Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
AlleProgres to nowy program dla sprzedających, który rozpoczęliśmy 1 lutego 2022 roku. Dołączając do niego oprócz zadowolenia klientów i większej sprzedaży możesz zyskać specjalne rabaty za wysyłkę tego samego dnia.
W AlleProgres będziemy sprawdzać, jaki procent przesyłek w danym miesiącu nadajesz w tym samym dniu, w którym kupujący złożył zamówienie. Rabaty dostaniesz, jeśli osiągniesz określony wzrost wskaźnika zamówień wysłanych tego samego dnia w porównaniu do wyniku z października 2021. Rabaty przyznamy za przesyłki Allegro Smart! wysłane tego samego dnia.
Program potrwa 4 miesiące - do 31 maja 2022 roku.
Możesz zapisać się w dowolnym momencie w zakładce Program AlleProgres. Jeśli zrobisz to do końca lutego, masz szansę na maksymalne korzyści z programu.
@Kasia-staw do Allegro dołączyła w 2021 roku. Pracuje w zespole odpowiedzialnym za komunikację zmian technologicznych. Specjalizuje się w tematach związanych z metodami dostaw i szybką wysyłką zamówień. Dba o to, żeby sprzedający byli na bieżąco ze wszystkim, co dzieje się na Allegro.
@bholubowicz pracuje w Allegro od wiosny 2021 roku. Obecnie angażuje się w działania związane z rozpowszechnieniem na platformie dostawy następnego dnia. W ubiegłym roku pracował przy Programie Szybkich Wysyłek, a obecnie przy Programie AlleProgres. Jego zespół na co dzień opiekuje się statusami zamówień i rozwijaniem Raportu Jakości Sprzedaży.
Poniżej znajdziecie zapis sesji pytań i odpowiedzi na temat programu.
Sprawdźcie również ten wątek - Eksperci zebrali w nim odpowiedzi na najczęściej pojawiające się pytania.
@led_provider to nie jest błąd, to jest świadome działanie ze strony Allegro.Sam widzisz, że nikt nie raczy odpowiedzieć na konkretnie stawiane pytanie.My odpowiedź znamy i oni znają ale nikt z Allegro nie ma odwagi przyznać tego głośno.
@ART_FOTOmasz rację. Wszyscy eksperci milczą.
Do @bholubowicz , @Kasia-staw
1 sprawa.
Proszę mnie poprawić jeśli źle rozumuję. Jeśli jest zamówienie powyżej 300 zł które składa się 5 paczek, nie mam ustawionej godziny granicznej do której wysyłam w tym samym dniu, ale uda mi się zapakować i kurier (wysyłka np. DPD) zabierze w tym samym dniu te 5 paczek czyli zeskanuje, to koszt wysyłek 5x 6,99 = 34,95 zł zostanie zwrócony (oczywiście zakładając, że zakwalifikuje się do 1 progu AlleProgres). Jeśli jest ta sama sytuacja z zamówieniem, ale zapakuję 4 paczki bo się tak uda, (nawet jak utworzę 5 etykiet), to będzie zwrot za 4 wysyłki czyli 4x6,99 = 27,96. Jeśli okaże się, że jednak było źle zapakowane zamówienie i doślę braki np.. 3 dni później (wykorzystam tą 5 etykietę) to po prostu ta jedna przesyłka nie będzie brana pod uwagę, czyli zapłacę 6,99 zł.
2 sprawa.
2 sprawa.
A co z przesyłkami, które z winy firmy przewozowej np. Inpost lub DPD, kurier nie zabierze paczek mimo zlecenia podjazdu kuriera do godziny granicznej? Kurier ma zlecenie, ale nie zabrał paczek bo coś mu się pomyliło, bo zapomniał itp. Np. ostatnie wichury i zerwane linie energetyczne, brak prądu w paczkomatach i inne sytuacje losowe…Jak to będzie brane pod uwagę? Ja wywiązałam się z warunków tej umowy, ale zawiniła „sytuacja” na którą nie mamy wpływu.
@okszka
1. Tak, jeśli kwota zamówienia przekracza 300 zł i zostanie ono wysłane w 5 przesyłkach, to w przypadku osiągnięcia 1 progu w programie AlleProgres będzie można otrzymać 5 rabatów. Jeśli zamówienie zostanie wysłane tego samego dnia czterema przesyłkami, a kolejne przesyłki zostaną wysłane w kolejnych dniach, to rabat będą mogły otrzymać tylko to przesyłki, które zostały nadane tego samego dnia (w tym przypadku cztery przesyłki). Do każdej z tych 4 przesyłek naliczamy rabat zgodnie z kolumną “Zamówienie od 300 złotych”.
