Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Czy w poniższej sytuacji należy zwrócić klientowi pieniądze tylko za towar czy również za wysyłkę?
Klient zamawia towar za 30 zł. Do tego koszt wysyłki 10,95 (Inpost). Klient odbiera paczkę i tego samego dnia zwraca całość nawet bez rozpakowania lub w ogóle nie odbiera paczki. Jaki zwrot pieniędzy należy zrobić w tej sytuacji? Czy zwracamy klientowi tylko 30zł? Czy 40,95 wraz z kosztem wysyłki? Tylko wtedy jesteśmy stratni 10 zł, bo przecież już zapłaciliśmy w Inpost, a Allegro raczej nie daje nam tych kosztów?
@Smiecholandiaaa zwracasz za towar plus najtańsza wysyłka z oferty
dlaczego? to nie kupujący powinien ponieść koszt dostawy? 😞
Ponosi koszty zwrotu
Zwracasz koszt zakupu + najtańszą dostawę w ofercie, nie liczy się Smart, jaki straty przecież kupujący zapłacił za całość!
koszt zakupu kupującego to 40,95 zł i jako sprzedający muszę mu oddać np kolejne 10,95zł jesli to najtańsza opcja wysyłki była ?
@IMPEX-BMW czemu kolejne, oddajesz to co wpłacił jak zakup towar + przesyłka wyszło 40,95 zł a najtańszym kosztem dostawy było 10,95 zł to oddajesz 40,95 zł 🙂
mam dzis taka sytuacje z kims ze zakupił u mnie za 25zł plus wysyłka 19zł. oddałem kupującemu te kwoty przez allegro a ten załozył mi dyskusję ze mam mu oddać kolejne 19zł za wysyłke od niego do mnie to to wg regulaminu tak ma być
i allegro wręcz pisze że klient ma rację, wg mojej oceny to jesli by tak mi zrobiło miesięcznie 100 klientów to jestem 1900 zł stratny na samej wysyłke dodatkowo nie liczac kosztów jakie poniosłem wysyłajac towar
@IMPEX-BMW a to był zwrot odstąpienie czy reklamacja ?
odstapienie od umowy "nie pasuje mi"
@IMPEX-BMW to jak towar kosztował 25 zł i wysyłka do klienta 19 zł a w ofercie masz tańszą dostawię ( 10,95 zł ) to oddajesz 25 zł + 10,95 zł !!! a koszt odesłania jest po stronie konsumenta 🙂
Powołaj się na przepisy
Art. 32. 1. Przedsiębiorca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w
terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia konsumenta o odstąpieniu od
umowy, zwrócić konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym
koszty dostarczenia towaru.
Art. 33. Jeżeli konsument wybrał sposób dostarczenia towaru inny niż najtańszy
zwykły sposób dostarczenia oferowany przez przedsiębiorcę, przedsiębiorca nie jest
zobowiązany do zwrotu konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych
kosztów.
Art. 34. 2. Konsument ponosi tylko bezpośrednie koszty zwrotu towaru, chyba że
przedsiębiorca zgodził się je ponieść lub nie poinformował konsumenta o
konieczności poniesienia tych kosztów
ja tak wtrąciłem swój wątek do tej dyskusji.
u mnie jest 25 zł za towar i 19 za wysyłke.
oddałem 44 zł w sumie a allegro mi pisze ze mam oddać kolejne 19 zł bo to moja najtansza i jedyna opcja w dostawie.
Poproś allegro o podanie podstawy prawnej 🙃
powołują się na swój regulamin a ja jako sprzedawca mam go przestrzegać
@IMPEX-BMW Koszt zakupu czy koszt zakupu + przesyłka?
25zł towar , 19 zł wysyłka odemnie do typa , oraz zwrot za odesłanie od typa do mnie czyli 19 zł bo takie miałem najtaniej w aukcji.
łacznie 25 + 19 + 19
Jeśli to było odstąpienie to nic z tych rzeczy.
Trzeba poprosić o interwencję. @w_kiwi @ko_alka @la_nika @nat_not @_HolaOla_
@IMPEX-BMW Czyli 25zł nie podlega dyskusji, koszt odesłania zwrotu (nie reklamacja) to koszt kupującego i teraz koszt przesyłki- zwracasz najtańszy w danej ofercie- jaki był? Smart odpada.
19ZŁ NAJTANSZY KOSZT BO TYLKO TAKI MAM OGOLNIE