[18.01] Pytasz i wiesz - Allegro Ads

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Dziękujemy za udział w webinarze Pytasz i wiesz!
W tym wątku możecie zadać pytania dotyczące Allegro Ads.
Na wszystkie, tak jak podczas webinaru, będzie odpowiadał ekspert Allegro Ads, Krystian Adamczyk.
@kadamczyk3 jest Specjalistą ds. Marketingu Produktowego w Allegro Ads. Na co dzień Krystian zajmuje się komunikacją ze sprzedającymi, którzy korzystają (lub myślą o korzystaniu) z naszej platformy reklamowej. Przygotowuje materiały edukacyjne oraz promocyjne, a także dba o to, by doświadczenia Parterów reklamujących się z Allegro Ads były jak najlepsze.
Moderatorka
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
System nie rozróżnia, kto klika w reklamę, dlatego każde kliknięcie się liczy. Jeżeli chcesz sprawdzić, czy Twoja aukcja działa, to możesz to zobaczyć w Panelu Allegro Ads. Powinna świecić się na zielono (status “emituje się), a dodatkowo w statystykach zobaczysz jej łączną liczbę wyświetleń i kliknięć. Oferta reklamowana przez Ads niczym nie różni się od oferty wystawionej przez Ciebie - nie ma więc potrzeby, abyś w nią dodatkowo klikał.

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
[Pytanie z webinaru]
Czy stawka dla reklamy jest wyliczana na podstawie kategorii w której chcemy się reklamować?
Moderatorka
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Od kategorii zależy jedynie minimalna stawka CPC. Na stawkę sugerowaną wpływają również średnie stawki konkurencji.

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
[Pytanie z webinaru]
Stawki CPC, lepiej dać 20% więcej od sugerowanej czy 20% mniej na początek i obserwować ?
Moderatorka
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Sugerujemy trzymać się kwoty sugerowanej. Trudno odpowiedzieć na to pytanie, nie wchodząc w szczegóły konta. Jeżeli są to produkty, na które chcesz położyć szczególny nacisk, to lepiej od razu startować z ceną co najmniej sugerowaną lub wyższą. Należy pamiętać, że to jest “max CPC”, a realna kwota może być inna (niższa). Efektywne CPC - stawka, która jest ustalana od końca rankingu.

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
[Pytanie z webinaru]
Kampania sponsorowana nie wydaje całego budżetu (zazwyczaj ok 50%) mimo popularnego przedmiotu, stawkach ustawionych 40% ponad sugerowane. Co może być przyczyną? Dlaczego budżet dzienny jest nie wykorzystywany całkowicie?
Moderatorka
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Być może budżet jest ustawiony wyżej niż realny potencjał. Sugerowane widełki w systemie są orientacyjne, nie zawsze realne wydatki będą się w nich mieścić, bo system szacuje na podstawie podobnych produktów/konkurencji, a nie wie jak dana oferta się będzie wyklikiwana.
Proszę pamiętać, że wszystko zależy od tego, jak wielu kupujących wpisze w wyszukiwarkę frazę, która pozwoli na wyszukanie produktu - czyli po prostu od ruchu na portalu. Być może sama cena produktu zniechęca do kliknięcia, ponieważ mogą znaleźć ten sam w niższej cenie na listingu. Może to również być kwestia zdjęcia, czy jakichkolwiek informacji, które wyświetlają się, gdy kupujący widzi ofertę po raz pierwszy.

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
[Pytanie z webinaru]
Dzień dobry, na naszych kontach koszty ADS'ów w stosunku do poprzednich lat znacząco wzrosły, czasami nawet o 100%, czy jest taka tendencja rynku, czy my coś źle robimy? Może jakieś sugestie?
Moderatorka
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
To również pytanie, na które nie da się odpowiedzieć bez wchodzenia w szczegóły. Być może wprowadzane były na koncie zmiany, dochodziły nowe kampanie lub nowe miejsca wyświetleń reklamy. Nie wiemy również, czy razem z kosztami nie wzrosła sprzedaż. Na pewno klienci, którzy są z nami od lat, widzą wzrost cen, który spowodowany jest coraz silniejszą konkurencją reklamową. Na Allegro jest coraz więcej sprzedających, ale jednocześnie coraz większa ich liczba zaczyna korzystać z naszych rozwiązań.

