Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Z naszych danych wynika, że oferty z obietnicą dostawy na następny dzień osiągają sprzedaż większą nawet o 28%. Brzmi zachęcająco? Od 4 stycznia 2021 udostępnianie dostawy w następnym dniu po zakupie będzie się dla Was wiązało z dodatkową korzyścią. Wszystko za sprawą Programu Szybkich Dostaw.
Jeśli oferujecie klientom szybką dostawę, możecie otrzymać bonus w wysokości nawet 3,99 zł brutto za paczkę. Uwzględnimy go na Waszym rachunku za usługi Allegro.
Nie musicie deklarować chęci przystąpienia do programu. Zostaniecie nim objęci za każdym razem, gdy zamówienie spełni łącznie następujące warunki:
Szczegółowe informacje znajdziecie w Aktualnościach.
Nie wiesz o co chodzi? To proste, w takich przypadkach chodzi jedynie o kasę.
U mnie 90 % wysyłek to przesyłki typu Allegro , czyli:
- wszystkie paczkomaty InPost
- cała Poczta polska
- dodatkowo poza All mam kurier InPost - zwykły i za pobraniem, ale to bardzo małe ilości.
Żaden z oferowanych przez Allegro przewoźników nie gwarantuje dostawy w ciągu 24h od daty nadania. Jeśli się mylę - to proszę o wskazanie odpowiednich punktów regulaminu przewoźnika.
Działania Allegro w tej kwestii dostaw - to faktycznie istna loteria i hazard - sprzedający nie ma to kompletnie żadnego wpływu. Skoro żaden przewoźnik nie może zagwarantować dostawy w ciągu 24h (jeśli się mylę, to proszę o odpowiednie linki do regulaminów przewoźników, w tym informacji na temat rekompensat z tytułu niedostarczenia przesyłki we wskazanym terminie).
Sprzedawca nie ma kompletnie ma wpływu na udzielane bonusy - to jest loteria i czysty hazard - czas dostawy i tak leży po stronie przewoźnika, również czas zapłaty za zamówienie przez kupującego może być różny od "natychmiastowy". Pomijam już problemy jakie stwarza Allegro w przypadku, gdy kupujący chce dokonać zapłaty bezpośrednio na konto sprzedającego. Od kilku miesięcy - to fikcja.
Kolejna patologia
Do spełnienia warunku potrzeba 95% paczek wysłanych zgodnie z deklaracją blabalabla bla bla bla
To dlaczego liczy dane
Dane z ostatnich 30 dni (14.12 - 13.01)
skoro program wystartował od 4.01.2021
wcześniejsze dane przed 4.01.2021 nie powinny być brane do wyliczeń
i wynikająca z tego kolejna patologia bo na początek msc załóżmy do 2 nie wysłałem kilku paczek partoli mi statystyki ale na przyszły miesiąc, po 2-gim rabacik będzie się należał
PARODIA
Dla mnie pobieranie opłaty za usługi smart dla Sprzedawców to jakieś nieporozumienie. Rozumiem gdyby jedynym warunkiem była wysyłka w deklarowanym terminie. Na czas próby doręczenia sprzedawca nie ma wpływu. Nie wiem, o której kurier odbierze przesyłkę z paczkomatu nadawczego. Dlatego też nie mogę mieć późno zadeklarowanego czasu wysyłki. Wczoraj nadałam paczkę po 15 i została odebrana dopiero dzisiaj, także raczej dzisiaj nie nastąpi próba doręczenia.
Poszkodowani zostaną też kupujący, bo zapłacili za smart, a wiele osób będzie musiało zrezygnować z dostawy smart i żeby u nich zakupić przedmiot będą musieli zapłacić za przesyłkę.
Do tego jeszcze wysokość prowizji od sprzedaży powoduje to, że kilkakrotnie kupiłam w sklepie internetowym z odbiorem stacjonarnym, bo zwyczajnie było taniej o % prowizji allegro.
witam,
kontroluję sobie to naliczanie i mam tu taki kwiatek:
numer zamówienia:
be94a4a0-54ad-11eb-94f8-5dfd922fcca6
12 sty 2021, 09:12 czas zamówienia i opłacenia
13 Sty 2021, 8:02 Umieszczona w Paczkomacie (odbiorczym).
13 Sty 2021, 9:45 Dostarczona.
Miałam podobny problem i po złożeniu reklamacji otrzymałam odpowiedź że były problemy techniczne z naliczaniem bonusów i że do końca miesiąca powinny zostać naliczone tam gdzie się należą.
