Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Klient kupił towar za 499 zł (ma allegro smart i zapłacił przez PAY),
allegro pobrało prowizję brutto :
sprzedaż 24,55
dopłata do wysyłki smart 8,29
metoda płatnosci PAY 2,15
klient nie odebrał przesyłki i się wróciła , ja oddam mu teraz 499 zł ,allegro odda mi 24,55 a reszta 10,44 co z tym robicie , pobieracie ze zwrotu klientowi czy niestety niekończące się koszty doliczane sprzedwacom.
@dare2 a klient odstąpił ? bo towar należy do niej i możesz walczyć o odebranie paczki 🙂
Jesteś firmą i znasz zasady przy odstąpieniu, jak przyjmiesz to jesteś w plecy 😄
paczka jest juz u mnie
i klient napisał maila że chce zwrot środków , zawsze odbieram takie paczki , jest opcja że mogę nie odebrać i niech się klient martwi. Co potem z taką nieodebrana paczką się dzieje.
@dare2 Taka przesyłka czeka na Twój odbiór. Odpowiadasz za przesyłkę do momentu odbioru przez kupującego.
OK . no a co z kosztami doliczonymi przez Allegro , powinny byc w całości oddane , czyli to co doliczone do transakcji - powinno być zwrócone
czy koszt powrotu mogę mu odliczyć ?
Kupujący może w każdej chwili odstąpić od umowy zakupu, przed wysłaniem w drodze i po odbiorze, jak napisał że odstępuje to musisz odebrać paczkę. Nie możesz mu potrącić dodatkowych opłat, oddajesz koszt zakupu + najtańszą wysyłkę w danej ofercie-koszt odesłania jest po stronie kupującego.
czyli nie odebrał przesyłki , przesyłka się wraca na mój koszt i koszt powrotu mu odejmuje od zwrotu , przy smarcie za wysyłke nie płacił ,ale ja za powrót już płacę
Dlaczego piszesz że możesz nie odebrać paczki i niech klient sie martwi? To sugeruje że sprzedałeś jako osoba prywatna jako firma odebrać zwroty musisz. Oprócz wiadomości że odstąpił na ci też odstąpienie w systemie odhaczyć.
Ja wszystko przyjmuje i odbieram , ktoś tu w odpowiedzi napisał , że nie musze odbierać .
Klient nie odebrał przesyłki , nie wypełnił formularza zwrotu tylko napisał maila że "prosze o rozliczenie zwrotu " niestety telefonu nie odbiera .
To zle napisal nieodebranie paczki = niewywiazanie sie z umowy przez kupujacego = potracenie kosztu powrotu paczki przez przewoznika ze zwrotu wyj smart paczkomaty allegro inpost ma za 0pln opłaty za zwrot paczki bez odebrania masz w rozliczeniach z allegro
@dare2 chcieć to se może 😄
Skoro nie odstąpiła od umowy przez powrotem paczki, masz dwa wyjścia, zmusić do odbioru paczki i pokrycia strat i ponownej wysyłki z powodu nie wywiązania się z umowy ( tu licz się z negatywem a i allegro pewnie bezprawnie zmusi się do zwrotu kasy pod groźbą blokady konta ) lub poprosić klienta o odstąpienie przez allegro "zwrot" ( samo hasło chcę kasę nic nie wnosi ) oddać kasę potrącając za powrót paczki ( paczkomat tylko wraca za darmo, reszta jest płatna ) wystąpić do allegro o zwrot prowizji i opłaty za Pay, dopłaty za smarta nie odzyskasz 😞
Sam wybierz drogę 😄
@kostas11 Przecież dare2 napisał, że otrzymał od klienta informację "proszę o rozliczenie zwrotu". Moim zdaniem odstąpił tym samym od umowy i nie ma co się doszukiwać drugiego dna. Trzeba przyjąć zwrot, oddać całą kasę (wysyłka i zwrot w smarcie są "darmowe" więc nie ma co klientowi potrącić). Koszty dodatkowe są po stronie sprzedawcy. Allegro dopracowało system wysysania sprzedawców do perfekcji. Stąd też ceny tutaj są jakie są, bo mądry sprzedawca przerzuca koszty na klienta. Drobnicę tutaj jeszcze kupuję, ale wszystkie droższe rzeczy znajduję taniej w innych miejscach.
allegro albo bedzie sie upierac by nie oddac prowizji bo w systemie nie odhaczone albo w eksremalnych sytuacjach sie zdarzalo ze kupujacy twierdzil ze nie dostal zwrotu bo odstapi potem jeszcze raz
@az1rael na śledzeniu będzie ślad, ze paczka wróciła do nadawcy. To powinien być wystarczający dowód dla allegro, żeby zwrócić prowizję. Bo dopłaty do smarta oczywiście w plecy 😞
No ale co sie z takim betonem nakopiesz to ci nerwow nikt nie odda
@az1rael Nie zdarzyło mi się żeby allegro nie oddało prowizji kiedy zwrot środków został wykonany poprzez płatności allegro. Niedawno robiłem zwrot klientowi po ponad 20 dniach (paczka wróciła nieodebrana, klient nie odstąpił od umowy, wysłaliśmy do niego maila w tej sprawie i czekaliśmy na odpowiedź i decyzję co zrobić z jego towarem) i dostaliśmy zwrot prowizji mimo, że klient nie miał już możliwości odstąpienia na swoim koncie allegro. Kiepsko jest kiedy zamówienie jest za większą kasę, bo bezzwrotna dopłata do smarta jest większa, ale doliczyliśmy już ile trzeba do towaru i tyle. Na wszystkie przywileje ostatecznie zrzucają się klienci i smartowi i nie smartowi. Taka jest cena wygodnych zakupów na allegro, można się z tym pogodzić, albo nie.
Byly watki z nowymi sprzedawcami machnie taki zwrot nie przez allegro ma tylko wiadomosc i potem ale dlaczego nie odaja prowizji? Ale dlaczego mam ap nie kazdy od razu ogarnia niuanse to trza sie narobic i natrafiac na sytuacje by wiedziec kiedy ktos cie probuje w balona zrobic
@az1rael No tak, czasami trafiają się jakieś cwaniaki. Czujność to podstawa.
@Puzonix jeśli chodzi o ten portal to nie czujność a szeroko zakrojona paranoja jest niezbędna bo chunów kupujących nie brak