anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Pierwsza negatywna ocena będzie wykluczana z Jakości Waszej sprzedaży

ko_alka
Była Moderatorka
Była Moderatorka

Od dzisiaj z miar jakości sprzedaży: Polecenia od kupujących i Zadowolenie kupujących będziemy automatycznie wykluczać pierwszą negatywną ocenę z ostatnich 30 dni. 

Będziemy to robić w przypadku ocen, w których kupujący zaznaczył, że nie poleca u Was zakupów oraz takich, które nie zostały usunięte lub wykluczone wcześniej z innego powodu.

Oznacza to, że w Jakości Waszej sprzedaży automatycznie wykluczymy pierwszą negatywną ocenę, którą dostaniecie od momentu wprowadzenia tej zmiany. Każdą kolejną będziemy wykluczać po upływie co najmniej 30 dni od wykluczenia poprzedniej oceny. 

Często piszecie nam, że zwłaszcza początkujący sprzedający z niewielką liczbą zamówień mają niewiele ocen sprzedaży — przez co nawet jedna negatywna ocena znacząco wpływa na ogólny wynik Jakości sprzedaży. Chcemy to dla Was zmienić, dlatego wprowadziliśmy rozwiązanie, które pomoże Wam osiągnąć lepsze wyniki. 

 

FAQ

  • Czy kupujący dowie się, że jego ocena nie liczy się do statystyk?

Nie. Kupujący nadal będą widzieć wystawione przez siebie oceny na Liście ocen. Będziemy je również uwzględniać w Waszym procencie poleceń. O tym, że dana ocena nie liczy się do Waszej Jakości sprzedaży, będziecie wiedzieć tylko Wy. 

  • Jak można sprawdzić, która ocena została wykluczona? 

Informacje o wykluczeniu znajdziecie w raporcie dla miary Polecenia od kupujących. Aby go pobrać:

  1. Przejdźcie do zakładki Jakość mojej sprzedaży
  2. Kliknijcie szczegóły przy mierze Polecenia od kupujących.
  3. Kliknijcie [pobierz raport].
  4. Gdy plik się zapisze – otwórzcie go. 
  5. Spójrzcie na kolumnę Powód wykluczenia. Ocena, którą wykluczyliśmy, będzie tam opisana jako: Pierwsza negatywna ocena w ciągu ostatnich 30 dni. 
  • Kiedy automatycznie pierwsza negatywna ocena zostanie wykluczona? 

Jeśli będziemy mogli wykluczyć negatywną ocenę ze statystyk, zrobimy to w trakcie następnego przeliczenia wyników Jakości sprzedaży. Wyniki przeliczamy codziennie w godzinach porannych. 

  • Co się stanie, jeśli wykluczona zostanie negatywna ocena, która i tak powinna zostać wykluczona, bo na przykład – ma związek wyłącznie z opóźnieniami po stronie przewoźnika? 

Jeśli uznamy, że ta ocena ma związek wyłącznie z opóźnieniami po stronie przewoźnika, wykluczymy ją z jakości sprzedaży właśnie z tego powodu. Jako negatywną ocenę, którą wykluczamy co 30 dni, potraktujemy wówczas kolejną negatywną ocenę, którą przyzna Wam kupujący. 

  • Czy wykluczymy ocenę, w której klient zaznaczył, że nie poleca zakupów u sprzedającego, ale ocenił oba obszary na 5 gwiazdek?

Tak. Przy wykluczaniu negatywnej oceny zwracamy uwagę wyłącznie na polecenia. Może się więc zdarzyć, że wykluczymy z jakości sprzedaży ocenę Nie polecam, w której obsługa kupującego i zgodność z opisem mają 5 gwiazdek.

oznacz moderatorów
61 ODPOWIEDZI 61

MikroLITY
#13 Ambasador#
od dziś do Twojej jakości sprzedaży nie będziemy wliczać niektórych negatywnych ocen. Sprawdź, co to dla Ciebie oznacza.

