Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam, czy mogę odmówić zwrotu gdy kupujący skleił i skręcił szafkę i ją potem uszkodził przy rozklejaniu i rozkręcaniu? Po rozklejeniu stwierdził ,że brak elementu i jej nie chce
Zwrotu konsumenckiego nie możesz odmówić, możesz i powinieneś zwrócić tyle ile jest obecnie warta szafka.
Czyli nie muszę zwracać pełnej kwoty jaką zapłaciła kupująca
@RANATA25 Nie, nie musisz. Możesz potrącić tak zwane koszty przywrócenia towaru do stanu pierwotnego.
@RANATA25 Możesz obniżyć już Ci pisałam wcześniej, nawet do 1zł.
@RANATA25 gdzieś ( zdaje sie że na stroni UOKiKU) czytałem o podobnej sytuacji. Według nich kupujacy ma prawo zapoznac sie z produktem tak jakby to zrobił w sklepie starcjonarnym . W związku z tym iż w sklepach stacjonarnych stoją złożone modele demo to kupujący ma prawo zmontować mebel aby sie z nim zapoznać i ewentualnie rozmontować go aby odstąpić od umowy. Wszelkie związane z tym ryzyka ponosi sprzedający.
Wiec moim zdaniem te uszkodzenia kwalififikowały by sie do obniżenia wartości z winy kupującego ( nadużycie prawa do zapoznania sie). Ale musielibyście pogrzebac na stronach UOKiKU albo na portalach prawnych aby to potwierdzić lub zdementować
@RANATA25 Tak przy okazji, co znaczy brak elementu? Jeżeli nie było elementu w zestawie to za co chcesz potrącać?
Poza tym to wygląda na reklamację klienta a nie na zwrot konsumencki. Powinieneś to wyjaśnić bo jeśli klient założy dyskusję z powodu niekompletnej dostawy to kiepsko widzę twoje racje.
Zgadzam się z Tobą ale jak to reklamcja a nie zwrot!