Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam, kupujący zgłosił zwrot (odstąpienie od umowy) 9 sztuk produktu a zakupił 11 sztuk. Jest to 11 osobnych paczek. Przed zgłoszeniem zwrotu zadzwoniła do mnie Pani i powiedziała że miała słaby internet i kliknęła dwa razy 1 i myślała że będą dwie sztuki a nie 11. Całość miała miejsce zanim paczki dotarły do paczkomatu odbiorcy a były już wysłane, z zapowiedzią że dziewięciu po prostu nie odbierze. Moje pytanie dotyczy tego czy muszę zwrócić kupującej całą kwotę? Problem polega na tym że jest to zamówienie na grzybnię boczniaka a po tylu dniach w paczkomacie jest w stanie uszkodzonym nadaję się do wyrzucenia. Zamówienie było przez Allegro paczkomaty Inpost bez smarta to też nie wiem czy mi inpost nie doliczy za zwrot.
@N_Nitka28@RaBarbar_ka@MiMary@w_kiwi@ko_alka@la_nika@ayo80@nat_not@_HolaOla_
Sprzedający powinien jak najszybciej wprowadzić do oferty niezbędne informacje i wyłączyć możliwość odstąpienia od umowy. A w czasie upałów powinien zadbać o odpowiednie zabezpieczenie grzybni (styropian, wkład chłodzący), inaczej naraża się na roszczenia kupujących z tytułu reklamacji.
Ok już zrozumiałem że mam zwrócić pełną kwotę w tym przypadku. Też na początku zastanawiałem się nad wyłączeniem możliwości zwrotu ale powstrzymałem sie z tym ponieważ taka grzybnia jest bardziej traktowana jako artykuł przemysłowy a nie spożywczy, zdania też są podzielone mam dwóch dostawców jeden sprzedaje mi to jako art. przemysłowy i ma 8% VAT, a w przypadku drugiego dostawcy mam to jako art. spożywczy na 7% VAT ze względu na Fakturę RR. Dlatego też nie wiem czy mogę wyłączyć możliwość odstąpienia od umowy .
Do wyłączenia możliwości odstąpienia od umowy wystarczy tylko fakt tego że grzybnia może się zepsuć gdy jest gorąco?
@HoganSklep Wyłączenie nie dotyczy tylko produktów spożywczych. Chodzi o "towar ulegający szybkiemu zepsuciu lub mający krótki termin przydatności do użycia". Sam musisz zdecydować, czy i kiedy grzybnia ulega szybkiemu zepsuciu. Być może zasadne będzie wyłączenie zwrotów tylko podczas upałów.
@HoganSklep jeśli tą grzybnie da się zjeść tzn może ją jeść człowiek to jest to towar spożywczy a jeśli kupujący używa go w inny sposób nie zmienia to faktu że człowiek może go zjeść. Z tego co wiem boczniaki zawierają ogromne ilości soli mineralnych więc jak najbardziej można je zakwalifikować jako spożywkę bo ich jedzenie jest zdrowe. Do wyłączenia wystarczy fakt że psuje się szybko w nieodpowiednich warunkach
Grzybni nie da się spożyć, z niej dopiero wyrosną grzyby po 1-2 tygodniach.
przepisy są i co?
i nic - sprzedawca nie ma możliwości zamieszczenia takiej informacji w serwisie allegro
takich elementów w serwisie allegro są dziesiątki bezpośrednio podlegających pod w/w przepisy
i co i nic - gdzie uokik - nie ma?
a nie jest - wg uokik kupujący może oszukać sprzedawcę do 3 razy by ten mógł mu zablokować sprzedaż
90% moich postów tutaj dotyczy praktyk rynkowych ograniczających podejmowanie decyzji przez strony transakcji w serwisie
@-Sainkho- Nie mieszaj, @mdrogeria ma rację. Pownien odebrać. A co jeśli sprzedający np działa w dropie i ma wpisany inny adres do zwrotów? Obowiązkiem kupującego jest odbiór i zwrot na właściwy adres.
@pinsplash Zapytaj prawnika, np. z poradni UOKiKu. Zdziwisz się.
@-Sainkho- Doskonale wiesz że UOKiK i logiczne myslenie to dwie wykluczające się rzeczy. Ale przyjmijmy że masz rację. I paczka wraca do miejsca gdzie była nadana ( paczkomat, punkt wysyłki, hurtownia, cokolwiek). Sprzedający MA na swojej stronie podany punkt do zwrotów (moze być nawet odległy o setki kilometrów) - i co wtedy? Kupujący odesłał przesyłkę "na Berdyczów" ? Mimo że w opisie aukcji jest opisane gdzie powinien zwrócić? tak wiem, odpiszesz że UOKIK nie przewidział - a ja Ci powiem : "Nic nowego". tak czy inaczej wina kupującego bo MIAŁ podane gdzie odesłać ( ps nikt mu nie odbiera prawa do odstąpienia od umowy).
@pinsplash Zauważ, że w omawianej sytuacji kupująca ustaliła ze sprzedającym, że nie odbierze przesyłek z paczkomatu. Jej decyzja nie miała żadnego wpływu na stan towaru, który wróci do sprzedawcy.
@mdrogeria starał się usilnie udowodnić, że to kupująca ponosi odpowiedzialność, bo zrobiła coś złego. Niestety trafiał kulą w płot.