Oceny i polecenia, które dostajesz od kupujących, uwzględniamy w Twoich statystykach:

W niektórych przypadkach możemy nie uwzględniać tych ocen i poleceń w Twoich statystykach. Na przykład wtedy, gdy ocena ma związek wyłącznie z opóźnieniami po stronie przewoźnika. Dowiedz się więcej.

Co zmieniliśmy

Od dziś z miar Polecenia od kupujących i Zadowolenie kupujących będziemy automatycznie wykluczać pierwszą negatywną ocenę z ostatnich 30 dni. Będziemy to robić w przypadku ocen:

  • w których kupujący zaznaczył, że nie poleca zakupów u Ciebie oraz
  • które nie zostały usunięte lub wykluczone wcześniej z innego powodu.
MikroLITY_0-1713948274279.png

 

Negatywne oceny nadal będziemy uwzględniać w Twoim procencie poleceń.

Co to dla Ciebie oznacza

Z Twojej jakości sprzedaży automatycznie wykluczymy pierwszą negatywną ocenę, którą dostaniesz od momentu wprowadzenia tej zmiany. Każdą kolejną będziemy wykluczać po upływie co najmniej 30 dni od wykluczenia poprzedniej oceny.

Dlaczego to robimy

Zarówno początkujący sprzedający, jak i sprzedający z niewielką liczbą zamówień, mają zazwyczaj niewiele ocen sprzedaży. To sprawia, że nawet jedna negatywna ocena znacząco obniża ich ogólny wynik jakości sprzedaży. Chcemy to zmienić. Dlatego wprowadziliśmy rozwiązanie, które pomoże sprzedającym osiągnąć lepsze wyniki jakości sprzedaży.

oznacz moderatorów

petinek_pl
#12 Orędownik#

@ko_alka co daje ta zmiana skoro dalej uwzględniacie te negatywy w procencie polecen a to jest najwazniejszy czynnik wplywajacy na sprzedaz? Dalej kupujacy zobaczą obnizony procent a trzeba mieć prawie 100% żeby sprzedaż działała..

oznacz moderatorów

ko_alka
Była Moderatorka
Była Moderatorka

@petinek_pl Jeśli komentarz zostanie wykluczony, to nie będzie negatywnie wpływał na Jakość sprzedaży. 

oznacz moderatorów

petinek_pl
#12 Orędownik#

@ko_alkaNo ale- Negatywne oceny nadal będziemy uwzględniać w Twoim procencie poleceń. Czyli będą obniżac dalej procent jakości. Jeśli czegoś nie rozumiem prosze o dokładniejsze wytłumaczenie. Czy nie będzie obniżenia procentu widocznego na stronie otrzymane oceny a więc także przy ofertach które widzą klienci, że sprzedawca ma np. 99,5%? 

oznacz moderatorów

petinek_pl
#12 Orędownik#

  @w_kiwi @ko_alka @la_nika @nat_not @_HolaOla_ Dziś otrzymałam mail(poniżej) czyli wykluczanie ocen negatywnych dotyczy wszystkich czy tylko tych co mają mało zamówień?Jeśli tak to co znaczy mało,czyli ile? Czy dobrze rozumiem że każdy nowy negatyw co 30 dni będzie usuwany i bez względu na treść? I skoro będziecie uwzględniać dlaje negtywy w procencie poleceń to w jakim sensie podniesie to jakoś sprzedaży?

Będziemy wykluczać pierwszą negatywną ocenę z Twojej jakości sprzedaży 

Zarówno początkujący sprzedający, jak i sprzedający z niewielką liczbą zamówień, mają zazwyczaj niewiele ocen sprzedaży. To sprawia, że nawet jedna negatywna ocena, znacząco obniża ich ogólny wynik jakości sprzedaży. Chcemy to zmienić. Dlatego już dziś wprowadziliśmy rozwiązanie, które pomoże sprzedającym osiągnąć lepsze wyniki jakości sprzedaży.

