Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Na 50 ocen mam 49 pozytywnych i 1 negatywa. Po negatywnym (niesłusznym zreszta) było 13 pozytywnych polecających. Allegro utrzymuje ocenę mojej sprzedaży ciagle na poziomie 97,8% co uniemożliwia mi sprzedaż ze smartem.
To chyba lekka przesada ze strony Allegro.
czy ktoś był w takiej sytuacji?
Żeby poprawić opinie tak by można było mieć smarta to musiałbyś teraz dostać kilkaset komentarzy na 5 a to jest bardzo trudne przy subiektywnych ocenach. Próbuj rozmawiać z tym kupującym aby ci anulował tego negatywa ,tylko tak możesz szybko poprawić swoje oceny.
Liczą się komentarze unikatowe, czyli nie liczą się komentarze, które kilkakrotnie wystawia ta sama osoba.
Przykładowo - 10 komentarzy od tej samej osoby liczy się jak 1 komentarz.
@GaabyGSM Nalezy wszelkimi sposobami apelować do Allegro aby złagodzili ten zapis regulaminu. Jeżeli dopuszczają smart przy tak małej ilości ocen to przynajmniej powinni usprawiedliwiać 1 negatyw przy ilości ocen powiedzmy do 100. Przy ilości ocen powyżej 100 wyliczenie procentowe ma sens, ale jaką ma możliwość poprawy sprzedawca który złapie negatyw przy 10 ocenach? A to może się przytrafić nawet najlepszemu (po zmianie konta)
Allegro powinno nakazać kupującym wyjaśnienie powodu zaniżenia ocen lub wystawieniu negatywnych opinii i tylko te z konkretnym uzasadnieniem były by liczone do średniej ocen lub umożliwić sprzedawcy rozpoczęcie dyskusji celem wyjaśnienia .
@mwmonety w zupełności się zgadazam. Zdarza się, że kupujący wystawiają komentarz bez żadnej refleksji, czasem nawet z błahego powodu a sprzedający,który był super sprzedawcą z powodu jednego negatywnego komentarza przestaje nim być i traci smarta. Skoro miał status super sprzedawcy to chyba jednak czymś sobie zasłużył, często są to miesiące starań a potem jedno potknięcie i wszystko traci.
Poza tym allegro powinno weryfikować negatywne komentarze i te niezasadne usuwać, bo często nie wiadomo właściwie za co są a statystyki lecą.
@gemma22 Ostatnio kupiłam płaszczyk przejściowy - wylicytowałam go. Po kilku dniach zwłoki w wysyłce i statusie "przygotowany do wysyłki" dopytałam, kiedy mogę spodziewać się wysyłki?
Odpowiedź - przepraszamy, ale rzecz ma wady, które wyklucza ją z użytkowania - sprawdzamy towar przed wysyłką. Na moją prośbę niezwłocznie zwrócono mi pieniądze.
Też mogłam "walnąć" pieprznego negatywa i "pojechać" po gwiazdkach, ale dałam sobie radę, bo nie chcę krzywdzić sprzedawcy, który mimo tego, że nawalił, jednak przeprosił i nie zwlekał z oddaniem pieniędzy.
System ten jest do zmiany, zwłaszcza w przypadku negatywu system powinien odsyłać do sporu allegro lub wymagać uzasadnienia takiej oceny. Poza tym należy brać pod uwagę, że zawsze znajdzie się osoba, której nie dogodzisz, choćbyś wypruwała z siebie flaki.
Co więcej, jeśli status SMART traci sprzedawca, traci też klient, który wykupił SMARTa i nie może mieć bezpłatnej wysyłki 😕
@Wioletta2701 dokladnie o to chodzi. Powinno rozróżniać się sprzedawcę kombinatora, oszusta od tego który popełnił błąd i chce go naprawic bo wg mnie taki sprzedawca nie zasługuje na negatyw
@gemma22 Otóż to! Do tematu trzeba podchodzić trzeźwo. Przecież nie będę krzywdzić kogoś za błąd, bo tylko ten, co nic nie robi się nie myli 🙂
Piętnować trzeba cwaniaka, kombinatora i oszusta. Allegro też zdecydowanie powinno reagować na negatywy od osób, które nie panują nad swoimi emocjami i wystawiają je pochopnie, po złości nie usiłując rozwiązać problemu i je na wniosek/ prośbę sprzedającego usuwać.
Zresztą, jak Cię widzą, tak Cię piszą. Ja wprawdzie czytam negatywy i wyciągam stosowne wnioski, lecz dla sprzedawcy, który traci w ten sposób status SS i/ lub SMARTa to niestety żadna pociecha 😒
Może obowiązek otworzenia sporu przed wystawieniem nega?
Albo przynajmniej konieczność wpisania uzasadnienia w komentarzu przy wystawianiu takowego?
A na jakiej podstawie uważacie, że ocena nie była "obiektywna", nie znamy wypowiedzi kupującego.
@GaabyGSM a co kupująca zaznaczyła w formularzu zwrotu? Bo z tekstu wynika że to powinna być reklamacja "...napis starł się po dobie noszenia telefonu"
Dokładnie powinna być reklamacja a ona ewidentnie zniszczyła etui i próbowała je zwrócić bo sporo kasy kosztowało. Ehhh to w ogóle była niezłe pokręcona babka 🤦🏻:płeć_żeńska:
@szejk-gmbh A co napisałam? 😉
"System ten jest do zmiany, zwłaszcza w przypadku negatywu system powinien odsyłać do sporu allegro lub wymagać uzasadnienia takiej oceny. Poza tym należy brać pod uwagę, że zawsze znajdzie się osoba, której nie dogodzisz, choćbyś wypruwała z siebie flaki."
szejk-gmbh "Może obowiązek otworzenia sporu przed wystawieniem nega?"
I wtedy będziesz miał nega i nierozwiązana dyskusja😃
@Wioletta2701 jak już napisałem w ramach pomysłu, w tym roku będziemy pracować nad modyfikacjami systemu komentarzy. Podejrzewam, że niektóre zmiany spodobają się sprzedającym. Już teraz zachęcamy do wyjaśnienia problemu przed wystawieniem komentarza:
@msniezek Tak, wiem, że zachęcacie, ale to wciąż nie jest obligatoryjne. Jeśli tak się stanie, to chwała Wam za to 👏☺️
Usuwanie takowych komentarzy też powinno odbywać się bez większych kłopotów.
Inna rzecz to żmudne do odrobienia straty w ocenie sprzedawcy w procentach spowodowane wystawieniem negatywa, które są przyczyną utraty statusu SS i/lub SMARTa.
Sprzedawcy ciężko pracują, by ów status otrzymać, a tu negatywy jakiś narwańców nie czytających dokładnie opisu, czy osób, które normalnie w świecie nie potrafią złożyć reklamacji, załatwić sprawy po ludzku.
To uderza w uczciwych i podchodzących poważnie do transakcji sprzedawców.
Jeśli to ulegnie zmianie, to będzie to krok we właściwym kierunku.
Pozdrawiam serdecznie ☺️
@Wioletta2701Sprzedawcy także są "narwańcy".😁