@desingsyobawiam się że nawet samo allegro tego nie ogarnia co gdzie jak rabat ma być naliczony a co najgorsze nie wszyscy to mogą kontrolować czy się naliczy czy nie ten program powinien inaczej działać ale wtedy allegro miało by z tego mniej kasy
Dziś na spokojnie przestudiowałem jeszcze raz regulamin tego programu oraz moje zamówienia od 4 stycznia i wygląda na to, że w przypadku większości moich zamówień nie ma szans żebym się załapał na bonus ponieważ klienci zamawiają wieczorami lub w nocy. Jak dobrze rozumiem zamówienie musi być wysłane w ten sam dzień w którym została dokonana wpłata i dostarczone do paczkomatu w dniu kolejnym.
Podoba mi się też email który dziś otrzymałem od Allegro...piszą, że w programie szybkich dostaw "wypłacili" już bonus wysokości 100 tys. zł. Biorąc pod uwagę ile jest problemów z tym systemem i ile przesyłek się do niego nie łapie to zyski mogą liczyć już w milionach...a minęło zaledwie 10 dni od startu programu.
Właśnie toczę z Allegro małą wojnę na ten temat bo mimo że mam ustawione że zakupy złożone do 15 danego dnia nadam tego dnia i zostaną doręczone dnia kolejnego to rabat nie przysługuje. Choć zgodnie z regulaminem powinien przysługiwać.
To jest jeden wał, trzeba oskubać sprzedających z każdej strony, nawet jak nadasz w terminie paczkę a Inpost lub kurier nie doręczy jej kolejnego dnia to ty płacisz za opieszałość firmy kurierskiej.
Tak naprawdę zamówienia złożone do 23:59 musisz nadać tego samego dnia aby otrzymać zwrot, no komedia.
Napisz jaką odpowiedź otrzymałeś?
Otrzymałem odpowiedź ze smart nie jest tożsamy z szybkimi dostawami. Jeśli ktoś dokona zakupu po godzinie do której wysyłasz to i tak paczka musi dotrzeć kolejnego dnia aby otrzymać rabat, nie ma znaczenia ze nadasz ja tego samego dnia w paczkomacie bo kurier jej nie wyjmie i nie doręczy kolejnego dnia.
Juz ustawiłem drugi cennik bez smarta który będę włączać po godzinie do której deklaruje się nadawać paczki.
A co zyskasz korzystając po godzinie szybkiej wysyłki z drugiego cennika oprócz dodatkowej roboty. Przecież od kosztu każdej innej wysyłki naliczana jest prowizja taka jak od sprzedawanego towaru. I dodatkowo jak trafi ci się zwrot to i za przesyłkę zwrócić będziesz musiał.
Mam trochę inna sytuację bo mam darmowe zwroty kurierskie i jak już raz na pol roku się zdarzy zwrot do odbieram swoim kurierem.
Jedyne co tracę to klientów którzy robią zakupy wieczorem i szukają smart, często to woeksza część klientów w ciągu dnia ale nie zamierzam dopłacać do intetesu, sprzedam mniej ale z większym zyskiem.
Za przesyłki w smart allegro dopłacam dodatkowe 2 pln lub 1 pln, a zwrotów jak nie było, tak nie ma. Biegam z paczkami codziennie I nagle JEDEN ZWROT przyznany. Z drugiej strony - "100% Twoich przesyłek jest wysłane w zadeklarowanym czasie, BRAWO" Proszę o sprawdzenie moich przesyłek z tego miesiąca, miałem dużo dostarczonych w 24h do klientów, a nie otrzymałem zwrotów dopłaty.
@interszafa a miałeś ustawione nadanie do godziny ? poczytaj https://allegro.pl/dla-sprzedajacych/szybkie-dostawy-VLqnnwD94Sr
a) czas wysyłki w ofertach: 24 godziny lub natychmiast
Jeżeli dla danej oferty masz pewność, że wyślesz paczkę w dniu złożenia zamówienia lub w dniu następnym, ustaw czas wysyłki 24 godziny. Jeśli podajesz “na zapas” dłuższy czas wysyłki, np. 48 godzin, zmień go na 24 godziny.
Jeżeli nie jesteś w stanie wysyłać przedmiotów z danej oferty w ciągu 24 godzin, ustaw 48 godzin (i analogicznie, dla kolejnych przedziałów czasu wysyłki). Sprawdź, czy uda ci się przyspieszyć przygotowanie zamówienia do wysyłki, tak żeby deklaracja wysyłki w 24 godziny była możliwa do spełnienia. Klienci to doceniają!
