Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
@N_Nitka28@RaBarbar_ka@MiMary@w_kiwi@Sa_nova@la_nika@ayo80@nat_not@_HolaOla_
Dzień dobry!
Bodajże w czerwcu tego roku firma kurierska DPD poinformowała o tym, że od 01.07.2024 r.na listę towarów wyłączonych z obrotu pocztowego trafią telewizory i monitory powyżej 37 cali. Oznaczało to, że nadanie takiej przesyłki i jej ewentualne uszkodzenie wiązałoby się z odrzuceniem reklamacji z powodu nadania rzeczy z listy towarów zakazanych do przewozu przez DPD. W związku z powyższym niezwłocznie zwróciliśmy się do serwisu Allegro w celu wyjaśnienia sytuacji jak będzie wyglądać sprawa w kontekście dalszego nadawania przesyłek tego typu przesyłek w metodzie Allegro Kurier DPD. Serwis Allegro w oficjalnej pisemnej odpowiedzi poinformował, że wyłączenie to nie obejmuje przesyłek nadawanych w metodzie Allegro Kurier DPD, ponieważ opiera się ona na indywidualnych warunkach umowy między Allegro a DPD, więc w tym przypadku nie mają zastosowania standardowe warunki. Otrzymaliśmy także zapewnienie, że w związku z powyższym wszystkie ewentualne reklamacje do przewoźnika DPD nadane w metodzie Allegro Kurier DPD będą rozpatrywane w normalnym trybie, bo skoro wg umowy zawartej między Allegro a DPD takie przesyłki nie są wyłączone z obrotu pocztowego, to nie ma podstaw do odrzucania takich reklamacji z tytułu tych wyłączeń. I tutaj pojawia się poważny problem. Mamy właśnie do czynienia z Kupującym, który otrzymał uszkodzoną przesyłkę wysłaną na metodzie Allegro Kurier DPD (TV 43 cale), a przewoźnik odrzucił reklamację z powodu wyłączenia rzeczy z obrotu pocztowego!!! Oczywiście konsekwencje ze strony Kupującego wiadome - negatywny komentarz, opisanie całej sprawy, zmieszanie sprzedawcy z błotem, straszenie sądem. Proszę o pilną pomoc, bo infolinia i czat to straszne nieporozumienie, nikt nie ma żadnej wiedzy na ten temat, od kilku dni jest tylko przepychanie się, dezorientacja. Mnóstwo poświęconego czasu, nerwów, straty wizerunkowe, a rozwiązania sprawy nadal brak. Pytanie co dalej w tej sytuacji??? Dlaczego serwis Allegro oficjalnie zapewnił nas o normalnej możliwości nadania tego typu przesyłek, na co mamy pisemne potwierdzenie (!!!), a teraz w przypadku odmownych decyzji przewoźnika z powodu wyłączeń z obrotu ww. rzeczy nie bierze za to żadnej odpowiedzialności i umywa ręce. Kupujący pozostaje bez możliwości odzyskania pieniędzy ze strony przewoźnika, a my z ogromnym problemem. Proszę o pilną pomoc, bo sprawa jest naprawdę kuriozalna. Przestrzegam wszystkich przed nadawaniem tego typu sprzętów metodą Allegro Kurier DPD, bo Allegro nie bierze odpowiedzialności za własne słowa i decyzje, które zostały oficjalnie wyrażone na piśmie.
Współczuję sytuacji.
Allegro nie bierze odpowiedzialności za słowa swoich niekompetentnych pracowników. Każdy konsultant (I nie tylko) mówi coś innego.
W przypadku tak rażącego zaniedbania i wprowadzenia w błąd niestety pewnie dostaniesz odpowiedź. Bardzo przepraszamy, dołożymy wszelkich starań by to się nie powtórzyło. I zostaniesz z tym sam.
@PremiumHome24 Proszę, wskaż numer zgłoszenia, w której otrzymałeś informację, że wyłączenie nie dotyczy metody z przedrostkiem Allegro oraz numer reklamacji.
Zgłoszenie nr 43069001.
Tutaj cytat:
Dzień dobry,
dziękuję Panu za miłą rozmową telefoniczną.
