Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Dzień dobry, zgłaszam się do was z pytaniem o zachowanie allegro ponieważ nie mam pewności co do ich instrukcji jak mam postąpić w następującego sprawie.
Kupiłam coś na allegro - okazało się jednak że kupiłam nieodpowiedni towar i korzystając z sytuacji że zorientowałam się jeszcze przed wysyłką sprzedającego chciałam anulować zakup niestety nie ma takiej opcji w moim allegro. W związku z tym napisałam do sprzedającego że chciałabym zrezygnować żeby nie naciągać ich na wysyłkę itd poprosili żebym anulowała zamówienie bo jeszcze nie zaczęli go pakować ani nic. Rozumiem że anulacja jest potrzebna żeby nie leciały im statusy, żeby dostali zwrot prowizji i tak dalej więc zgłosiłam się do allegro żeby nie robić problemów sprzedającemu i żeby allegro albo anulowało zakup za mnie albo sprawdziło dlaczego nie mam takiej opcji. Allegro przyznało że rzeczywiście na moim koncie nie mogę anulować zakupu (ciekawe dlaczego akurat ja) i że nie mogą tego zmienić bo system, ani anulować za mnie i że mam zgłosić zwrot towaru. Napisałam że nie wydaje mi się żeby to było zgodne z regulaminem i że chyba nie powinnam zgłaszać zwrotu towaru którego fizycznie nawet nie otrzymałam, bo po pierwsze nie jest to zgodne z prawdą a po drugie co jeśli potem sprzedawca powie że nie odeśle mi pieniędzy dopóki nie oddam towaru? I jak niby wtedy wytłumaczę że zgłosiłam zwrot? Może się mylę, poprawcie mnie jeśli przesadzam, ale według mnie taki zwrot z mojej strony to poświadczenie nieprawy i jak trafię na złośliwego sprzedawcę to będę mieć problemy bo będzie mi udowadniał że mi towar wysłał albo coś a ja go nie odesłałam itd. Po za tym z tego co wiem od znajomego który sprzedaje na allegro skoro ja nie anuluję zamówienia to sprzedającemu który mi tego towaru nie bęzie wysyłał będą się obniżały statystyki za czas wysyłki a nie chcę robić mu pod górkę i chciałam zwyczajnie skorzystać z opcji które allegro oferuje bez robienia nikomu problemów.
Pracownik allegro odpisał mi że gdyby to było niedozwolone to by mi tego nie proponował więc proszę was o ocenę sytuacji, czy ja aż tak bardzo przesadzam i się czepiam? 🙂 Tylko nie krzyczcie 😄
Nie przesadzasz. Powinnaś mieć opcje anulacji. Z tego co wiem ona znika gdy sprzedający zmienia status np na "w przygotowaniu" i wtedy już nie ma. A niektórzy robią to praktycznie od razu po zakupie. Może też być jakiś błąd w samym allegro. Ostatnio tu błąd na błędzie i rząd błędów pogania xD. Jak zakup był smart z darmowym zwrotem to chyba tylko pozostaje poczekać na przesyłkę i zwrócić lub spróbować poprosić nasze moderatorki, czasem dają radę tam gdzie obsługa klienta pada....
wiem właśnie ale pomyślałam że po co mam robić problem żeby ktoś pakował moje produkty, tracił czas i je wysyłał żebym ja je odsyłała skoro mogę po prostu anulować ale widzę że większy problem się zrobił niż powinien 🙂
Może sprzedawca już wprowadził w system że przesyłka jest w przygotowaniu . Spróbuj kontaktu z nim i razem ustalcie rozwiązanie problemu .
skontaktowałam się, poprosili żebym anulowała zakup, listu przewozowego jeszcze nie wygenerowali, nie zmienili też statusu zamówienia bo nie dostałam żadnego potwierdzenia od allegro. Gdyby zmienili status to pewnie też nie powiedzieliby mi że mogę anulować zamówienie ,też wydają się być zdezorientowani bo nie wiedzą dlaczego nie mogę anulować zamówienia.
