Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Klient zagraniczny zakupil u mnie towar
Po miesiącu niczego nie zgłaszał tylko odesłał towar
Zadzwonilem, pytam o co chodzi, czy to zwrot czy reklamacja bo nic nie wiem
Jakoś sie dogadalismy i to kolega kupowal i zadzwoni bo on nie wie
Wieczorem mam dyskusje " sprzedawca nie chce oddac pieniedzy" 🙂
Wysłałem zapytanie do allegro czy mogą mi wygenerować w imieniu sprzedającego formularz zwrotu bo z nim sie nie dogadam. Odpisali, że nie. Ok jakos to ogarniemy
Wpłate zwróciłem, złozylem wniosek o zwrot prowizji i zapomnialem bo tak to powinno dzialac
Niestety tak to nie dziala 🙂
Wniosek odrzucony, wpłata zwrocona przez Allegro finanse ale kupujący nie odpowiedzial na pytanie dot. transakcji ( przypuszczam, że wyslano to pytanie po polsku i nawet nie zrozumial )
Do tego minusem jest to, że zalozyl dyskusje kiedy po czesci liczylem na to by miec podkladke, że do transakcji nie doszlo
Do tego nie mają informacji o odstąpieniu kupującego ( kiedy to jakis obcokrajowiec ktory niczego nie ogarnia )
Ja wychodze prokonsumencko, przyjmując zwrot duzo po terminie bo rozumiem, że moze nie ogarniac i w zamian serwis tak mnie traktuje ?
@N_Nitka28 @RaBarbar_ka @MiMary @w_kiwi @la_nika @ayo80 @nat_not @_HolaOla_ prosze na powyzszym przykladzie odnieść sie do sytuacji i czy tak to ma dzialac
No zostaje odwołanie na tą chwilę.
Odwołałem sie i czekam ale to nie tak powinno dzialać
Zwrot powinien wleciec z automatu jak to mam w wielu innych przypadkach zwrotu. Nawet nie skladam wniosku bo po kliknieciu w zwrot wplaty mam info, że rabat transakcyjny przyznany
W tym przypadku nie mimo zwrotu przez AF
Ponadto po 45 dniach od transakcji nie mozna ubiegać sie o zwrot. Ten odesłał mi paczke po 30. Moglem czekać na info. On za 2 tygodnie mogl sobie przypomnieć i juz by sie zrobilo 45 dni kiedy ja nawet nie miałbym mozliwosci zgloszenia wniosku
to wg mnie tez wymaga poprawy
@Client:80340374 rozumiem, jednak dla takich sytuacji udostępniamy możliwość odwołania się. Nie jestem w stanie zweryfikować szczegółów tego zgłoszenia, ponieważ piszesz z innego konta, ale aby otrzymać automatyczny zwrot prowizji zamówienie musi spełnić kilka warunków (opisanych tutaj). Jak widać po przesłanym zrzucie wniosek o zwrot prowizji został odrzucony, ponieważ kupujący nie tylko nie odpowiedział na naszą wiadomość, ale też założył dyskusję oraz nie mamy odstąpienia od umowy, więc nie wiemy, dlaczego doszło do zwrotu wpłaty dla niego.
@la_nika i to moja wina, że nie odpowiedział ? I moja wina, że nie złożył odstąpienia ?
Jaki ja mam wpływ na dzialanie klienta ?
Załóżmy, że za miesiąc bedzie taka sama sytuacja. Czy allegro mi pomoże uzyskać od klienta wszelkie niezbędne oświadczenia ?
Dodam, że zwrot mozna zgłosic w ciagu 14 dni wiec bedzie tez trzeba pomoc klientowi zgłosic po terminie
@Client:80340374 to po co mu na rękę idziesz i przyjmujesz zwrot bez odstąpienia? Chciałeś być prokonsumencki to dostałeś po tyłku. On ma dopełniać swoich formalności prawnych zwrot po miesiącu sorry winetou po terminie opłacasz sobie etykietę zwrotną albo naliczam ci bezumowne magazynowanie. Zgłaszasz reklamację to zrob to zgodnie z przepisami... nie wiesz jak? Pytaj allegro ich taka świetna funkcjonalność że noc nie możesz znaleźć. Nie zalatwiaj za kogoś spraw prawnych bo ci potem zarzuci że go zmanipulowałeś i dokonał czynności prawnej której dokonać nie chciał.
@Client:80340374 nikt nie twierdzi, że to Twoja wina. Dodam, że zgoda na odstąpienie od umowy po terminie, to decyzja sprzedającego, takie sytuacje są dosyć wyjątkowe.
Przy rozpatrywaniu wniosków o rabat transakcyjny obowiązuje konkretna procedura, system sprawdza informacje, do których mamy dostęp i na ich podstawie wydaje decyzję, dlatego od odrzuconego wniosku, można się odwołać. Proszę poczekaj na decyzję w sprawie Twojego odwołania.
"Dodam, że zgoda na odstąpienie od umowy po terminie, to decyzja sprzedającego, takie sytuacje są dosyć wyjątkowe."
@la_nika czyli na przysłość mogę śmiało odrzucić taki zwrot bez obaw o protecta z tego tytułu i ewentualnego niesłusznego negatywa ?
@Client:80340374 obowiązuje ustawa o prawach konsumenta, czyli możesz odmówić zwrotu po terminie. Kupujący może w takiej sytuacji złożyć wniosek o rekompensatę z Allegro Protect, nie oznacza to, że ewentualna wypłata z tego tytułu będzie dodana do twoich rozliczeń. Każdy przypadek rozpatrywany jest indywidualnie, więc nie jestem w stanie przewidzieć, czy na pewno tak się stanie, mogą wystąpić inne okoliczności, które sprawią, że Protect zostanie dodany do twoich rozliczeń, np. kupujący nie otrzyma odpowiedzi w dyskusji.
Jeśli chodzi o ewentualnego negatywa, to usuwamy oceny tylko w konkretnych przypadkach, jeśli ocena tego hipotetycznego kupującego nie będzie jednym z nich, nie usuniemy jej (warto pamiętać, że pierwsza ocena negatywna z ostatnich 30 dni nie liczy się do średniej Jakości sprzedaży).
nie mamy odstąpienia od umowy, więc nie wiemy, dlaczego doszło do zwrotu wpłaty dla niego.
?
a jaka moze byc przyczyna zwrotu wpłaty? zwrot? reklamacja? brak towaru? czy cos jeszcze? aaaa wiem - darowizna, tak? niesamowite