anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Ile potrzeba pozytywnych ocen aby nadrobić 1 negatywną?

GaabyGSM
#9 Pomysłodawca#

Na 50 ocen mam 49 pozytywnych i 1 negatywa. Po negatywnym (niesłusznym zreszta)  było 13 pozytywnych polecających. Allegro utrzymuje ocenę mojej sprzedaży ciagle na poziomie 97,8% co uniemożliwia mi sprzedaż ze smartem. 
To chyba lekka przesada ze strony Allegro. 

czy ktoś był w takiej sytuacji? 

oznacz moderatorów
39 ODPOWIEDZI 39

mwmonety
#20 Guru#

Żeby poprawić opinie tak by można było mieć smarta to musiałbyś teraz dostać kilkaset komentarzy na 5 a to jest bardzo trudne przy subiektywnych ocenach. Próbuj rozmawiać z tym kupującym aby ci anulował tego negatywa ,tylko tak możesz szybko poprawić swoje oceny.

oznacz moderatorów

autosoft24
#4 Eksplorator#

Czesto i to bardzo negatywy wystawiaja osoby , którym na tym zalezy zeby je wystawic. Czy tak zwani . skur. .....y i bardzo niska samoocena. 

oznacz moderatorów

Paint_Box
#12 Orędownik#

Liczą się komentarze unikatowe, czyli nie liczą się komentarze, które kilkakrotnie wystawia ta sama osoba.

Przykładowo - 10 komentarzy od tej samej osoby liczy się jak 1 komentarz.

oznacz moderatorów

br.
#16 Inspirator#

@GaabyGSM   Nalezy  wszelkimi sposobami apelować do  Allegro aby złagodzili ten zapis regulaminu. Jeżeli dopuszczają  smart przy tak małej ilości ocen to przynajmniej powinni  usprawiedliwiać 1 negatyw przy  ilości ocen powiedzmy do 100.  Przy ilości ocen powyżej 100   wyliczenie procentowe ma sens, ale jaką ma możliwość poprawy sprzedawca który złapie negatyw przy  10 ocenach?  A to może się przytrafić nawet najlepszemu (po zmianie konta)

oznacz moderatorów

mwmonety
#20 Guru#

Allegro powinno nakazać kupującym wyjaśnienie powodu zaniżenia ocen lub wystawieniu negatywnych opinii i tylko te z konkretnym uzasadnieniem były by liczone do średniej ocen lub umożliwić sprzedawcy rozpoczęcie dyskusji celem wyjaśnienia .

oznacz moderatorów

gemma22
#11 Animator#

@mwmonety  w zupełności się zgadazam. Zdarza się, że kupujący wystawiają komentarz bez żadnej refleksji, czasem nawet z błahego powodu a sprzedający,który był super sprzedawcą z powodu jednego negatywnego komentarza przestaje nim być i traci smarta. Skoro miał status super sprzedawcy to chyba jednak czymś sobie zasłużył, często są to miesiące starań a potem jedno potknięcie i wszystko traci. 

Poza tym allegro powinno weryfikować negatywne komentarze i te niezasadne usuwać, bo często nie wiadomo właściwie za co są a statystyki lecą. 

oznacz moderatorów

Wioletta2701
#13 Ambasador#

@gemma22 Ostatnio kupiłam płaszczyk przejściowy - wylicytowałam go. Po kilku dniach zwłoki w wysyłce i statusie "przygotowany do wysyłki" dopytałam, kiedy mogę spodziewać się wysyłki?

Odpowiedź - przepraszamy, ale rzecz ma wady, które wyklucza ją z użytkowania - sprawdzamy towar przed wysyłką. Na moją prośbę niezwłocznie zwrócono mi pieniądze.

Też mogłam "walnąć" pieprznego negatywa i "pojechać" po gwiazdkach, ale dałam sobie radę, bo nie chcę krzywdzić sprzedawcy, który mimo tego, że nawalił, jednak przeprosił i nie zwlekał z oddaniem pieniędzy.

System ten jest do zmiany, zwłaszcza w przypadku negatywu system powinien odsyłać do sporu allegro lub wymagać uzasadnienia takiej oceny. Poza tym należy brać pod uwagę, że zawsze znajdzie się osoba, której nie dogodzisz, choćbyś wypruwała z siebie flaki.

Co więcej, jeśli status SMART traci sprzedawca, traci też klient, który wykupił SMARTa i nie może mieć bezpłatnej wysyłki 😕

Wiola
oznacz moderatorów

gemma22
#11 Animator#

@Wioletta2701  dokladnie o to chodzi. Powinno rozróżniać się sprzedawcę kombinatora, oszusta od tego który popełnił błąd i chce go naprawic bo wg mnie taki sprzedawca nie zasługuje na negatyw 

oznacz moderatorów

Wioletta2701
#13 Ambasador#

@gemma22 Otóż to! Do tematu trzeba podchodzić trzeźwo. Przecież nie będę krzywdzić kogoś za błąd, bo tylko ten, co nic nie robi się nie myli 🙂

Piętnować trzeba cwaniaka, kombinatora i oszusta. Allegro też zdecydowanie powinno reagować na  negatywy od osób, które nie panują nad swoimi emocjami i wystawiają je pochopnie, po złości nie usiłując rozwiązać problemu i je na wniosek/ prośbę sprzedającego usuwać.

