anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

[16.02] Zapytaj Eksperta - Program AlleProgres

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

AlleProgres to nowy program dla sprzedających, który rozpoczęliśmy 1 lutego 2022 roku. Dołączając do niego oprócz zadowolenia klientów i większej sprzedaży możesz zyskać specjalne rabaty za wysyłkę tego samego dnia.

W AlleProgres będziemy sprawdzać, jaki procent przesyłek w danym miesiącu nadajesz w tym samym dniu, w którym kupujący złożył zamówienie. Rabaty dostaniesz, jeśli osiągniesz określony wzrost wskaźnika zamówień wysłanych tego samego dnia w porównaniu do wyniku z października 2021. Rabaty przyznamy za przesyłki Allegro Smart! wysłane tego samego dnia.

Program potrwa 4 miesiące - do 31 maja 2022 roku.
Możesz zapisać się w dowolnym momencie w zakładce Program AlleProgres.  Jeśli zrobisz to do końca lutego, masz szansę na maksymalne korzyści z programu.

la_nika_0-1645005791312.jpeg

@Kasia-staw do Allegro dołączyła w 2021 roku. Pracuje w zespole odpowiedzialnym za komunikację zmian technologicznych. Specjalizuje się w tematach związanych z metodami dostaw i szybką wysyłką zamówień. Dba o to, żeby sprzedający byli na bieżąco ze wszystkim, co dzieje się na Allegro.


la_nika_1-1645005893107.jpeg

@bholubowicz pracuje w Allegro od wiosny 2021 roku. Obecnie angażuje się w działania związane z rozpowszechnieniem na platformie dostawy następnego dnia. W ubiegłym roku pracował przy Programie Szybkich Wysyłek, a obecnie przy Programie AlleProgres. Jego zespół na co dzień opiekuje się statusami zamówień i rozwijaniem Raportu Jakości Sprzedaży.


Poniżej znajdziecie zapis sesji pytań i odpowiedzi na temat programu. 
Sprawdźcie również ten wątek -  Eksperci zebrali w nim odpowiedzi na najczęściej pojawiające się pytania. 


   Monika
   Moderatorka

   Razem możemy więcej!
  
oznacz moderatorów
75 ODPOWIEDZI 75

Kasia-staw
Ekspert Allegro.pl

@ART_FOTO @led_provider zamówienia wysłane w tym samym dniu po godzinie granicznej wpływają pozytywnie na wskaźnik ale umieszczenie przesyłki w automacie paczkowym, czy punkcie nie jest dla nas równoznaczne z wysyłką. 

Przesyłka włożona do paczkomatu przed godziną graniczną w wielu przypadkach dociera do kupującego następnego dnia, a nie po 2 dniach. Po przekroczeniu godziny granicznej automatycznie ten czas wydłuża się o 1 dzień. 

Wiemy, że nie każde zamówienie można wysłać tego samego dnia ale celem programu nie jest wysyłanie wszystkich zamówień w tym samym dniu i utrzymanie wskaźnika na poziomie 100%, celem jest zwiększenie wskaźnika. Wymieniłam już alternatywne rozwiązania, które można w tym celu wykorzystać. Wasza opinia na temat programu jest dla nas ważna i wszystkie wiadomości, które przekazaliście nam w tym wątku trafiły do osób pracujących nad tego typu programami. Jednocześnie informujemy, że ​​nie planujemy zmian zasad programu AlleProgres.

oznacz moderatorów

ART_FOTO
#14 Krzewiciel#

@Kasia-staw 


@Kasia-staw  napisał(a):

"@ART_FOTO @led_provider zamówienia wysłane w tym samym dniu po godzinie granicznej wpływają pozytywnie na wskaźnik ale umieszczenie przesyłki w automacie paczkowym, czy punkcie nie jest dla nas równoznaczne z wysyłką. "

To że umieszczenie przesyłki w automacie paczkowym, czy punkcie nie jest dla Was równoznaczne z wysyłką to już wiemy.Tylko nie rozumiemy dlaczego, skoro przesyłka jest od tego momentu w rękach przewoźnika, a na czas pracy przwoźnika wpływu nie mamy.Piszesz o szukaniu alternatywy.Proszę bardzo znajdź mi alternatywę dla zamówienia złożonego i opłaconego np. o godzinie 18:00.Jestem w stanie nadać przesyłkę w 10-15 minut i chętnie to zrobię (i tak robię).Znajdźcie przewoźnika który obsługuje zamówienia przez 24h, a gwarantuję Wam, że będę i na pewno nie tylko ja nadawał przesyłki nawet do 24:00.Dodajcie go tylko do listy przewoźników.

