anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Czy przedsiębiorca może zwrócić środki bez twojej zgody?

MAMY ROZWIĄZANIE!
Client:107240700
#7 Wielbiciel#

Jeśli chcesz zwrócić uszkodzony produkty a przedsiębiorca piszę ci że nie ma aktualnego produktu ma prawo do wysłania środku bez twojej zgody?

oznacz moderatorów
5 ODPOWIEDZI 5
az1rael
#21 Demiurg#

uszkodzony przedmiot = reklamacja = przy pierwszej reklamacji o formie rozpatrzenia decyduje sprzedawca, więc tak może zrobić zwrot środków

oznacz moderatorów
LEW433
#21 Demiurg#

Ma takie prawo, niestety.

oznacz moderatorów
drekenzes
#17 Koryfeusz#

@Client:107240700 Tak, przy pierwszej reklamacji to sprzedawca decyduje czy zwraca środki, wymienia towar czy naprawia. Pomysł UE.

_________________________________________________________________
Przed upadkiem idzie pycha; a przed ruiną wyniosłość ducha.
oznacz moderatorów
AGD-RTV-IT
#13 Ambasador#

@Client:107240700 sprzedawca zastosował po prostu 2 artykuły ustawy o prawach konsumenta.

Art. 43d ust. 2
(...) Jeżeli naprawa i wymiana są niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych kosztów dla przedsiębiorcy, może on odmówić doprowadzenia towaru do zgodności z umową.

A to prowadzi do art. 43e ust. 1:
Jeżeli towar jest niezgodny z umową, konsument może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, gdy:

1) przedsiębiorca odmówił doprowadzenia towaru do zgodności z umową zgodnie z art. 43d naprawa lub wymiana towaru niezgodnego z umową ust. 2;
 
Teoretycznie możesz zgłosić sprzedawcy, że nie chcesz zwrotu środków i rozwiązania umowy, tylko chcesz z powrotem wadliwy produkt w obniżonej cenie. Ale chyba nie warto, prawda?
 
Wskażcie w ustawie o prawach konsumenta, w zapisach o niezgodności towaru z umową, ten mówiący o tym, że tylko przy pierwszej reklamacji sprzedawca decyduje.
 
Obecnie konsument w razie niezgodności z umową może zażądać tylko naprawy lub wymiany. I Art. 43d ust. 2 mówiący o wyborze sposobu załatwienia reklamacji przez sprzedawcę przy nadmiernych kosztach i/lub niedogodnościach dla konsumenta dotyczy pierwszej jak i 10 reklamacji.
 
Odstąpienie od umowy lub obniżka ceny jest możliwa wyłącznie przy spełnieniu jednego z warunków wymienionych w art. 43e ust. 1. Nie ma tam nic o tym, że można odstąpić z powodu 2, 3 czy n-tej reklamacji.
 
Pozdrawiamy
PHU MAR-SAT
oznacz moderatorów
drekenzes
#17 Koryfeusz#

@AGD-RTV-IT Nie potrafisz czytać ze zrozumieniem - to Twój problem. Po pierwsze, nikt nie napisał tutaj, że cyt: "Wskażcie w ustawie o prawach konsumenta, w zapisach o niezgodności towaru z umową, ten mówiący o tym, że tylko przy pierwszej reklamacji sprzedawca decyduje." Niczego ci nie będę wskazywał. To co zaznaczyłem na czerwono, to sobie sam wymyśliłeś. Po drugie, autor wątku pytał się o pierwszą reklamację, więc co nas interesuje 2,3 czy 10 reklamacja i tok postępowania?Skoro autor wątku pyta się o pierwszą reklamację, to mówimy o pierwszej.

@AGD-RTV-IT Skąd wziąłeś to magiczne "tylko", wskaż nam je w postach.

_________________________________________________________________
Przed upadkiem idzie pycha; a przed ruiną wyniosłość ducha.
oznacz moderatorów