Co zmieniliśmy

Od dziś z miar Polecenia od kupujących i Zadowolenie kupujących będziemy automatycznie wykluczać pierwszą negatywną ocenę z ostatnich 30 dni. Będziemy to robić w przypadku ocen:

  • w których kupujący zaznaczył, że nie poleca zakupów u Ciebie oraz
  • które nie zostały usunięte lub wykluczone wcześniej z innego powodu.
 

 

Negatywne oceny nadal będziemy uwzględniać w Twoim procencie poleceń.

Co to dla Ciebie oznacza

Z Twojej jakości sprzedaży automatycznie wykluczymy pierwszą negatywną ocenę, którą dostaniesz od momentu wprowadzenia tej zmiany. Każdą kolejną będziemy wykluczać po upływie co najmniej 30 dni od wykluczenia poprzedniej oceny.

oznacz moderatorów

ko_alka
Była Moderatorka
Była Moderatorka

@petinek_pl Pisałam już o tym wdrożeniu tutaj: https://spolecznosc.allegro.pl/t5/zaawansowani-sprzedawcy/pierwsza-negatywna-ocena-b%C4%99dzie-wyklu... 

Od dziś będziemy automatycznie wykluczać ze statystyk w panelu Jakość mojej sprzedaży pierwszą negatywną ocenę sprzedaży z ostatnich 30 dni. Dotyczy to wszystkich sprzedających. Oceny nie uwzględnimy w miarach: Zadowolenie kupujących  i Polecenia od kupującychOcenę uwzględnimy natomiast w zakładce Otrzymane oceny  – w średniej ocen i procencie poleceń.

oznacz moderatorów

petinek_pl
#12 Orędownik#

@ko_alka co daje ta zmiana skoro dalej uwzględniacie te negatywy w procencie polecen a to jest najwazniejszy czynnik wplywajacy na sprzedaz?

oznacz moderatorów

sklepRTVanteny
#10 Popularyzator#

@petinek_pl  Ocena dalej będzie widoczna na karcie sprzedającego, i każdy kupujący będzie ją widział, natomiast zostanie taka ocena usunięta ze statystyk sprzedawcy czyli nie obniży oceny z jakości ze 100% na powiedzmy 95%.  Wydaje mi się że allegro zrobiło malutki ukłon w stosunku do sprzedawcy, ale jest jeszcze wiele do poprawy. 

oznacz moderatorów

petinek_pl
#12 Orędownik#

no ale widzę informację- Ocenę uwzględnimy natomiast w zakładce Otrzymane oceny  – w średniej ocen i procencie poleceń. Czyli jednak obniży procent oceny?

oznacz moderatorów

ko_alka
Była Moderatorka
Była Moderatorka

@petinek_pl W Jakości sprzedaży jest kilka miar, m.in. Polecenia od kupujących i Zadowolenie kupujących i z tych miar negatywna ocena będzie wykluczana, nie będzie się do nich liczyła i tym samym nie obniży ogólnego wyniku w Jakości sprzedaży. 

Z kolei w zakładce https://allegro.pl/moje-allegro/sprzedaz/moje-oceny ocena będzie widoczna. Kupujący również nadal będą widzieć wystawione przez siebie oceny na Liście ocen. 

oznacz moderatorów

petinek_pl
#12 Orędownik#

@ko_alkaczyli jednym zdaniem- procent na karcie i widoczny przy ofertach sprzedaży dalej będzie zaniżany tak jak do tej pory więc wszystko pozostaje bez zmian? Przecież to właśnie ta miara jest najważniejsza i wpływa na spadek sprzedaży. proc.jpg

oznacz moderatorów

glenmoranghie
#14 Krzewiciel#

@ko_alka  "Od dzisiaj z miar jakości sprzedaży: Polecenia od kupujących i Zadowolenie kupujących będziemy automatycznie wykluczać pierwszą negatywną ocenę z ostatnich 30 dni. "

