca otrzymał przesyłkę w stanie, w jakim zostało opisane w liście przewozowym.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Doprawdy? to co druga przesyłka nie zostałaby odebrana, każda przesyłka DPD ma uszkodzone opakowanie. Kupujący nie ma obowiązku spisywania protokołu więc dogadaj się i to szybko z kupującym dopóki nie będzie za późno.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Była uszkodzona w jednym miejscu to fakt, Kupujący przesłał mi zdjęcia. Ja ma zdjęcia z dnia wydania kurierowi. Paczki nie odbierał on sam osobiście, tylko ktoś z rodziny i nie zostało to zgłoszone kurierowi ... To jest wersja Kupującego.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Składa Ci reklamacje, zakłada dyskusje i naprawdę dogadaj się z kupującym, to najlepsze.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Jestem w stałym kontakcie z Kupującym, który nie obarcza mnie winą za zaistniałą sytuację. Z drugiej strony - Kupujący na 100% otrzyma zwrot kosztów a dlaczego ja mam być w tej sytuacji poszkodowany? Wysłałem towar pozbawiony wad, teraz nie ma stolika, a nawet gdyby Kupujący mi go przesłał to nadaje się on tylko na złom...
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Wedlug uokiku odbiorca odpowiada za zlozenie reklamacji i sporzadzenie protokolu szkody. Jako prywatny ty odpowiadasz za paczke do momentu wydania kurierowi. Skoro przyjal paczke bez zastrzezen i nie zglosil reklamacji i dolaczyl protokolu szkody do 7 dni to on ma problem bo to jego reklamacja
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@LEW433 napisał(a):
Kupujący nie ma obowiązku spisywania protokołu
Przy uszkodzonym zewnętrznym opakowaniu ma obowiązek, inaczej naraża się na roszczenie ze strony sprzedawcy o niedopełnienie staranności i odpowiada na podstawie kodeksu cywilnego.
UOKiK, dając do klauzul zakazanych wpisy sprzedawców, o obowiązku spisania protokołu w razie szkody, wyrządził im niedźwiedzią przysługę, bo sprzedawca na drodze cywilnej wyciągnie od konsumenta kasę za szkodę, a konkretnie brak spisania protokołu szkody. A konsument pokryje szkodę i jeszcze poniesie koszty sprawy oraz zastępstwa procesowego.
Powyższe nie dotyczy tego Kupującego (on dopełnił staranności) ale dotyczy - niestety - większości Kupujących.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Odebrał ktoś inny a kupujący spisał protokół szkody i nawet sam zgłosił reklamację u przewoźnika, zrobił więcej niż musiał.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@mortos to szło przesyłką zwykłą, podlegającą pod prawo pocztowe, czy jakaś paleta może, gdzie obowiązuje prawo przewozowe?
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
paczka, nie paleta
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
To niech pisze odwołanie kupujący na decyzję powołując się na art. 87 ust. 6 Prawa pocztowego:
6. Roszczenie z tytułu nienależytego wykonania usługi pocztowej wygasa wskutek przyjęcia przesyłki pocztowej bez zastrzeżeń, chyba że ubytki lub uszkodzenia przesyłki pocztowej nie dające się z zewnątrz zauważyć uprawniony stwierdził po przyjęciu przesyłki i nie później niż po upływie 7 dni od przyjęcia przesyłki zgłosił operatorowi pocztowemu roszczenie z tego tytułu oraz udowodnił, że ubytki lub uszkodzenia przesyłki powstały w czasie między przyjęciem przesyłki przez operatora pocztowego w celu wykonania usługi pocztowej a jej doręczeniem adresatowi.
Jeśli to był karton, nieprzezroczysta folia, to powołuje się, że uszkodzenie zawartości nie było widoczne z zewnątrz. Dodatkowo niech odpisze w odwołaniu, że osoba przyjmująca przesyłkę i wskazująca na uszkodzenie zewnętrzne przesyłki kurierowi, usłyszała, że nie ma on obowiązku czekać, aż sprawdzi ona zawartość przesyłki i żeby w razie uszkodzenia zadzwoniła, to ktoś podjedzie spisać ów protokół. No i niech dopisze, że zgodnie z art. 87 ust. 6 niezwłocznie po stwierdzeniu uszkodzenia, zostało to zgłoszone przewoźnikowi, przed upływem określonego w ustawie terminu.
Jeśli nie minął 7-dniowy termin na zgłoszenie szkody, to przewoźnik nie ma większych szans na wykpienie się od odpowiedzialności, powołując się na przyjęcie przesyłki bez zastrzeżeń.
Przewoźnik w 99% przy pierwszej odpowiedzi oddala reklamację. Wszak większa szkodowość = większa składka ubezpieczeniowa. 😛
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Super! Już przekazuję informację Kupującemu.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Świetne podejście, najpierw skrucha i Jestem w stałym kontakcie z Kupującym, który nie obarcza mnie winą za zaistniałą sytuację. Z drugiej strony - Kupujący na 100% otrzyma zwrot kosztów a dlaczego ja mam być w tej sytuacji poszkodowany? Wysłałem towar pozbawiony wad, teraz nie ma stolika, a nawet gdyby Kupujący mi go przesłał to nadaje się on tylko na złom... a szkoda że kupujący tego nie czyta, byśmy mu tu pomogli i już byś nie był taki pewny że kupujący zostanie z niczym. Przynajmniej widać prawdziwą twoją twarz, teraz może było tak że wysłałeś uszkodzony towar!
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Skrucha jest wtedy gdy jest wina. Prawda jest taka że stolik jest nieodwracalnie uszkodzony a winę ponosi tylko i wyłącznie firma transportowa i chodziło o sposób jak odzyskać pieniądze za uszkodzenie przesyłki. Kupujący nie zostanie z niczym, bo chroni go Allegro Protect o czym wie, dodatkowo zastanawiał się nad odwołaniem do DHL.
Wyciąganie przez milka1234567890 pochopnych wniosków nie jest zabronione ale ich przekazywanie na forum w formie szkalujących mnie, wyimaginowanych i nieprawdziwych wniosków już tak...
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Właśnie czytam, a to nie jest prawda że tylko ponosi firma przewozowa, @milka1234567890 tylko napisała, że może tak było, jak dokładnie czytasz!
- « POPRZEDNIA
-
- 1
- 2
- NASTĘPNA »