anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

allegro smart- zwroty produktu- ostateczne stanowisko moderatorów

annawu34
#10 Popularyzator#

@ko_alka@mr_oma@la_nika@nat_not@_HolaOla_ 

Czy sprzedający będąc osobą prywatną (nie firmą) jest zobowiązany do przyjmowania zwrotów w przypadku kiedy sprzedaje przy pomocy SMART?

Oto wypowiedzi moderatorów w innych wątkach:

"jeżeli prywatny Sprzedający decyduje się przyjmować zwroty i oferować dostawę w ramach Smart! to musi oferować darmowy zwrot w swoich ofertach, ale czas na odstąpienie od umowy nie musi wynosić 14 dni (może to być nawet 1 lub 2 dni).
Jednym z warunków Smart! jest udostępnienie warunków zwrotów, ponieważ kupujący kupując w ramach Smart! ma prawo do bezpłatnego zwrotu. Decydując się na udostępnienie metod Smart! sprzedający zgadzają się z regulaminem oraz jego warunkami, które jasno mówią, że należy udostępnić warunki zwrotu, ale w przypadku prywatnych sprzedających nie wiąże się to z oferowaniem 14 dni na odstąpienie. Korzystanie z oznaczenia Smart! w ofertach jest dobrowolne, zatem jeżeli prywatny Sprzedający nie chce udostępniać Kupującemu możliwości zwrotu towaru, może tego nie robić, ale wtedy oferty nie mogą być oznaczone jako Smart!"

- @la_nika

 

"Tak, jeśli chcesz aby Twoje oferty były oznaczone ikoną Allegro Smart, jesteś zobowiązana do przyjmowania zwrotów, to jeden z warunków tego programu. Jednak pod pewnymi warunkami, jako prywatna Sprzedająca możesz odmówić przyjęcia zwrotu. Wszystkie informacje na ten temat znajdziesz w tym artykule. "

- @_HolaOla_  

 

A w efekcie kiedy kupujący założy dyskusję to moderatorzy uznają, że niezależnie od rodzaju konta (prywatne/firmowe) obowiązuje ZAWSZE prawo do 14- dniowego terminu na zwrot bez podania przyczyn.

 

oznacz moderatorów
36 ODPOWIEDZI 36

kostas11
#21 Demiurg#

@annawu34 według prawa nie musisz, ale jak chcesz smarta to musisz mieć zwrot, a czas jaki ustawisz to powinno Ci sprecyzować allegro bo jak piszą to masz dowolność i jak zawsze wiele wątków podaje różne interpretacje, a tak serio skoro godzisz się na smarta i zwrot co Ci zależy czy będą to 2 dni czy 14 ? 

Regulamin nie określa czasu jaki masz podać tyle że ma być zgodny z prawem, firma ma minimum 14 dni a osoba prywatna dowolnie 🙂

g. określenie i realizacja przez Sprzedającego polityki zwrotów Towarów poprzez wypełnienie odpowiedniego formularza dostępnego na stronach Allegro: https://na.allegro.pl/warunki-zwrotow i przypisanie ich do swoich Ofert - w takim wypadku Allegro.pl udostępni Kupującemu odpowiedni formularz pozwalający zwrócić Towar w ramach Usługi Allegro Smart!. Polityka zwrotów Towarów, o której mowa w zdaniu poprzednim, powinna być zgodna z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa. Jednocześnie zwrot środków pieniężnych Kupującemu powinien odbywać za pośrednictwem Operatora Płatności.

 

________
Κώστας
oznacz moderatorów

annawu34
#10 Popularyzator#

Dla osoby prywatnej to spora różnica. Przyjmując zwrot np. tylko zgłoszony następnego dnia po odebraniu przesyłki można wyeliminować osoby które kupują rzeczy tylko po to żeby ich chwilę używać i oddać. Firma sobie to przynajmniej może wliczyć w straty a osoba prywatna traci.