Temu kto wymyślił taki sposób wyliczania wskaźnika brak zrozumienia dla funkcjonowania sprzedaży na platformie i funkcjonowania firm kurierskich.Albo inaczej, zrozumienie jest i to bardzo dobre, stąd świadome działanie na niekorzyść sprzedających.


@Kasia-staw  napisał(a):
"zamówienia wysłane w tym samym dniu po godzinie granicznej wpływają pozytywnie na wskaźnik"
Nie jest to prawdą.Pozytywnie na wskaźnik wpływają tylko przesyłki nadane i zeskanowane w tym samym dniu przez kuriera.Przesyłki nadane w tym samym dniu po godzinie granicznej (umieszczenie w paczkomacie, zarejestrowanie w punkcie jest nadaniem przesyłki ) ale nie zeskanowane przez kuriera, mają wpływ na zaniżanie wskaźnika, a nie na jego wzrost.Im więcej takich zamówień w stosunku do zamówień zeskanowanych przez kuriera, tym wskaźnik niższy.
oznacz moderatorów

DrukiHD
#11 Animator#

A co z zamówieniami z piątku, zabrane w sobotę, ale dostarczone w niedzielę lub w poniedziałek. Czyli klient zamawia w piątek odbiera w poniedziałek, dostawa trwa 1 dzień roboczy. Liczy się dostawa 1 dzień, czy to, że nie było wysyłki w tym samym dniu?

 

oznacz moderatorów

Kasia-staw
Ekspert Allegro.pl

@DrukiHD W programie AlleProgres nie patrzymy na dostawę tylko na wysyłkę. Liczy się fakt, czy przesyłka została wysłana przez sprzedającego w tym samym dniu kalendarzowym.

Przykład: Zamówienie złożone i opłacone przez kupującego w piątek musi zostać wysłane przez sprzedającego w piątek - jeśli ma:
- pozytywnie wpłynąć na wskaźnik
- zostać objęte rabatem w (przypadku osiągnięcia określonego wzrostu wskaźnika).

oznacz moderatorów

led_provider
#10 Popularyzator#

@Kasia-staw  Rodzi się pytanie jak technicznie dokonać wysyłki paczkomatów po godzinie granicznej u mnie godzina ustalona to 15.

Nadając przesyłki po godzinie 15 w paczkomacie, w Pok nie zostaną odebrane przez kuriera czyli automatycznie nie zostaną zaliczone do wysyłki tego samego dnia co wpłynie negatywnie na wskaźnik.

oznacz moderatorów

Kasia-staw
Ekspert Allegro.pl

@led_provider przepraszam, że czekałeś na odpowiedź. Umieszczenie w automacie paczkowym lub punkcie nadania po godzinie granicznej przewoźnika nie jest równoznaczne z tym, że przesyłka ruszyła w drogę do kupującego. Prawdopodobnie nie dotrze ona do kupującego następnego dnia. W przypadku umieszczenia przesyłki w automacie w piątek po godzinie granicznej przewoźnika, przesyłka realnie rusza w drogę dopiero w poniedziałek, a dotrze do kupującego najszybciej we wtorek. Naszych celem jest zaspokajanie potrzeby szybkiej dostawy u kupujących, dlatego właśnie jako wysłane traktujemy przesyłki zeskanowane przez kuriera lub na sortowni. Dopiero takie przesyłki mają realny wpływ na szybką dostawę dla klientów. W Programie AlleProgres chcemy zachęcić sprzedających do podejmowania alternatywnych działań, które realnie wpływają na szybką dostawę do kupującego. 