Gdybym się tu nie rozpisała, to możliwe, że przekonalibyście sprzedającego do bezprawnego obciążenia kupującej kosztami. Tak niestety działa to forum.
@pinsplash nie tylko w dropie
sprzedawca ma pełne prawo prowadzić biznes jak chce
może mieć osobny oddział do obsługi zwrotów z innym adresem, inny magazyn wysyłkowy i gdzieś indziej biuro
nie musi być to nawet to samo miasto
przykład allegro
Allegro Sp. z o.o.
ul. Wierzbięcice 1B
61-569 Poznań
Aby umowa na odległość została wykonana, strony muszą spełnić swoje obowiązki:
● sprzedający ma obowiązek wysłać towar kupującemu,
● kupujący ma obowiązek odebrać przesyłkę.
Zgodnie z art. 31 ust. 1 UoPK w przypadku odstąpienia od umowy zawartej na odległość umowę uważa się za niezawartą. Należy przez to rozumieć, że z chwilą odstąpienia od umowy powstaje stan taki, jakby umowa nie została nigdy zawarta.
Skutki odstąpienia od umowy zostały określone precyzyjniej w art. 12 dyrektywy źródłowej 2011/83/UE:
"Wykonanie prawa do odstąpienia od umowy powoduje wygaśnięcie obowiązków stron, dotyczących wykonania umowy zawieranej na odległość".
A zatem, z chwilą odstąpienia od umowy:
● wygasa obowiązek wysłania towaru przez sprzedającego (jeśli jeszcze tego nie zrobił) oraz
● wygasa obowiązek odebrania przesyłki przez kupującego.
Prościej się nie da tego przedstawić.
@-Sainkho- Nie odpowiedziałaś 🙂 . Sprzedający paczkę wysłał ( swoją część umowy wykonał). Kupujący nie odbiera paczki. Adres zwrotów inny niż nadania a paczka wraca na adres nadania. KTO nie wykonał swoich obowiązków?
@pinsplash Sprzedający paczkę wysłał ( swoją część umowy wykonał). Kupujący nie odbiera paczki. Adres zwrotów inny niż nadania a paczka wraca na adres nadania. KTO nie wykonał swoich obowiązków?
Kupujący nie musi odbierać paczki, bo z chwilą odstąpienia od umowy zobowiązania umowne wygasają. Nie musi się w ogóle interesować tą przesyłką i jej losami. Jest tak, jakby umowa nigdy nie została zawarta. Sprzedający nie może wymagać, żeby kupujący odebrał cudzy towar i brał na siebie odpowiedzialność za przesyłkę.
Odnośnie dropshippingu, to jak widać odpowiednia umowa z hurtownią / magazynem rozwiązuje problem:
https://kreator.legalgeek.pl/dropshipping-a-zwrot-towaru-w-sklepie-internetowym/
@-Sainkho- znowu tylko to co ci pasuje do terorii 🤣. Sprzedający i Kupujący zawarli umowę. Sprzedający ją wykonał. I tutaj "zapominasz" że zwroty i ich procedura są częścią umowy. Jeśli są opisane ( a są) i znane przed zawarciem transakcji, to kupujący też musi się do tego stosować. Koniec kropka. Jak podał Ci @RED np Allegro tak robi ( jest inny adres to zwrotów OSA). Odesłanie jest częścią umowy zawartej pomiedzy stronami. Chce zrezygnować? ma takie prawo, ale ma też obowiązki.
ps wiesz że UOKIK to ci co twierdzą że opakowanie nie jest nic warte, ale jednocześnie twierdzą że można rzecz używać tylko tak jakby zrobiło się w sklepie stacjonarnym? Była tu kiedyś historia że klient odesłał bodajże klocki lego w torebce foliowej, bo pudełko podarł. Jesteś pewna że w sklepie stacjonarnym pozwoliliby Ci porwać na strzępy pudełko od klocków?🤔. To świadczy o UOKIK i ich znajomości realiów.
@pinsplash Zadzwoń na infolinię (czeka się krótko), porozmawiaj z prawnikiem (on tylko udziela porad, nie reprezentuje UOKiK-u). Poda Ci jako podstawę prawną art. 31 ust. 1 UoPK.
@-Sainkho- Jeżeli konsument złożył oświadczenie o odstąpieniu od umowy zanim przedsiębiorca przyjął jego ofertę, oferta przestaje wiązać.
samozaoranie - dziękuję dobranoc🤣
@-Sainkho- Widzisz? Oni naprawdę myślą, że na Allegro to kupujący ustawiają się w kolejce, żeby przedstawić swoje oferty sprzedawcom, a sprzedawcy łaskawie te oferty przyjmują.
A tymczasem
Regulamin Allegro napisał:OFERTA
propozycja zawarcia umowy sprzedaży Towaru na warunkach określonych przez Sprzedającego, w szczególności zawierających cenę i opis oferowanego Towaru, przy wykorzystaniu i za pomocą funkcjonalności dostępnych w ramach Allegro
@pinsplash Tak, @az1rael już się samozaorał dziś (nie po raz pierwszy zresztą) w ten sam sposób, co Ty. Nie zauważyłeś.
Przykro mi, że odbiorę Ci tę dziecięcą radość. Szukaj dalej.
@-Sainkho- zjadłaś jeszcze taki mały paragraf z ustawy konsumenckiej