@miskaa123a Dziękuję, dotarłam już do tej rozmowy i już weryfikuję Twoją sprawę. Na razie poproszę Cię o cierpliwość. Wrócę do Ciebie z informacją, gdy tylko otrzymam szczegóły w Twojej sprawie.
Dziękuję, czekam na odpowiedź w takim razie 😉
no i jak tam? 🙂
@miskaa123a Dostałam potwierdzenie, że rzeczywiście w przypadku braku możliwości anulowania zamówienia, rekomendujemy skorzystanie ze standardowego formularza zwrotu. Ustalam jeszcze, dlaczego w tej konkretnej ofercie nie masz możliwości anulowania, ale w tej sytuacji to jedyne rozwiązanie.
@_HolaOla_ Wynikałoby że sprzedający zmienił status zamówienia, znam z autopsji że jest zmieniony a wysyłka dopiero za kilka dni.🤔
@miskaa123a Podaj mi proszę numer korespondencji z naszym pracownikiem oraz numer oferty lub zamówienia, którego dotyczy opisana przez Ciebie sytuacja.
ciężko będzie mi podać numer korespondencji ponieważ prowadziłam ją poprzez messenger z pracownikiem allegro - w wiadomości prywatnej ewentualnie mogę podać screeny z konwersacji, a numer zamówienia to: 2a7b4725-cc8d-11ec-bff0-27c2d5046e05
Będę wdzięczna za sprawdzenie lub pomoc w tym przypadku
@miskaa123a
Może się mylę, poprawcie mnie jeśli przesadzam
Twój tok rozumowania w mojej opinii jest prawidłowy.
jak trafię na złośliwego sprzedawcę to będę mieć problemy
Problemy możesz mieć jak trafisz na normalnego (znającego i respektującego przepisy prawa oraz rzetelnie wypełniającego obowiązki narzucone przez Allegro) sprzedawcę.
Chęć zrealizowania zamówienia przez sprzedawcę (i postępowania zgodnie z obowiązującymi normami) to nie złośliwość, ale świadomość (praw i obowiązków).
Wypełniając formularz zwrotu na Allegro - konsument składa oświadczenie o odstąpieniu od Umowy z Art. 27 i ma obowiązek towar zwrócić (odesłać) w ciągu 14 dni.
Sprzedawca zaś może wstrzymać się ze zwrotem pieniędzy, aż do otrzymania rzeczy z powrotem.
Ponadto sprzedawca ma obowiązek zrealizować zamówienie (wydać rzecz kupującemu i przenieść własność na niego), które nie zostało anulowane.
Niezrealizowanie powyższego obowiązku wiąże się ponadto z obniżeniem przez Allegro oceny sprzedawcy m.in. w co najmniej kilku metrykach (czas wysyłki, terminowość wysyłki, czas dostawy, etc.).
Z powyższych wynika jednoznacznie, że sprzedawca powinien (zgodnie z prawem i w swoim własnym interesie) przesyłkę wysłać.
Pracownik allegro odpisał mi że gdyby to było niedozwolone to by mi tego nie proponował
To nie jest żaden dowód na "legalność" takiej porady, a z pewnością nie jest oznacza, że postąpienie wg niej nie wpędzi Kupującego w kłopoty.
Zdarza się, że pracownicy Allegro (ba, nawet Moderatorzy) zachęcają do działań sprzecznych z obowiązującymi przepisami bagatelizując ew. problemy z którymi może spotkać się kupujący w następstwie ich "porad".
Przykład z ostatnich dni:
https://spolecznosc.allegro.pl/t5/blog/zwroty-na-allegro/ba-p/262731/jump-to/first-unread-message
W Twoim przypadku najlepszym (właściwym) tokiem postępowania jest: odebranie przesyłki, złożenie oświadczenia o odstąpieniu i ... odesłanie jej (zwrot) do sprzedawcy.