anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Darmowa przesyłka SMART a zworty != SMART

bbtapes
#8 Zapaleniec#

Dzień dobry!
Mam prośbę i sugestię. Zauważyłem już od dłuższego czasu proceder, w którym kupujący nabywają większą ilość artykułów, aby uzyskać darmową przesyłkę SMART, a następnie zwracają większość zakupionych produktów, pozostawiając sobie np. tylko jedną sztukę.

Zgadzam się na to, że zawieram z kupującym umowę, w której zobowiązuję się wysłać mu określoną ilość artykułów i pokryć część kosztów transportu, jeśli wartość zakupów jest na tyle wysoka, że jest to dla mnie opłacalne. W sytuacji, gdy wartość zamówienia jest mniejsza od wymaganego minimum dla darmowej wysyłki SMART, to kupujący powinien pokryć koszty przesyłki.

W związku z tym, gdy kupujący stosują tego typu praktyki – a jest ich wiele – to ponoszę straty, ponieważ sprzedaż np. jednej sztuki asortymentu za 20 PLN brutto, to nie pokrywa kosztów pakowania i transportu.

Proponuję zatem, aby w sytuacji, gdy kupujący zwraca część towaru, a wartość pozostałych zakupów spada poniżej progu dla darmowej wysyłki SMART, od kwoty zwrotu należnej kupującemu odliczyć koszty transportu.

oznacz moderatorów
37 ODPOWIEDZI 37

SpeedyGonzalezz
#12 Orędownik#

@bbtapes Było o tym pisane setki razy. Zapomnij, Allegro nic nie zrobi z tą patologią, bo całą robotę i koszty ponoszą sprzedawcy. 

Ale prędzej czy później potwór Smart! zeżre ten cały serwis- i oby nie razem z nami

--------------------------------------------------
Najszybsza mysz w całym Meksyku
oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

@bbtapes jedyna sensowne rozwiązanie - allegro powinno w takich wypadkach zwracać podbierane od sprzedawców dopłaty do smarta

oznacz moderatorów

milka1234567890
#18 Luminarz#

Tak, sensowne ale czy realne?

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@RED  Przecież sprzedający i tak przerzucają koszt na kupującego, wiele razy tu czytałem, a Smart i tak nie jest za darmo także dla kupującego.

oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

@LEW433 właśnie wznawiałem oferty koszt prowizji - 5- 20zł,

jak koszt przerzucić na kupującego?

kiedyś były oferty z towarem po 1zł teraz te same oscylują po 10-15zł

czujesz się z tym lepiej?

 

oznacz moderatorów

foto-hurtownia
#10 Popularyzator#

W jaki sposób mam przerzucić koszt na kupującego w przypadku takich artykułów, jak bateria za 4zł? Mam dać cenę, dajmy na to 8zł, podczas gdy w Lidlu taka sama będzie za 6? Kto to kupi?

oznacz moderatorów

bbtapes
#8 Zapaleniec#

cześć. dajesz taką cenę jak Ci się opłaca sprzedać i jak komuś brakuje do smart to dokłada kilka baterii nawet jak są droższe. Sam tak robię z innymi artykułami. Ostatecznie nie tylko cena decyduje o sprzedaży.

oznacz moderatorów

primed1
#9 Pomysłodawca#

Do Moderatrów,

 

dlaczego pozwalacie Państwo na oszustwa ze strony kupujących dotyczące darmowych przesyłek.

Kupujący dobiera u Sprzedawcy produkty, którymi wcale nie jest zainteresowany lub wybrany produkt kupuje w ilości podwójnej, a potem zostawia sobie to, czego potrzebował, a resztę odsyła.

Zwykłe chamstwo i oszustwo.

I jeszcze śmie taki kliknąć - zakup przez pomyłkę. Albo 2 sztuki sobie zostawi - dwie zwróci - a pisze - nie pasuje mi... Serio?

Jeśli klient odesłał część produktów, a towar, który sobie zostawił nie mieści się w kwocie 45....zł , to powinien ponieść koszt przesyłki, bo defacto nie kupił nic za 45... i Smart go nie obejmuje.

A sprzedający blokują swój towar, który mogliby sprzedać w tym czasie komuś innemu. Płacą też przecież opłaty za Smarta, którego NIE BYŁO.

To nieuczciwe pobierać od nas w tej sytuacji opłaty prowizyjne za SMARTA, bo przecież kupujący ostatecznie kupił coś za 10zł. 

Postulat do Allegro!

