Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Na innym koncie allegro , złożyłem zamówienie , które załapało się na ,,darmową dostawę smart’’.
Po paru minutach jednak , zdecydowałem się zrezygnować z części zamówienia , przez co wartość zamówienia spadła poniżej kwoty 45zł.
Przez co powstał dzisiejszy temat postu. Sprzedawca zapytał się doradczyni allegro co w takim wypadku zrobić z dostawą przesyłki? Doradczyni stwierdziła , iż paczka nie jest w ramach programu smart w takim razie i mam zapłacić za przesyłkę. Sprzedawca przekazał mi tą informacje i doszło do tego , iż za porozumieniem obu stron otworzyłem dyskusje , gdzie zapytałem się o tą kwestie allegro. Sprzedawca też się wypowiedział w dyskusji podał imię , nazwisko doradcy i numer zgłoszenia ,gdzie doradczyni udzieliła takiej odpowiedzi.
Aby przyśpieszyć proces , otworzyłem czat z doradcą allegro. Podczas czatu podałem , iż jedna doradczyni podała informacje , iż takie zamówienie nie klasyfikuje się do darmowej dostawy smart. A do tej pory dosyć spora ilość doradców twierdziła co innego i podałem dokładne stanowisko doradczyni allegro z pewnego czatu allegro. Przestawiłem stanowisko doradczyni allegro , która uważała , iż takie zamówienie klasyfikują się do darmowej dostawy smart (Podaje fragment wypowiedzi doradczyni) - ,,nawet jeśli wartość zamówienia po odstąpieniu od umowy wyniesie 1 zł, darmowa dostawa w ramach usługi Smart nadal będzie obowiązywała, o ile pierwotne zamówienie kwalifikowało się do tej opcji’’.
Doradca allegro z którym wtedy rozmawiałem stwierdził , iż ta doradczyni , która stwierdziła , iż takie zamówienie klasyfikuje się jako darmowa dostawa smart myliła się i przeprosił za jej błąd. Po czym po dłuższej rozmowie wyszło , iż doradca nie jest zbytnio w stanie potwierdzić swojej tezy , dlaczego tak jest. Poskutkowało to utworzeniem zgłoszenia numer 45655271 , gdzie zostało wysłane zapytanie do specjalistycznego działu allegro.
Teraz czekamy od 24 października na wyjaśnienie prostej sprawy , przez która powstał konflikt wypowiedzi doradców , gdzie dosłownie 2 doradców twierdzi , iż taka paczka nie jest smart ,a kilku-kilkunastu doradców twierdzi , iż jest smart. Teraz przez prostą kwestie , która jest badana przez specjalistyczny dział jakiś allegro , ja nie mogę dostać paczki w terminie , a sprzedawca traci punkty sprzedaży , od których zależy wyświetlanie jego aukcji, jego zarobek. A na allegro wychodzi , iż doradcy w jednej sprawie mają zupełnie inne opinie i interpretacje regulaminu smart.
Podsumowując : Sprawa , która w mojej ocenie jest prosta do rozwiązania. Wystarczy udzielić odpowiedzi czy mam dopłacić za wysyłkę i zapłacę za nią. Czy jednak nie mam dopłacać teraz i sprzedawca wysyła zamówienie w ramach usługi smart..
Czy ktoś z użytkowników allegro gadane zna odpowiedź?
Zauważyłem że jednej kwestii tu nie podniosłeś, czy ci doradcy wiedzą i są świadomi że przesyłka nie wyszła od sprzedającego? Tak ty jak kupujący w myśl prawa może odstąpić od umowy zakupu w każdej chwili, ale tu odstąpienie zaistniało przed wysłaniem? czy się mylę?
@LEW433 Dokładnie odstąpienie nastąpiło przed wysłaniem paczki, status zamówienia był ,,zakup opłacony''
Więc, moim zdaniem nie podlega pod Smarta.
@Jotenus13 proszę Cię jeszcze o cierpliwość. Widzę, że ta sprawa jest weryfikowana.
@N_Nitka28 Czy możecie wykluczyć tą przesyłkę z statystyk sprzedawcy , aby nie tracił punktów przez tą sytuacje?
Jeśli system Allegro pozwoli sprzedającemu nadać taką paczkę w opcji SMART - to jest w smart. Tu niema nad czym deliberować, oferta spełniała warunki smart w momencie zawarcia umowy.
