[1.06] Pytasz i wiesz - Pobieranie należności ze środków zgromadzonych ze sprzedaży

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
W lipcu będziemy rozwijać opcję automatycznego pobierania płatności ze środków zgromadzonych ze sprzedaży. Od 3 lipca 2023 r. obejmie kolejne grupy sprzedających.
Automatycznie pobierzemy należność z pieniędzy zebranych ze sprzedaży za opłaty i prowizje, jeśli macie konto firmowe i:
- zarejestrowaliście je w serwisie od 3 lipca 2023 lub
- dwa razy nałożyliśmy blokadę na Wasze konto za zaleganie z opłatami za sprzedaż (na podstawie art. 8.4 pkt 1 Regulaminu). Blokady nie muszą następować po sobie, abyśmy uruchomili mechanizm. Blokady będziemy liczyli od 1 sierpnia, kiedy nastąpi pierwszy proces nałożenia blokad po ogłoszeniu zmian lub
- wybierzecie tę opcję, jako formę zapłaty za usługi Allegro, w zakładce Rozliczenia z Allegro.
Dziękujemy za udział w kolejnym webinarze z serii Pytasz i wiesz, jeśli chcecie dowiedzieć się więcej na ten temat i zadać pytanie Ekspertce Allegro!
👉 W tym wątku po webinarze z serii Pytasz i wiesz dotyczącym pobierania należności ze środków zgromadzonych ze sprzedaży znajdziecie zapis pytań i odpowiedzi z webinaru.
Przez trzy kolejne dni (czyli do 4 czerwca) będziecie mogli też dopytać Ekspertkę o tę kwestię tutaj na forum.
Tę kwestię przybliży Wam Ekspertka Allegro, Justyna Dybała.
@justyna_dybala w Allegro pracuje już ponad 9 lat, z czego ostatnie 6 lat jako IT Product Manager w obszarze finansów. Odpowiada za szeroko pojęte rozliczenia sprzedających z Allegro - prezentowanie na billingu naliczonych opłat i prowizji za sprzedaż, regulowanie należności względem serwisu, procesy informowania o nieuregulowanych zobowiązaniach i windykacyjne.
Czas po pracy zajmują jej bliższe i dalsze podróże oraz pies.
Dziękujemy za udział w webinarze z serii Pytasz i wiesz!
Moderatorka

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
[Pytanie z webinaru]
A jeśli kupujący wpłacił środki, a sprzedający anulował zakup i zrobił zwrot płatności, to prowizja nie powinna być pobrana?
Moderatorka
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
To jest pytanie dotyczące zasad naliczania/ zwracania prowizji w przypadku anulowania zakupu. Nie dotyczy natomiast tematu automatycznego pobierania należności z sprzedaży.

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
[Pytanie z webinaru]
Czyli jak dobrze rozumiem, nie będzie już faktur wystawianych z terminem 14 dni - tylko pobieracie prowizje na bieżąco ?
Moderatorka
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Fakturę wystawimy zawsze, bez względu na to, czy mechanizm będzie włączony dla konta. Na fakturze pokażemy wówczas stan należności wobec Allegro, z uwzględnieniem, czy dla danego okresu rozliczeniowego pobraliśmy:
- całość należności - w takim przypadku faktura będzie opłacona i sprzedający nie musi już się z nami rozliczać za dany miesiąc.
- cześć należności - wówczas sprzedający musi zapłacić kwotę, którą podaliśmy na fakturze w polu Razem kwota do zapłaty. Ta faktura ma termin zapłaty 14 dni.

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
[Pytanie z webinaru] Czyli te środki będą pobierane ciągle każdego dnia, a nie raz w miesiącu?
Moderatorka
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Jeśli włączyliśmy mechanizm dla konta sprzedającego, będziemy co godzinę sprawdzać, czy sprzedający ma zobowiązanie wobec Allegro i czy jego bieżące saldo w zakładce Rozliczenia z Allegro jest ujemne. W ciągu doby możemy 24 razy pobrać z salda pieniądze, co będzie widoczne w zakładce:
- Rozliczenia z Allegro pod nazwą Pobranie opłat z wpływów,
- Środki i historia operacji sprzedający zobaczy pobraną kwotę wraz z identyfikatorem płatności.

