anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Allegro Kurier DPD - odrzucone reklamacje przez DPD z winy Allegro i brak rozwiązania!!!

PremiumHome24
#7 Wielbiciel#

@N_Nitka28@RaBarbar_ka@MiMary@w_kiwi@Sa_nova@la_nika@ayo80@nat_not@_HolaOla_ 

 Dzień dobry!

Bodajże w czerwcu tego roku firma kurierska DPD poinformowała o tym, że od 01.07.2024 r.na listę towarów wyłączonych z obrotu pocztowego trafią telewizory i monitory powyżej 37 cali. Oznaczało to, że nadanie takiej przesyłki i jej ewentualne uszkodzenie wiązałoby się z odrzuceniem reklamacji z powodu nadania rzeczy z listy towarów zakazanych do przewozu przez DPD. W związku z powyższym niezwłocznie zwróciliśmy się do serwisu Allegro w celu wyjaśnienia sytuacji jak będzie wyglądać sprawa w kontekście dalszego nadawania przesyłek tego typu przesyłek w metodzie Allegro Kurier DPD. Serwis Allegro w oficjalnej pisemnej odpowiedzi poinformował, że wyłączenie to nie obejmuje przesyłek nadawanych w metodzie Allegro Kurier DPD, ponieważ opiera się ona na indywidualnych warunkach umowy między Allegro a DPD, więc w tym przypadku nie mają zastosowania standardowe warunki. Otrzymaliśmy także zapewnienie, że w związku z powyższym wszystkie ewentualne reklamacje do przewoźnika DPD nadane w metodzie Allegro Kurier DPD będą rozpatrywane w normalnym trybie, bo skoro wg umowy zawartej między Allegro a DPD takie przesyłki nie są wyłączone z obrotu pocztowego, to nie ma podstaw do odrzucania takich reklamacji z tytułu tych wyłączeń. I tutaj pojawia się poważny problem. Mamy właśnie do czynienia z Kupującym, który otrzymał uszkodzoną przesyłkę wysłaną na metodzie Allegro Kurier DPD (TV 43 cale), a przewoźnik odrzucił reklamację z powodu wyłączenia rzeczy z obrotu pocztowego!!! Oczywiście konsekwencje ze strony Kupującego wiadome - negatywny komentarz, opisanie całej sprawy, zmieszanie sprzedawcy z błotem, straszenie sądem. Proszę o pilną pomoc, bo infolinia i czat to straszne nieporozumienie, nikt nie ma żadnej wiedzy na ten temat, od kilku dni jest tylko przepychanie się, dezorientacja. Mnóstwo poświęconego czasu, nerwów, straty wizerunkowe, a rozwiązania sprawy nadal brak. Pytanie co dalej w tej sytuacji??? Dlaczego serwis Allegro oficjalnie zapewnił nas o normalnej możliwości nadania tego typu przesyłek, na co mamy pisemne potwierdzenie (!!!), a teraz w przypadku odmownych decyzji przewoźnika z powodu wyłączeń z obrotu ww. rzeczy nie bierze za to żadnej odpowiedzialności i umywa ręce. Kupujący pozostaje bez możliwości odzyskania pieniędzy ze strony przewoźnika, a my z ogromnym problemem. Proszę o pilną pomoc, bo sprawa jest naprawdę kuriozalna. Przestrzegam wszystkich przed nadawaniem tego typu sprzętów metodą Allegro Kurier DPD, bo Allegro nie bierze odpowiedzialności za własne słowa i decyzje, które zostały oficjalnie wyrażone na piśmie.

oznacz moderatorów
7 ODPOWIEDZI 7

gargulce2
#11 Animator#

Współczuję sytuacji. 

Allegro nie bierze odpowiedzialności za słowa swoich niekompetentnych  pracowników. Każdy konsultant (I nie tylko) mówi coś innego. 

W przypadku tak rażącego zaniedbania i wprowadzenia w błąd niestety pewnie dostaniesz odpowiedź. Bardzo przepraszamy, dołożymy wszelkich starań by to się nie powtórzyło. I zostaniesz z tym sam. 

oznacz moderatorów

w_kiwi
Moderatorka
Moderatorka

@PremiumHome24 Proszę, wskaż numer zgłoszenia, w której otrzymałeś informację, że wyłączenie nie dotyczy metody z przedrostkiem Allegro oraz numer reklamacji. 

   Wiktoria
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów

PremiumHome24
#7 Wielbiciel#

Zgłoszenie nr 43069001. 

Tutaj cytat:


Dzień dobry,


dziękuję Panu za miłą rozmową telefoniczną.