@Halfrunt W regulaminie usługi smart jest
,,III. Zakres Usługi Allegro Smart!
Nabywca może skorzystać z Usługi Allegro Smart! w zakresie dostawy bez ponoszenia wskazanej przez Sprzedającego opłaty z tytułu dostawy (art. II ust. 3 lit. a Regulaminu) tylko przy Transakcjach, w których:
a. wartość Transakcji lub wartość sumy Transakcji (zawartych zarówno w trybie Licytacji jak i z wykorzystaniem opcji Kup Teraz) zawartych w ramach Oferty danego Sprzedającego nie jest niższa niż:
Ja intepretuje to podobnie jak ty . Dla mnie teraz w momencie zawarcia umowy wartość zamówienia w tym wypadku wynosiła ponad 45 zł i mimo odstąpienia z części zamówienia , takie odstąpienie nie naruszyło zasad usługi allegro smart . Więc powinna być raczej paczka smart.
A teraz powstał konflikt tak naprawdę doradców allegro . Dokładnie kilka-kilkanaście doradców allegro twierdzi , iż to w ramach usługi smart powinna być paczka. A natomiast 2 doradców allegro stwierdziło , iż nie.
Więc teraz sprawa jest badana przez dział specjalistyczny jakiś allegro , który podejmie decyzje w tej sprawie.
@Jotenus13 to już trzeba było zrobić jak inni to robią. Wziąć całość a po otrzymaniu oddać część t, która dobrałeś do smart.
@Client:44052296 Niestety po zakupie dopiero zobaczyłem , iż produkt miał ograniczony zwrot , praktycznie brak zwrotu (teoretycznie produkt cyfrowy). Po za tym jeśli nawet udało by się zwrócić ten produkt jakiś cudem , nie chciałem generować sprzedawcy dodatkowych kosztów ( strata czasu na rozpatrzenie zwrotu , analiza stanu produktu ipt rzeczy).
Od 24 października z sprzedawcą czekałem na decyzje allegro w sprawie. Niestety sprawa już skończyła się 29 października , ,,gdzie sprzedawcy puściły emocje'' , wdał się w wymianę zdań z doradczynią allegro i po prostu zwrócił resztę pieniędzy za zamówienia. A allegro zamknęło dyskusje.
Natomiast dzisiaj dopiero po ponad kilkunastu czatach z doradcami , kilku wiadomościach email od allegro , otrzymałem nareszcie wyjaśnienie sprawy
Cytuje treść odpowiedzi allegro ,,Dzień dobry,
kontaktuję się w sprawie dyskusji z (nazwa sprzedawcy). Przepraszam za czas oczekiwania na naszą odpowiedź.
Pokrótce zarysuję tło sprawy. Sprzedający poinformował, że odstąpił Pan od części zamówienia przed wysyłką, wartość zamówienia spadła poniżej 45 zł, dlatego zamówienie nie ma już charakteru SMART.
Sprzedający skontaktował się z Allegro w zgłoszeniu: 45652323 i uzyskał odpowiedź, że może oczekiwać dopłaty do kosztów wysyłki w powyższej sytuacji.
Odpowiedź jaką uzyskał sprzedajacy była błędna. Zamówienie powinno zostać zrealizowane, ponieważ zawarli Państwo wiążącą umowę. Pan opłacił zamówienie, dlatego sprzedający powinien je wysłać. Powinien Pan otrzymać dodatkowo zwrot części kwoty - za przedmioty, od których wysyłki Pan odstąpił.
Widzę, że w toku dyskusji, sprzedawca najpierw zwrócił 45,00 zł, a potem część kwoty, jakiej brakowało do pełnego zwrotu.
Choć nie otrzymał Pan zamówienia, to otrzymał Pan pełen zwrot pieniędzy. W zaistniałych okolicznościach nie mam podstaw do działania wobec sprzedającego. ''
@N_Nitka28 Jakie działania wobec sprzedawcy byście chcieli robić jako allegro? Przecież sprzedawca nie zrobił nic nieprawidłowego, tylko wasi doradcy ,dokładnie 2 doradców allegro spowodowało tą sytuacje. A wasz dział ekspercki na proste pytanie dosłownie ,,czy przesyłka będzie jako paczka smart , czy mam zapłacić sprzedawcy kwotę 10,95 zł za wysyłkę paczki.'' odpowiadali tyle czasu...