Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Od dzisiaj z miar jakości sprzedaży: Polecenia od kupujących i Zadowolenie kupujących będziemy automatycznie wykluczać pierwszą negatywną ocenę z ostatnich 30 dni.
Będziemy to robić w przypadku ocen, w których kupujący zaznaczył, że nie poleca u Was zakupów oraz takich, które nie zostały usunięte lub wykluczone wcześniej z innego powodu.
Oznacza to, że w Jakości Waszej sprzedaży automatycznie wykluczymy pierwszą negatywną ocenę, którą dostaniecie od momentu wprowadzenia tej zmiany. Każdą kolejną będziemy wykluczać po upływie co najmniej 30 dni od wykluczenia poprzedniej oceny.
Często piszecie nam, że zwłaszcza początkujący sprzedający z niewielką liczbą zamówień mają niewiele ocen sprzedaży — przez co nawet jedna negatywna ocena znacząco wpływa na ogólny wynik Jakości sprzedaży. Chcemy to dla Was zmienić, dlatego wprowadziliśmy rozwiązanie, które pomoże Wam osiągnąć lepsze wyniki.
Nie. Kupujący nadal będą widzieć wystawione przez siebie oceny na Liście ocen. Będziemy je również uwzględniać w Waszym procencie poleceń. O tym, że dana ocena nie liczy się do Waszej Jakości sprzedaży, będziecie wiedzieć tylko Wy.
Informacje o wykluczeniu znajdziecie w raporcie dla miary Polecenia od kupujących. Aby go pobrać:
Jeśli będziemy mogli wykluczyć negatywną ocenę ze statystyk, zrobimy to w trakcie następnego przeliczenia wyników Jakości sprzedaży. Wyniki przeliczamy codziennie w godzinach porannych.
Jeśli uznamy, że ta ocena ma związek wyłącznie z opóźnieniami po stronie przewoźnika, wykluczymy ją z jakości sprzedaży właśnie z tego powodu. Jako negatywną ocenę, którą wykluczamy co 30 dni, potraktujemy wówczas kolejną negatywną ocenę, którą przyzna Wam kupujący.
Tak. Przy wykluczaniu negatywnej oceny zwracamy uwagę wyłącznie na polecenia. Może się więc zdarzyć, że wykluczymy z jakości sprzedaży ocenę Nie polecam, w której obsługa kupującego i zgodność z opisem mają 5 gwiazdek.
@ko_alka trochę nie trybię mechanizmu , ale wnioskuję to , że ma być wykluczana 1 ocena negatywna w miesiącu czyli jak nie zerwę negatywa prze pół roku , a w kolejnym miesiącu trafi się 5 to będą wykluczone wszystkie ..... prawda ? 🤣
@mdrogeria Nie, tylko jedna z ostatnich 30 dni (nawet jeśli masz więcej negatywnych ocen).
@ko_alka szkoda .... cóż , ,, jak się nie ma co się lubi .....,, 😪
@ko_alka wyjaśnij mi jeszcze, bardzo cię proszę, jak bardzo dotkliwe będą dla nas, sprzedających, te testy, czy w przypadku łapki w dół w obecności 5 gwiazdek oceny będą liczone jako negatywne czy pozytywne? a może skoro to testy będziecie takie oceny usuwać 🤔
@w_kiwi@ko_alka@la_nika@nat_not@_HolaOla_ Drogie Moderatorki... Proszę o zgłoszenie do działu, aby zaprzestali testować tego typu "udogonienia" . Pierwszy raz widzę ikonki Polecam/nie polecam w takim układzie i mam nadzieję, że ostatni.
Człowiek czyta od lewej do prawej, a nie na odwrót...Proszę posłuchać choć raz Sprzedających....zmiana zupełnie nie potrzebna, wprowadzająca chaos.
