anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

[26.10] [23.11] [17.01] Pytasz i wiesz - pierwsze kroki na Allegro

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

W tym wątku po webinarach z serii Pytasz i wiesz  - pierwsze kroki na Allegro, znajdziecie zapis pytań i odpowiedzi jakie pojawiły się podczas spotkania.


Na Wasze pytania odpowiedzą:

la_nika_0-1697615457826.png

Ania @KwiatkowaPani  to szkoleniowiec z pasji, organizator z doświadczenia, inżynier z wykształcenia. Obecnie w Allegro zajmuje się organizacją i prowadzeniem szkoleń, których celem jest wzmocnienie sprzedaży i dostarczenie przedsiębiorcom praktycznej wiedzy na temat prowadzenia biznesu internetowego.

 

la_nika_4-1697460864068.png

Marta @martaowczarzak  w Allegro od 5 lat wspiera sprzedających i angażuje się w tematy związane z prowadzeniem sprzedaży na Allegro. Obecnie dba o jakość i rozwój doradców, którzy codziennie pomagają sprzedającym na każdym etapie sprzedaży. Prowadzi szkolenia on-line, na których przekazuje praktyczną wiedzę dotyczącą rozwoju biznesu na Allegro.

la_nika_6-1697460986304.png

Joanna @j_puslednik  w Allegro od ponad 4 lat wspiera Sprzedających w tematyce pozakupowej, w szczególności w obszarze dyskusji, komentarzy oraz praw konsumenta. Obecnie pracuje w Zespole dbającym o jakość i rozwój Doradców, którzy codziennie odpowiadają na pytania Sprzedających, m.in. przygotowuje materiały edukacyjne, prowadzi szkolenia, analizuje wyniki oraz uczestniczy w tworzeniu i usprawnianiu procesów, dbając przy tym o naszych Sprzedających.

la_nika_7-1697461091858.png

Olga @olga_stawska  na co dzień pomaga polskim i zagranicznym sprzedawcom w pierwszych krokach na Allegro. Wspiera ich w procesie rejestracji konta firmowego, konfiguracji ustawień sprzedaży oraz wystawianiu ofert. Chętnie dzieli się wiedzą i doświadczeniem, aby ułatwiać start sprzedającym na naszej platformie. Osiągane przez nich sukcesy są dla niej źródłem wielkiej satysfakcji.

la_nika_0-1701260299687.png

Asia @joanna_soldynska w Allegro już prawie 4 lata. Na co dzień pomaga stawiać pierwsze kroki na Allegro nowym Sprzedającym (po polsku, angielsku i niemiecku).

 

la_nika_8-1697461151025.png

Marta @Blacky_87  jest ekspertką w dziedzinie komunikacji cyfrowej i automatyzacji marketingu. W Allegro odpowiada za obszar promocji metod dostaw w dziale Delivery Experience. Poza pracą zajmuje się działalnością społeczną w obszarze technologii obywatelskich, ograniczenia wytwarzania odpadów i zrównoważonego transportu.

 

la_nika_9-1697461248322.png

Mateusz @m_janikowski  pracuje Allegro od 2022 roku. Wcześniej, przez blisko 8 lat tworzył i wdrażał strategie sprzedażowe na platformie Allegro dla kluczowych Sprzedających. Współpracował również ze sklepami ze strefy marek Allegro, pomagając im we wdrożeniu na platformę. Aktualnie zajmuje się współpracą ze sprzedającymi w zakresie szybkich i wygodnych metod dostaw Allegro One i rozwoju ich biznesu. Odpowiada za sprzedaż metody Allegro One na Allegro.

la_nika_10-1697461297044.png

Sławek @s_smietanski pracuje w Allegro od ponad 2 lat, obecnie jako Partner Support Specialist. Na co dzień zajmuje się kluczową obsługą Partnerów VIP, których wspiera w sprzedaży na Allegro. Odpowie na Wasze pytania na temat opłat oraz zwrotów prowizji w naszym serwisie.

