Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam. Mam konto firmowe od dwoch dni. Sprzedaję używane i nowe filmy DVD. Czy mam obowiązek pdzyjąc zwrot towaru bez podania przyczyny w ciagu 14 dni? I w zwiazku z tym mam jesscze jedno pytanie. Zaznaczylem w ofertach wstepnie ze przyjmuje zwrot i ze koszty pokrywa kupujacy(nie mam Smart) a w ofertach widnieje automatycznie zwrot za darmo. Dlaczego tak jest? Mam wybrane dwie opcje dostawy( allegro paczkomaty i allegro kurier 24 inpost).
@MiroDolas52 jeśli nośnik nie ma zerwanej plomby musisz przyjąć , Inpost udostępnia darmowe zwroty dla swoich przesyłek . Widzę ,że niewiele wiesz to na pociechę Ci powiem , że klientowi jako firma musisz zwrócić koszt nadania ,w Twoim przypadku 9,99
Czyli dobrze rozumiem ze jesli sprzedam nowa plytę w folii i ktos ja otworzy i bez podania przyczyny bedzie chcial zwrocic to mam prawo nie przyjac ?
a) nie jest przedsiębiorcą – sprawdzisz to w ofercie, w części O sprzedającym
b) kupujesz produkt z ograniczonym prawem do zwrotu (zgodnie z Ustawą o prawach konsumenta – art. 38). W ofercie sprzedającego zobaczysz informację:
Brak zwrotu – w takim przypadku nie możesz odstąpić od umowy, jeśli:
Zwrot ograniczony – w takim przypadku nie możesz odstąpić od umowy, jeśli:
Dziękuję. Czyli powinienem zaznaczyc w ofertach zwrot ograniczony i wyszczegolnic ze w przypadku zdjecia folii z plyty nie przyjmuję zwrotu? Czy dac ogolny zwrot mozliwy i jesli sie taka sytuacja trafi to poprostu temu klientowi odmowic?
Jak nie oznaczysz to z pewnością będą robić zwrot i będziesz musiał przyjąć.
@MiroDolas52 Zgodnie z treścią ustawy konsumenckiej i informacjami na stronie UOKIK
Prawo do odstąpienia od umowy można wyłączyć w przypadku
"w których przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli zostało ono otwarte po dostarczeniu – np. zdjęto folię ochronną z fabrycznie nowej gry komputerowej"
Taka informacja musi się znaleźć w zakładce ZWROTY w ofercie - jeśli jej nie będzie to prawo do zwrotu będzie kupującemu przysługiwało.
Dziekuje za informację. A jak to jest z tymi kosztami zwrotu jesli nie mam smart? Muszę je pokryc ?
Zwrot odesłania zawsze jest po stronie kupującego, ma darmowy ze Smartem i paczkomat, Ty zwracasz mu koszt zakupu +najtańszą przesyłkę w danej ofercie.
Dziękuję:) wszystko juz jasne. Pozdrawiam:)
@MiroDolas52 nie zwrotu ,a nadania ... tak jako przedsiębiorca pokrywasz koszt nadania w przypadku zwrotu
Dziękuję bardzo za pomoc:) pozdrawiam
@MiroDolas52 niezamaco 😀 , zaglądaj tu częściej .... jeszcze wiele się dowiesz .