Mamy świadomość, że zamówienia składane po południu są trudniejsze do wysłania jeszcze tego samego dnia, a te składane w późnych godzinach wieczornych często praktycznie niemożliwe do wysłania w tym samym dniu. Wiemy też, że możliwości nadawania przesyłek w weekendy są ograniczone.

Zachęcamy jednak do szukania alternatywnych rozwiązań:
- sprawdzenia godzin granicznych automatów paczkowych znajdujących się w okolicy,
- dostarczania przesyłek do punktów odbioru,
- zorganizowania indywidualnych podjazdów kuriera - również w weekendy - niektórzy przewoźnicy oferują taką możliwość po indywidualnych ustaleniach,
- przesunięcia aktualnej godziny podjazdu kuriera. 

Takie działania będą pomocne w osiągnięciu wzrostu wskaźnika względem października 2021. Wiemy, że nie każde zamówienie można wysłać tego samego dnia ale wymogiem programu nie jest wysyłanie wszystkich zamówień w tym samym dniu i utrzymanie wskaźnika na poziomie 100%. Wymogiem jest określone zwiększenie wskaźnika. 

oznacz moderatorów

ART_FOTO
#14 Krzewiciel#

@Kasia-staw Po co powtarzacie niepełne informacje wprowadzając użytkowników w błąd?Zamówienie złożone w piątek i wysłane w piątek nie zawsze wpłynie pozytywnie na wskaźnik i nie zawsze zostanie objęte rabatem o czym dobrze wiecie.Wystarczy że zostanie złozone po godzinie granicznej odbioru przez kuriera i pozamiatane.Nieważne będzie wtedy czy przesyłka zostanie nadana w 5 minut po złożeniu zamówienia, czy na drugi dzień rano.A wystarczyło tylko wprowadzić aby nadanie np. w paczkomacie lub w punkcie odbioru (zarejestrowanie tym samym przesyłki) w tym samym dniu wpływało pozytywnie na wskaźnik i było objęte rabatem. No cóż, musielibyście praktycznie rabatować wszystkie przesyłki, bo każdy by się starał aby odzyskać kasę ale to już za duża strata dla **piiip** i trzeba było wprowadzić taki bezsens.Program również nie jest równy dla wszystkich użytkowników, dlatego że godzina graniczna w różnych rejonach Polski jest inna.Jedni mają godzinę graniczną w paczkomatach do 13:00 (tak jak ja), inni natomiast do godziny 16:00.Zamówienia z reguły składane są po tych godzinach (kupujący wracają z pracy i mogą zasiąść przed komputerem).

Uczciwym byłoby zaliczanie do programu wszystkich przesyłek nadanych w dniu złożenia zamówienia.Do tego powinno wystarczyć również zarejestrowanie w paczkomacie lub punkcie odbioru, a nie tylko zeskanowanie przez kuriera.Co z tego że człowiek się stara jak przy wypadkach losowych tak jak ostatnio (wichury, brak prądu) kurierzy paczek z paczkomatów nie powyciągali pomimo umieszczenia ich przed godziną graniczną i już staty lecą na łeb na szyję.

oznacz moderatorów

Kasia-staw
Ekspert Allegro.pl

@ART_FOTO przepraszam za długi czas odpowiedzi. Zamówienie wysłane złożone w piątek i wysłane w piątek zawsze pozytywnie wpływa na wskaźnik. Trzeba jednak pamiętać o tym, kiedy traktujemy przesyłkę jako wysłaną

Umieszczenie w automacie paczkowym lub punkcie nadania po godzinie granicznej przewoźnika nie jest równoznaczne z tym, że przesyłka ruszyła w drogę do kupującego. Prawdopodobnie nie dotrze ona do kupującego następnego dnia. W przypadku umieszczenia przesyłki w automacie w piątek po godzinie granicznej przewoźnika, przesyłka realnie rusza w drogę dopiero w poniedziałek, a dotrze do kupującego najszybciej we wtorek. Naszych celem jest zaspokajanie potrzeby szybkiej dostawy u kupujących, dlatego właśnie jako wysłane traktujemy przesyłki zeskanowane przez kuriera lub na sortowni. Dopiero takie przesyłki mają realny wpływ na szybką dostawę dla klientów. W Programie AlleProgres chcemy zachęcić sprzedających do podejmowania alternatywnych działań, które realnie wpływają na szybką dostawę do kupującego. 