la_nika_1-1697460523227.png

Romana @r_anisimow z zespołu Jakości oferty, która zajmuje się weryfikacją ofert pod kątem naruszeń regulaminowych. Czuwa nad kluczowymi elementami oferty takimi jak zdjęcia, opis oraz parametry. Dba o eliminowanie niedozwolonych przedmiotów z serwisu. Rozwieje Wasze wątpliwości dotyczące głównych elementów oferty oraz zasad dotyczących sprzedaży poszczególnych przedmiotów.

la_nika_2-1697460643382.png

Aleksandra @a_czajkowsk  jest prawniczką z kilkuletnim doświadczeniem, która od ponad 2 lat pracuje w Allegro jako specjalistka ds. jakości oferty i prawa konsumenckiego. Dba o poprawność i jakość ofert wystawianych na Allegro oraz ich zgodność z regulaminem serwisu i obowiązującym prawem. 

la_nika_0-1705581404484.jpeg

@k_owczarek1 w Allegro pracuje od 6 lat, z czego 3 lata wspierała sprzedawców w tematach związanych z wystawianiem ofert, logistyką, jakością sprzedaży, obsługą zamówień i narzędzi dostępnych w serwisie. Obecnie zajmuje się obszarami związanymi z Katalogiem produktów Allegro (produktyzacją) oraz parametryzacją.


Zachęcam do udziału w webinarach i zadawania pytań naszym Ekspertom! 

   Monika
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów
210 ODPOWIEDZI 210

Blacky_87
Ekspert Allegro.pl

Ponieważ nie jest to metoda Allegro Standard - więc wymaga podpisania umowy z przewoźnikiem. To jest Allegro Mix, gdzie my negocjujemy dla Was warunki, ale trzeba podpisać umowę i przyjdzie faktura od przewoźnika oddzielna za paczki poza Smart!

oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

[Pytanie z webinaru]
Dlaczego allegro pobrało ode mnie 11.99 jak zrobiłem paczkę przez zewnętrzny serwis i ją tam opłaciłem?

   Monika
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów

Blacky_87
Ekspert Allegro.pl

Prawdopodobnie dlatego, że paczka nie została nadana przez nasz system. W takiej sytuacji jesteście rozliczani przez przewoźnika na własnej umowie. U nas mogła się pojawić dopłata do Smart, raczej nie pełna kwota wysyłki. Jeśli jest inaczej, to zachęcam do kontaktu z naszym zespołem wsparcia i wyjaśnienia. 

oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

[Pytanie z webinaru]
Mam różny asortyment jak określić ilość sztuk w paczce, gabaryty towaru bardzo różne?

   Monika
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów

Blacky_87
Ekspert Allegro.pl

Można utworzyć różne cenniki dla różnych asortymentów. Możecie mieć aż do 250 cenników na 1 koncie 🙂 

oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

[Pytanie z webinaru]
Czy dostawy z Allegro One są obowiązkowe jeśli chcę sprzedawać na Allegro?

   Monika
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów

m_janikowski
Ekspert Allegro.pl

Metoda Allegro One nie jest metodą obowiązkową dla wszystkich sprzedających. W przypadku, gdy produkty, które sprzedajemy są towarami, które dostępne są w Smart! to wtedy konieczne jest spełnienie warunków Smart’a a co za tym idzie, wymaganym jest również posiadanie metody Allegro One [punkt,box] lub metody Allegro One Kurier [punkt,box,kurier] jeśli Wasz magazyn jest w strefie One Kuriera. Jest to jeden z warunków ostatnich zmian w usłudze.
My zachęcamy do aktywacji metody One, nie tylko dla tych z Was, którzy sprzedają towary w Smarcie, ale również dla tych, którzy nie biorą udziału w programie a gabaryty przesyłek pozwalają na nadawanie towarów w metodzie One. Docieramy wtedy do kupujących, którzy zamawiaj paczki do automatów paczkowych, czyli naszych zielonych One Box-ów oraz tych, którzy wybierają opcją odbioru w punkcie lub dostawę kurierską do drzwi, także w wersji pobraniowej, czyli płatnej przy odbiorze. 

oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

[Pytanie z webinaru]
Czy z racji tego, że Allegro One to usługa Allegro ma jakieś dodatkowe benefity?