Zgodnie z naszą rozmową otrzymałem odpowiedź od naszego działu eksperckiego względem zmiany w dokumentach przewoźnika DPD z dnia 1.07.2024r., w tym telewizorów i monitorów o przekątnej ekranu powyżej 37" jako towaru bezwzględnie zabronionego do przewozu krajowego i międzynarodowego: "Nie mieliśmy informacji od DPD, żeby coś się zmieniało dla nas. Ogólny regulamin DPD nie dotyczy naszej umowy, nasza umowa jest specjalną umową podpisaną konkretnie dla nas i z warunkami konkretnie dla nas. Jak będzie się coś zmieniać dla umowy Allegro to będziemy informować o tym Partnerów."
Taką samą informację przekazał nam przewoźnik: "Według naszych informacji zmiana nie będzie dotyczyła Allegro – oczywiście kwestia dotyczy wyłącznie metod dostawy Allegro, nie umów indywidualnych Klientów." - co potwierdza powyższa odpowiedź naszego działu eksperckiego.
Co do kwestii związanej z reklamacją przewoźnik doprecyzował: "Jeżeli w ramach naszej umowy (Allegro DPD) wysyłka jest dozwolona to proces reklamacyjny tak samo będzie odbywać się standardowo." - w tym aspekcie nie powinno być również problemów.
Dodatkowo pozostała kwestia konsultacji w związku z opłatami dodatkowymi, jak tylko przewoźnik ustosunkuje się w tym zakresie niezwłocznie powrócę do Pana w tej korespondencji.
Na ten moment najmocniej przepraszam za Pana długi czas oczekiwania w sprawie.
Pozostaję do Pana dyspozycji, tymczasem życzę dobrego dnia!
Pozdrawiam
// *****
Zespół Allegro
I tutaj w tym samym zgłoszeniu kolejny cytat:
Dzień dobry,
dziękuję za Pana cierpliwość.
Przewoźnik DPD dodatkowo powrócił z odpowiedzią odnośnie ewentualnych dodatkowych opłat: "W tym zakresie również sprawa wygląda podobnie - opłaty są takie same jak dotychczasowe." - nic w tym zakresie nie zmieniło się z dniem 1.07.2024r. 🙂
W razie ewentualnych pytań służę dalszą pomocą.
Przy okazji chciałbym wspomnieć, że na Pana adres mailowy została przesłana 1-2 minutowa ankieta dotycząca wyłącznie jakości świadczonej przeze mnie obsługi, do której wypełnienia serdecznie zachęcam.
Z góry niezmiernie dziękuję, to dla mnie bardzo istotne.
Życzę dobrego dnia!
Pozdrawiam
// *****
Zespół Allegro
Tutaj kolejny cytat z tego samego zgłoszenia:
Dzień dobry,
dziękuję za wiadomość.
Najmocniej przepraszam za wydłużony czas oczekiwania na odpowiedź.
Uzyskałam informację od przewoźnika. Potwierdza on, że standardowo TV o przekątnej pow. 37 cali są wykluczone z transportu od dnia 1.07.. Zmiana w regulaminie nie dotyczy umowy między DPD a Allegro - czyli dostawy Allegro Kurier DPD.
Pozdrawiam
// *****
Zespół Allegro
Dane Konsultantów celowo ukryłem pod *, aby nie były one dostępne publicznie. Dodam, że to kolejna taka sytuacja i Allegro nie bierze żadnej odpowiedzialności za swoje słowa, a przewoźnik odrzuca kolejne reklamacja z powodu wspomnianych wyłączeń z obrotu pocztowego. Proszę o pilne zajęcie się tym tematem.
@PremiumHome24 Dziękuję bardzo. Proszę, doprecyzuj jeszcze, czy reklamację składałeś przez Allegro, czy bezpośrednio u przewoźnika?
Reklamacje składali Kupujący, ponieważ odebrali przesyłki, a prawo własności przeszło na nich, a więc byli jedynymi podmiotami uprawnionymi do złożenia reklamacji u przewoźnika. Z informacji od Kupującego wiem, że reklamacje za niego składał serwis Allegro.
@PremiumHome24 W takim razie sprawa się nieco komplikuje. Nie mogę zlecić weryfikacji odpowiedzi reklamacyjnej kupującego, jeśli on się do nas nie zgłosi.
Kupujący ma założone zgłoszenie osobne w tej sprawie, bo wysłał nam zrzut ekranu z odpowiedzi od Państwa, więc jest w kontakcie z Państwem. W przesłanym przez Kupującego screenie jest podany numer reklamacji i numer przesyłki.