2. Jeśli przewoźnik nie odebrał przesyłek na czas, możesz się do nas zgłosić z prośbą o wykluczenie zamówień z programu AlleProgres. Wtedy zamówienia, które z winy przewoźnika otrzymały status “wysłane” zbyt późno nie obniżą Twojego wskaźnika w programie.
Wykluczenie zamówień z Jakości sprzedaży jest równoznaczne z wykluczeniem tych zamówień również z programu AlleProgres - i odwrotnie. Oznacza to, że:
Jeśli chcesz zgłosić prośbę o wykluczenie zamówień z programu AlleProgres to kliknij tutaj i
skorzystaj z formularza kontaktowego lub:
Jeśli przewoźnik potwierdził Ci, że problem leżał po jego stronie, możesz załączyć takie potwierdzenie do zgłoszenia. Wtedy będziemy mogli szybciej rozwiązać Twoje zgłoszenie.
1. Skąd mam wiedzieć, czy kurier zabrał paczki z paczkomatu? By ew. pisać prośbę o wykluczenie ich z programu.
2. Mam mnóstwo zamówień złożonych przez klientów w nocy. Pozostaje modlić się, by były złożone po północy, bo jeśli przed to nie ma szans na wysłanie ich tego samego dnia. Czy jest jakieś rozwiązanie by zamówienia złożone w nocy nie działały na niekorzyść sprzedawców?
3. Kurier czasem odbiera paczki przed godziną graniczną. Ostatnio powiedział mi, że nie ma z tego powodu żadnych konsekwencji i że jak nie odbierze paczki dziś to nic się nie dzieje, bo jutro też jest dzień.
@wiki0441 1. W systemie śledzenia przesyłek można sprawdzać status przesyłki - jest tam powiadomienie o tym, że przesyłka ruszyła dalej.
2. Wiemy, że nie każde zamówienie można wysłać tego samego dnia ale celem programu nie jest wysyłanie wszystkich zamówień w tym samym dniu i utrzymanie wskaźnika na poziomie 100%. Celem jest określone zwiększenia wskaźnika.
3. Nie mamy wpływu na opisaną przez Ciebie sytuację. Możesz to zgłosić do przewoźnika jako reklamację.
Jeśli przewoźnik nie odebrał przesyłek na czas, możesz się do nas zgłosić z prośbą o wykluczenie zamówień z programu AlleProgres. Wtedy zamówienia, które z winy przewoźnika otrzymały status “wysłane” zbyt późno nie obniżą Twojego wskaźnika w programie.
Wykluczenie zamówień z Jakości sprzedaży jest równoznaczne z wykluczeniem tych zamówień również z programu AlleProgres - i odwrotnie. Oznacza to, że:
Jeśli chcesz zgłosić prośbę o wykluczenie zamówień z programu AlleProgres to kliknij tutaj i skontaktuj się z nami. Jeśli przewoźnik potwierdził Ci, że problem leżał po jego stronie, możesz załączyć takie potwierdzenie do zgłoszenia. Wtedy będziemy mogli szybciej rozwiązać Twoje zgłoszenie.
Jak sprawdzić, ile % wysyłek nadałam w październiku tego samego dnia?
@wiki0441 Wskaźnik za październik 2021 i bieżący miesiąc sprawdzisz w zakładce Program AlleProgres. Część, w której wyświetlamy wskaźniki znajduje się w prawym górnym rogu zakładki.
Wskaźnik za cały luty zobaczysz w zakładce już 1 marca. Kwotę rabatów za luty wyświetlimy w tym miejscu po kilku kolejnych dniach. Jeśli osiągniesz odpowiedni wzrost wskaźnika w lutym to rabaty znajdziesz na swoim koncie w Rozliczeniach z Allegro do 14 marca.
Wskaźnik za marzec zaczniemy wyświetlać 2 marca – tego dnia zobaczysz wynik obejmujący zamówienia z 1 marca.
Jeśli miałam w październiku 12 zamówień, ale nie były smart i nie nadawałam ich przez nadaj z allegro, to też wezmę udział w programie Alleprogres, czy nie?
@wiki0441 w programie możesz wziąć udział jeśli w październiku 2021 roku miałaś co najmniej 10 złożonych zamówień - z wyłączeniem zamówień anulowanych lub zrealizowanych jedną z metod dostawy, które wymieniliśmy w punkcie 4. Regulaminu AlleProgres.