Zgodnie z naszą rozmową otrzymałem odpowiedź od naszego działu eksperckiego względem zmiany w dokumentach przewoźnika DPD z dnia 1.07.2024r., w tym telewizorów i monitorów o przekątnej ekranu powyżej 37" jako towaru bezwzględnie zabronionego do przewozu krajowego i międzynarodowego"Nie mieliśmy informacji od DPD, żeby coś się zmieniało dla nas. Ogólny regulamin DPD nie dotyczy naszej umowy, nasza umowa jest specjalną umową podpisaną konkretnie dla nas i z warunkami konkretnie dla nas. Jak będzie się coś zmieniać dla umowy Allegro to będziemy informować o tym Partnerów."

Taką samą informację przekazał nam przewoźnik: "Według naszych informacji zmiana nie będzie dotyczyła Allegro – oczywiście kwestia dotyczy wyłącznie metod dostawy Allegro, nie umów indywidualnych Klientów." - co potwierdza powyższa odpowiedź naszego działu eksperckiego.

Co do kwestii związanej z reklamacją przewoźnik doprecyzował: "Jeżeli w ramach naszej umowy (Allegro DPD) wysyłka jest dozwolona to proces reklamacyjny tak samo będzie odbywać się standardowo." - w tym aspekcie nie powinno być również problemów.

Dodatkowo pozostała kwestia konsultacji w związku z opłatami dodatkowymi, jak tylko przewoźnik ustosunkuje się w tym zakresie niezwłocznie powrócę do Pana w tej korespondencji.

Na ten moment najmocniej przepraszam za Pana długi czas oczekiwania w sprawie.

Pozostaję do Pana dyspozycji, tymczasem życzę dobrego dnia!

Pozdrawiam
// *****
Zespół Allegro


I tutaj w tym samym zgłoszeniu kolejny cytat:


Dzień dobry,

dziękuję za Pana cierpliwość.

Przewoźnik DPD dodatkowo powrócił z odpowiedzią odnośnie ewentualnych dodatkowych opłat: "W tym zakresie również sprawa wygląda podobnie - opłaty są takie same jak dotychczasowe." - nic w tym zakresie nie zmieniło się z dniem 1.07.2024r. 🙂

W razie ewentualnych pytań służę dalszą pomocą.

Przy okazji chciałbym wspomnieć, że na Pana adres mailowy została przesłana 1-2 minutowa ankieta dotycząca wyłącznie jakości świadczonej przeze mnie obsługi, do której wypełnienia serdecznie zachęcam.
Z góry niezmiernie dziękuję, to dla mnie bardzo istotne.

Życzę dobrego dnia!


Pozdrawiam
// *****
Zespół Allegro



Tutaj kolejny cytat z tego samego zgłoszenia:


Dzień dobry,

dziękuję za wiadomość.

Najmocniej przepraszam za wydłużony czas oczekiwania na odpowiedź.

Uzyskałam informację od przewoźnika. Potwierdza on, że standardowo TV o przekątnej pow. 37 cali są wykluczone z transportu od dnia 1.07.. Zmiana w regulaminie nie dotyczy umowy między DPD a Allegro - czyli dostawy Allegro Kurier DPD.

Pozdrawiam
// *****
Zespół Allegro




Dane Konsultantów celowo ukryłem pod *, aby nie były one dostępne publicznie. Dodam, że to kolejna taka sytuacja i Allegro nie bierze żadnej odpowiedzialności za swoje słowa, a przewoźnik odrzuca kolejne reklamacja z powodu wspomnianych wyłączeń z obrotu pocztowego. Proszę o pilne zajęcie się tym tematem.


oznacz moderatorów

w_kiwi
Moderatorka
Moderatorka

@PremiumHome24 Dziękuję bardzo. Proszę, doprecyzuj jeszcze, czy reklamację składałeś przez Allegro, czy bezpośrednio u przewoźnika? 

   Wiktoria
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów

PremiumHome24
#7 Wielbiciel#

Reklamacje składali Kupujący, ponieważ odebrali przesyłki, a prawo własności przeszło na nich, a więc byli jedynymi podmiotami uprawnionymi do złożenia reklamacji u przewoźnika. Z informacji od Kupującego wiem, że reklamacje za niego składał serwis Allegro.

oznacz moderatorów

w_kiwi
Moderatorka
Moderatorka

@PremiumHome24 W takim razie sprawa się nieco komplikuje. Nie mogę zlecić weryfikacji odpowiedzi reklamacyjnej kupującego, jeśli on się do nas nie zgłosi. 

   Wiktoria
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów

PremiumHome24
#7 Wielbiciel#

Kupujący ma założone zgłoszenie osobne w tej sprawie, bo wysłał nam zrzut ekranu z odpowiedzi od Państwa, więc jest w kontakcie z Państwem. W przesłanym przez Kupującego screenie jest podany numer reklamacji i numer przesyłki.

oznacz moderatorów