Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
@N_Nitka28@RaBarbar_ka@MiMary@w_kiwi@Sa_nova@la_nika@ayo80@nat_not@_HolaOla_
Witam. Jak to jest ze zwrotem towaru zakupionego przez klienta na fakture ? Chodzi o to ze powinna byc wystawiona korekta i tak tez robie nastepnie wysylam do klienta proszac o potwierdzenie i po jego otrzymaniu zwracam kwote. Lecz niekiedy to potwierdzenie tak dlugo trwa ze przez to leci mi na niekorzysc czas zwrotu srodkow. Za zwroty bez faktury zwrot srodkow robimy prawie natychmiast a tu niestety sie nie da. Czy konieczne jest potwierdzenie czy wystaczy tylko wyslanie korekty ?
Jak zrobił zwrot a ma jdg to tylko za twoją zgodą a tej wyrażać nie musisz, mógł na firmę nie brać
nie trzeba potwierdzać już korekt ale jest to stąpanie po cienkiej linie, w każdej chwili interpretacja us może się zmienić. Generalnie wystarczy oświadczenie o zwrocie i potwierdzenie zwrotu środków
Uregulowania obowiązujące od 1 stycznia 2021 r.
Od 1 stycznia 2021 r., zniesiony został co do zasady formalny warunek uzyskania potwierdzenia otrzymania faktury korygującej przez nabywcę, aby można było rozliczać/wykazać wystawioną fakturę korygującą.
Obecnie obniżenia podstawy opodatkowania, w stosunku do podstawy określonej w wystawionej fakturze z wykazanym podatkiem, dokonuje się za okres rozliczeniowy, w którym podatnik wystawił fakturę korygującą, pod warunkiem że z posiadanej przez tego podatnika dokumentacji wynika, że uzgodnił on z nabywcą towaru lub usługobiorcą warunki obniżenia podstawy opodatkowania dla dostawy towarów lub świadczenia usług określone w fakturze korygującej oraz warunki te zostały spełnione, a faktura ta jest zgodna z posiadaną dokumentacją.
W przypadku gdy w okresie rozliczeniowym, w którym została wystawiona faktura korygująca, podatnik nie posiada dokumentacji, o której mowa w zdaniu pierwszym, obniżenia podstawy opodatkowania dokonuje za okres rozliczeniowy, w którym dokumentację tę uzyskał.
Powyższa nowelizacja, choć nie wymaga, aby posiadać potwierdzanie otrzymania faktury korygującej, to i tak zakłada pewne warunki, od których spełnienia zależy prawo do obniżenia podstawy opodatkowania.
Zgodnie z art. 29a ust. 13 ustawy o VAT, obniżenie będzie możliwe, o ile: z posiadanej przez tego podatnika dokumentacji wynika, że uzgodnił on z nabywcą towaru lub usługobiorcą warunki obniżenia podstawy opodatkowania dla dostawy towarów lub świadczenia usług określone w fakturze korygującej oraz, · warunki te zostały spełnione, a faktura była zgodna z posiadaną dokumentacją.
Chcąc obniżyć podstawę opodatkowania, należy mieć pewność, że klient faktycznie taką ww. dokumentację posiada, a uzgodnione w niej warunki korekty zostały spełnione.
Co to zmienia dla podatnika? Otóż kwestia posiadania dokumentacji, nie została przez ustawodawcę określona, zatem dla bezpieczeństwa należy przedsięwziąć wszelkie środki z których wynika, że uzgodnienia zostały poczynione np. podpisanie ogólnego porozumienia albo każdorazowo poprzez wiadomość mailową. Znaczenia nabiorą również takie dowody jak dokumenty handlowe, w tym aneksy do umów, korespondencja handlowa, dowody zapłaty, kompensaty itp., które potwierdzają, że obie strony transakcji znają i akceptują nowe, zmienione warunki transakcji.
Zobacz więcej: https://poradnikprzedsiebiorcy.pl/-potwierdzenie-faktury-korygujacej
generalnie, niestety allegro to wylęgarnia cwaniaków i różnej maści kombinatorów
jednoosobowe firemki prowadzą mało rzetelną księgowość i nie ewidencjonują zwrotów
mi w kilku przypadkach w/w firmy odmówiły potwierdzenia korekt pisząc wprost, że ich nie zaksięgują bo np: księgowy liczy sobie od faktury i itp
lub kupował Kowalski na firmę Nowaka i Nowak nie chce tego towaru a Kowalski nie jest firmą
patologia goni patologię
@kadus_ms_fb od dawna (3-4 lata?) nie trzeba czekać na potwierdzenie korekty. Wystarczy dowód jej wysłania do kontrahenta i korespondencja, z której wynika uzgodnienie z kupującym warunków obniżenia podstawy opodatkowania. Takim dowodem może być np. zgłoszony zwrot przez Allegro i wydrukowany/zapisany formularz zwrotu.
@AGD-RTV-IT znając nasze urzędy skarbowe, to może się ukazać interpretacja zwrotu całkiem odmienna od przytoczonej powyżej.
Co to znaczy uzgodnienie z kupującym warunków obniżenia podstawy opodatkowania?
Allegrowy formularz zwrotu to tylko informacja, że kupujący chce zwrócić towar
przypominam, że podany tam powód może nie mieć odzwierciedlenia w treści i warunkach umowy lub wręcz łamać przepisy prawa - jak generowany przez allegro formularz odstąpienia od umowy, który może zawierać nieprawdziwe dane np: co do beneficjenta umowy
interpretacja nie zmieni tego, że w ustanie mowa o posługiwaniu się uzgodnieniami. Interpretacją nie zmienia się ustaw
Co to znaczy uzgodnienie z kupującym warunków obniżenia podstawy opodatkowania? ano to, ze kupujący zgłasza że chce zwrócic, a sprzedający wyraża zgodę. Data zgody jest datą, w jakiej nalezy w vat ująć korektę, niezależnie od daty jej wystawienia - ona jest sprawą drugorzędną.
Dla własnego bezpieczeństwa - od kupującego wymagasz potwierdzenia odbioru korekty. I sprawa załatwiona.
Nie dotyczy to firmy Zelmotor z Rzeszowa / Jarosławia - tam jak coś zapłacisz i nie dostaniesz towaru - to kasa przepadła.
Admini mogą sobie coś wymoderować, ale zaczynam poruszać problem gdzie mogę po kilku miesiącach czekania na zwrot kasy.
@Monika__L widać nie miałaś kontroli us z allegro
owszem, miałam. pracuję w biurze rachunkowym. Mam 7 Allegrowiczów, jeden miał kontrolę w styczniu br za sierpień 2023. Sprawdzili przyczyny wystawienia korekt, dostali wydruki z maili z allegro z oświadczeniem o zwrocie (traktowane jako uzgodnienie), dopięte potwierdzenie zwrotu kasy jako ziszczenie się warunków uzgodnień między stronami zamykające sprawę i tyle.