Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam, nie odebrałam przesyłki zakupionej z allegro Smart na czas i ona wróciła do sprzedającego. Nie dostałam zwrotu pieniędzy za nieodebrana przesyłkę. Sprzedawca oczekuje teraz odemnie 10.99zl za zwrot paczki do niego! Czy ma prawo żądać tych pieniędzy odemnie? I kiedy i czy wogole zwróci mi pieniądze za opłacony towar?
nie ma prawa.
Mógłby żądać gdyby drugi raz miał nadać dla Ciebie przesyłkę.
On mówi że darmowe zwroty z allegro Smart są tylko jak się odbierze przesyłkę i wtedy dokona zwrotu. A prze nieodebranej przesyłce ja musze pokryć koszty odesłania paczki. I mówi że moim obowiązkiem jest odebranie przesyłki.
@malwinnka7 No i prawdę mówi. Jeśli to przesyłka pocztowa :
Zwrot przesyłki (wynikający z braku możliwości jej doręczenia) - 10,99 zł
@malwinnka7 no i dobrze mówi, pokryj koszt powrotu i opłać ponowną wysyłkę o ile chcesz to Ci wyśle ponownie lub odstąp od umowy o ile to firma i czekaj na zwrot kasy pomniejszony o koszt odesłania ( zwrotu nieodebrania paczki ) bo to przy odstąpieniu pokrywa kupujący 🙂
@malwinnka7 ma rację, darmowy zwrot jest w momencie odebrania i odesłania po wygenerowaniu kodu lub etykiety, a tak sprzedawca poniósł koszty powrotu. Kasę zwróci jak odstąpisz od umowy jeśli to zakup od firmy ( tu Ci powinien potrącić za zwrot powrót paczki )
Napisz coś więcej czy zakup od firmy czy osoby prywatnej, czy odstąpiłeś już od umowy na odległość ?
Jest to zakup od firmy. Nie odstapilam od umowy.
@malwinnka7 ,,Nie odstapilam od umowy.,, czyli towar w dalszym ciągu należy do Ciebie , a sprzedawca słusznie sugeruje pokryce kosztów ponownego nadania . W przypadku odstąpienia od umowy przenosisz prawo własności do przedmiotu z powrotem na sprzedawcę i wówczas otrzymujesz zwrot za towar + najniższy koszt przesyłki jaki sprzedawca miał w ofercie, a kwota ta może być pomniejszona o koszt powrotu przesyłki z zaznaczeniem ,, może ,, jeśli takowy miał miejsce i sprzedawca jest w stanie to udokumentować .
@malwinnka7 Wejdź do zakładki "Moje zakupy" i zrób zwrot a towar jest u niego więc nie potrąci Ci jak nie wyśle drugi raz.
Nie wypisuj głupot. Ma prawo odzyskać koszty powrotu nieodebranej przesyłki i nie ma znaczenia czy wyśle drugi raz czy nie wyśle.
@w_kiwi@ko_alka@la_nika@nat_not@_HolaOla_ Może ktoś z Allegro się wypowie? Klient po odebraniu paczek przez kuriera zgłosił zwrot pocztą polską. Paczek nie odebrał więc wrócą DPD jako paczki nieodebane generując koszt 2x12,99zł. Mam prawo to potrącić?
@PHUZUAN jeśli odstąpił od umowy po wysłaniu to koszt powrotu paczki jest zgodnie z UK po stronie konsumenta, więc jak najbardziej możesz potrącić za powrót ( nieodebranie paczki )
A jeśli był to zakup smart, napisz kupującemu jeśli chce mieć darmowy zwrot to musi odebrać i odesłać inaczej potrącisz za zwrotu 🙂
Był to zakup SMART. 2 paczki. W trakcie jak jeszcze paczki jechały do Niego zgłosił zwrot poprzez pocztę polską (darmowy) jednak paczek nie odebrał i bedą doliczone do nas koszty 2x12,99.
@PHUZUAN no to ma pecha, regulamin smart mówi jasno żeby mieć darmowy zwrot trzeba odebrać i odesłać, w takim przypadku masz prawo potrącić za zwrot paczek bo jest to zgodne z Ustawą Konsumencką 😞
Art. 32. 1. Przedsiębiorca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w
terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia konsumenta o odstąpieniu od
umowy, zwrócić konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym
koszty dostarczenia rzeczy
Art. 34. 2. Konsument ponosi tylko bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy, chyba że
przedsiębiorca zgodził się je ponieść lub nie poinformował konsumenta o
konieczności poniesienia tych kosztów.
Dzięki za odpowiedź. Już widać że będzie to ciężki klient. Wczoraj nie odebrał paczki a dzisiaj założył już dyskusję że nie ma oddanej wpłaty:)