Dzięki temu, że poprawnie ustawisz czas wysyłki, możemy przekazać klientowi wiarygodną informację o czasie dostawy.
b) godzina wysyłki tego samego dnia
Podajesz ją w Ustawieniach Dostawy, w zakładce Wysyłka tego samego dnia. Jest to godzina, do której klient powinien złożyć i opłacić zamówienie, aby przesyłka została przez ciebie wysłana tego samego dnia. Godzinę zakupu podajesz dla:
- wybranych przewoźników,
- dni roboczych dni tygodnia od poniedziałku do piątku,
- ofert z czasem wysyłki natychmiast oraz w ciągu 24 godzin.
W ten sposób deklarujesz, że zamówienia, które normalnie wysyłasz do końca następnego dnia, wyślesz szybciej - bo jeszcze w dniu ich złożenia i opłacenia. Jednocześnie wyznaczasz godzinę, do której klient powinien złożyć i opłacić zamówienie, żeby było to dla ciebie możliwe do spełnienia.
Gdy podajesz godzinę, do której klienci powinni złożyć zamówienie, dostosuj ją do swoich możliwości. Weź pod uwagę:
- czas, którego potrzebujesz, aby przygotować i spakować wszystkie zamówienia złożone do tej godziny,
- godzinę, o której dany przewoźnik odbiera twoje przesyłki.
Pamiętaj, że im później ustawisz godzinę zakupu, tym więcej klientów będzie mogło otrzymać swoje zamówienie następnego dnia - wyjaśniamy to w tabeli poniżej. Na przykład, jeśli ustawisz godzinę zakupu na 11:00, tylko co czwarty klient ma szansę, by otrzymać swoje zakupy w kolejnym dniu. Jeżeli ustawisz godzinę zakupu na 15:00, taką szansę ma już co drugi klient.
Hmmm.... Płacisz jak każdy za SMARTA - czyli ALL pobiera opłaty od kupujących za korzystanie ze SMART (nie dzieląc się z tym z nikim) i jednocześnie przerzuca część obciążeń na sprzedających . Ja też tak płacę.I też płacą ten haracz.
Chyba chodzi o to, że zadeklarujesz dostawę do klienta w ciągu 24h. A to nie jest równe z wysyłką "natychmiast". Nie wiem dokładnie - mnie ten temat kompletnie nie interesuje, gdyż jest "chory" z samego założenia. Ale to chyba jest podstawą zwrotu - dostarczenie towaru do klienta w ciągu 24h. Im więcej sprzedawców będzie usiłowało z tego korzystać - tym bardziej chory będzie ten program.
Zakup 13.01 godz 10.14
Etykieta13. 01 godz 16.06
W oddziale 13. 17.15
Przekazano do doręczenia 14.01 6.29
W w paczkomacie 14.01 10.44
Odebrana 14.01 21.59
Oplata 0.99
Czy można szybciej?i dlaczego wprowadzacie w błąd?
Czyli co, podsumowując: za każdą paczkę w smarcie 24h/natychmiast płacimy 0,99 zł lub 1,99 zł i 3,99 zł za kuriera, a za każdą paczkę dostarczoną w ten sam dzień lub następny otrzymujemy zwrot tych kosztów. To się chyba nie nazywa bonus, chociaż brzmi zachęcająco 🙂
Na 17 paczkomatów tylko 2 "bonusy" 😉 (transport trwał dwa dni)
Coś InPost nagle zaczął się ociągać, ciekawe dlaczego 🤔
podsumowując, paczki nadawane w 24h mają takie % doręczenia 😞
Wysyłam
Paczkomaty 95%
Kurier inpost i poczta 5 %
jest to nie do spełnienia, a nawet nie próbuję tego spełnić, wrzuciłem dopłatę w towar i nie będę się stresował 😄
Bardzo dobrze. Jak tylko przeczytałem regulamin tego magicznego programu bonusowego od razu pomyślałem sobie, że zacznie się wyścig szczurów, w którym żaden szczur nie ma prawa wygrać. Jakiś okruch raz na jakiś czas ze stołu spadnie, ale zwycięzca został już na samym początku wybrany. Nie czekając na 4 stycznia od razu podniosłem ceny, bo ścigać się nie lubię. Tym bardziej w ustawianych wyścigach. Taka rada dla wszystkich: ceny w górę i wtedy zacznijcie się ścigać z czasem. Więcej zarobicie, a jak jeszcze bonus wpadnie to będzie to prawdziwy bonus 😉 Za te wszystkie allegrowe udogodnienia musi ktoś zapłacić i wybór nie jest duży. Wy albo klient. To którą pigułkę wybieracie? Czerwoną czy niebieską?
Najzabawniejsze w tym wszystkim jest to że nasze "kochane" allegro, nie dość że zarabia na tym że nie przyznaje bonusów, to jeszcze skasuje więcej (prowizja) za to że podnieśliśmy ceny produktów 🙂