Zachęcamy do szukania alternatywnych rozwiązań:
- sprawdzenia godzin granicznych automatów paczkowych znajdujących się w okolicy,
- dostarczania przesyłek do punktów odbioru,
- zorganizowania indywidualnych podjazdów kuriera - również w weekendy - niektórzy przewoźnicy oferują taką możliwość po indywidualnych ustaleniach,
- przesunięcia aktualnej godziny podjazdu kuriera.  

------------------

Jeśli przewoźnik nie odebrał przesyłek na czas, możesz się do nas zgłosić z prośbą o wykluczenie zamówień z programu AlleProgres. Wtedy zamówienia, które z winy przewoźnika otrzymały status “wysłane” zbyt późno nie obniżą Twojego wskaźnika w programie. 
 

Wykluczenie zamówień z Jakości sprzedaży jest równoznaczne z wykluczeniem tych zamówień również z programu AlleProgres - i odwrotnie. Oznacza to, że:

  • Wszystkie zamówienia wykluczone z Jakości sprzedaży ze względu na nieodebranie przesyłki na czas z winy przewoźnika - automatycznie wykluczamy też ze wskaźnika zamówień wysłanych tego samego dnia AlleProgres. Zasada ta obowiązuje od początku programu, czyli od lutego 2022. Przesyłki, które wykluczyliśmy z Jakości sprzedaży, były przez nas automatycznie wykluczane również z programu AlleProgres - nie zaniżały Twojego wskaźnika.
  • Nie ma możliwości wykluczenia zamówień wyłącznie z programu AlleProgres. Jeśli wykluczamy zamówienie z AlleProgres to automatycznie wykluczamy je również z Jakości sprzedaży.

Jeśli chcesz zgłosić prośbę o wykluczenie zamówień z programu AlleProgres to kliknij tutaj i skontaktuj się z nami. Jeśli przewoźnik potwierdził Ci, że problem leżał po jego stronie, możesz załączyć takie potwierdzenie do zgłoszenia. Wtedy będziemy mogli szybciej rozwiązać Twoje zgłoszenie.

oznacz moderatorów

WojciechB
#11 Animator#

Ok, wiemy kiedy jest uznana za wysłaną, a kiedy jest uznana za kupioną? Chodzi mi o 2 przypadki:

- klient kupił rozpoczął płatność nie dokończył, zapłacił na drugi dzień, trzeci...

- klient kupił i wybrał opcję płace przelewem tradycyjnym

Czy takie transakcje z marszu są niezaliczone, bo kupił, a nie wysłane ;). Czy liczy się od momentu zapłaty? Domyślam się, że druga wersja, ale chce się upewnić. 

oznacz moderatorów

led_provider
#10 Popularyzator#

Minęły 24 godziny od zadania pytanie do "Ekspertów" nie udzielono żadnej odpowiedzi.

 

Ponawiam zapytanie:

 

Proszę o informację w jaki sposób mogę nadać przesyłki paczkomatowe Allegro poprzez firmę Inpost w sobotę oraz w niedzielę?

Firma Inpost jak wasz pracownik napisał cytuje: „że jeśli chodzi o odbiór paczkę w sobotę, odbiór jest zależny od pracy oddziału na danym terenie, jeśli oddział nie pracuje, paczka nie zostanie odebrana w weekend”.

Program AlleProgres jest dedykowany głownie dla zamówień, przy których istnieje techniczna możliwość nadania/dostarczenia w jak najszybszym czasie, stąd zakładamy, że zamówienia weekendowe mogą nie spełnić wszystkich warunków.”

Zamówienie weekendowe nie spełnią żadnych warunków bo technicznie i fizycznie sprzedawcy ich nie mogą nadać. Klienci kupują najwięcej w weekend bo mają więcej czasu.

Chcecie, żeby sprzedawcy wysyłali przesyłki w weekend i wliczane jest to do wskaźnika AlleProgres, a technicznie firma Inpost nie odbierze przesyłek bo nie pracuje.