Dodatkowo - każdy sprzedający, który może wziąć udział w programie widzi pomarańczowy przycisk "Zapisuję się" w zakładce Program AlleProgres. Jeśli widzisz taki przycisk to znaczy, że możesz wziąć udział w programie. Wystarczy, że zaakceptujesz regulamin i klikniesz przycisk.
Dziękuję za odpowiedzi.
Proszę jeszcze o informację, czy taka sytuacja ma szanse na nieobiżanie jakości sprzedaży oraz niepoliczenie w alleprogres. Pani wczoraj dokonała zakupu. Jest z tego samego miasta co ja, więc zadzwoniłam z propozycją odbioru osobistego. Pani się zgodziła, miała przyjść w tym tygodniu. Ale dziś powiedziała mi, że jednak nie da rady bo wyjeżdża i prosi o wysyłkę. Oczywiście paczkę już wysłałam- następnego dnia ze względu na zmianę zdania klienta. Czy to ma szanse nie obniżać jakości mojej sprzedaży i % w alleprogres?
@wiki0441 Rozumiem, że to sytuacja niestandardowa ale zamówienie nie zostało wysłane tego samego dnia, więc wpływa negatywnie na wskaźnik w programie AlleProgres.
Jednocześnie przypominam, że odbiór osobisty jest metodą, której nie jesteśmy w stanie zweryfikować - nie otrzymujemy informacji, w momencie kiedy kupujący odbierze zamówienie. Z tego powodu zamówień z odbiorem osobistym nie bierzemy pod uwagę w programie - szczegóły umieściliśmy w regulaminie programu. Jeśli kupujący wybrał jakąś metodę dostawy podczas składania zamówienia, a następnie odebrał je jednak osobiście to taka sytuacja wpływa negatywnie na wskaźnik bo nie odnotujemy momentu wysyłki tego samego dnia.
Jeśli chodzi o Jakość Sprzedaży to mamy tam kilka miar związanych z wysyłką zamówień. W każdej z nich bierzemy pod uwagę co innego. Jeśli potrzebuje Pani dokładnego wyjaśnienia tej sytuacji w kontekście konkretnej miary w Jakości Sprzedaży to zapraszam do kontaktu poprzez ten link.
Miesiąc się kończy, a my nadal nie mamy rzeczowej odpowiedzi z waszej strony??? Czas działa dla nas nie korzystnie. Przesyłki których nie da się nadać po godzinach granicznych wpływają nie korzystanie na wskaźnik AlleProgres – nie powinny się wliczać do wskaźnika.
Sprawa wysyłki po godzinach granicznych nie dotyczy tylko paczkomatów dotyczy to również poczty polskiej, DPD, UPS, waszej usługi Allegro One Box.
Odpowiedź mieliśmy uzyskać na początku tygodnia mija środa? i co dalej?
@led_provider przepraszam, że długo czekałeś na odpowiedź. Odpisałam na Twoją wiadomość tutaj.
To jest JEDNO WIELKIE OSZUSTWO
Nie powinny być brane pod uwagę przesyłki weekendowe oraz te z dni powszednich po godzinie 18.!!!
Wymyślacie program, który jest NIEREALNY do zrealizowania!
Witam
Chciałbym tutaj napisać kilka słów na temat programu AlleProgres. A mianowicie uważam że jest on mocno niesprawiedliwy i uderza w grupę sprzedawców którzy cały czas dbali o to aby zamówienia były wysyłane tego samego dnia i właśnie teraz mogą nie mieć możliwości osiągnąć żadnego z poziomów. Ponieważ sprzedawca który wysyłał codziennie przesyłki które np. były zamawiane do godz. 15-16 to ma mały margines lub go nie ma wcale dlatego że paczki do firm kurierskich można dostarczyć max. do godz. 18. I teraz sprzedawca który w październiku miał ponad 40 % paczek wysłanych tego samego dnia nie da rady poprawić wyniku. A sprzedawca który wysyłał różnie i osiągnął 20-30 procent ma dużo większe możliwości to zrobić . Co na koniec daje efekt tego że dobry sprzedawca który wyśle nawet 40-45 procent który właściwie wyśle wszystkie zamówienia tego samego dnia które miał tylko możliwość nie osiągnie nawet poziomu pierwszego. A sprzedawca który osiągnie wynik 20-30 procent osiągnie poziom drugi. Więc 20-30% do 40-45% co jest znaczącą różnicą i wyjdzie na to że ten sumienny sprzedawca z dużo lepszym wynikiem nie otrzyma tego na co sobie zapracował. Więc moim zdaniem system naliczania jest mało sprawiedliwy a poziom który trzeba osiągnąć powinien mieć wspólny mianownik dla wszystkich sprzedawców.