anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

zwrot

RANATA25
#9 Pomysłodawca#

Witam,  czy mogę odmówić zwrotu gdy kupujący skleił i skręcił szafkę i ją potem uszkodził przy rozklejaniu i rozkręcaniu? Po rozklejeniu stwierdził ,że brak elementu i jej nie chce

oznacz moderatorów
7 ODPOWIEDZI 7

LEW433
#21 Demiurg#

Zwrotu konsumenckiego nie możesz odmówić, możesz i powinieneś zwrócić tyle ile jest obecnie warta szafka.

oznacz moderatorów

RANATA25
#9 Pomysłodawca#

Czyli nie muszę zwracać pełnej kwoty jaką zapłaciła kupująca 

oznacz moderatorów

w_kiwi
Moderatorka
Moderatorka

@RANATA25 Nie, nie musisz. Możesz potrącić tak zwane koszty przywrócenia towaru do stanu pierwotnego. 

   Wiktoria
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@RANATA25 Możesz obniżyć już Ci pisałam wcześniej, nawet do 1zł.

oznacz moderatorów

_Likos_
#21 Demiurg#

@RANATA25  gdzieś ( zdaje sie że na stroni UOKiKU) czytałem o podobnej sytuacji. Według nich kupujacy ma prawo zapoznac sie z produktem tak jakby to zrobił w sklepie starcjonarnym . W związku z tym iż w sklepach stacjonarnych stoją złożone modele demo to kupujący ma prawo zmontować mebel aby sie z nim zapoznać i ewentualnie rozmontować go aby odstąpić od umowy. Wszelkie związane z tym ryzyka ponosi sprzedający.

Wiec moim zdaniem te uszkodzenia kwalififikowały by sie do obniżenia wartości z winy kupującego ( nadużycie prawa do zapoznania sie). Ale musielibyście pogrzebac na stronach UOKiKU albo na portalach prawnych aby to potwierdzić lub zdementować

oznacz moderatorów

br.
#21 Demiurg#

@RANATA25  Tak przy okazji, co znaczy brak elementu?  Jeżeli nie było elementu w zestawie to za co chcesz potrącać? 

Poza tym to wygląda na reklamację klienta a nie na zwrot konsumencki.  Powinieneś to wyjaśnić bo jeśli klient założy dyskusję z powodu niekompletnej dostawy to  kiepsko widzę twoje racje.

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Zgadzam się z Tobą ale jak to reklamcja a nie zwrot!

oznacz moderatorów