anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Reklamacja

Tytan92
#1 Nowicjusz#

Witam. Prosta sprawa. Opona bieżnikowana na gwarancji okazała się z wada ukryta produkcyjna . ( Odkleił się bieżnik) . Korzystając z reklamacji mam prawo wymagać od sprzedawcy opłaty za ewentualną wysyłkę i demontaż opony ? 

oznacz moderatorów
9 ODPOWIEDZI 9

nat_not
Moderatorka
Moderatorka

@Tytan92 Proszę, żebyś zapoznał się z tym artykułem, w którym opisaliśmy zasady reklamacji, uwzględniając rodzaj oraz termin sprzedaży.

   Natalia
   Moderatorka

_____________
Jeżeli czyjaś odpowiedź rozwiązała Twój problem, wybierz To jest rozwiązanie!
oznacz moderatorów

Halfrunt
#18 Luminarz#

Domagać się możesz nawet wymiany samochodu na nowy i wyższej klasy, jeśli np. z powodu odczepienia się bieżnika wyjechałeś w inny samochód robiąc kraksę. 

Inną kwestią jest, czy sprzedający uzna tę reklamację, a nawet jeśli to do jakiej wysokości. 

Duża grupa sprzedających ma zapis w regulaminie, że odpowiada tylko do wysokości wartości sprzedanego przedmiotu.

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Oczywiście że masz prawo domagać się takiej"rekompensaty" składając reklamację.

oznacz moderatorów

majster_man
#14 Krzewiciel#

Sam zapewne wiesz że opona bieżnikowana nadaje się najwyżej do taczki na budowie. 

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

A TiRy na jakich jeżdżą??

oznacz moderatorów

IZULA50
#11 Animator#

@Tytan92 Złóż reklamację dokładnie opisz wadę opony dołącz foto może nawet nie będziesz musiał odsyłać opony taka wada jak napisałeś to standard więc powinni uznać bez problemu 

oznacz moderatorów

kolekcjoner608
#21 Demiurg#

A skąd taki pomysł by takie coś kupować ? Dla swojego i innych bezpieczeństwa lepiej kupić nową.

oznacz moderatorów

Halfrunt
#18 Luminarz#

@kolekcjoner608 w pukt!

Nie potrafię pojąć jak można oszczędzać na najważniejszym i jednym elemencie samochodu, która łączy go z nawierzchnią 

oznacz moderatorów

pecela
#16 Inspirator#

Wszystko zależy od tego czy składasz reklamację z tytułu niezgodności z umową, czy z tytułu gwarancji (jak była udzielona), bo obie rządzą się swoimi prawami.

Jeżeli reklamujesz z tytułu gwarancji, to zgłaszasz to do gwaranta (najczęściej jest nim producent lub importer) lub bezpośrednio wyznaczonego serwisu (sprzedawca zazwyczaj nie jest stroną w takim przypadku i ma nawet prawo pobierać opłatę za pośrednictwo). Warto sprawdzić, czy nie masz w swojej okolicy serwisu tej firmy (czyli czy jakaś firma wulkanizacyjna, czy warsztat nie ma stosownej umowy na wykonywanie napraw gwarancyjnych). 

Jak reklamujesz z tytułu niezgodności z umową, to masz prawo do zwrotu kosztów wysyłki i demontażu, w przypadku kiedy uzna on reklamację za zasadną (demontujesz i odsyłasz na swój koszt).

oznacz moderatorów