anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

[1.06] Pytasz i wiesz - Pobieranie należności ze środków zgromadzonych ze sprzedaży

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

W lipcu będziemy rozwijać opcję automatycznego pobierania płatności ze środków zgromadzonych ze sprzedaży. Od 3 lipca 2023 r. obejmie kolejne grupy sprzedających. 

Automatycznie pobierzemy należność z pieniędzy zebranych ze sprzedaży za opłaty i prowizje, jeśli macie konto firmowe i:

  • zarejestrowaliście je w serwisie od 3 lipca 2023 lub
  • dwa razy nałożyliśmy blokadę na Wasze konto za zaleganie z opłatami za sprzedaż (na podstawie art. 8.4 pkt 1 Regulaminu). Blokady nie muszą następować po sobie, abyśmy uruchomili mechanizm. Blokady będziemy liczyli od 1 sierpnia, kiedy nastąpi pierwszy proces nałożenia blokad po ogłoszeniu zmian lub
  • wybierzecie tę opcję, jako formę zapłaty za usługi Allegro, w zakładce Rozliczenia z Allegro.

Dziękujemy za udział w kolejnym webinarze z serii Pytasz i wiesz jeśli chcecie dowiedzieć się więcej na ten temat i zadać pytanie Ekspertce Allegro! 

👉 W tym wątku po webinarze z serii Pytasz i wiesz dotyczącym pobierania należności ze środków zgromadzonych ze sprzedaży znajdziecie zapis pytań i odpowiedzi z webinaru. 

Przez trzy kolejne dni (czyli do 4 czerwca) będziecie mogli też dopytać Ekspertkę o tę kwestię tutaj na forum. 

Tę kwestię przybliży Wam Ekspertka Allegro, Justyna Dybała.

la_nika_1-1684930436615.jpeg

@justyna_dybala w Allegro pracuje już ponad 9 lat, z czego ostatnie 6 lat jako IT Product Manager w obszarze finansów. Odpowiada za szeroko pojęte rozliczenia sprzedających z Allegro - prezentowanie na billingu naliczonych opłat i prowizji za sprzedaż, regulowanie należności względem serwisu, procesy informowania o nieuregulowanych zobowiązaniach i windykacyjne.
Czas po pracy zajmują jej bliższe i dalsze podróże oraz pies.

Dziękujemy za udział w webinarze z serii Pytasz i wiesz!

   Monika
   Moderatorka


   _____________
   Podziel się z nami swoją opinią o Allegro Gadane i wypełnij ankietę.
   
oznacz moderatorów
170 ODPOWIEDZI 170

justyna_dybala
Ekspert Allegro

Rachunek najlepiej uregulować przed 14stym, bo wtedy nie będziemy przypominać mailowo o braku wpłaty. Jednak wykonanie wpłaty np. w kolejny dzień roboczy nie spowoduje nałożenia blokady sprzedaży więc taki termin wpłaty również jest dobry.

oznacz moderatorów

_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka

[pytanie z webinaru]

Czy wszystkie firmy nawet będące na Allegro od kilku lat będą od lutego 2024 miały rozliczenie z automatu?

   Ola
   Moderatorka

_____________
Jeżeli czyjaś odpowiedź rozwiązała Twój problem, wybierz To jest rozwiązanie! 🙂
oznacz moderatorów

justyna_dybala
Ekspert Allegro

Tak, od lutego 2024 będzie to obowiązująca forma rozliczeń z Allegro dla wszystkich kont firma zarejestrowanych na allegro.pl i allegro.cz.

oznacz moderatorów

_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka

[pytanie z webinaru]

Co z opłatami za wysyłkę, które pojawiają się na rachunku? Czy będą pobierane tylko prowizje od sprzedaży? Przykładowo mowa o Allegro DPD i Allegro Polecony

   Ola
   Moderatorka

_____________
Jeżeli czyjaś odpowiedź rozwiązała Twój problem, wybierz To jest rozwiązanie! 🙂
oznacz moderatorów

_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka

[pytanie z webinaru]
W jakim celu został stworzony ten system?

   Ola
   Moderatorka

_____________
Jeżeli czyjaś odpowiedź rozwiązała Twój problem, wybierz To jest rozwiązanie! 🙂
oznacz moderatorów

_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka

[pytanie z webinaru]

W jaki sposób można włączyć mechanizm?

