Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
@N_Nitka28@RaBarbar_ka@MiMary@w_kiwi@Sa_nova@la_nika@ayo80@nat_not@_HolaOla_
Dzień dobry!
Bodajże w czerwcu tego roku firma kurierska DPD poinformowała o tym, że od 01.07.2024 r.na listę towarów wyłączonych z obrotu pocztowego trafią telewizory i monitory powyżej 37 cali. Oznaczało to, że nadanie takiej przesyłki i jej ewentualne uszkodzenie wiązałoby się z odrzuceniem reklamacji z powodu nadania rzeczy z listy towarów zakazanych do przewozu przez DPD. W związku z powyższym niezwłocznie zwróciliśmy się do serwisu Allegro w celu wyjaśnienia sytuacji jak będzie wyglądać sprawa w kontekście dalszego nadawania przesyłek tego typu przesyłek w metodzie Allegro Kurier DPD. Serwis Allegro w oficjalnej pisemnej odpowiedzi poinformował, że wyłączenie to nie obejmuje przesyłek nadawanych w metodzie Allegro Kurier DPD, ponieważ opiera się ona na indywidualnych warunkach umowy między Allegro a DPD, więc w tym przypadku nie mają zastosowania standardowe warunki. Otrzymaliśmy także zapewnienie, że w związku z powyższym wszystkie ewentualne reklamacje do przewoźnika DPD nadane w metodzie Allegro Kurier DPD będą rozpatrywane w normalnym trybie, bo skoro wg umowy zawartej między Allegro a DPD takie przesyłki nie są wyłączone z obrotu pocztowego, to nie ma podstaw do odrzucania takich reklamacji z tytułu tych wyłączeń. I tutaj pojawia się poważny problem. Mamy właśnie do czynienia z Kupującym, który otrzymał uszkodzoną przesyłkę wysłaną na metodzie Allegro Kurier DPD (TV 43 cale), a przewoźnik odrzucił reklamację z powodu wyłączenia rzeczy z obrotu pocztowego!!! Oczywiście konsekwencje ze strony Kupującego wiadome - negatywny komentarz, opisanie całej sprawy, zmieszanie sprzedawcy z błotem, straszenie sądem. Proszę o pilną pomoc, bo infolinia i czat to straszne nieporozumienie, nikt nie ma żadnej wiedzy na ten temat, od kilku dni jest tylko przepychanie się, dezorientacja. Mnóstwo poświęconego czasu, nerwów, straty wizerunkowe, a rozwiązania sprawy nadal brak. Pytanie co dalej w tej sytuacji??? Dlaczego serwis Allegro oficjalnie zapewnił nas o normalnej możliwości nadania tego typu przesyłek, na co mamy pisemne potwierdzenie (!!!), a teraz w przypadku odmownych decyzji przewoźnika z powodu wyłączeń z obrotu ww. rzeczy nie bierze za to żadnej odpowiedzialności i umywa ręce. Kupujący pozostaje bez możliwości odzyskania pieniędzy ze strony przewoźnika, a my z ogromnym problemem. Proszę o pilną pomoc, bo sprawa jest naprawdę kuriozalna. Przestrzegam wszystkich przed nadawaniem tego typu sprzętów metodą Allegro Kurier DPD, bo Allegro nie bierze odpowiedzialności za własne słowa i decyzje, które zostały oficjalnie wyrażone na piśmie.
Współczuję sytuacji.
Allegro nie bierze odpowiedzialności za słowa swoich niekompetentnych pracowników. Każdy konsultant (I nie tylko) mówi coś innego.
W przypadku tak rażącego zaniedbania i wprowadzenia w błąd niestety pewnie dostaniesz odpowiedź. Bardzo przepraszamy, dołożymy wszelkich starań by to się nie powtórzyło. I zostaniesz z tym sam.
@PremiumHome24 Proszę, wskaż numer zgłoszenia, w której otrzymałeś informację, że wyłączenie nie dotyczy metody z przedrostkiem Allegro oraz numer reklamacji.
Zgłoszenie nr 43069001.
Tutaj cytat:
Dzień dobry,
dziękuję Panu za miłą rozmową telefoniczną.
Zgodnie z naszą rozmową otrzymałem odpowiedź od naszego działu eksperckiego względem zmiany w dokumentach przewoźnika DPD z dnia 1.07.2024r., w tym telewizorów i monitorów o przekątnej ekranu powyżej 37" jako towaru bezwzględnie zabronionego do przewozu krajowego i międzynarodowego: "Nie mieliśmy informacji od DPD, żeby coś się zmieniało dla nas. Ogólny regulamin DPD nie dotyczy naszej umowy, nasza umowa jest specjalną umową podpisaną konkretnie dla nas i z warunkami konkretnie dla nas. Jak będzie się coś zmieniać dla umowy Allegro to będziemy informować o tym Partnerów."
Taką samą informację przekazał nam przewoźnik: "Według naszych informacji zmiana nie będzie dotyczyła Allegro – oczywiście kwestia dotyczy wyłącznie metod dostawy Allegro, nie umów indywidualnych Klientów." - co potwierdza powyższa odpowiedź naszego działu eksperckiego.