Jeśli klient kupi produkty z opcją SMART, a część tych produktów zwróci i w ostatecznym rozliczeniu dokona zakupów, których wartość już nie upoważnia do skorzystania z przesyłki Smart - koszt przesyłki powinien mu być doliczony !!! A Sprzedający powinien zwrócić tylko różnicę. I nie płacić opłaty za Smarta, bo go nie było.

Pozdrawiam

 

oznacz moderatorów

Qwin_sklep
#12 Orędownik#
oznacz moderatorów

mas24-pl
#9 Pomysłodawca#

Popieram w całej rozciągłości. Sam często mam do czynienia z takimi sytuacjami. Dla sprzedających jest to strata czasu, dodatkowa robota i towar zablokowany przez cwaniaczków. Może Allegro w końcu ruszy szanowne cztery litery i zrobi coś w tej sprawie, bo temat nie jest nowy.

oznacz moderatorów

brakestop
#16 Inspirator#

Popieram i ja całymi, nie uciętymi za złodziejstwo dłońmi 😉

 

Kodeks Hammurabiego

Oznacza to, że kara miała równać się czynowi, co idealnie oddaje sentencja „oko za oko, ząb za ząb”. Właśnie ta reguła definiowała zasady Kodeksu Hammurabiego. W 196. klauzuli zapisano: „Jeśli obywatel oko obywatelowi wybił, oko wybiją mu”

--------------------------------------------------------------------------------------------
oznacz moderatorów

MikroLITY
#13 Ambasador#

Pisownia oryginalna:

 

Pierwszy list:

Witam piszę na ten prywatny e-mail ponieważ na allegro nie można składać nieodpowiednich propozycji. Kupię tą 1 baterie Akumulator ML1220 Panasonic 15mAh 3.0V ale potrzebuje darmowej wysyłki smart. Proszę wystawić 1 aukcje z ceną 45zł aby był smart. Ja kupię a po zakupie odda mi Pan 25zł przelewem na wskazane konto, może sobie pan odliczyć od tej kwotu 1 zł na prowizje dla allegro. Wszyscy będą zadowoleno. Ok?. Poproszę o odpowiedz.

Po mojej odmowie:

 

Drugi list

Ajęsli kupie 2 przedmioty i jeden z nich zwrócę w ramach smart a Pan mi zwróci za niego pieniądze. Czy taką propozycje morze być?.

oznacz moderatorów

brakestop
#16 Inspirator#

U mnie kupują kilka części samochodowych. Zawory ciśnienia, czujniki elektroniczne. Podepną pod auto, wyeliminują usterkę, zostawiają ten co potrzebny, resztę ze śladami użytkowania i montażu odsyłają - nie pasuje. Zmniejszyliśmy ilość do jednej paczki SMART max 2 lub czasem 3 przedmioty i się uspokoiło. Nie kupują już całego auta, żeby zwrócić ...

--------------------------------------------------------------------------------------------
oznacz moderatorów

primed1
#9 Pomysłodawca#

🤣

oznacz moderatorów

primed1
#9 Pomysłodawca#

Leje 🤣

oznacz moderatorów

N_Nitka28
Moderatorka
Moderatorka

@primed1 Cześć! To nie jest tak, że moderatorki na coś pozwalają lub nie. Zajmujemy się moderacją Forum Allegro Gadane. 

Przykro mi, że spotkała Cię taka nieprzyjemność, ale tej sytuacji niestety niewiele mogę dla Ciebie zrobić. Rozumiem jednak, że takie praktyki mogą być frustrujące. 

Jeśli jeden z kupujących nagminnie korzysta z takiej opcji zwrotu, zgłoś nam to proszę przez formularz kontaktowy. Odpowiedni dział zajmie się weryfikacją takiej sprawy.

Jeśli chodzi o postulat: możesz zgłosić taki pomysł na tej stronie

   Nicol
   Moderatorka

   Jak dostawa na czas - to Allegro!
   Wybieraj spośród tysięcy produktów i zamawiaj z dostawą przed Świętami.
oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@primed1 A jakie to oszustwo? kupujący - konsument ma prawo do zwrotu części albo całości zakupu, tak czy nie?

oznacz moderatorów

MikroLITY
#13 Ambasador#

@LEW433 

 

Oszustwo nie, ale naciągactwo i bezczelność kupujących już tak.

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Wiesz co nie jest zabronione to jest dozwolone, są nieuczciwi z obydwu stron.

oznacz moderatorów