Druga kwestia zakup towaru po godzinach granicznych. Kurierzy firmy Inpost nie jeżdżą 24h na dobę i nie odbiera przesyłek od klientów po 10 razy tylko podjeżdżają jeden raz o danej godzinie.

Np. klient kupuje towar o godzinie 17 u mnie kurier zabiera przesyłki o godzinie 16.

Więc jak mam nadać przesyłki które klienci zakupią po godzinie 17, żeby zostały zaliczone do waszego programu AlleProgres?? Czekam na konkretną odpowiedź?

Nadmieniam, że nie ma możliwości zawiezienia przesyłek do oddziałów firmy Inpost, ponieważ są one niedostępne dla klientów z powodu pandemii Covid.

oznacz moderatorów

taniwedkarski_pl
#1 Nowicjusz#

Prosimy pracownika allegro o odpowiedź na wcześniejsze pytanie.

oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@taniwedkarski_pl @led_provider @WojciechB @AlePiesio @DrukiHD bardzo proszę o Waszą cierpliwość. Tak jak napisałam w pierwszym poście, Eksperci otrzymali dużo pytań również podczas webinaru, a chcemy stworzyć z tego wątku solidny merytorycznie materiał. Eksperci zapoznali się z Waszymi pytaniami i odpowiedzą na nie na początku przyszłego tygodnia. 

   Monika
   Moderatorka

   Razem możemy więcej!
  
oznacz moderatorów

ForBajk
#10 Popularyzator#

Nadaje przesyłki w paczkomacie i zawsze w soboty mniej więcej ok 12-14 kurier odbierał je. Dzisiaj zauważyłem, że orzez te wichury kurierzy nie jeżdżą i ani nie wrzucają paczek do paczkomatu ani ich nie odbierają. To sorry, ja ganiam jak debil dzisiaj z nadzieją, że zostaną odebrane tak jak w każdą wvzesniejszą sobotę, a oni nie odbiorą i jak mam być lepszy w tym miesiacu niż w październiku? To samo wczoraj w piątek nadalem przed godziną graniczną 13.00 jeszcze kilka paczek, a kurier ostatnie odebrał o godz. 12... 

oznacz moderatorów

ART_FOTO
#14 Krzewiciel#

No cóż, ja przez te wichury przez blisko 3 doby (do dzisiejszego południa) byłem bez prądu i nie tylko ja.Całe miasto było wyłączone przez cały czwartek.Przesyłek z paczkomatów przez to nie wyciagnęli od środy.Zrobili to dzisiaj, a jutro i tak do paczkomatów nie wsadzą, tak jak podają w komunikacie.Staty za wysyłki w terminie poleciały od ręki o 7% w dół, pomimo że człowiek Bogu ducha winny 😞

oznacz moderatorów

Kasia-staw
Ekspert Allegro.pl

@ForBajk @ART_FOTO Jeśli przewoźnik nie odebrał przesyłek na czas, możesz się do nas zgłosić z prośbą o wykluczenie zamówień z programu AlleProgres. Wtedy zamówienia, które z winy przewoźnika otrzymały status “wysłane” zbyt późno nie obniżą Twojego wskaźnika w programie.
 

Wykluczenie zamówień z Jakości sprzedaży jest równoznaczne z wykluczeniem tych zamówień również z programu AlleProgres - i odwrotnie. Oznacza to, że:

  • Wszystkie zamówienia wykluczone z Jakości sprzedaży ze względu na nieodebranie przesyłki na czas z winy przewoźnika - automatycznie wykluczamy też ze wskaźnika zamówień wysłanych tego samego dnia AlleProgres. Zasada ta obowiązuje od początku programu, czyli od lutego 2022. Przesyłki, które wykluczyliśmy z Jakości sprzedaży, były przez nas automatycznie wykluczane również z programu AlleProgres - nie zaniżały Twojego wskaźnika.
  • Nie ma możliwości wykluczenia zamówień wyłącznie z programu AlleProgres. Jeśli wykluczamy zamówienie z AlleProgres to automatycznie wykluczamy je również z Jakości sprzedaży.

