anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

niepoprawne rozliczanie przesyłek w ramach Smart

enersoncompl
#9 Pomysłodawca#

Dzień dobry, proszę o informację jak poprawnie rozliczać wysyłki w dropshippingu. Otóż część dystrybutorów nie akceptuje wysyłek na naszych listach przewozowych, generowanych bezpośrednio z Allegro. Wówczas podajemy dane dostawy (razem z unikalnym adresem email klienta oraz numerem telefonu) i dystrybucja wysyła towar na swoich listach, my jedynie wklejamy nr listu do Allegro (żeby klient mógł śledzić przesyłkę). Niestety w takim przypadku dostajemy informację, że niepoprawnie rozliczamy przesyłki w ramach Allegro Smart. Czy jest na to jakiś sposób?

oznacz moderatorów
20 ODPOWIEDZI 20

ko_alka
Była Moderatorka
Była Moderatorka

@enersoncompl Cześć. Dostawca powinien rozpoznać przesyłkę Allegro Smart! na podstawie adresu mejlowego odbiorcy. Poprawnie przekazany adres mejlowy wygląda w tej sposób: 

ko_alka_0-1672140344158.png

ko_alka_1-1672140397421.png

Czy właśnie w takiej formie adresy mejlowe zostają wprowadzone podczas nadawania paczek? 

 

 

oznacz moderatorów

enersoncompl
#9 Pomysłodawca#

@ko_alka@mr_oma@la_nika@nat_not@_HolaOla_tak, przekazujemy adresy email dokładnie w takiej formie, ponieważ są one kopiowane z zamówienia i wklejane do formularza danych odbiorcy. Co więc jest nie tak, że otrzymujemy powiadomienia o niepoprawnym rozliczaniu przesyłek Allegro Smart?

oznacz moderatorów

enersoncompl
#9 Pomysłodawca#

Właśnie otrzymaliśmy kolejne powiadomienie "Upewnij się, że poprawnie rozliczasz przesyłki Allegro Paczkomaty InPost w ramach Smart!". Dane klienta podane poprawnie, unikalny adres w formacie xxxxx+xxxx@allegromail.pl także podany poprawnie, przesyłka już dotarła do klienta. Dlaczego otrzymujemy ten komunikat?

oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@enersoncompl podaj proszę numer zamówienia, do którego otrzymaliście taki komunikat. Sprawdzę to! 

   Monika
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów

enersoncompl
#9 Pomysłodawca#

Proszę: 0493daf0-8550-11ed-90db-2521aab00b28

oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@enersoncompl konsultuję ten problem, ale jeszcze nie otrzymałam odpowiedzi, dam znać, gdy tylko ją otrzymam. 

   Monika
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@enersoncompl wracam z informacjami 🙂 W powiadomieniu, które otrzymałeś od nas 28.12.2022 jest instrukcja co należy zrobić, aby problem się nie powtórzył.
Przesyłki, które nadajesz metodą Allegro Paczkomaty InPost w ramach Smart!, należy rozliczać bezpośrednio z nami. Tylko wtedy skorzystasz ze stawek oferowanych w ramach usługi Allegro Smart!. Więcej na ten temat przeczytasz tutaj
Dlatego jeśli korzystasz z API użyj prawidłowego serwisu dla metody Allegro Paczkomaty InPost: inpost_locker_allegro.
Jeśli przesyłki są nadawane przez Wysyłam z Allegro, wejdź proszę do Wysyłam z Allegro i otwórz zakładkę Umowy własne. Przejdź do edycji umowy z InPost. Pod danymi dostępowymi do API ShipX zaznacz opcję: Używaj oferty dla sprzedawców Allegro. Kliknij przycisk [zapisz].

   Monika
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów

enersoncompl
#9 Pomysłodawca#

@la_nika  W ustawieniach Inpost mam cały czas zaznaczone  Używaj oferty dla sprzedawców Allegro. Czy mam rozumieć, że jak zamawiam wysyłkę bezpośrednio od dystrybutora i nie korzystam z zamawiania kuriera bezpośrednio ze strony Allegro, to nie skorzystam z niższych stawek za wysyłki? Nawet pomimo, że podaję unikalny adres email klienta z Allegro?

oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@enersoncompl napisz proszę dokładnie jak przesyłki są nadawane. Wysyła je dystrybutor, ale Ty generujesz etykiety? Za pomocą jakiego narzędzia generowane są etykiety? 

   Monika
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów

enersoncompl
#9 Pomysłodawca#

  @la_nika Niestety nie możemy wygenerować etykiety z Allegro i wysłać jej do dystrybutora, ponieważ nie każdy dystrybutor uznaje taki sposób wysyłki. Robimy więc tak, że zamawiamy wysyłkę bezpośrednio u dystrybutora, u niego wpisujemy dane odbiorcy i jego unikalny adres email z Allegro, a kiedy dystrybutor wygeneruje list przewozowy, wklejamy nr listu do Allegro, aby klient wiedział, że paczka jedzie i mógł ją śledzić. W ten sposób płacimy 100% za wysyłkę i nie otrzymujemy żadnej rekompensaty.

oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@enersoncompl a czy możesz podać nazwę tego dystrybutora? Najwyraźniej system nie ma dostosowanego oprogramowania do naszych wymagań i to powoduje problem. Nie otrzymujemy informacji, że jest to przesyłka Smart! 

   Monika
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów

enersoncompl
#9 Pomysłodawca#

Proszę o kontakt mailowy allegro@enerson.com.pl

oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@enersoncompl przykro mi, ale nie kontaktujemy się tym kanałem. W tej sytuacji możesz albo napisać do nas za pomocą tego formularza (wówczas korespondencja będzie prowadzona w wiadomościach e-mail) lub przesłać nazwę dystrybutora na adres spolecznosc@allegro.pl. 

   Monika
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów

enersoncompl
#9 Pomysłodawca#

@la_nika Ok poszło na wskazanego maila

oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@enersoncompl dziękuję, poprosiłam o potwierdzenie i sprawdzenie, z czego wynika problem Dział techniczny, więc dam znać, gdy tylko otrzymam odpowiedź!  

   Monika
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@enersoncompl wracam z odpowiedzią - istotne jest, w jakim dokładnie miejscu wpisywany jest zahashowany adres e-mail klienta. Adres (ten długi z plusikiem) należy przekazywać w polu: e-mail. Częstym błędem jest podawanie emaila np. w polu “referencje”, dodany w ten sposób email nie zostanie poprawnie rozpoznany.

Żebyśmy mogli to dokładnie zweryfikować, niezbędny będzie zrzut ekranu z systemu, w którym dystrybutor nadaje przesyłkę, gdzie byłyby widoczne wszystkie dane dotyczące wysyłki danego zamówienia.
Czy mogę poprosić Cię o przesłanie takiego zrzutu na adres spolecznosc@allegro.pl? 

   Monika
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów

enersoncompl
#9 Pomysłodawca#

@la_nika Oczywiście jak tylko będę robił nowe zamówienie, podeślę screena.

oznacz moderatorów

enersoncompl
#9 Pomysłodawca#

@la_nikaZgodnie z ustaleniami przesłałem zrzut ekranu na podany adres email.

oznacz moderatorów

ko_alka
Była Moderatorka
Była Moderatorka

@enersoncompl W imieniu Moniki potwierdzam odbiór mejla. Skonsultujemy sprawę i otrzymasz odpowiedź w tym wątku. 🙂 

oznacz moderatorów