Bez sensu. Poszliście po linii najmniejszego oporu. Czyli włączyć kolejny automacik i nic nie trzeba robić. I wylewacie dziecko z kąpielą. 
Tymczasem wręcz niezbędne jest wprowadzenie procedury odwoławczej dla sprzedającego, bo spora część ocen negatywnych jest z czapy.  Ale tu już ktoś musiałby to rozpatrywać, uruchomić mózg, zbadać każdą indywidualną sprawę. A to za trudne dla allegro. 
Lepiej na pałę wyłączać po jednym negatywie miesięcznie, zarówno niesłusznym, jak i słusznym. 
Obstawiam że większość wyłączonych tą metodą negatywów to będą negatywy wlepione słusznie. 
Zaiast pomagać rzetelnym sprzedawcom, promujecie dziadostwo i bylejakość. 
Żenada jak zwykle.

oznacz moderatorów

ko_alka
Była Moderatorka
Była Moderatorka

@glenmoranghie Przykro mi, że jesteś niezadowolony, ale jeśli nie zgadzasz się z jakąś oceną, to zawsze możesz napisać do nas przez formularz i rozpatrujemy te zgłoszenia. 

oznacz moderatorów

glenmoranghie
#14 Krzewiciel#

@ko_alka "jeśli nie zgadzasz się z jakąś oceną, to zawsze możesz napisać do nas przez formularz i rozpatrujemy te zgłoszenia. "

Nie rozpatrujecie tylko odrzucacie. 

oznacz moderatorów

planeta_kabli
#11 Animator#

Proszę sprawdźmy jak to działa. 

To jest komentarz Klienita:

"Stanowczo nie polecam tego sprzedawcy. fatalna obsługa kupującego. Najpierw twierdzą że w ogóle nie dostali zwrotu towaru i nie chcieli zwrócić żadnych pieniążków, mimo że w systemie było że paczke odebrali. Potem paczka im się nie podobała, jak zaczęli twierdzić że jednak ją po miesiącu krążenia dostali. "

To moja odpowiedź

"Zwrot zgłoszony po 13 dniach od zakupu i nadany po 14 dniach od zgłoszenia. (paczka krążyła chyba wraz z Panią. Ponadto Klientka twierdzi że odesłał uchwyt oraz kabel w kopercie która była 4-krotnie mniejsza od samego kabla ? Sprawę zgłaszam do allegro. Jest to jawne bezpodstawne działanie na niekorzyść firmy i łamanie 212 § 1 Kodeksu karnego. "

Allegro dysponuje możliwością sprawdzenia kiedy Klient odebrał przesyłkę, oraz co z nią się działo. 
Jako załącznik mogę przesłać opakowanie w której Klientka przesłała rzekomo uchwyt oraz kabel, z jednym małym ale opakowanie było 4-krotnie mniejsza niż sam kabel. 

Klientak mnie pomawia, na co macie dowody. Proszę o działanie 😉

oznacz moderatorów

ko_alka
Była Moderatorka
Była Moderatorka

@planeta_kabli Na Gadane nie zajmujemy się rozpatrywaniem takich zgłoszeń, dlatego zgodnie z moją wcześniejszą wiadomością, zapraszam tutaj: https://allegro.pl/pomoc/kontakt.  

oznacz moderatorów

Agent051
#16 Inspirator#

@ko_alka  czy możesz gdzieś u źródła wyjaśnić, co kierowało pomysłodawcą takiego ustawienia łapek przy ocenie sprzedającego?

IMG_2009.jpeg

 Przecież taka zmiana kolejności łapek spowoduje wysyp ocen negatywnych z pięcioma gwiazdkami.  Czy to z tego powodu ten jeden negatyw miesięcznie będzie usuwany 🤔 

oznacz moderatorów

ko_alka
Była Moderatorka
Była Moderatorka

@Agent051 To akurat test (A/B). Układ został zaproponowany przez zespół UX (ujednolicenie na zasadzie pozytywne akcje znajdują się po prawej stronie). Obserwujemy i analizujemy dane dotyczące testu. 🙂 

oznacz moderatorów

Agent051
#16 Inspirator#

@ko_alka oczywiście testujecie naszym kosztem i bez naszej zgody, nie możecie robić takich testów na OSA, macie tak dużą sprzedaż, że wyniki takich testów powinny być wiarygodne.

oznacz moderatorów