Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Dzień dobry. Zauważyłem pewna zależność a na przykładzie jednego kupującego potwierdziłem swoje spostrzeżenia. A mianowicie unikanie kosztów wysyłki. Kupujący potrzebuje kupić daną rzecz która kosztuje przykładowo 10zł dobiera do tego przedmioty do 40zł po czym zostawia sobie to co potrzebuje a resztę zwraca darmowym zwrotem smart. Jestem peweny że zrobił to umyślnie ponieważ to już drugie zamówienie tego kupującego i dobiera te same przedmioty. Macie jakieś sposoby żeby kupujący nie obchodzili systemu w ten sposób?
Kupujący korzysta z przysługujących mu praw i nie można mu tego zabronić.
zablokować z podaniem przyczyny do allegro
i tak zleją proceder ale nie ruszą sprzedawcy
niestety blokowanie jest nielegalne.... ale nie ma wyjścia
Nic nie poradzisz (chyba że sam zrezygnujesz ze smarta) na takie gierki kupujących . Allegro dało im takie narzędzie to je wykorzystują nie patrząc na to że kogoś naciągają na straty oraz marnowanie czasu.
@KetaBike jeśli proceder się powtarza masz podstawę do blokady klienta
Co za głupoty jeśli proceder się powtarza masz podstawę do blokady klienta a opisz jakie to są podstawy, gdzie narusza regulamin albo prawo.😐
@LEW433 Art. 286. § 1. Kto, w celu osiągnięcia korzyści majątkowej, doprowadza inną osobę do niekorzystnego rozporządzenia własnym lub cudzym mieniem za pomocą wprowadzenia jej w błąd albo wyzyskania błędu lub niezdolności do należytego pojmowania przedsiębranego działania, podlega karze pozbawienia wolności od 6 miesięcy do lat 8.
Dzień dobry. Jeśli chcesz pozbyć się problemu ze Smartem, to musisz usunąć ze swojej oferty wymagane do tego programu metody dostawy. Możesz też poprosić pracownika Allegro o wyłączenie Twoich ofert z Allegro Smart!. Innego sposobu nie ma.
Pozbyć się smarta nie chce bo jednak większość kupujących z niego korzysta ale uważam że powinni to jakoś tak rozwiązać że jeżeli kupujący zwraca część towaru i wówczas zamówienie nie przekracza kwoty 40zł to powinno sie odliczyć od zwrotu koszty wysyłki
Ten proceder trwa na Allegro od dawna. Ci, którzy tak robią, uczą innych - bezczelnie, w mediach społecznościowych, na wszelakich forach, znajomi znajomych. Ci, którzy do tej pory żyli w nieświadomości i się o tym dowiadują, są w siódmym niebie, że tak można. Allegro daje na to przyzwolenie.
@Skelita napisał(a):Ten proceder trwa na Allegro od dawna. Ci, którzy tak robią, uczą innych - bezczelnie, w mediach społecznościowych, na wszelakich forach, znajomi znajomych. Ci, którzy do tej pory żyli w nieświadomości i się o tym dowiadują, są w siódmym niebie, że tak można. Allegro daje na to przyzwolenie.
Nie ma żadnego "procederu" i Allegro na nic nie przyzwala. Klienci korzystający z Allegro Smart! mogą zwracać towar, a sprzedawcy nie robią nikomu łaski respektując obowiązujące prawo i regulaminy, które sami wcześniej zaakceptowali.
Pozwolisz, że się z tobą nie zgodzę. Proceder to działalność niezgodna z prawem lub ogólnie przyjętymi zasadami moralnymi. O ile zwroty są zgodne z prawem i regulaminem allegro, to wykorzystywanie ich dla własnych korzyści finansowych i wpędzanie sprzedawców w niepotrzebne koszty, moralne już nie jest. A więc, proceder to jak najbardziej właściwe słowo.
Oczywiście, że pozwalam. Lubię kulturalne dyskusje i wymianę argumentów. Weźmy taką moralność jako społeczny system normatywny: otóż nie ma jednej właściwej moralności, zwykle istnieje kilka konkurencyjnych systemów i to, co w jednym uchodzi za niemoralne, w innym może być powszechnie akceptowane. Dlatego nie potępiam "zwracaczy", choć sam (jak dotąd) tak nie robię.
@Client:108769461 Art. 286. § 1. Kto, w celu osiągnięcia korzyści majątkowej, doprowadza inną osobę do niekorzystnego rozporządzenia własnym lub cudzym mieniem za pomocą wprowadzenia jej w błąd albo wyzyskania błędu lub niezdolności do należytego pojmowania przedsiębranego działania, podlega karze pozbawienia wolności od 6 miesięcy do lat 8.
niestety nie można tego udowodnić, trzeba się przyzwyczaić i blokować. Szkoda, że nie można oceniać kupujących...
@dawal50 Nie wiem, czy wobec sprzedawców potrącających jakąś część ze zwracanej kwoty trzeba wytaczać aż tak ciężkie działa. Ja w takim przypadku zacząłbym od zwrócenia się o rekompensatę do Allegro, a art. 286 kodeksu karnego zostawiłbym dla tych, którzy działając ze z góry powziętym zamiarem nie wysłali klientowi opłaconego towaru lub wysłali coś zupełnie innego (casus cegły wysłanej zamiast telefonu).
@Client:108769461 wiemy doskonale że wiesz że chodziło o "wobec kupujących"
@dawal50 Po co wklejasz w tym temacie treść art. 286 kk? Chcesz wsadzać do więzienia za zwrot towaru kupionego przez internet?
@Client:108769461 Ja nie jestem od tego ale podałem który artykuł łamie kupujący