Zresztą, jak Cię widzą, tak Cię piszą. Ja wprawdzie czytam negatywy i wyciągam stosowne wnioski, lecz dla sprzedawcy, który traci w ten sposób status SS i/ lub SMARTa to niestety żadna pociecha 😒

Wiola
oznacz moderatorów

szejk-gmbh
#13 Ambasador#

@Wioletta2701 

Może obowiązek otworzenia sporu przed wystawieniem nega?

Albo przynajmniej konieczność wpisania uzasadnienia w komentarzu przy wystawianiu takowego?

----------------------------------
Sprzedawca Twój wróg!
oznacz moderatorów

gemma22
#11 Animator#

@szejk-gmbh Ten temat został poruszony tutaj:

https://spolecznosc.allegro.pl/t5/zg%C5%82o%C5%9B-sw%C3%B3j-pomys%C5%82/konieczno%C5%9B%C4%87-argume...

Mam nadzieje, że będą z tego jakieś pozytywne efekty

 

oznacz moderatorów

sasanka_86
#10 Popularyzator#

A na jakiej podstawie uważacie, że ocena nie była "obiektywna", nie znamy wypowiedzi kupującego.

oznacz moderatorów

Client:44052296
#17 Koryfeusz#

@GaabyGSM  a co kupująca zaznaczyła w formularzu zwrotu? Bo z tekstu wynika że to powinna być reklamacja "...napis starł się po dobie noszenia telefonu"

oznacz moderatorów

GaabyGSM
#9 Pomysłodawca#

Dokładnie powinna być reklamacja a ona ewidentnie zniszczyła etui i próbowała je zwrócić bo sporo kasy kosztowało. Ehhh to w ogóle była niezłe pokręcona babka 🤦🏻‍:płeć_żeńska:

oznacz moderatorów

Wioletta2701
#13 Ambasador#

@szejk-gmbh A co napisałam? 😉

"System ten jest do zmiany, zwłaszcza w przypadku negatywu system powinien odsyłać do sporu allegro lub wymagać uzasadnienia takiej oceny. Poza tym należy brać pod uwagę, że zawsze znajdzie się osoba, której nie dogodzisz, choćbyś wypruwała z siebie flaki."

Wiola
oznacz moderatorów

aragil
#15 Entuzjasta#

szejk-gmbh "Może obowiązek otworzenia sporu przed wystawieniem nega?"

I wtedy będziesz miał nega i nierozwiązana dyskusja😃

oznacz moderatorów

szejk-gmbh
#13 Ambasador#

@aragil 

Hah, też o tym pomyślałem 🙂

----------------------------------
Sprzedawca Twój wróg!
oznacz moderatorów

msniezek
Menedżer Społeczności
Menedżer Społeczności

@Wioletta2701 jak już napisałem w ramach pomysłu, w tym roku będziemy pracować nad modyfikacjami systemu komentarzy. Podejrzewam, że niektóre zmiany spodobają się sprzedającym. Już teraz zachęcamy do wyjaśnienia problemu przed wystawieniem komentarza:

msniezek_0-1616015137572.png

 

   Maciej Śnieżek
   Menedżer Społeczności

   Tak jak roślina, społeczność potrzebuje pielęgnacji i troski, by rozkwitać.
   Dbajmy o nasze dobre relacje!
oznacz moderatorów

Wioletta2701
#13 Ambasador#

@msniezek Tak, wiem, że zachęcacie, ale to wciąż nie jest obligatoryjne. Jeśli tak się stanie, to chwała Wam za to 👏☺️

Usuwanie takowych komentarzy też powinno odbywać się bez większych kłopotów. 

Inna rzecz to żmudne do odrobienia straty w ocenie sprzedawcy w procentach spowodowane wystawieniem negatywa, które są przyczyną utraty statusu SS i/lub SMARTa.

Sprzedawcy ciężko pracują, by ów status otrzymać, a tu negatywy jakiś narwańców nie czytających dokładnie opisu, czy osób, które normalnie w świecie nie potrafią złożyć reklamacji, załatwić sprawy po ludzku.

To uderza w uczciwych i podchodzących poważnie do transakcji sprzedawców.

Jeśli to ulegnie zmianie, to będzie to krok we właściwym kierunku.

Pozdrawiam serdecznie ☺️

Wiola
oznacz moderatorów