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
[Pytanie z webinaru]
Jak to będzie wyglądało na fakturze z allegro, co godzinę będzie rozliczenie pokazane na fakturze?Czy faktura będzie codzienna od pobranych środków naszego konta ?
Moderatorka
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Co godzinę będzie pokazane rozliczenie, jeśli będzie skuteczne, w zakładce Rozliczenia z Allegro oraz Środki i historia operacji. Faktury zostają bez zmian, wstawiamy je raz w miesiącu. Automatycznie pobrane pieniądze na fakturze pokażemy w dolnej sekcji w “Wpłaty i inne uznania" (zmniejszenie salda).

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
[Pytania z webinaru]
Jak będą wyglądały raporty csv wpłat i wypłat i metody API do integracji?
Moderatorka
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Raporty będę wyglądały tak samo. Natomiast w przypadku wytrącenia pojawi się dodatkowy wpis "collection of fees from funds" / “pobranie opłat ze środków”.

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
[Pytanie z webinaru]
Od kiedy te zmiany wejdą w życie?
Moderatorka
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Od lutego 2024 będzie to obowiązująca forma rozliczeń z Allegro. Od 3 lipca 2023 będziemy pobierać automatycznie należności:
1.dla wszystkich nowych kont firma które zarejestrowały się w Serwisie (allegro.pl i allegro.cz) od tej daty,
2. dla kont firma, które samodzielnie zgłoszą się do tej funkcjonalności z poziomu zakładki Rozliczenia z Allegro
3. dla kont, którym nałożymy dwie blokad sprzedaży za nieuregulowanie należności w terminie. Blokady liczymy od 1.08.2023 i druga blokada (blokady nie muszą nastąpić po sobie) włącza automatyczny mechanizm.

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
[Pytanie z webinaru]
Ile razy w miesiącu będzie następować wypłata środków?
Moderatorka
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Wypłata środków będzie się odbywała zgodnie z ustawieniami do wypłat, które zostaną ustawione przez sprzedającego dla jego konta.

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
[Pytanie z webinaru]
Czy będzie możliwa do wybrania opcja żeby dokonywać tych płatności raz w miesiącu samodzielnie?
Moderatorka

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
[Pytanie z webinaru]
W jaki sposób wówczas sprzedawca ma się w tym wszystkim połapać i sprawdzić?
Moderatorka
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Jeśli włączyliśmy mechanizm dla konta sprzedającego, będziemy co godzinę sprawdzać, czy sprzedający ma zobowiązanie wobec Allegro i czy jego bieżące saldo w zakładce Rozliczenia z Allegro jest ujemne. W ciągu doby możemy 24 razy pobrać z salda pieniądze, co będzie widoczne w zakładce:
- Rozliczenia z Allegro pod nazwą Pobranie opłat z wpływów,
- Środki i historia operacji sprzedający zobaczy pobraną kwotę wraz z identyfikatorem płatności.
Kiedy saldo do rozliczeń z Allegro będzie ujemne, automatycznie pobierzemy nasze zobowiązania. Od sprzedającego:
- jeśli ma wystarczającą ilość pieniędzy na pokrycie zobowiązań - pobierzemy całość kwoty zobowiązań wobec nas,
- jeśli NIE ma wystarczającej ilości pieniędzy na pokrycie całości zobowiązań - pobierzemy kwotę zobowiązań, która będzie dostępna.
- jeśli nie ma środków ze sprzedaży - wówczas nie pobierzemy pieniędzy.
Nie doprowadzimy do sytuacji, by celowo na saldzie powstała nadpłata.

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
[pytanie z webinaru]
A co jeśli klient anuluje zamówienie, to jak można będzie mu zwrócić pełny koszt, jeśli allegro automatycznie wcześniej pobierze jakąś jego część?
Moderatorka
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Pieniądze możesz zwrócić tak jak dotychczas to robiłeś (w tym artykule znajdziesz wszystkie informacje na ten temat). Możesz też zarezerwować kwotę do zwrotu. Pozwali Ci to uniknąć sytuacji, gdy w Allegro Finanse zabraknie Ci odpowiedniej kwoty na zlecenie zwrotu wpłaty dla kupującego.

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
[pytanie z webinaru]
Czy opcja automatycznego opłacania należności będzie możliwa w allegro.cz w CZK?
Moderatorka