 

"Regulamin nie określa czasu jaki masz podać tyle że ma być zgodny z prawem"

Jednocześnie formularz nie pozwala wpisać czasu poniżej 14 dni.

oznacz moderatorów

_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka

@annawu34 Dokładnie tak jak napisałałam wcześniej i jak radzi @kostas1, jeśli chcesz aby Twoje oferty były oznaczone ikoną Smart musisz udostępniać możliwość zwrotu. Jeśli chodzi o konkretny przedział dat na odstąpienie od umowy, to w regulaminie nie jest to ścisle określone, więc jeśli jesteś osobą prywatną, decyzja w tej kwestii należy wyłącznie do Ciebie. 

   Ola
   Moderatorka

_____________
Jeżeli czyjaś odpowiedź rozwiązała Twój problem, wybierz To jest rozwiązanie! 🙂
oznacz moderatorów

annawu34
#10 Popularyzator#

@_HolaOla_ 

Ale jak mam ustawić termin zwrotu mniejszy niż 14 dni skoro formularz tego nie przepuści?

oznacz moderatorów

_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka

@annawu34 Wszelkie informacje możesz umieścić w polu "dodatkowe informacje". Skonsultuję jeszcze kwestię samego formularza i wrócę do Ciebie z odpowiedzią, gdy tylko otrzymam informacje w tej sprawie. 

   Ola
   Moderatorka

_____________
Jeżeli czyjaś odpowiedź rozwiązała Twój problem, wybierz To jest rozwiązanie! 🙂
oznacz moderatorów

annawu34
#10 Popularyzator#

No nie bardzo bo moderacja udzielająca się na czacie i w dyskusjach uważa, że wiążąca jest data z formularza. Tak samo jak w dodatkowych informacjach nie można pisać np. że jako osoba prywatna zwrotów nie przyjmuję.

No i jak to się ma do regulaminu samego Allegro który jasno mówi

 

Zrezygnować z zakupu możesz tylko w przypadku zakupów u przedsiębiorcy. W każdej ofercie znajdziesz zakładkę O sprzedającym – to stamtąd dowiesz się, czy dany sprzedający jest, czy nie jest przedsiębiorcą – wystarczy, że spojrzysz na dane sprzedającego.

oznacz moderatorów

_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka

@annawu34 Odpowiadając na Twoje pytanie z pierwszej wiadomości tego wątku: 

"Czy sprzedający będąc osobą prywatną (nie firmą) jest zobowiązany do przyjmowania zwrotów w przypadku kiedy sprzedaje przy pomocy SMART?"

Odpowiedź brzmi tak. Jako osoba prywatna, nie korzystająca z konta firma, jeśli chcesz mieć Smarta w swoich ofertach musisz przyjmować zwroty. Jeśli nie będziesz przyjmować zwrotów, wówczas nie będziesz mieć Smarta.

Konsultowałam również Twoje pytanie jeśli chodzi o terminy i tutaj znowu - jeśli chcesz mieć  Smart w swoich ofertach, to udostępniony termin na zwrot wynosi minimum 14 dni. Istotną kwestią jest także jakie towary sprzedajesz, bo istnieje również opcja ograniczonego prawa do zwrotu.  W takim przypadku możesz zmienić liczbę dni na zwrot poniżej 14 dni, ale wówczas musisz wybrać z jakiego tytułu ograniczasz prawo do zwrotu.

   Ola
   Moderatorka

_____________
Jeżeli czyjaś odpowiedź rozwiązała Twój problem, wybierz To jest rozwiązanie! 🙂
oznacz moderatorów

A3dam
#19 Nestor#

@_HolaOla_ 
Jako osoba prywatna, nie korzystająca z konta firma, jeśli chcesz mieć Smarta w swoich ofertach musisz przyjmować zwroty

Czyli, tłumacząc tzw. "zasady" Allegro na język polski:
Sprzedawca musi przyjmować przesyłki odesłane przez Kupującego, a zawierające towar będący nadal własnością Kupującego.
Ponieważ wypełnienie formularza zwrotu na Allegro - do transakcji w której sprzedający nie jest przedsiębiorcą - nie zmienia prawa własności (jeżeli ktoś twierdzi inaczej - to niech poda podstawę prawną), sprzedającemu nie pozostanie nic innego jak wezwać kupującego do odbioru jego własności na koszt kupującego, a w przypadku zwłoki w odbiorze odesłanej rzeczy - do oddania tej rzeczy na przechowanie na koszt i niebezpieczeństwo kupującego.

