Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Dziękujemy za udział w webinarze Pytasz i wiesz!
Eksperci Allegro Fulfillment - Martyna Menge-Jurska oraz Michał Kwietniewski będą odpowiadać na Wasze pytania w tym wątku.
@martyna_menge w Allegro pracuje od roku. Zajmuje się rozwojem i komercjalizacją usługi One Fulfillment by Allegro. Odpowiada m.in. za ofertę dla sprzedających i komunikację.
@mic-kwi od 15 lat w sprzedaży opartej na zasadzie win-win, prawie 10 lat w e-commerce, w działach Brand Zone, Automotive i Fulfillment Service. Jest związany z Allegro.pl od prawie 6 lat, pomaga Partnerom w zwiększeniu dochodów z wykorzystaniem narzędzi e-Commerce. Od początku aktywnie uczestniczy w budowaniu usługi One Fulfillment, gdzie na pierwszym miejscu stawia potrzeby Partnerów. Służbowo i prywatnie interesuje się nowymi technologiami. W domu tata na etat.
Poniżej znajdziecie zapis pytań zadanych podczas webinaru oraz odpowiedzi.
[Pytanie z webinaru]
Kto odpowiada za przesyłanie dokumentów dla Klientów w centrum wiadomości?
To zależy o jakich dokumentach mowa, wszystkie dokumenty dot. transakcji dla kupującego wysyła sprzedajacy.
[Pytanie z webinaru]
Kwestia obsługi dyskusji oraz reklamacji u przewoźników, kto się tym zajmuje?
Obsługujemy dyskusje w aspektach związanych z przesyłką - kiedy zostanie dostarczona, wysyłamy link do śledzenia przesyłki, odpowiadamy na pytania dotyczące czasu realizacji. Kwestie uszkodzenia lub zaginięcia przesyłki w transporcie bierzemy calkowicie na siebie - to my zgłaszamy reklamację u przewoźnika, sprzedający natomiast niezwłocznie otrzymuje zwrot środków (100% wartości produktu z oferty z momentu zamówienia), bez względu na trwający u przewoźnika proces reklamacyjny.
[Pytanie z webinaru]
W jakim momencie/sytuacji odpowiada magazyn Allegro, a w jakim my?
Obsługa Magazynu Allegro (bo taki podpis widoczny jest przy odpowiedziach obsługiwanych przez Allegro) odpowiada na zgłoszenia związane z kwestiami logistycznymi:
- przygotowaniem zamówienia: czasem wysyłki, statusem zamówienia, modyfikacją zamówienia (zmiana adresu, zmiana metody dostawy, zmiana numeru telefonu itd.)
- etapami dostawy,
- problemami z dostawą: uszkodzeniami produktu powstałymi w czasie transportu zamówienia do Klienta, zagubioną przesyłką z zamówieniem, anulowaniem zamówienia,przekierowaniem przesyłki zamówieniem, otrzymaniem niekompletnego zamówienia
- Magazyn Allegro odpowie także na pytania o datę przydatności produktu.
Pozostałe pytania są dla Was 🙂
[Pytanie z webinaru]
Obsługa szczytów sprzedaży (np. Black Friday), jak sobie z tym radzicie?
Sprawnie operujemy naszymi zasobami w okresach wszelkich peaków. Pozwala nam na to między innymi skala naszych operacji. Korzystając z One Fulfillment nie musicie się o to martwić, bo realizacja zamówień i ich wysyłka o czasie leży po naszej stronie.
[Pytanie z webinaru]
Problem z pracownikami magazynowymi (rotacja/L4/brak zasobów), jak sobie z tym radzicie?
Jesteśmy w stanie sprawnie tym zarządzać - również dzięki skali naszego działania. Wchodząc do usługi One Fulfillment nie musicie się tym przejmować - to na nas leży obsługa wszelkich peaków czy zarządzanie pracą magazynu.
[Pytanie z webinaru]
Jaka jest przepustowość magazynu Allegro?
Kilkadziesiąt tysiecy sztuk dziennie.
[Pytanie z webinaru]
Przejrzałem ofertę i jest drogo, czy możemy negocjować cenę?
Usługa jest oferowana wszystkim sprzedającym z jednolitym cennikiem i nie prowadzimy negocjacji w zakresie indywidualnych warunków. Zachęcamy do selektywnego podejścia do produktów, które mają być u nas obsługiwane. To usługa przede wszystkim dla produktów szybko rotujących - jeśli Państwa produkty sprzedają się szybciej niż w ciągu 30 dni, to koszt magazynowania pokryty jest w całości w opłacie podstawowej.
[Pytanie z webinaru]
Dlaczego macie duże ograniczenia gabarytów? To duże ograniczenie dla mojego asortymentu
Tak, to prawda, że obsługujemy produkty o określonych ograniczeniach wagowych i rozmiarowych. Wynika to między innymi z tego jak zaplanowany i zbudowany został nasz magazyn. Optymalizowaliśmy go pod realizację jak największej liczby zamówień - bazując m.in. na danych dotyczących najczęściej sprzedających się produktów na Allegro oraz możliwości automatyzacji procesów magazynowych. Zachęcamy, aby do fulfillmentu przekazywać wybrane produkty - te, które sprzedają się najszybciej i mają wystarczającą marżę do pokrycia kosztów korzystania z usługi. Zdecydowanie fulfillment to nie usługa dla każdego produktu, ale nasze dane pokazują, że wśród ofert na Allegro jest mnóstwo takich, które świetnie do niej pasują. Potwierdza to również skala zainteresowania naszą usługą, którą obserwujemy w rozmowach ze sprzedającymi i w liczbie spływających do nas zgłoszeń.
[Pytanie z webinaru]
Czy można łączyć zakupy z zakupami u innych?
Tak, zgodnie z zapowiedziami planujemy udostępnić kupującym możliwość łączenia zakupów od wielu sprzedających w jednym zamówieniu. To zdecydowanie poprawi doświadczenia zakupowe kupujących, ułatwi kompletowanie koszyka i jednocześnie pozytywnie wpłynie na zmniejszanie śladu węglowego przy realizacji zamówienia. Dodatkowo opłata za transport, będzie również dzielona proporcjonalnie do wartości produktów w zamówieniu. O wdrożeniu tej funkcjonalności będziemy informować w najbliższych miesiącach.
[Pytanie z webinaru]
Do której godziny wysyłacie zamówienia?
Cut off w One Fulfillment, czyli moment do którego przyjmujemy zamówienia wysyłane jeszcze tego samego dnia, jest ustawiony na godzinę 19:00. To oznacza, że zamówienia złożone i opłacone do 18:59 w dni robocze są wysyłane z naszego magazynu jeszcze tego samego dnia. Pracujemy nad tym, aby przesunąć ten czas na jeszcze późniejszą godzinę. Dla nas to jest priorytetowe, aby klienci otrzymywali swoje zakupy jeszcze tego samego dnia, najdalej w kolejnym dniu od złożenia zamówienia, dlatego realizujemy również dostawy tzw. same day - zamówienia złożone do 10:00, a w przypadku Warszawy do 13:00, wyślemy i dostarczymy jeszcze tego samego dnia.
AKTUALIZACJA: 14 lutego 2022 wydłużyliśmy czas przyjmowania zamówień do 20:00.