- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Cześć, mam pytanie odnośnie zwrotu towaru, chodzi mi o odstąpienie od umowy w terminie 14dni bez podawania przyczyny.
Mój klient dokonał zakupu 17 maja, paczkę odebrał 19 maja z paczkomatu, następnie 2 czerwca odstąpił od umowy i paczkę do zwrotu nadał dopiero 14 czerwca, wytłumaczcie mi proszę, bo moim zdaniem termin na zwrot bez podania przyczyny został już przekroczony dawno. Nie wiem jak to działa na allegro ale wiem, że w przypadku różnych pism urzędowych to liczy się data nadania paczki, bo przecież nie mamy wpływu na to kiedy dostarczy ją np; poczta. Ale w tym wypadku klient czekał do ostatniego dnia ze zgłoszeniem zwrotu jak i wysyłką tego towaru do mnie. Czy to w ogóle jest zgodne z terminem zwrotu 14 dni? Bo tutaj ewidentnie można przedłużyć ten okres o kolejne 14 dni...
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Mr-Light Odpowiem krótko - 14 dni od odebrania na odstąpienie + 14 dni od odstąpienia na odesłanie .
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
moim zdaniem termin na zwrot bez podania przyczyny został już przekroczony dawno
Wg ciebie to do kiedy klient miał czas?
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
No nie wiem, odstępujesz od umowy w ostatnim dniu to chyba nadajesz w tym dniu paczkę, żeby zmieścić się w terminie 14 dni? Spójrz na daty, odbierasz paczkę 19 Maja z paczkomatu 2 Czerwca zgłaszasz zwrot i idziesz nadać, żeby był okres 14 dni? Reszta Cię już nie obchodzi bo przecież nie masz wpływu na tego kiedy inpost to dostarczy. A nie robisz tak, że odbierasz 19 maja, 2 czerwca nadajesz i czekasz do 14 czerwca żeby ją wysłać.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@Mr-Light Mylisz się. Kupujący, zgodnie z prawem, ma 14 dni ma poinformowanie o zwrocie i potem kolejne 14 dni na odesłanie rzeczy. Razem na odesłanie ma maksymalnie 28 dni.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
exoryna zgodnie z opisem autora wątku klient nadał zwtot 2dni przed końcem obowiązującego terminu 😁
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Dla mnie sprawa jest jasna, jeśli zgłaszasz zwrot towaru to powinieneś zmieścić się w terminie 14 dni na jego nadanie. Nadanie nie powinno oznaczać przedłużenia o kolejne 14 dni.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
No to właśnie jak to napisałeś 'przedłuża'.
PS. W zakładce 'zwroty' masz jakieś rzeczy o oryginalnym opakowaniu. Wiesz, że nie możesz tego wymagać od zwracającego?
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
exoryna
Po pierwsze - sprzedaje oświetlenie i każdy z towarów ma naklejone na układ z diodami taśmy, które są przezroczyste i w momencie zerwania przestają być opakowaniem towaru.
Dla Ciebie zwrot towaru to przetestowanie go przez prawie miesiąc a następnie odesłanie go do sprzedawcy? I co ja mam niby z tym zrobić? Sprzedać po kosztach bo ktoś chciał sobie "przetestować" ?
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@Mr-Light Piszesz bzdury i nie znasz zasad. Co kogo obchodzi, co masz z tym zrobić? Ty masz ustawowy obowiązek przyjąć zwrot bez oryginalnego opakowania.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
"Dla Ciebie zwrot towaru to przetestowanie go przez prawie miesiąc a następnie odesłanie go do sprzedawcy? I co ja mam niby z tym zrobić? Sprzedać po kosztach bo ktoś chciał sobie "przetestować" ?"
- gdzieś Ty był ostatnie 15 lat ?
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@Mr-Light Dla Ciebie wiele rzeczy nie jest jasnych, nie znasz przepisów i zasad Allegro, dlatego w zakładce Zwroty piszesz; Zwrot będzie uznany, jeśli przedmiot zakupiony u mnie na aukcjach będzie sprawny tak, jak przed wysłaniem go do klienta. W przeciwnym wypadku, niestety ale koszty zakupu nie zostaną zwrócone.
Tym sposobem wszystkie Twoje oferty są niezgodne z regulaminem.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@xyz96 czyli jak przedmiot przyjdzie niesprawny to mam zwrócić pieniądze i nie przenosić kosztów na klienta?
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@Mr-Light Tak, masz przyjąć zwrot i oddać kupującemu całą wpłatę. Możesz pomniejszyć zwracaną kwotę tylko wtedy, gdy doszło do zmniejszenia wartości rzeczy w wyniku używania jej przez klienta, ale to trzeba udowodnić. Jeżeli klient otrzymał już wadliwy towar, należy mu się zwrot ceny towaru i kosztu dostawy. Na to też są przepisy, poszukaj w Ustawie konsumenckiej.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@xyz96 dzięki za wskazówki 😉
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@Mr-Light tu nie ma znaczenia czy to allegro czy nie, przepisy są takie same 🙂
Ustawowo zmieścił się w czasie i nic nie zrobisz, 14 dni na odstąpienie od odebrania paczki i 14 dni na nadanie zwrotu od odstąpienia 🙂
Art. 27. Konsument, który zawarł umowę na odległość lub poza lokalem
przedsiębiorstwa, może w terminie 14 dni odstąpić od niej bez podawania przyczyny
i bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem kosztów określonych w art. 33, art. 34 ust. 2 i
art. 35.
Art. 28. Bieg terminu do odstąpienia od umowy rozpoczyna się:
1) dla umowy, w wykonaniu której przedsiębiorca wydaje rzecz, będąc
zobowiązany do przeniesienia jej własności – od objęcia rzeczy w posiadanie
przez konsumenta.
Art. 34. 1. Konsument ma obowiązek zwrócić rzecz przedsiębiorcy lub
przekazać ją osobie upoważnionej przez przedsiębiorcę do odbioru niezwłocznie,
jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy, chyba że przedsiębiorca zaproponował, że sam odbierze rzecz. Do zachowania terminu wystarczy
odesłanie rzeczy przed jego upływem.
Κώστας
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Dzięki za wyjaśnienie
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@Mr-Light Kupujący ma 14 dni na zgłoszenie zwrotu, ten czas liczy się od otrzymania towaru, potem ma kolejne 14 dni na odesłanie paczki - ten czas liczy się od zgłoszenia zwrotu. Czas otrzymania przesyłki przez sprzedawcę nie ma znaczenia. Jeśli klient zachował terminy, nie możesz nie uznać zwrotu.
Nie jest tak, jak myślisz, że kupujący musi odesłać paczkę w ciągu 14 dni od jej otrzymania lub od zakup. Przeczytaj Ustawę konsumencką.