Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Dzień dobry, proszę o informację jak poprawnie rozliczać wysyłki w dropshippingu. Otóż część dystrybutorów nie akceptuje wysyłek na naszych listach przewozowych, generowanych bezpośrednio z Allegro. Wówczas podajemy dane dostawy (razem z unikalnym adresem email klienta oraz numerem telefonu) i dystrybucja wysyła towar na swoich listach, my jedynie wklejamy nr listu do Allegro (żeby klient mógł śledzić przesyłkę). Niestety w takim przypadku dostajemy informację, że niepoprawnie rozliczamy przesyłki w ramach Allegro Smart. Czy jest na to jakiś sposób?
@enersoncompl Cześć. Dostawca powinien rozpoznać przesyłkę Allegro Smart! na podstawie adresu mejlowego odbiorcy. Poprawnie przekazany adres mejlowy wygląda w tej sposób:
Czy właśnie w takiej formie adresy mejlowe zostają wprowadzone podczas nadawania paczek?
@ko_alka@mr_oma@la_nika@nat_not@_HolaOla_tak, przekazujemy adresy email dokładnie w takiej formie, ponieważ są one kopiowane z zamówienia i wklejane do formularza danych odbiorcy. Co więc jest nie tak, że otrzymujemy powiadomienia o niepoprawnym rozliczaniu przesyłek Allegro Smart?
Właśnie otrzymaliśmy kolejne powiadomienie "Upewnij się, że poprawnie rozliczasz przesyłki Allegro Paczkomaty InPost w ramach Smart!". Dane klienta podane poprawnie, unikalny adres w formacie xxxxx+xxxx@allegromail.pl także podany poprawnie, przesyłka już dotarła do klienta. Dlaczego otrzymujemy ten komunikat?
@enersoncompl podaj proszę numer zamówienia, do którego otrzymaliście taki komunikat. Sprawdzę to!
Proszę: 0493daf0-8550-11ed-90db-2521aab00b28
@enersoncompl konsultuję ten problem, ale jeszcze nie otrzymałam odpowiedzi, dam znać, gdy tylko ją otrzymam.
@enersoncompl wracam z informacjami 🙂 W powiadomieniu, które otrzymałeś od nas 28.12.2022 jest instrukcja co należy zrobić, aby problem się nie powtórzył.
Przesyłki, które nadajesz metodą Allegro Paczkomaty InPost w ramach Smart!, należy rozliczać bezpośrednio z nami. Tylko wtedy skorzystasz ze stawek oferowanych w ramach usługi Allegro Smart!. Więcej na ten temat przeczytasz tutaj.
Dlatego jeśli korzystasz z API użyj prawidłowego serwisu dla metody Allegro Paczkomaty InPost: inpost_locker_allegro.
Jeśli przesyłki są nadawane przez Wysyłam z Allegro, wejdź proszę do Wysyłam z Allegro i otwórz zakładkę Umowy własne. Przejdź do edycji umowy z InPost. Pod danymi dostępowymi do API ShipX zaznacz opcję: Używaj oferty dla sprzedawców Allegro. Kliknij przycisk [zapisz].
@la_nika W ustawieniach Inpost mam cały czas zaznaczone Używaj oferty dla sprzedawców Allegro. Czy mam rozumieć, że jak zamawiam wysyłkę bezpośrednio od dystrybutora i nie korzystam z zamawiania kuriera bezpośrednio ze strony Allegro, to nie skorzystam z niższych stawek za wysyłki? Nawet pomimo, że podaję unikalny adres email klienta z Allegro?
@enersoncompl napisz proszę dokładnie jak przesyłki są nadawane. Wysyła je dystrybutor, ale Ty generujesz etykiety? Za pomocą jakiego narzędzia generowane są etykiety?
@la_nika Niestety nie możemy wygenerować etykiety z Allegro i wysłać jej do dystrybutora, ponieważ nie każdy dystrybutor uznaje taki sposób wysyłki. Robimy więc tak, że zamawiamy wysyłkę bezpośrednio u dystrybutora, u niego wpisujemy dane odbiorcy i jego unikalny adres email z Allegro, a kiedy dystrybutor wygeneruje list przewozowy, wklejamy nr listu do Allegro, aby klient wiedział, że paczka jedzie i mógł ją śledzić. W ten sposób płacimy 100% za wysyłkę i nie otrzymujemy żadnej rekompensaty.
@enersoncompl a czy możesz podać nazwę tego dystrybutora? Najwyraźniej system nie ma dostosowanego oprogramowania do naszych wymagań i to powoduje problem. Nie otrzymujemy informacji, że jest to przesyłka Smart!
Proszę o kontakt mailowy allegro@enerson.com.pl
@enersoncompl przykro mi, ale nie kontaktujemy się tym kanałem. W tej sytuacji możesz albo napisać do nas za pomocą tego formularza (wówczas korespondencja będzie prowadzona w wiadomościach e-mail) lub przesłać nazwę dystrybutora na adres spolecznosc@allegro.pl.
@la_nika Ok poszło na wskazanego maila
@enersoncompl dziękuję, poprosiłam o potwierdzenie i sprawdzenie, z czego wynika problem Dział techniczny, więc dam znać, gdy tylko otrzymam odpowiedź!
@enersoncompl wracam z odpowiedzią - istotne jest, w jakim dokładnie miejscu wpisywany jest zahashowany adres e-mail klienta. Adres (ten długi z plusikiem) należy przekazywać w polu: e-mail. Częstym błędem jest podawanie emaila np. w polu “referencje”, dodany w ten sposób email nie zostanie poprawnie rozpoznany.
Żebyśmy mogli to dokładnie zweryfikować, niezbędny będzie zrzut ekranu z systemu, w którym dystrybutor nadaje przesyłkę, gdzie byłyby widoczne wszystkie dane dotyczące wysyłki danego zamówienia.
Czy mogę poprosić Cię o przesłanie takiego zrzutu na adres spolecznosc@allegro.pl?
@la_nika Oczywiście jak tylko będę robił nowe zamówienie, podeślę screena.
@la_nikaZgodnie z ustaleniami przesłałem zrzut ekranu na podany adres email.
@enersoncompl W imieniu Moniki potwierdzam odbiór mejla. Skonsultujemy sprawę i otrzymasz odpowiedź w tym wątku. 🙂