   Ola
   Moderatorka

_____________
Jeżeli czyjaś odpowiedź rozwiązała Twój problem, wybierz To jest rozwiązanie! 🙂
oznacz moderatorów

justyna_dybala
Ekspert Allegro

Obecnie można włączyć mechanizm poprzez kontakt z obsługą klienta Allegro przez formularz https://allegro.pl/pomoc/kontakt. Od lipca 2023 będzie to również możliwe w zakładce Rozliczenia z Allegro.

oznacz moderatorów

_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka

[pytanie z webinaru]

Ile pozycji na fv będzie? będzie każda pobrana opłata ?

   Ola
   Moderatorka

_____________
Jeżeli czyjaś odpowiedź rozwiązała Twój problem, wybierz To jest rozwiązanie! 🙂
oznacz moderatorów

_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka

[pytanie z webinaru]

Co w przypadku kiedy klient po 2h anuluje transakcję a my jeszcze nie wypłacimy środków? Czy będzie dało się zrobić klientowi zwrot kiedy prowizja zostanie już potrącona i będziemy mieć o tą prowizję pomniejszone saldo na koncie sprzedażowym?

   Ola
   Moderatorka

_____________
Jeżeli czyjaś odpowiedź rozwiązała Twój problem, wybierz To jest rozwiązanie! 🙂
oznacz moderatorów

justyna_dybala
Ekspert Allegro

Jeśli pobierzemy należności, przez co saldo na koncie sprzedażowym będzie mniejsze niż należna kwota do zwrotu, wówczas można zasilić Allegro Finanse potrzebną kwotą. Więcej informacji na ten temat znajdziecie tutaj.

oznacz moderatorów

_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka

[pytanie z webinaru] Dlaczego co godzinę a nie raz dziennie/raz na tydzień?

   Ola
   Moderatorka

_____________
Jeżeli czyjaś odpowiedź rozwiązała Twój problem, wybierz To jest rozwiązanie! 🙂
oznacz moderatorów

justyna_dybala
Ekspert Allegro

Rozumiem, że mówimy tu o dodatnim saldzie związanym ze sprzedażą. Mechanizm będzie działał co 1 godzinę.

oznacz moderatorów

mikeza
#20 Guru#

moim zdaniem kiepski pomysł, dający do myślenia jak jesteśmy traktowani przez portal. Jestem tutaj 20 lat i nigdy nie zalegałem z żadną płatnością, a teraz mam wrażenie, że traktuje się mnie jak młokosa i cwaniaka, którego trzeba przypilnować, bo może nie opłaci faktury w terminie. Słabo to wygląda wizerunkowo, ale w sumie czego się spodziewać po allegro. Nigdy nie traktowano nas fair i poważnie.

______________________________________
Dobra rada zaczyna się od milczenia
oznacz moderatorów

_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka

[Pytanie z webinaru]
Jak nie włączę to nic się nie zmieni do lutego 2024 ?oczywiście jak nie będzie blokady

   Ola
   Moderatorka

_____________
Jeżeli czyjaś odpowiedź rozwiązała Twój problem, wybierz To jest rozwiązanie! 🙂
oznacz moderatorów

_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka

[Pytanie z webinaru] 

Czy specyfikacja pobrań na zobowiązania wobec Allegro będzie widoczna w zestawieniu, z jakiego korzystamy obecnie do rozliczenia wpłat z Allegro?

   Ola
   Moderatorka

_____________
Jeżeli czyjaś odpowiedź rozwiązała Twój problem, wybierz To jest rozwiązanie! 🙂
oznacz moderatorów

justyna_dybala
Ekspert Allegro

Szczegółowe specyfikacje pobranych pieniędzy będą widoczne na zakładkach Rozliczenia z Allegro i Środki i historia operacji oraz w zestawieniach, które można na tych stronach wygenerować. 

oznacz moderatorów

_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka

[Pytanie z webinaru] 

Czy pobiera to pieniądze ze środków zarezerwowanych ?

   Ola
   Moderatorka

_____________
Jeżeli czyjaś odpowiedź rozwiązała Twój problem, wybierz To jest rozwiązanie! 🙂
oznacz moderatorów

justyna_dybala
Ekspert Allegro

Nie, nie pobieramy pieniędzy ze środków zarezerwowanych na automatyczne zwroty dla kupujących.

oznacz moderatorów

_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka

[pytanie z webinaru] 

Będzie faktura miesięczna czy inne rozliczenie? 

   Ola
   Moderatorka

_____________
Jeżeli czyjaś odpowiedź rozwiązała Twój problem, wybierz To jest rozwiązanie! 🙂
oznacz moderatorów

justyna_dybala
Ekspert Allegro

Tak, nadal będzie faktura miesięczna. Proces wystawiania faktur, czy wygląd dokumentu nie ulegają tutaj zmianie. 

oznacz moderatorów