anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Do sprzedawcy nie dotarł zwrot towaru nadany w Paczkomacie Inpost

MAMY ROZWIĄZANIE!
Zaba77
#9 Pomysłodawca#

Do sprzedawcy nie dotarł zwrot towaru zwracany Paczkomatem. Na stronie śledzenia jest cały czas informacja że trwa transport pomiędzy oddziałami Inpostu. jak powinna wyglądać procedura reklamacji zwrotu, kto ją składa sprzedający czy kupujący ? po ilu dniach można złożyć gdzieś reklamację ? Jak mam w takim przypadku odzyskać pieniądze za zakupiony towar?

oznacz moderatorów
40 ODPOWIEDZI 40
pinsplash
#21 Demiurg#

@Zaba77 Nadanie Smartem? Co Ci powiedzieli na infolinii ?

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów
xyz96
#21 Demiurg#

@Zaba77 Masz potwierdzenie nadania, to wystarczy. Zgodnie z prawem sprzedawca musi zwrócić wpłatę po otrzymaniu zwracanego przedmiotu lub otrzymaniu potwierdzenia jego nadania. Dokonałeś zwrotu przez formularz Allegro, to jest odstąpienie od umowy. Kwestia reklamacji zaginionej paczki to oddzielna procedura. Poniżej stanowisko UOKiK;

Zwrot płatności przez przedsiębiorcę na rzecz konsumenta reguluje przepis art. 32 ustawy o prawach konsumenta (t.j.Dz. U. z 2020 r., poz. 287 z późn. zm.) , zgodnie z którym:

Art.  32.

  1. Przedsiębiorca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia konsumenta o odstąpieniu od umowy, zwrócić konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy.
  2. Przedsiębiorca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył konsument, chyba że konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
  3. Jeżeli przedsiębiorca nie zaproponował, że sam odbierze rzecz od konsumenta, może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od konsumenta do chwili otrzymania rzeczy z powrotem lub dostarczenia przez konsumenta dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.

 

Spełnione zostały warunki wynikające z ustępu trzeciego powyższego przepisu, zatem można domagać się zwrotu pieniędzy od przedsiębiorcy.

Zaginięcie przesyłki można reklamować niezależnie, ew. scedować to uprawnienie na przedsiębiorcę, aby dochodził odszkodowania we własnym zakresie. Jak wskazałam wyżej, wystarczające jest samo odesłanie przesyłki i przedstawienie na tę okoliczność dowodu.

 

W razie dalszych problemów, sugeruję skorzystanie z pomocy powiatowego lub miejskiego rzecznika konsumentów.

 

Rzecznicy konsumentów działają w powiatach i miastach na prawach powiatu. Zgodnie z art. 42 ust. 1 ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (tj. Dz.U. z 2020, poz. 1076 z ... do zadań rzeczników należy m.in.:

  1.       zapewnienie bezpłatnego poradnictwa konsumenckiego (np. poprzez odpowiedzi na listy, e-maile, telefony, rozmowy podczas indywidualnych wizyt),
  2.       udzielanie informacji prawnej w zakresie ochrony prawa konsumentów,
  3.       występowanie z interwencjami do przedsiębiorców (głównie sprzedawców, usługodawców, dostawców mediów) w sprawach ochrony praw i interesów konsumentów.

 

Dane teleadresowe dostępne są na stronie internetowej https://www.uokik.gov.pl/rzecznicy.php oraz https://www.uokik.gov.pl/pomoc.php.

 

Z poważaniem,

Joanna B

Konsumenckie Centrum E-porad

oznacz moderatorów
kostas11
#21 Demiurg#

@xyz96 zadziała to jak ktoś ma potwierdzenie nadania a w smarcie czy allegro paczkomat mam jedynie to co na zdjęciu właśnie robiłem zwrot i smsa z numerem 😞 Nie jestem w stanie udowodnić sprzedawcy że zwrot nadany prze zemnie idzie na adres sklepu czy konkretnej osoby 😞

Co mam wysłać sprzedawcy numerek do otwarcia skrytki a jak mam kilka zwrotów 😞

zwr.jpg

________
Κώστας
oznacz moderatorów
Zaba77
#9 Pomysłodawca#

Ale wszystko jest w szczegółach zakupu, formularz zwrotu i numer nadania zwrotu - który jest potwierdzeniem nadania

oznacz moderatorów
kostas11
#21 Demiurg#

@Zaba77 ale to nie jest potwierdzenie nadania do celów dowodowych 😞

________
Κώστας
oznacz moderatorów
xyz96
#21 Demiurg#

😄

oznacz moderatorów
Zaba77
#9 Pomysłodawca#

Bardzo dziękuję - na pewno wykorzystam podczas dyskusji ze sprzedajacym

oznacz moderatorów
xyz96
#21 Demiurg#

@Zaba77 Tak jest, wykorzystaj ten przepis i swoje potwierdzenie nadania. Sprzedawca, zgodnie z prawem, ma obowiązek oddać Ci wpłatę.