Rozumiem, ze informatycy muszą się czymś wykazać, coś zrobić, żeby firma uważała, że są przydatni...ale może już wystarczy tego wszystkiego, co nie sprzyja całemu procesowi - od zakupu, do samego końca.
Kupujących na allegro ubywa z dnia na dzień, co widać po analizach, statystykach i wartości sprzedaży, a serwis dalej brnie w te wszystkie niepotrzebne zmiany, które nie przynoszą żadnych korzyści, a przynoszą zaś same straty... i nie można tutaj mówić o tym, że ludzie są bardziej oszczędni, bo nie są...Ludziom się powodzi, powinni wydawać kasę w serwisie, a ich po prostu tutaj nie ma...TUTAJ jest problem...
Właśnie ja dzisiaj dostałem taka ocenę, gwiazdki na 5, a łapka w dół - tragedia
Święte słowa ! Zwłaszcza przedostatnie zdanie .Szacun dla autora. A swoją drogą , to większość bym do piaskownicy wysłał . Jak z jednej , tak i z drugiej strony allegro ..
W końcu jakiś drobny ukłon w stronę sprzedawców.
Teraz drogie Panie @w_kiwi @ko_alka @la_nika @nat_not @_HolaOla_ pytanie techniczne, jak ten automat będzie działać?
Powiedzmy jest taka sytuacja. Dostajemy negatyw 01.05. jako pierwszy - wiadomo, nie będzie się wliczał do jakości. Dostajemy drugi negatyw 15.05 - ten już się liczy do jakości sprzedaży. Teraz tak, nadchodzi 1.06. i negatyw z 01.05 jest uznany za niebyły dla jakości, bo minęło 30 dni, a co wtedy z tym z 15.05, dalej się liczy na minus dla jakości sprzedaży, czy automat "widzi go" jako pierwszego w ciągu ostatnich 30 dni i przestaje się liczyć?
@AGD-RTV-IT Wtedy ostatnią oceną negatywną w ciągu 30 dni będzie właśnie ta z 15 maja, zatem ona zostanie wykluczona. 🙂
@ko_alka czy ktoś żywy będzie to weryfikował ? pomysł dobry i ukłon do sprzedawców szczególnie drobnych , nurtuje mnie tylko jedno , a mianowicie treść oceny bo zwykle negatywy oprócz uciętych gwiazdek i czerwonej łapki zawierają w treści to co klienta najbarsziej zabolało . Owszem ocena zawiera samą ,,łapkę i ucięte gwiazdki czyli można zakwalifikować do wykluczenia ,ale jeśli treść wskazuje na ,, olewactwo ,, sprzedawcy to pytam JAKIM PRAWEM !! taka ocena ma być wykluczona .
@mdrogeria Wykluczenia na ten moment będą automatyczne
Dwie rzeczy:
1) nie lepszym rozwiązaniem byłoby ukrycie takiej opinii? To, że nie wlicza się do średniej to taki ćwierćśrodek, bo nawet nie półśrodek, ale ludzie to czytają i często się sugerują mimo, że komentarz jest kłamliwy.
2) czy nie dało się wprowadzić czegoś podobnego, jeśli chodzi o opinię o produkcie? Podam swój przykład. Mam na allegro nowe konto, które ma kilka miesięcy, coś tam się działo, szału nie było, ale sprzedaż jakaś była. Oczywiście ludzie w większości nie chcą pisać jak jest OK i jedna negatywna opinia czy komentarz niweczy starania i dbanie o konto. O komntarza w zasadzie trzeba się prosić.