Co do kwestii związanej z reklamacją przewoźnik doprecyzował: "Jeżeli w ramach naszej umowy (Allegro DPD) wysyłka jest dozwolona to proces reklamacyjny tak samo będzie odbywać się standardowo." - w tym aspekcie nie powinno być również problemów.
Dodatkowo pozostała kwestia konsultacji w związku z opłatami dodatkowymi, jak tylko przewoźnik ustosunkuje się w tym zakresie niezwłocznie powrócę do Pana w tej korespondencji.
Na ten moment najmocniej przepraszam za Pana długi czas oczekiwania w sprawie.
Pozostaję do Pana dyspozycji, tymczasem życzę dobrego dnia!
Pozdrawiam
// *****
Zespół Allegro
I tutaj w tym samym zgłoszeniu kolejny cytat:
Dzień dobry,
dziękuję za Pana cierpliwość.
Przewoźnik DPD dodatkowo powrócił z odpowiedzią odnośnie ewentualnych dodatkowych opłat: "W tym zakresie również sprawa wygląda podobnie - opłaty są takie same jak dotychczasowe." - nic w tym zakresie nie zmieniło się z dniem 1.07.2024r. 🙂
W razie ewentualnych pytań służę dalszą pomocą.
Przy okazji chciałbym wspomnieć, że na Pana adres mailowy została przesłana 1-2 minutowa ankieta dotycząca wyłącznie jakości świadczonej przeze mnie obsługi, do której wypełnienia serdecznie zachęcam.
Z góry niezmiernie dziękuję, to dla mnie bardzo istotne.
Życzę dobrego dnia!
Pozdrawiam
// *****
Zespół Allegro
Tutaj kolejny cytat z tego samego zgłoszenia:
Dzień dobry,
dziękuję za wiadomość.
Najmocniej przepraszam za wydłużony czas oczekiwania na odpowiedź.
Uzyskałam informację od przewoźnika. Potwierdza on, że standardowo TV o przekątnej pow. 37 cali są wykluczone z transportu od dnia 1.07.. Zmiana w regulaminie nie dotyczy umowy między DPD a Allegro - czyli dostawy Allegro Kurier DPD.
Pozdrawiam
// *****
Zespół Allegro
Dane Konsultantów celowo ukryłem pod *, aby nie były one dostępne publicznie. Dodam, że to kolejna taka sytuacja i Allegro nie bierze żadnej odpowiedzialności za swoje słowa, a przewoźnik odrzuca kolejne reklamacja z powodu wspomnianych wyłączeń z obrotu pocztowego. Proszę o pilne zajęcie się tym tematem.
@PremiumHome24 Dziękuję bardzo. Proszę, doprecyzuj jeszcze, czy reklamację składałeś przez Allegro, czy bezpośrednio u przewoźnika?
Reklamacje składali Kupujący, ponieważ odebrali przesyłki, a prawo własności przeszło na nich, a więc byli jedynymi podmiotami uprawnionymi do złożenia reklamacji u przewoźnika. Z informacji od Kupującego wiem, że reklamacje za niego składał serwis Allegro.
@PremiumHome24 W takim razie sprawa się nieco komplikuje. Nie mogę zlecić weryfikacji odpowiedzi reklamacyjnej kupującego, jeśli on się do nas nie zgłosi.
Kupujący ma założone zgłoszenie osobne w tej sprawie, bo wysłał nam zrzut ekranu z odpowiedzi od Państwa, więc jest w kontakcie z Państwem. W przesłanym przez Kupującego screenie jest podany numer reklamacji i numer przesyłki.
@PremiumHome24 sprawdziłam reklamację kupującego i nie ma w niej jeszcze odpowiedzi od przewoźnika, więc wciąż czekamy na decyzję reklamacyjną.
Jak to nie ma odpowiedzi skoro sam portal Allegro odpowiedział, że przewoźnik nie rozpatrzy już ponownie reklamacji w tej samej sprawie, a Allegro nie ma możliwości podjęcia dalszych działań. Czy na pewno mówimy o tym samym Kupującym? Numer reklamacji to 44890267
@PremiumHome24 Nie, ale w takim razie ustalmy o której reklamacji mówimy. Zgłoszenie, które tutaj cytujesz (43069001) dotyczy zakupu od kupującego zdzichuk111 i jego reklamacja (44945307) jest w trakcie rozpatrywania. Natomiast sprawa, którą tutaj podałeś (44890267) dotyczy zamówienia kupującego petercab79.
Numer zgłoszenia, który podałem został podany informacyjnie, bo tam znajdowała się informacja kluczowa od Allegro, czyli potwierdzenie od DPD, że wyłączenia z przewozu nie obejmują metod dostaw Allegro Kurier DPD, bo jest to umowa własna między Allegro a DPD. Wiem, że sprawa tego Kupującego z podanego zgłoszenia jest w toku. Natomiast tutaj chodzi o Kupującego petercab79, bo wygląda, że droga tego Kupującego została już przez Allegro zamknięta, zgodnie z tym co zacytowałem w poprzedniej wiadomości w kontekście reklamacji nr 44890267.
