anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Zwrot od klienta - powód podejrzenie że towar jest nieoryginalny

best_produkt
#9 Pomysłodawca#

Dzień dobry, w niedzielę klient zgłosił zwrot ( 4 saszetki z kartami Pokemon) jako powód klient wpisał że podejrzewa że produkt jest nie oryginalny. Ja od razu odrzuciłem zwrot argumentując że sprzedaję oryginalne karty od 2012 roku i taka jest prawda. Klient i tak nadał przesyłkę i dzisiaj już ma być ona u mnie, i teraz nie wiem co robić czy ją odbierać czy  ma wrócić do nadawcy? Boję się że klient chce mnie oszukać, towar odebrał ponad tydzień temu i nagle chce zwrócić, boję się że sprawdził jakie karty są albo po prostu wyśle mi jakieś inne trefne. @Syrena_zT @julienail @N_Nitka28 @RaBarbar_ka @MiMary @w_kiwi @Sa_nova @la_nika @ayo80 @nat_not @_HolaOla_  

oznacz moderatorów
11 ODPOWIEDZI 11

mdrogeria
#21 Demiurg#

@best_produkt Tak , Masz racje nie odbieraj i czekaj na efekt WOW !! , pamiętaj ,że sprzedajesz jako przedsiębiorca .

oznacz moderatorów

best_produkt
#9 Pomysłodawca#

No właśnie tak myślałem, że to jedyna opcja 😞  Nakręcę film z otwarcia przesyłki, jak zobaczę że jest coś nie tak to odliczę jakiś procent kwoty.  Negatywa się już nie boję bo i tak już sprzedaż na Allegro nie jest priorytetem.

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

@best_produkt tak , teraz napisałeś rozsądnie .

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@mdrogeria pytanko a ten powód produkt nieoryginalny to w zwrotach sobie można wybrać czy w reklamacjach?

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@best_produkt to jest odstąpienie od umowy, nie reklamacja 🙂 

Zrzut ekranu 2025-04-08 092434.png

Towar nie nalezy już do niego, więc jak przyjdzie sprawdź, wyceń co przyszło, jak karty będą otwarte, wyceń za ile jesteś w stanie je sprzedać otwarte, jak przyjdą inne lub podmienione odrzuć zwrot i poproś o odesłanie to co wysłałeś 🙂

________
Κώστας
oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

@kostas11 ale w jakim trybie i w oparciu o jakie przepisy?

każdy z podanych na Twoim obrazku trybów jest opisany w przepisach i różni się procedowaniem - nie na każdy należy się zgadzać

przykład na szybko

Zgodnie z art. 491 kodeksu cywilnego po upływie tego terminu, jeśli dostawa nie nastąpiła, konsument może odstąpić od umowy i żądać zwrotu środków

Art. 491. KC


Skutki pozostawania w zwłoce jednej ze stron

§ 1.
Jeżeli jedna ze stron dopuszcza się zwłoki w wykonaniu zobowiązania z umowy wzajemnej, druga strona może wyznaczyć jej odpowiedni dodatkowy termin do wykonania z zagrożeniem, iż w razie bezskutecznego upływu wyznaczonego terminu będzie uprawniona do odstąpienia od umowy. Może również bądź bez wyznaczenia terminu dodatkowego, bądź też po jego bezskutecznym upływie żądać wykonania zobowiązania i naprawienia szkody wynikłej ze zwłoki.
 
§ 2.
Jeżeli świadczenia obu stron są podzielne, a jedna ze stron dopuszcza się zwłoki tylko co do części świadczenia, uprawnienie do odstąpienia od umowy przysługujące drugiej stronie ogranicza się, według jej wyboru, albo do tej części, albo do całej reszty nie spełnionego świadczenia. Strona ta może także odstąpić od umowy w całości, jeżeli wykonanie częściowe nie miałoby dla niej znaczenia ze względu na właściwości zobowiązania albo ze względu na zamierzony przez nią cel umowy, wiadomy stronie będącej w zwłoce.

 

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@RED w przypadku zaznaczenia czegokolwiek z tych punktów jest to odstąpienie, po kliknięciu w trzy kropki masz oświadczenie:

ods.jpg

Postępujesz zgodnie z UK 

________
Κώστας
oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

@kostas11 właśnie dlatego allegro pisze sprytnie co pisze - nie podaje przepisów na jakiej podstawie jest to odstąpienie - generalnie takie odstąpienie jest wątpliwe prawnie

Ja też mogę napisać do allegro: "zgodnie z obowiązującymi domagam się wypłaty 11 milionów zł na podane konto."

oznacz moderatorów

budowlaniec2019
#11 Animator#

Założę się, że pracownik Allegro w razie dyskusji stwierdzi, że klientowi może się wydawać nieoryginalność produktu (allegro nie ma kompetencji sądu) i AP bez problemu wypłaci pełne środki za zwrot. Jeżeli można ocenić produkt nawet go nie otrzymując (tylko na podstawie zdjęć) to ja bym nie wierzył w cuda 🙂

Swoją drogą to bardzo sprytny sposób na uzupełnienie brakującej kolekcji kart i jestem przekonany że klient był świadomy co robi.

oznacz moderatorów

foto-hurtownia
#12 Orędownik#

Klient zgłosił reklamację, odbierasz, piszesz, że karty są oryginalne i mówisz, że może sobie je odebrać, albo opłacić powrót. Decyzję wydajesz maks. do 14 dni od zgłoszenia reklamacji.

 

Według allegro zgłoszenie, że produkt jest nieoryginalny to zwrot, a na logikę powinna być to reklamacja.

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@foto-hurtownia to nie jest reklamacja, po kliknięciu w trzy kropki będzie odstąpienie 🙂

________
Κώστας
oznacz moderatorów