A otrzymałem taką o to opinię:
Roleta wygląda tandetnie, mechanizm pracuje głośno, system mocowania na taśmę dwustronną (trzeba idealnie wszystko dopasować, bo na jakiekolwiek poprawki nie ma szans), zresztą taśmy dwustronnej jeden pasek, a przydałoby się na całej szerokości... roleta jedna z najdroższych, nie warte tych pieniędzy
Plusy: brak
Minusy: już opisałem
Już pomijam, że sfrustrowany Pan nie poradził sobie z przyklejeniem, pisze głupoty jak "na poprawki nie ma szans" a za chwilę pisze, że "taśmy dwustronnej jeden pasek, a przydałoby się na całej szerokości". Nawet nie wie co by to spowodowało. Nieprawdą jest, że na poprawki nie ma szans. Głośny mechanizm. Jak wyciągnął z niego łańcuszek to być może. 10 sekund, żeby to poprawić. Tandeta? Mam zdjęcia tego Pana rolet, które wysyłam klientom na wzór, bo wyglądały świetnie. Moi klienci wracają do mnie, polecają, więc jednak produkt jest w porządku. Najdroższa? Nie. Jedna z droższych? W zalewie chińszczyzny na allegro tak jest droższa, ale dla każdego klienta produkowana indywidualnie. Jest to jeden jedyny mój przypadku na allegro niezadowolonego klienta. Dodam, że była to PIERWSZA opinia o moim produkcie na Allegro. Napisałem do Pana dwa maila w odstępie miesiąca, zero odpowiedzi. Allegro oceny usunąć nie chce. Bardzo to wszystko nie w porządku.
@mdrogeria To tylko taki drobny ukłon Allegro głównie do początkujących sprzedawców. Automat, bo pracownik kosztuje, a wystarczy popatrzeć na raport finansowy Allegro i koszty pracownicze. Nie jest to idealne rozwiązanie, może troszkę pomóc, globalnie szkód wielkich nie narobi. Celem automatu nie jest sprawiedliwość za wszelką cenę. Dużo nowych sprzedawców jak załapie negatywa, to ma pozamiatane już na początku.
Poza licznymi kijami czasem pojawia się mała marchewka, ciekawe jakie będą w zamian kije.
@ko_alka @drekenzes w przypadku okazjonalnego sprzedawcy może dojść do paradoksu , 1 transakcja w miesiącu , mimo negatywnych opinii jakość na minimum dobrym poziomie
@mdrogeria Ale przy takiej okazyjnej ofercie negatyw nadal będzie widoczny, jedynie nie zajedzie możliwości dalszej sprzedaży. On tylko nie będzie się liczył do statystyk jakości, gdzie obecnie byłaby zapewne blokada konta.
Ja mam dwa negatywy od tego samego kupującego. Pierwsza paczka ponoć uszkodzona, więc kupił drugi raz, żeby dać dwa negatywy. OK. Jeden wykluczony z ocen.
Drążąc temat tzw złodziei Allegrowych, którzy kradną nam zdjęcia, opisy i powielają niczym XERO nasze aukcje, nie posiadając takiego unikalnego towaru, gdyż np moja firma jest wyłącznym dystrybutorem i ... dostają za brak towaru negatywy od klientów zasłużone.
Wystawili - towaru nie mają - nie wysyłają, anulują zakupy itp. Ile im zdejmiecie negatywów na ostatnie 365 dni ?
12 ?
@brakestop Jeden na miesiąc nie będzie liczył się do statystyk jakości sprzedaży.
1
Podsumowując wątek, allegro doskonale wie, że system komentarzy jest do bani, więc zamiast go poprawić, wprowadza jakąś protezę.
Oczywiście dalej komentarz może być nieprawdziwy, kłamliwy, od konkurencji, może obrażać i pomawiać sprzedawcę
@RED powoli beton jednak kruszeje. Dzisiaj założenie przez Kupującego dyskusji skończyło się dla niego zawieszeniem jego konta, po tym jak zgłosiliśmy pewne zastrzeżenia wobec niego oraz błyskawicznym zamknięciem otwartej dyskusji przez Allegro. Szkoda tylko, że zależy to nadal od tego, na jakiego konsultanta się trafi. My mieliśmy to szczęście, że nasze wątpliwości zostały przekazane od razu do działu bezpieczeństwa Allegro.