anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

[13.09] Pytasz i wiesz - Allegro API

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

W tym wątku po webinarze z serii Pytasz i wiesz na pytania dotyczące API Allegro odpowiedzą eksperci - Paweł Taberski i Przemysław Łukanowski. 

W wątku znajdziecie zapis wszystkich pytań i odpowiedzi z webinaru. A jeśli coś będzie jeszcze niejasne to do 16 września możecie zadać jeszcze dodatkowe pytania naszym ekspertom. 

la_nika_0-1661843832151.jpeg

@Pawel_Taberski jest od ponad 5 lat związany z branżą e-commerce. Odpowiada za komunikację zmian i propagowanie wiedzy o API Allegro, które pozwala na automatyzację, aktualizację i obsługę dużej skali sprzedaży. Allegro nie ma przed nim tajemnic.

la_nika_1-1661843866983.jpeg

@p_lukanowski pracuje w Allegro od 3 lat. Na co dzień zajmuje się wsparciem zewnętrznych aplikacji, które integrują się API Allegro. Prócz tego odpowiada za warstwę edukacyjną oraz komunikacyjną związaną z API - prowadzi szkolenia, przygotowuje treści na stronę Allegro Developer Portal, a także testuje nowe funkcjonalności zanim zostaną upublicznione.

Zachęcamy do zadawania pytań!

   Monika
   Moderatorka

   Jak dostawa na czas - to Allegro!
   Wybieraj spośród tysięcy produktów i zamawiaj z dostawą przed Świętami.
oznacz moderatorów
135 ODPOWIEDZI 135

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

[Pytanie z webinaru]
Czy mogę z poziomu API ukryć zakończoną ofertę? Tak jak na stronie interenetowej odpowiada za to przycisk UKRYJ?

   Monika
   Moderatorka

   Jak dostawa na czas - to Allegro!
   Wybieraj spośród tysięcy produktów i zamawiaj z dostawą przed Świętami.
oznacz moderatorów

p_lukanowski
Ekspert Allegro.pl

Taka funkcja nie jest dostępna w API. Oferta sama zniknie (a dokładnie to zostanie przeniesiona do archiwum) z Państwa konta po 60 dniach od momentu, kiedy została ostatni raz zakończona.

oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

[Pytanie z webinaru]
Czy utworzony przez mnie produkt za pomocą POST /saleproduct-proposals mogę od razu wpiąć do oferty?

   Monika
   Moderatorka

   Jak dostawa na czas - to Allegro!
   Wybieraj spośród tysięcy produktów i zamawiaj z dostawą przed Świętami.
oznacz moderatorów

p_lukanowski
Ekspert Allegro.pl

Tak, produkt zostaje od razu utworzony, otrzymuje ID i można uwzględnić go w ofercie. Produkt może w przyszłości zostać zmodyfikowany przez nasze mechanizmy (np. jesli ktoś zgłosi sugestię zmiany i ją zaakceptujemy) lub usunięty. Gdy usuniemy produkt, zostanie on także usunięty z oferty.

oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

[Pytanie z webinaru]
Czy w Allegro One za pomocą API da się nadać wielopaczkę?

   Monika
   Moderatorka

   Jak dostawa na czas - to Allegro!
   Wybieraj spośród tysięcy produktów i zamawiaj z dostawą przed Świętami.
oznacz moderatorów

p_lukanowski
Ekspert Allegro.pl

Nie, usługa wielopaczki dostępna jest tylko dla przewoźnika DPD. Dla Allegro One w ramach jednego żądania mogą Państwo nadać tylko jedną paczkę.

oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

[Pytanie z Gadane] 
Czy jest możliwość aby pobrać wszystkie oferty z danego konta i bez użycia kolejnego requesta zdobyć dane o produkcie z aukcji?

   Monika
   Moderatorka

   Jak dostawa na czas - to Allegro!
   Wybieraj spośród tysięcy produktów i zamawiaj z dostawą przed Świętami.
oznacz moderatorów

p_lukanowski
Ekspert Allegro.pl

Jak wspomnieliśmy przy okazji wcześniejszego pytania - niestety nie jest to możliwe, informację o produkcie zwracamy na poziomie szczegółów oferty.

oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

[Pytanie z webinar]
Czy z poziomu API można pobrać oferty, które biorą udział w kampanii?

   Monika
   Moderatorka

   Jak dostawa na czas - to Allegro!
   Wybieraj spośród tysięcy produktów i zamawiaj z dostawą przed Świętami.
oznacz moderatorów

p_lukanowski
Ekspert Allegro.pl

Tak, da się za pomocą GET /sale/badges. W odpowiedzi zwrócimy wtedy wszelkie informacje na temat ofert, które biorą udział w kampanii wraz z informacjami o m.in. ID i nazwie kampanii. Więcej szczegółów na ten temat znajdą Państwo w naszym poradniku.

oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

[Pytanie z webinaru]
Czy GTIN jest obowiązkowy w API?

