Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
W tym wątku po webinarze z serii Pytasz i wiesz na pytania dotyczące API Allegro odpowiedzą eksperci - Paweł Taberski i Przemysław Łukanowski.
W wątku znajdziecie zapis wszystkich pytań i odpowiedzi z webinaru. A jeśli coś będzie jeszcze niejasne to do 16 września możecie zadać jeszcze dodatkowe pytania naszym ekspertom.
@Pawel_Taberski jest od ponad 5 lat związany z branżą e-commerce. Odpowiada za komunikację zmian i propagowanie wiedzy o API Allegro, które pozwala na automatyzację, aktualizację i obsługę dużej skali sprzedaży. Allegro nie ma przed nim tajemnic.
@p_lukanowski pracuje w Allegro od 3 lat. Na co dzień zajmuje się wsparciem zewnętrznych aplikacji, które integrują się API Allegro. Prócz tego odpowiada za warstwę edukacyjną oraz komunikacyjną związaną z API - prowadzi szkolenia, przygotowuje treści na stronę Allegro Developer Portal, a także testuje nowe funkcjonalności zanim zostaną upublicznione.
Zachęcamy do zadawania pytań!
[Pytanie z webinaru]
Czy mogę z poziomu API ukryć zakończoną ofertę? Tak jak na stronie interenetowej odpowiada za to przycisk UKRYJ?
Taka funkcja nie jest dostępna w API. Oferta sama zniknie (a dokładnie to zostanie przeniesiona do archiwum) z Państwa konta po 60 dniach od momentu, kiedy została ostatni raz zakończona.
[Pytanie z webinaru]
Czy utworzony przez mnie produkt za pomocą POST /saleproduct-proposals mogę od razu wpiąć do oferty?
Tak, produkt zostaje od razu utworzony, otrzymuje ID i można uwzględnić go w ofercie. Produkt może w przyszłości zostać zmodyfikowany przez nasze mechanizmy (np. jesli ktoś zgłosi sugestię zmiany i ją zaakceptujemy) lub usunięty. Gdy usuniemy produkt, zostanie on także usunięty z oferty.
[Pytanie z webinaru]
Czy w Allegro One za pomocą API da się nadać wielopaczkę?
Nie, usługa wielopaczki dostępna jest tylko dla przewoźnika DPD. Dla Allegro One w ramach jednego żądania mogą Państwo nadać tylko jedną paczkę.
[Pytanie z Gadane]
Czy jest możliwość aby pobrać wszystkie oferty z danego konta i bez użycia kolejnego requesta zdobyć dane o produkcie z aukcji?
Jak wspomnieliśmy przy okazji wcześniejszego pytania - niestety nie jest to możliwe, informację o produkcie zwracamy na poziomie szczegółów oferty.
[Pytanie z webinar]
Czy z poziomu API można pobrać oferty, które biorą udział w kampanii?
Tak, da się za pomocą GET /sale/badges. W odpowiedzi zwrócimy wtedy wszelkie informacje na temat ofert, które biorą udział w kampanii wraz z informacjami o m.in. ID i nazwie kampanii. Więcej szczegółów na ten temat znajdą Państwo w naszym poradniku.
[Pytanie z webinaru]
Czy GTIN jest obowiązkowy w API?
Obowiązkowość jest wspólna dla strony internetowej i API - nie ma tutaj różnicy.
Jest to zależne od kategorii, można to sprawdzić za pomocą zasobu do pobierania parametrów - GET /sale/categories/{categoryID}/parameters. W polu required znajdą Państwo informację, czy parametr jest wymagany do utworzenia oferty, a w polu requiredForProduct - do utworzenia produktu. Zazwyczaj w kategoriach modowych EAN często nie jest wymagany.
[Pytanie z webinaru]
Czy po dodaniu numeru przesyłki mogę w jakiś sposób ustawić automatyczną zmianę statusu zamówienia na “wysłane”?
Tak, ale pod warunkiem, że konto użytkownika posiada wykupiony abonament Allegro. Mogą wtedy Państwo ustawić odpowiednią opcję w Zakładce Zamówienia od kupujących -> Ustawienia (“automatycznie zmień status wszystkich zamówień na WYSŁANE po dodaniu numeru przesyłki”). Jeśli nie, operacje muszą Państwo wykonywać manualnie. W naszym API odpowiada za to zasób /order/checkout-forms/{id}/fulfillment.
[Pytanie z webinaru]
Jakie znaczniki tekstu obsługuje Allegro przez API? Nie możemy przekazać opisu tekstu w pogrubionej czcionce, jest blokada od Allegro.
Znaczniki, jakie wspieramy, to, podobnie jak w edytorze na stronie internetowej:
Da się pogrubić tekst, prawdopodobnie błąd musiał wynikać z tego, że tagi HTML były źle osadzone. Aby zweryfikować to dokładnie, będziemy potrzebowali przykład.
[Pytanie z webinaru]
Czy da się jakoś nadpisać parametr produktu? Nie chodzi o zgłoszenie sugestii zmiany.
Jeśli parametr identyfikuje produkt (za co odpowiada flaga identifiesProduct w szczegółach produktu GET /sale/products/{productID}), to nie będzie to możliwe. Z jednym produktem może być powiązane setki ofert, dlatego użytkownik sam nie może nadpisać wartości w produkcie, musi to zostać zweryfikowane przez odpowiedni dział. Pozostaje w takim przypadku wyłącznie zgłoszenie sugesti zmiany danych w produkcie.
[Pytanie z webinaru]
Czy przez API da się ustawić “przyszły stock”? Tzn. chcę wystawić ofertę, zbierać zamówienia, ale zarazem chcę, żeby kupujący widział, że przedmiot nie jest jeszcze dostępny.
Czyli w takim przypadku mówimy o przedsprzedaży. Tak, jest to możliwe do wykonania zarówno przez stronę internetową, jak i API. W API, podczas wystawiania oferty, należy w polu delivery.shipmentDate wskazać odpowiednią datę, od której nastąpi wysyłka przedmiotu. Ta informacja będzie widoczna przez kupującego na stronie oferty.