Smart a zwroty

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Sprzedaję na Allegro od niedawna, moje oferty objęte są wysyłką Smart. Niektóre produkty, pojedynczo nie spełniają warunków Smart ze względu na cenę. Zauważyłam, że wielu kupujących kupuje 2 produkty, aby załapać się na Smarta, potem jeden zwraca. Klienci nawet nie próbowali ukryć przyczyny zwrotu i w rozmowie telefonicznej podawali to jako przyczynę. Dla sprzedającego wiąże się to z dodatkową pracą, wystawianiem korekt itd. Wiem, że Allegro stawia korzyści kupującego nad sprzedającym, ale jest w tym także " element globalny" Jako firma odpowiedzialna i świadoma społecznie, Allegro nie powinno pielęgnować tego rodzaju patologii. W dobie walki o ochronę środowiska, transportowanie towarów " w tą i z powrotem, tylko po to aby kupujący zaoszczędził na kosztach transportu, nie powinno mieć miejsca. Jeśli kupujący zwraca produkt , a wartość zakupu spada poniżej 45 zł, czy nie powinien kupujący zapłacić za transport? Chciałabym poznać stanowisko Allegro w tej kwestii, skoro sami o sobie mówią: "W Allegro nie boimy się odpowiedzialności i zdajemy sobie sprawę ze skali oddziaływania naszej firmy. Nasz znaczący wpływ na rozwój polskiej gospodarki łączymy z wpływem społecznym i środowiskowym." Ślad węglowy przy takiej skali zapewne jest znaczny.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Allegro wypowiadało się wielokrotnie w tym temacie, masz tu wiele wątków na ten temat 'Kupujący ma do tego prawo".

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Rozumiem, że ma do tego prawo, ale może można wypracować jakieś wspólne rozwiązanie. Już chyba byłoby lepiej, żeby nie było minimalnej wartości zamówienia na Smarta. Ekologia - temat niezwykle modny, a przychodzi co do czego....
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
🤗
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@agtradegroup teraz to poleciałeś jak dzik w paśnik jako sprzedawca ty płacisz za tą wysyłkę smartem i chcialbyć by klent kupił u ciebie rzecz za np 3zł z darmową dostawą? Czyli po odliczeniu vatów prowizji smartów pakowania pracy pracownika dopłacisz do tego jakąś dychę? A jemu nie podpasuje i na koniec zglosi ci zwrot...

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Masz rację , to było tylko hipotetycznie... Chociaż obecnie może kupić 15 przedmiotów po 3 zł i 14 odesłać . Najsprawiedliwszym rozwiązaniem byłby gdyby w sytuacji zwrotu : jeśli wartość zamówienia spada poniżej 45 zł , kupujący obciążany jest kosztami wysyłki i tyle.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@agtradegroup nieściągalne potem z takiego janusza zakupowego. Zaczeliby robić nagminnie akcje bo ja odesłałem wszystko jak to nie ma tam tego ołówka za 1.5zł? Ty oszukańczy sprzedawcooo ja ci negatywa przyrąbie. W smarcie powinny być tylko darmowe dostawy a zwrot płatny i tak. Wtedy by się zaczęło kupowanie z rozmysłem a nie rozpasaniem

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
ściągalne- odtrącasz różnicę od wartości zwracanych przedmiotów
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Zakup ze Smartem nie jest darmowy dla kupującego, płaci za Smarta, sprzedajacy wliczają w cenę towaru ryzyko zwrotu wyższa cena ze Smartem.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@agtradegroup ten sam przykład co jak zwróci ci przedmiot o mniejszej wartości całkowitej niż wartość poniesionych kosztow zwrotu czyli zwrocisz 0zł będziesz nadal stratny 3zł na całości
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Stanowisko moderatorki z podobnego tematu z tego tygodnia cyt proszę o namiar na kupującego. Sprzedawca podał login a kupujący mu wprost napisał że ma mu wysłać część towaru przez panel wiadomości i kupujący dostał ograniczenia na konto @agtradegroup
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Koszty dla nas sprzedających są bardzo ważne, ale ja swój pierwszy wywód rozpoczęłam od tego, że Allegro przedstawia się jako firma która dba o środowisko, a nie oszukujmy się w skali globalnej umożliwianie klientom darmowych zwrotów z powodu " zakup przez pomyłkę" przyczynia się do zanieczyszczania środowiska. Jeśli nie można przekonać Allegro ekonomicznie to może wizerunkowo...
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Tak zacząłeś, ale żeście z tym tu rozwinęli temat.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@agtradegroup ustawa jasno mówi koszt zwrotu jest kosztem kupującego. Co robi allegro sprzedając smart? Przerzuca koszt zwrotu na sprzedawcę w postaci oplaty za wysylke smart i prowizji od sprzedaży którą podnosi do tego opłaty za pakowanie, wysyłanie zwrotoŵ na raty etc etc do tego na tym forum są takie indywidua, że ci jeszcze napisze sprzedaż ze smartem nie jest obowiązkowa. Tylko że to allegro nagina ustawę a w efekcie prawo a nie sprzedawca bo sprzedawcy w smarcie byloby taniej oddać za poniesioną przez kupującego wysyłkę bo przy niepełnym zwrocie zamówienia oddalby zgodnie z ustawą 0,00 pln.