   Monika
   Moderatorka

   Jak dostawa na czas - to Allegro!
   Wybieraj spośród tysięcy produktów i zamawiaj z dostawą przed Świętami.
oznacz moderatorów

p_lukanowski
Ekspert Allegro.pl

Obowiązkowość jest wspólna dla strony internetowej i API - nie ma tutaj różnicy. 

Jest to zależne od kategorii, można to sprawdzić za pomocą zasobu do pobierania parametrów - GET /sale/categories/{categoryID}/parameters. W polu required znajdą Państwo informację, czy parametr jest wymagany do utworzenia oferty, a w polu requiredForProduct - do utworzenia produktu. Zazwyczaj w kategoriach modowych EAN często nie jest wymagany.

oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

[Pytanie z webinaru]
Czy po dodaniu numeru przesyłki mogę w jakiś sposób ustawić automatyczną zmianę statusu zamówienia na “wysłane”?

   Monika
   Moderatorka

   Jak dostawa na czas - to Allegro!
   Wybieraj spośród tysięcy produktów i zamawiaj z dostawą przed Świętami.
oznacz moderatorów

p_lukanowski
Ekspert Allegro.pl

Tak, ale pod warunkiem, że konto użytkownika posiada wykupiony abonament Allegro. Mogą wtedy Państwo ustawić odpowiednią opcję w Zakładce Zamówienia od kupujących -> Ustawienia (“automatycznie zmień status wszystkich zamówień na WYSŁANE po dodaniu numeru przesyłki”). Jeśli nie, operacje muszą Państwo wykonywać manualnie. W naszym API odpowiada za to zasób /order/checkout-forms/{id}/fulfillment.

oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

[Pytanie z webinaru]
Jakie znaczniki tekstu obsługuje Allegro przez API? Nie możemy przekazać opisu tekstu w pogrubionej czcionce, jest blokada od Allegro.

   Monika
   Moderatorka

   Jak dostawa na czas - to Allegro!
   Wybieraj spośród tysięcy produktów i zamawiaj z dostawą przed Świętami.
oznacz moderatorów

p_lukanowski
Ekspert Allegro.pl

Znaczniki, jakie wspieramy, to, podobnie jak w edytorze na stronie internetowej:

  • h1 - tytuł
  • h2 - podtytuł
  • p - akapit
  • ul - wypunktowanie
  • ol - wylistowanie
  • li - element listy
  • b - pogrubienie.

Da się pogrubić tekst, prawdopodobnie błąd musiał wynikać z tego, że tagi HTML były źle osadzone. Aby zweryfikować to dokładnie, będziemy potrzebowali przykład.

oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

[Pytanie z webinaru]
Czy da się jakoś nadpisać parametr produktu? Nie chodzi o zgłoszenie sugestii zmiany.

   Monika
   Moderatorka

   Jak dostawa na czas - to Allegro!
   Wybieraj spośród tysięcy produktów i zamawiaj z dostawą przed Świętami.
oznacz moderatorów

p_lukanowski
Ekspert Allegro.pl

Jeśli parametr identyfikuje produkt (za co odpowiada flaga identifiesProduct w szczegółach produktu GET /sale/products/{productID}), to nie będzie to możliwe. Z jednym produktem może być powiązane setki ofert, dlatego użytkownik sam nie może nadpisać wartości w produkcie, musi to zostać zweryfikowane przez odpowiedni dział. Pozostaje w takim przypadku wyłącznie zgłoszenie sugesti zmiany danych w produkcie.

oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

[Pytanie z webinaru]
Czy przez API da się ustawić “przyszły stock”? Tzn. chcę wystawić ofertę, zbierać zamówienia, ale zarazem chcę, żeby kupujący widział, że przedmiot nie jest jeszcze dostępny.

   Monika
   Moderatorka

   Jak dostawa na czas - to Allegro!
   Wybieraj spośród tysięcy produktów i zamawiaj z dostawą przed Świętami.
oznacz moderatorów

p_lukanowski
Ekspert Allegro.pl

Czyli w takim przypadku mówimy o przedsprzedaży. Tak, jest to możliwe do wykonania zarówno przez stronę internetową, jak i API. W API, podczas wystawiania oferty, należy w polu delivery.shipmentDate wskazać odpowiednią datę, od której nastąpi wysyłka przedmiotu. Ta informacja będzie widoczna przez kupującego na stronie oferty.

oznacz moderatorów