Czy Allegro jest świadome stworzonego przez siebie bubla ?

*** Złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy i zwrot towaru to dwie zupełnie różne czynności (UOKiK) ***
oznacz moderatorów

A3dam
#19 Nestor#

ostateczne stanowisko moderatorów

"Ostateczny" - to może być np. ... Sąd.
 
Przede wszystkim: ani Allegro, ani tym bardziej  jego pracownicy: nie tworzą prawa w Polsce.
Bezspornym jest, że jednym z warunków koniecznych do oznaczenia przez Allegro oferty sprzedającego logiem SMART! jest warunek określony w Regulaminie (Załącznik 12, Rozdział III , p.3 ust. g.
g. określenie i realizacja przez Sprzedającego polityki zwrotów Towarów poprzez wypełnienie odpowiedniego formularza dostępnego na stronach Allegro: https://na.allegro.pl/warunki-zwrotow i przypisanie ich do swoich Ofert - w takim wypadku Allegro.pl udostępni Kupującemu odpowiedni formularz pozwalający zwrócić Towar w ramach Usługi Allegro Smart!. Polityka zwrotów Towarów, o której mowa w zdaniu poprzednim, powinna być zgodna z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa.

Nic nie stoi na przeszkodzie, aby osoby fizyczne niebędące przedsiębiorcami, a które chcą aby ich oferty były oznaczone logo SMART! - wypełniły formularz o którym mowa powyżej aby oferty miały szansę być oznaczone logo SMART!
Warto jednak zauważyć, że ew. wypełnienie przez kupującego formularza zwrotu, a wraz z nim złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy ze sprzedawcą niebędącym przedsiębiorcą na podstawie Art 27 UoPK - nie wywołuje żadnych skutków prawnych.
Zgodnie z cytowanym powyżej zapisem regulaminowym: pozwala kupującemu jedynie na zwrot (czyli odesłanie towaru do sprzedawcy) w ramach usługi SMART!, a Art. 27 Ustawy o Prawach Konsumenta dotyczy wyłącznie Umów zawieranych ze sprzedającymi będącymi przedsiębiorcami .
Kupujący posiadający prawo nieodpłatnego otrzymania etykiety na przesyłkę skierowaną do sprzedawcy (tzw. "zwrot" w ramach SMART!) nie posiada prawa określonego w Art. 27 UoPK ponieważ prawo to nie dotyczy transakcji ze sprzedawcami "prywatnymi".
Sam zwrot (czyli odesłanie) rzeczy przez kupującego do sprzedawcy będącego osobą fizyczną - nie jest wywołuje więc po stronie sprzedającego np. obowiązku zwrotu środków. 

Oczywiście odsyłanie rzeczy (zwroty) w ramach reklamacji (np. z tytułu rękojmi o ile sprzedawca niebędący przedsiębiorcą jej nie wyłączy) będą mogły odbywać się przez pierwsze 2 tygodnie w ramach SMART!

*** Złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy i zwrot towaru to dwie zupełnie różne czynności (UOKiK) ***
oznacz moderatorów

annawu34
#10 Popularyzator#

Na logikę to tak działa tylko jeśli Allegro przyzna kupującemu zwrot z ochrony kupujących to i tak ten zwrot będę zmuszona przyjąć a kasę "oddać" do Allegro. Z nimi nie da się dyskutować argumentami i z tego powodu chcę poznać jakieś jednoznaczne stanowisko, żeby móc dostosować do tego oferty.

oznacz moderatorów

A3dam
#19 Nestor#

@annawu34 
Jeżeli Allegro ew. zażądałoby od Ciebie kasy w sytuacji gdy nie uchybisz obowiązującym przepisom prawa ani Regulaminowi Allegro (który "nawołuje" do przestrzegania przepisów prawa) - mogłoby być to uznane za działanie bezprawne.
W sytuacjach gdy Regulamin Allegro (lub choćby jego interpretacja) mogłyby pozostawać w konflikcie z przepisami np. zawartymi w Ustawach - priorytet w stosowaniu mają Ustawy.
Formularz zwrotu na Allegro jest w obecnej postaci "dostatecznie" wadliwy aby w mojej opinii Allegro nie zaryzykowało takiego posunięcia wobec sprzedawcy świadomego np. różnic pomiędzy oświadczeniem o odstąpieniu od Umowy, a zwrotem.
O ile sprzedawca jest świadomy.

*** Złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy i zwrot towaru to dwie zupełnie różne czynności (UOKiK) ***
oznacz moderatorów

annawu34
#10 Popularyzator#

Tylko to jest kopanie się z koniem... Wolę dostosować oferty do jakichś konkretnych wytycznych i mieć spokój. Cały problem w tym, że konkretnych wytycznych nigdzie nie ma bo różne elementy regulaminu sobie przeczą a moderatorzy tego regulaminu często nawet nie znają i wymyślają kolejne wersje (tak dziś rozmawiałam na czacie z 3 osobami  czego każda miała inną interpretację).

oznacz moderatorów

A3dam
#19 Nestor#

@annawu34 
Tylko to jest kopanie się z koniem...

Koń, jaki jest, każdy widzi  😉


dostosować oferty do jakichś konkretnych wytycznych i mieć spokój.
Dlatego prawdopodobnie bezpieczniej jest oprzeć się na powszechnie obowiązujących przepisach prawa.

 

*** Złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy i zwrot towaru to dwie zupełnie różne czynności (UOKiK) ***
oznacz moderatorów

annawu34
#10 Popularyzator#

@ko_alka@mr_oma@la_nika@nat_not@_HolaOla_ 

W lutym miałam dyskusję z kupującym właśnie w kwestii smart vs zwrot vs zakup u osoby prywatnej. Osoba ze strony allegro wypowiadająca się w dyskusji przyznała mi rację- że zwrot jest dobrą wolą sprzedającego.

Dziś ktoś otworzył dyskusję do identycznie wyglądającej aukcji (zakup przez smart itp) i nagle osoba wypowiadająca się ze strony allegro twierdzi, że zwrot muszę przyjąć.

Czy moderatorzy skomentują jakoś tę karuzelę śmiechu? 🙂

 

oznacz moderatorów

ko_alka
Moderatorka
Moderatorka

@annawu34 Nasze stanowisko przedstawione przez @_HolaOla_ się nie zmieniło. Jeśli chcesz, aby Twoje oferty były oznaczone Smartem, to musisz przyjmować zwroty. Pamiętaj, że Smart nie jest obowiązkowy i w każdej chwili możesz z niego zrezygnować. 

Ola
Moderatorka

  _____________
  Wypełnij ankietę i daj znać, co myślisz o Allegro Gadane! 🙂
oznacz moderatorów

annawu34
#10 Popularyzator#

Więc dlaczego różni pracownicy allegro w różnych miejscach portalu mają odmienne zdanie na ten temat?

oznacz moderatorów

ko_alka
Moderatorka
Moderatorka

@annawu34 Nie mogę się odnieść do tej kwestii, ponieważ nie znalazłam takiej dyskusji na koncie, z którego piszesz. Przypuszczam, że konsultant wypowiadający się w tej sprawie nie zwrócił uwagi na to, że zakup był w ramach Smart. 

Ola
Moderatorka

  _____________
  Wypełnij ankietę i daj znać, co myślisz o Allegro Gadane! 🙂
oznacz moderatorów

medalik_2009
#14 Krzewiciel#

@ko_alka od kiedy to zwrot = odstąpienie od umowy. Jakiś paragraf z k.c. poproszę.

oznacz moderatorów

annawu34
#10 Popularyzator#

Też się o to nie mogę doprosić ponieważ ciągle odsyłają mnie do przepisów które dotyczą jedynie przedsiębiorców.

 

@ko_alka@mr_oma@la_nika@nat_not@_HolaOla_ 

oznacz moderatorów