Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam ,czy jak sprzedawca po złości nie uznał reklamacji i każe mi odebrać produkt którego nie chce to czy muszę go odebrać na swój koszt? Dla mnie może wylądować w koszu. Dodatkowo niechcący kliklam zakończ spor.
Co to znaczy "po złości?"
Reklamacja ma to do siebie że sprzedawca ma prawo ją rozpatrzeć z skutkiem pozytywnym bądź negatywnym.
Sprzedawca ponosi koszty transportu podczas reklamacji w obydwie strony, ustosunkował się do tego nawet UOKiK, poniżej daje cały artykuł do zapoznania się :
https://poradnikprzedsiebiorcy.pl/-reklamacja-towaru-kto-ponosi-koszty-przesylki
Ale powiedz też coś więcej co reklamowałaś i co nie działało?
Sprzedawca wydał opinie zanim zobaczył przedmiot. Sprawa dotyczyła zegarka wysłał specjalnie popsuty pasek w ramach reklamacji a gdy odesłałam oba paski to jeszcze nie dotarly i już wydał opinie...próbował zmusić do zakończenia dyskusji i jeszcze straszył sądem... allegro na to nie reagowało. Dostawalam od Pana dziesiątki wiadomości o każdej porze dnia i nocy.
Miał prawo odrzucić reklamację skoro nie dostał w czasie 14dni od złożenia reklamacji towaru do ekspertyzy reklamacyjnej
Pierwsze wysłał pasek który miał byc w ramach reklamacji. Gdy go odebrałam we wtorek okazał się popsuty. Dostałam w środę etykietę i odesłałam w piątek. Także to nie mój wina ze sprzedawca za pierwszą reklamacja wysłał pasek i dopiero jak napisałam że jest popusty to jej nie uznał. Druga reklamacja kiedy odyslalalm przedmiot mieściła się w 2 tyg.
Spór możesz otworzyć ponownie.
Sprzedawca prywatny, czy firma?
JG-Smart. Czytalam w internecie i wprowadzacie w błąd ponieważ to sprzedawca powinien mi odesłać przesyłkę. Dostałam tutaj artykuł i to nie w mojej kwestii.
@enianka88 Ale który z Nas wprowadza Ciebie w błąd? Sam podesłałem Tobie artykuł....
Allegro w dyskusji kazalo mi odebrać przedmiot na swój koszt. Dodałam screen.
NO to trzeba moderacji zapytać @N_Nitka28 @RaBarbar_ka @MiMary @w_kiwi @Sa_nova @la_nika @ayo80 @nat_not @_HolaOla_
@enianka88 Zgodnie z informacją widoczną na zrzucie powinnaś ustalić ze sprzedającym w jaki sposób towar do Ciebie wróci.
Kolega napisał że nie ja powinnam taka przesyłkę opłacać. Dodał screen który o tym mówi. Nie mam możliwości nic ustalić bo jak pisałam niechcący zamknęłam dyskusje a mimo wiadomości bezpośrednio do allegro nikt jej nie przywrócił.
No i prawidłowo. Na jego koszt jest przy uznanej reklamacji. Na Twój koszt jest przy odrzuconej reklamacji. Mówiłaś, ze odrzucił. Nie wnikam w to czy słusznie czy nie, tylko tak już jest zgodnie z prawem.
Poczytaj o tym na stronie UOKiK, oni stoją na stanowisku że sprzedający ponosi koszty odesłania pomimo nie uznanej reklamacji :
Rzecznik Konsumentów i UOKiK. Organy te stanęły na jasnym stanowisku, zgodnie z którym bez względu na sposób rozpatrzenia reklamacji, a więc również w przypadku jej nieuznania, to sprzedawca ponosi wszelkie koszty związane z rozpatrzeniem reklamacji. Zaliczyć należy do tego również koszty dostarczenia i odesłania towaru.
To co można z tym zrobić ? Plus jak mam przywrócić dyskusje z JB-Smart. Jak wpłynąć na decyzję allegro że to ja mam płacić za zwrotna przesyłkę skoro to nie jest zgodne z prawem.