Jeśli chcesz zgłosić prośbę o wykluczenie zamówień z programu AlleProgres to kliknij tutaj i
skorzystaj z formularza kontaktowego lub:

  • napisz do nas na Czacie 
  • zamów rozmowę telefoniczną
  • napisz wiadomość na WhatsApp


Jeśli przewoźnik potwierdził Ci, że problem leżał po jego stronie, możesz załączyć takie potwierdzenie do zgłoszenia. Wtedy będziemy mogli szybciej rozwiązać Twoje zgłoszenie.

oznacz moderatorów

Kasia-staw
Ekspert Allegro.pl

@taniwedkarski_pl @led_provider przepraszam za długi czas oczekiwania. Odpowiedziałam tutaj

oznacz moderatorów

NOMIX_PL
#8 Zapaleniec#

Od momentu zapłaty. Na to trzeba uważać by nie przegapić terminu wysyłki.

oznacz moderatorów

Kasia-staw
Ekspert Allegro.pl

@WojciechB w programie Alleprogres bierzemy pod uwagę zamówienia wysłane w dniu złożenia i opłacenia zamówienia lub w dniu złożenia zamówienia metodą pobraniową. Czyli w skrócie: liczymy tylko opłacone zamówienia lub te, w których kupujący wybrał pobraniową metodę płatności. Jeśli ktoś złoży zamówienie ale go nie opłaci to takiego zamówienia nie uwzględniamy we wskaźniku AlleProgres.

Przypadek 1: Zamówienie bez zakończonej płatności nie jest uwzględniane we wskaźniku AlleProgres. Liczy się dla nas moment zakończenia płatności i dopiero wtedy zamówienie jest liczone we wskaźniku. Jeśli kupujący złoży zamówienie w poniedziałek, a opłaci je dopiero w środę to dniem wysyłki tego samego dnia jest środa. 

Przypadek 2: Jeśli chodzi o przelew tradycyjny przez PayU to po tym, jak kupujący zrobi przelew i otrzymamy o tym informację od PayU, uznajemy zamówienie za opłacone. Podobnie jak w przypadku pierwszym - liczy się dla nas moment zakończenia płatności. Jeśli kupujący złoży zamówienie we wtorek, a opłaci je przelewem tradycyjnym przez PayU dopiero w czwartek to dniem wysyłki tego samego dnia jest czwartek. 

oznacz moderatorów

ART_FOTO
#14 Krzewiciel#

@Kasia-staw To wszystko jest oczywiste ale nadal nie ma odpowiedzi na konkretne pytanie zadawane wiele razy: Dlaczego nie zaliczacie do programu zamówień złożonych, opłaconych i nadanych w tym samym dniu jednak po godzinie granicznej przewoźnika?Dlaczego nie wystarczy zarejestrowanie przesyłki przez paczkomat lub punkt nadania, tylko potrzebne jest zeskanowanie przez kuriera?

Doskonale zdajecie sobie sprawę, że kurierzy kończą pracę wcześniej.Większość zamówień jest składana i opłacana po godzinie granicznej.Skoro nie zaliczacie do programu takich zamówień nadanych w tym samym dniu (to znaczy zaliczacie ale na niekorzyść współczynnika) do rabatowania, to program ten nie ma sensu.To znaczy ma sens ale tylko dla Was.Wykonać jak najmniej rabatów i ponieść jak najmniejsze koszty z tym związane.

oznacz moderatorów

led_provider
#10 Popularyzator#
 
 

Miesiąc się kończy, a my nadal nie mamy rzeczowej odpowiedzi z waszej strony??? Czas działa dla nas nie korzystnie. Przesyłki których nie da się nadać po godzinach granicznych wpływają nie korzystanie na wskaźnik AlleProgres – nie powinny się wliczać do wskaźnika.

 

Sprawa wysyłki po godzinach granicznych nie dotyczy tylko paczkomatów dotyczy to również poczty polskiej, DPD, UPS, waszej usługi Allegro One Box.

 

 Oczywiście macie tego świadomość, ale nie potraficie przyznać się do błędu i nie potraficie przedstawić korzystnego rozwiązania dla sprzedawców.

oznacz moderatorów