anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Nieodebrana przesyłka z allegro Smart

MAMY ROZWIĄZANIE!
malwinnka7
#8 Zapaleniec#

Witam, nie odebrałam przesyłki zakupionej z allegro Smart na czas i ona wróciła do sprzedającego. Nie dostałam zwrotu pieniędzy za nieodebrana przesyłkę. Sprzedawca oczekuje teraz odemnie 10.99zl za zwrot paczki do niego! Czy ma prawo żądać tych pieniędzy odemnie? I kiedy i czy wogole zwróci mi pieniądze za opłacony towar? 

oznacz moderatorów
14 ODPOWIEDZI 14
europa89
#10 Popularyzator#

nie ma prawa.

Mógłby żądać gdyby drugi raz miał nadać dla Ciebie przesyłkę.

oznacz moderatorów
malwinnka7
#8 Zapaleniec#

On mówi że darmowe zwroty z allegro Smart są tylko jak się odbierze przesyłkę i wtedy dokona zwrotu. A prze nieodebranej przesyłce ja musze pokryć koszty odesłania paczki. I mówi że moim obowiązkiem jest odebranie przesyłki. 

oznacz moderatorów
Kaliope_Brzeg
#21 Demiurg#

@malwinnka7   No i prawdę mówi. Jeśli to przesyłka pocztowa :

Zwrot przesyłki (wynikający z braku możliwości jej doręczenia) - 10,99 zł

_____________
Kama
oznacz moderatorów
kostas11
#21 Demiurg#

@malwinnka7 no i dobrze mówi, pokryj koszt powrotu i opłać ponowną wysyłkę o ile chcesz to Ci wyśle ponownie lub odstąp od umowy o ile to firma i czekaj na zwrot kasy pomniejszony o koszt odesłania ( zwrotu nieodebrania paczki ) bo to przy odstąpieniu pokrywa kupujący 🙂

________
Κώστας
oznacz moderatorów
kostas11
#21 Demiurg#

@malwinnka7 ma rację, darmowy zwrot jest w momencie odebrania i odesłania po wygenerowaniu kodu lub etykiety, a tak sprzedawca poniósł koszty powrotu. Kasę zwróci jak odstąpisz od umowy jeśli to zakup od firmy ( tu Ci powinien potrącić za zwrot powrót paczki ) 

Napisz coś więcej czy zakup od firmy czy osoby prywatnej, czy odstąpiłeś już od umowy na odległość ?

________
Κώστας
oznacz moderatorów
malwinnka7
#8 Zapaleniec#

Jest to zakup od firmy. Nie odstapilam od umowy. 

oznacz moderatorów
mdrogeria
#21 Demiurg#

@malwinnka7 ,,Nie odstapilam od umowy.,, czyli towar w dalszym ciągu należy do Ciebie , a sprzedawca słusznie sugeruje pokryce kosztów ponownego nadania . W przypadku odstąpienia od umowy przenosisz prawo własności do przedmiotu z powrotem na sprzedawcę i wówczas otrzymujesz zwrot za towar + najniższy koszt przesyłki jaki sprzedawca miał w ofercie, a kwota ta może być pomniejszona o koszt powrotu przesyłki z zaznaczeniem ,, może ,, jeśli takowy miał miejsce i sprzedawca jest w stanie to udokumentować .

oznacz moderatorów
LEW433
#21 Demiurg#

@malwinnka7 Wejdź do zakładki "Moje zakupy" i zrób zwrot a towar jest u niego więc nie potrąci Ci jak nie wyśle drugi raz.

oznacz moderatorów
Kaliope_Brzeg
#21 Demiurg#

@LEW433

 Nie wypisuj głupot. Ma prawo odzyskać koszty powrotu nieodebranej przesyłki i nie ma znaczenia czy wyśle drugi raz czy nie wyśle.

_____________
Kama
oznacz moderatorów
PHUZUAN
#9 Pomysłodawca#

@w_kiwi@ko_alka@la_nika@nat_not@_HolaOla_  Może ktoś z Allegro się wypowie? Klient po odebraniu paczek przez kuriera zgłosił zwrot pocztą polską. Paczek nie odebrał więc wrócą DPD jako paczki nieodebane generując koszt 2x12,99zł. Mam prawo to potrącić?  

oznacz moderatorów
kostas11
#21 Demiurg#

@PHUZUAN jeśli odstąpił od umowy po wysłaniu to koszt powrotu paczki jest zgodnie z UK po stronie konsumenta, więc jak najbardziej możesz potrącić za powrót ( nieodebranie paczki )

A jeśli był to zakup smart, napisz kupującemu jeśli chce mieć darmowy zwrot to musi odebrać i odesłać inaczej potrącisz za zwrotu 🙂

________
Κώστας
oznacz moderatorów
PHUZUAN
#9 Pomysłodawca#

Był to zakup SMART. 2 paczki. W trakcie jak jeszcze paczki jechały do Niego zgłosił zwrot poprzez pocztę polską (darmowy) jednak paczek nie odebrał i bedą doliczone do nas koszty 2x12,99. 

oznacz moderatorów
kostas11
#21 Demiurg#

@PHUZUAN no to ma pecha, regulamin smart mówi jasno żeby mieć darmowy zwrot trzeba odebrać i odesłać, w takim przypadku masz prawo potrącić za zwrot paczek bo jest to zgodne z Ustawą Konsumencką 😞  

Art. 32. 1. Przedsiębiorca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w
terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia konsumenta o odstąpieniu od
umowy, zwrócić konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym
koszty dostarczenia rzeczy

Art. 34.  2. Konsument ponosi tylko bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy, chyba że
przedsiębiorca zgodził się je ponieść lub nie poinformował konsumenta o
konieczności poniesienia tych kosztów.

________
Κώστας
oznacz moderatorów
PHUZUAN
#9 Pomysłodawca#

Dzięki za odpowiedź. Już widać że będzie to ciężki klient. Wczoraj nie odebrał paczki a dzisiaj założył już dyskusję że nie ma oddanej wpłaty:)

oznacz moderatorów