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
[Pytanie z webinaru]
Czy jest pobierana dodatkowa prowizja za produkty sprzedane za pomocą reklamy?
Moderatorka
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Koszty Allegro Ads są kosztami odrębnymi od pozostałych działań prowadzonych na Allegro. Adsy nie pobierają dodatkowej prowizji, płacisz jedynie za to, co zostało wyklikane/ zobaczone przez kupujących.

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
[Pytanie z webinaru]
Jak naliczają się sprzedane sztuki?
Moderatorka
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
W statystykach znajdziesz informację, ile łącznie sztuk produktów zostało sprzedanych w ciągu 7 dni od kliknięcia w reklamę Allegro Ads. Jeżeli więc kupujący kliknął reklamę w poniedziałek, dodał ją do koszyka lub zainteresowanych i zakupił przedmiot w czwartek, sprzedaż zostanie zaliczona. Jeżeli jednak kupiłby produkt w kolejny poniedziałek, sprzedaż nie będzie już zaliczana na poczet Adsów. Jeżeli klikniemy na liczbę sprzedanych sztuk, to zobaczymy które oferty przypisaliśmy do tej sprzedaży.
W daną “Sprzedane sztuki” wliczamy również te oferty, które zostały sprzedane w Waszych sklepach po przejściu przez Reklamę Ads. Jeżeli więc reklamowany był produkt X, a kupujący kliknął w jego reklamę, a następnie przeszedł do Waszego sklepu i zakupił produkt Y, jego sprzedaż będzie wliczona zarówno w sprzedane sztuki, jak i wartość sprzedaży. Co ważne, możecie sprawdzić, jakie produkty były sprzedane, klikając w odnośnik w statystykach.
W przypadku reklamy graficznej mamy nie tylko opcję po kliknięciu, ale również po wyświetleniu reklamy (okienko czasowe jednego dnia).

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
[Pytanie z webinaru]
Jak jest liczona sprzedaż wspierana?
Moderatorka
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Sprzedaż wspierana dotyczy tylko reklamy graficznej. Wartość sprzedaży, która została zliczona do Ofert sponsorowanych, ale brała w tym udział reklama graficzna. Np. kupujący wchodzi na stronę główną allegro.pl, wyświetla się Twoja reklama graficzna. Następnie kupujący wpisuje frazę w wyszukiwarkę i klika w ofertę sponsorowaną. Dochodzi do zakupu. Wtedy przypiszemy ją sprzedaż do Oferty sponsorowanej, ale przy reklamie graficznej dodamy informację o wartość sprzedaży wspieranej.

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
[Pytanie z webinaru]
Czy po anulowaniu zakupu przez kupującego wartość sprzedaży zostanie skorygowana w statystykach?
Moderatorka
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Nie zostanie skorygowana.

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
[Pytanie z webinaru]
Jak definiowany jest zwrot z inwestycji?
Moderatorka
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Zwrot z inwestycji To stosunek wartości sprzedaży do poniesionych kosztów. Zilustrujmy to prostym przykładem:
jeżeli wartość sprzedaży wynosi 1000 zł, a koszt za reklamę 50 zł, to zwrot z inwestycji wyniesie 20 zł. Oznacza to, że za każdą wydaną na Allegro Ads złotówkę przychód wyniósł 20 zł. Zwrot z inwestycji nie uwzględnia Waszych wydatków związanych z wystawieniem, prowizją czy pozostałymi formami reklamy używanymi na Allegro.
- « POPRZEDNIA
- NASTĘPNA »