@PremiumHome24 skoro reklamacja jest w toku, to musimy poczekać na decyzję w tej konkretnej sprawie.
W tamtej sprawie poczekamy OK, ale nie poczekamy już w tej drugiej. Bo to tego samego typu sprawa, która jak już wskazałem wcześniej pozostaje bez rozwiązania i bez możliwości dochodzenia roszczeń. A zatem proszę o ustosunkowanie się do sprawy Kupującego petercab79. Bo zakładając ten temat chciałem docelowo rozwiązać problem wskazanego powyżej Kupującego.
Ponadto kluczową kwestią pozostaje nadal co dalej z tego typu paczkami??? Jakie są w końcu warunki i zasady w metodzie Allegro Kurier DPD? Czy udzieli na to pytanie ktoś w końcu odpowiedzi??? Bo z tego co widzę nadal trwa przepychanie i ustalanie i jedyne odpowiedzi jakie mam od Allegro to takie, że przewoźnik nadal nie odpowiedział Wam na zapytanie dotyczące Waszej własnej umowy. W zasadzie to odpowiedział kilka miesięcy temu, co potwierdziliście mi już we wskazanym przeze mnie zgłoszeniu, tylko nie ma to potwierdzenia w rzeczywistości, bo przewoźnik odrzuca takie reklamacje. W dodatku sami stwierdziliście, że jak coś się zmieni w tej kwestii, to będziecie informować Kupujących. Zmiany żadnej nie było, więc obowiązuje według Waszych własnych zapisów to, co mi napisaliście, czyli że takich wyłączeń na Waszej umowie NIE MA, więc powinniśmy nadawać w pełni zgodnie z Waszymi zapisami takie paczki, lecz właśnie... Co dalej w przypadku reklamacji skoro są odrzucane? Skoro przewoźnik sobie, a Wy sobie, a ludzie zostają na lodzie. Powiedziałbym, że jest to śmieszne, a wręcz żałosne, gdyby tylko nie było aż tak tragiczne w skutkach dla nas, sprzedawców.
Również chętnie się dowiem.
@PremiumHome24 z tego co widzę korespondencja w sprawie kupującego petercab79 (44890267) wciąż trwa, a kupujący skierował do nas kolejną wiadomość, więc nie pozostaje nic innego niż poczekać na odpowiedź. Co do zasady, tak jak napisał nasz pracownik w poprzedniej wiadomości: "W terminie 14 dni od daty wydania decyzji reklamacyjnej, odbiorca ma prawo złożyć odwołanie do przewoźnika.", więc kupujący z odwołaniem od decyzji reklamacyjnej powinien zwrócić się do przewoźnika.
Żadne rozwiązanie nie pomogło, więc sytuacja nadal pozostaje nierozwiązana, mimo ewidentnie naszej racji. Po prostu nie ma słów na to, co się dzieje na tym portalu. Mimo prawidłowo złożonej reklamacji została ona odrzucona, jak i odwołanie z powodu. Tym razem to my złożyliśmy reklamację, która została odrzucona z tego samego bezzasadnego powodu. A to, że odrzucenie jest bezzasadne wynika z samej informacji od Allegro, które wyjaśniło w oficjalnej informacji do nas na zgłoszeniu 45683090, że takie wyłączenie z przewozu po prostu nie obowiązuje na ich umowie. A zatem po prostu stało się standardem już, że odrzucane są prawidłowo złożone reklamacje z powodu, który nie istnieje, bo takiego wyłączenia nie ma. Po prostu HORROR!!!!!!!!!!! CO ZATEM DALEJ W TEJ SPRAWIE??
Masz wszystko na piśmie, więc wydaje się, że sprawa powinna być dość łatwa do wygrania w sądzie. Koszty prawnika i procesu pokryje przegrany.
Bardzo współczujemy.
Nasza firma nie sprzedaje już żadnych towarów, które znajdują się na listach zabronionych, a mimo to klient kupujący linki zmiany biegów to busa, metalowe w oplocie plastikowym zarzucił nam w dyskusji, że wylała się w paczce pianka montażową i posklejała mu towar. Pianka, której w paczce nie było, gdyż nie sprzedajemy takich produktów i nie mamy nawet na użytek własny. To co się dzieje z tym portalem opisują inne osoby tu na forum gadane. Trzeba uważać na blokady wypowiedzi i cenzurę. Można zostać zablokowanym z zbyt szczere lub emocjonalne wpisy.
@bosek_2804 trzeba być niezłym ryzykantem by zamawiać mały towar kurierami, którzy wożą
beczki, rowery czy meble
nam ostatnio kurier dhl dostarczył monitor komputerowy cały zalany olejem, do tego karton był
tak oklejony taśmą kuriera by tego nie było widać
niestety to był towar z hurtowni, która beznadziejnie pakuje przesyłki i nie ma możliwości zmiany przewoźnika, do tego dhl miał problem z dostarczeniem protokołu szkody