Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
W tym wątku po webinarze z serii Pytasz i wiesz na pytania dotyczące API Allegro odpowiedzą eksperci - Paweł Taberski i Przemysław Łukanowski.
W wątku znajdziecie zapis wszystkich pytań i odpowiedzi z webinaru. A jeśli coś będzie jeszcze niejasne to do 16 września możecie zadać jeszcze dodatkowe pytania naszym ekspertom.
@Pawel_Taberski jest od ponad 5 lat związany z branżą e-commerce. Odpowiada za komunikację zmian i propagowanie wiedzy o API Allegro, które pozwala na automatyzację, aktualizację i obsługę dużej skali sprzedaży. Allegro nie ma przed nim tajemnic.
@p_lukanowski pracuje w Allegro od 3 lat. Na co dzień zajmuje się wsparciem zewnętrznych aplikacji, które integrują się API Allegro. Prócz tego odpowiada za warstwę edukacyjną oraz komunikacyjną związaną z API - prowadzi szkolenia, przygotowuje treści na stronę Allegro Developer Portal, a także testuje nowe funkcjonalności zanim zostaną upublicznione.
Zachęcamy do zadawania pytań!
Gdzie znajdę listę wszystkich id metod dostawy?
@dobra-wasza /sale/delivery-methods
@dobra-wasza na Twoje pytanie odpowiedział @Client:94057046 dziękuję! Podsyłam jeszcze link do dokumentacji.
[Pytanie z webinaru]
Mam w planach stworzenie integracji dla sklepu internetowego i chciałbym, aby przy tym tylko minimalnie wymagać interakcji użytkownika. Czy za pomocą Waszego API jestem w stanie zbudować moduł, który nie będzie wymagać dodatkowego przekierowanie i logowania? Jakiego rodzaju autoryzacji musiałbym użyć w tym celu?
Przekierowanie i logowanie jest konieczne, ale tylko na początku, kiedy user autoryzuje aplikację. Tego kroku nie da się pominąć, ponieważ użytkownik musi wyrazić zgodę na wykonywanie działań przez aplikację w jego imieniu. Następnie, aplikacja może już korzystać z refresh tokenów. Autoryzacja aplikacji przez użytkownika może być wymagana ponownie, jeśli user np.zmienił hasło na koncie Allegro lub maila.
Jeśli chodzi o rodzaj autoryzacji, należy użyć code lub device flow.
[Pytanie z webinaru]
W najbliższym czasie mamy w planach zmianę naszego oprogramowania jednak zanim to zrobimy chcielibyśmy wykonać testy, żeby mieć pewność, że wszystko będzie działać dobrze. Czy udostępniacie takie miejsce i możecie dla nas założyć konto testowe?
Posiadamy środowisko testowe Sandbox, które jest odzwierciedleniem naszej głównej strony Allegro.pl. Mogą tutaj Państwo darmowo (płatności odbywają się za pomocą symulatora płatności) korzystać z wszelkich funkcjonalności. Sami nie zakładamy kont, mogą to Państwo zrobić samodzielnie zarówno jako sprzedający, jak i kupujący. Drobna uwaga - kategorie i parametry na środowisku testowym są synchronizowane ze środowiskiem produkcyjnym raz na kwartał. Mogą się zatem zdarzyć sytuacje, gdzie momentami wystąpią rozbieżności między tymi danymi. W momencie, kiedy przeprowadzamy taki update danych, usuwamy również wszystkie oferty z Sandboxa - informujemy o tym z odpowiednim wyprzedzeniem na naszej stronie.
[Pytanie z webinaru]
Jak można testować Allegro One - Zielony automat w Sandboxie?
Punkty dla Allegro One - Zielony automat są dostępne na środowisku testowym, ale w ograniczonej liczbie i nie pokrywają się z listą na produkcji. Nie stoi to jednak na przeszkodzie, aby przetestować tę metodę dostawy w zamówieniu.
[Pytanie z webinaru]
Chciałbym aby moje konto na Sandboxie udostępniało dostawy Smart! jak to zrobić?
Tak jak wspominaliśmy podczas webinaru, środowisko testowe jest odzwierciedleniem naszej głównej strony, dlatego w przypadku oznaczeń Smart! należy spełnić również te same zasady - zdobyć co najmniej 5 unikalnych pozytywnych ocen transakcji (na Sandboxie można założyć dowolną liczbę kont dla kupującego). Więcej szczegółów znajdą Państwo w tym artykule
[Pytanie z webinaru]
Czy jest możliwość pobrania ID produktu z aukcji bez pobierania całej aukcji?
Nie jest to możliwe, muszą Państwo pobrać szczegóły oferty za pomocą GET /sale/offers/{offerID} lub GET /sale/product-offers/{offerID}.
[Pytanie z webinaru]
Czy to że w wyszukiwarce otrzymuję kilka produktów dla tego samego numeru ean to normalne zachowanie?
Tak, to normalna sytuacja, ponieważ pod jednym numerem EAN producent mógł uwzględnić np. różne warianty kolorystyczne danego produktu.
[Pytanie z webinaru]
Czy istnieje jakaś możliwość podania listy kompatybilności, by została dopisana do produktu?
Na poziomie tworzenia produktu - nie, na poziomie edycji oferty - tak.
Mogą Państwo np. połączyć ofertę z produktem, który nie posiada listy ‘Pasuje do’, a następnie, za pomocą odpowiedniej metody do modyfikacji oferty, uwzględnić listę kompatybilności w ofercie.
[Pytanie z webinaru]
Czy da się powiązać metodę dostawy wybraną przez kupującego z usługą zwracaną przez GET/parcel-managment/delivery-services?
Tak, da się na podstawie nazwy. Zachęcamy do zapoznania się z naszą tabelą w poradniku Wysyłam z Allegro, gdzie znajdą Państwo odpowiednie rozróżeninia metody dostawy na usługę dostawy, którą należy wybrać przy tworzeniu przesyłki.