oznacz moderatorów
RED
#21 Demiurg#

@xyz96 naraża odsyłającego swoimi wpisami na odpowiedzialność karną

bo jak rozumiem Kupujący ma dowody (nie jakieś wpisy z allegro czy inpostu, które powstały przed nadaniem przesyłki), że odesłał poprawnie zaadresowaną przesyłkę z poprawną zawartością i nie np: odesłał dwóch przesyłek z tymi samymi danymi do zwrotu

według interpretacji prawa przez @xyz96  Kupujący wiedząc, że Sprzedawca nie otrzymał

jego towaru ma obowiązek zwrócić mu pieniądze

słowo klucz - wiedząc - oczywiście ignoruje istnienie np: art 286 Kodeksu Karnego

mimo że ustawa konsumencka twierdzi także że strony zwracają sobie wszystko co sobie świadczyły

------------------------------------------------------------

ja też będę właśnie szukał właściciela, który u mnie dokonał zwrotu towaru, którego

nie kupił - bo nadawca tej przesyłki czytając wpisy @xyz96 już pewnie w mailach i dyskusjach atakuje biednego Sprzedawce gdzie pieniądze za zwracany towar

 

@xyz96 podaj jakaś decyzję rzecznika konsumentów czy uokik lub wyrok sądu

który dowodzi że nie oddając towaru masz prawo do zwrotu środków bo masz jakiś tam kwitek

oznacz moderatorów
kostas11
#21 Demiurg#

@Zaba77 jak krąży to w czym problem ? poczekaj jak dotrze do sprzedawcy 🙂

________
Κώστας
oznacz moderatorów
Zaba77
#9 Pomysłodawca#

Ale to trwa już tydzień i nie wiadomo kiedy i czy w ogóle dotrze, więc jeśli jest taka podstawa prawna że mogę się domagać zwrotu płatności bez czekania aż dotrze zwrot, to tak zrobię.

oznacz moderatorów
kostas11
#21 Demiurg#

@Zaba77 to pokaż mi potwierdzenie i udowodnij że nadałaś na adres firmy zwrot ? Przy zwrocie allegro paczkomat jest to problematyczne bo nie ma takiego potwierdzenia 😞

________
Κώστας
oznacz moderatorów
Zaba77
#9 Pomysłodawca#

Ale ja podaje tylko kod otrzymany z Inpost, nie wypełniam żadnych adresów. Jeśli Inpost potwierdził nadanie to znaczy że wie gdzie to wysłać. Wszystko jest w szczegółach zakupu na stronie Allegro

oznacz moderatorów
aragil
#15 Entuzjasta#

Zaba77 Kod  kod otrzymany z Inpost nie jest dowodem ze nadałeś produkt ze zwrotu a nie cegle.

oznacz moderatorów
xyz96
#21 Demiurg#

Jak się otrzyma cegłę, to można iść na policję. Ustawodawca nakazuje zwrot wpłaty po przesłaniu dowodu odesłania i żadne wpisy na forum tego nie zmienią.

oznacz moderatorów
_Likos_
#20 Guru#

xyz96 ustawodawaca nakazuje w przypadku dowodu nadania. A póki co mamy dowód otwarcia drzwiczek paczkomatu. I takie może byc stanowisko sprzedawcy. I co wtedy sprawa do sądu??? Ehh wolałbym to załatwić po ludzku:) . Dla mnie problemem jest teraz kto powinien skladać reklamacje. Zdaje sie że w przypadku zwrotów smart nadawcą jest allegro. A reklamować może tylko nadawca wiec zarówno klient jak i sprzedawca bedzie miał nieskuteczna reklamacje. Co prawda allegro robiło cesje do reklamowania paczek dla sprzedawców lecz to chyba nie skuteczne w przypadku zwrotu smart

oznacz moderatorów
Zaba77
#9 Pomysłodawca#

@_Likos_ Potwierdzenie nadania i numer nadania otrzymuje się dopiero po wyciągnięciu przez pracownika Inpostu paczki z paczkomatu. A więc jest potwierdzenie przez osobę trzecią ze paczka była, to coś więcej niż "otwarcie drzwiczek paczkomatu". Poza tym cały eCommerce opiera się na zaufaniu że sprzedawca wyśle to co zamówiłem, w przypadku zwrotu role się odwracają.  

oznacz moderatorów
_Likos_
#20 Guru#

Zaba77 dlatego napisałem aby najpierw spróbować wyjasnić co sie stało z paczką.Zamiast rzucac sie na paragrafy jak to napisał xyz że "tak powiedział ustawodawca" bo w sądzie już nie powiesz że e-commerce opera sie na zaufaniu. Ja bym spróbowął napisac do allegro i poprosić opomoc w zareklamowaniu przesyłki. Zwłaszzca że był to smart wiec nadawcą było allegro. Byc moze paczka sie po prostu odnajdzie i Wasze problemy sie zakoncza. 

oznacz moderatorów
aragil
#15 Entuzjasta#

Przecież pytam, czy ma dowód odesłania zwracanego przedmiotu w przesyłce a nie cegły?

oznacz moderatorów