   Monika
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów

m_janikowski
Ekspert Allegro.pl

W przypadku metody One to benefity dla sprzedających są następujące: obecnie One posiada najniższy co-finance w metodzie Smart!.
Dodatkowo uruchamiając metodę One uruchamiamy opcję dostaw nie tylko do automatów paczkowych, ale również do punktów odbioru oraz do drzwi kupującego. W przypadku dostaw nadanych w piątek w metodzie One Kurier z dostawą na jutro, paczki z piątku dostarczane są w soboty, nie w poniedziałki.
One to również bezpłatne odbiory przesyłek, niezależnie od nadawanego wolumenu - kurierzy podjeżdżają już od pierwszej paczki.
Dodatkowo udostępniamy również możliwość aktywacji darmowego stałego zlecenia…
Lista benefitów jest długa, tu wskazuję te z mojego punktu widzenia najistotniejsze, całość dostępna jest tutaj.

oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

[Pytanie z webinaru]
Jak sprawdzić, czy Allegro One obsługuje mój rejon?

   Monika
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów

m_janikowski
Ekspert Allegro.pl

W przypadku weryfikacji wystarczy na stronie  zweryfikować kod pocztowy. Po sprawdzeniu kodu wystarczy uruchomić właściwe metody w cenniku dostaw i aktywować cennik na ofertach.
Jeśli jednak rejon, z którego nadajecie paczki nie znajduje się w dedykowanej strefie to zapraszam do kontaktu e-mail na adres
onehandlowy@allegro.pl proszę wysłać nip firmy, adres magazynu wysyłkowego raz loginy kont Allegro - sprawdzimy potencjał lokalizacji i przekażemy informację, czy możliwa jest aktywacja rejonu.

oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

[Pytanie z webinaru]
Przesyłki nadane za pośrednictwem Allegro One Box mimo umieszczenia w skrytce przed godziną graniczną na nadanie, zostaje odebrana dopiero dnia następnego. Przez co terminowość wysyłki i nadania tego samego dnia spada. Co w takiej sytuacji? Gdzie zgłaszać takie przesyłki? 

   Monika
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów

m_janikowski
Ekspert Allegro.pl

Tu wystarczy zgłosić taką sytuację przez formularz kontaktowy. 
Dział pomocy szybko i sprawnie weryfikuje sytuację. Ważne, aby powołać się na dany numer przesyłki - im więcej szczegółów w zgłoszeniu zostanie przekazanych do działu pomocy, tym szybciej koleżanki i koledzy będą mogli pomóc w weryfikacji sprawy i rozwiązaniu zgłoszenia. 

oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

[Pytanie z webinaru]
Jak zacząć sprzedawać? Co jest potrzebne, zanim zacznę?

   Monika
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów

olga_stawska
Ekspert Allegro.pl

 Tak naprawdę niewiele.  Konieczne są trzy rzeczy: pomysł, rzeczy na sprzedaż i konto firmowe na Allegro. 

Rozpoczęcie sprzedaży jest proste. Możemy proces podzielić na cztery kroki: założenie konta firmowego, uzupełnienie niezbędnych zakładek w Ustawieniach Sprzedaży, aktywacja Pakietu Powitalnego, i ostatni punkt - wystawienie oferty. 

Proces rejestracji jest prosty i bardzo szybki. Po uzupełnieniu formularza rejestracyjnego otrzymacie link aktywacyjny na e-mail, następnie do aktywacji konta potrzebny będzie przelew weryfikacyjny wykonany z konta firmowego, przelew w kwocie 1 zł. Wyjątkiem jest jednoosobowa działalność gospodarcza, wtedy przelew może być zrobiony z konta prywatnego właściciela firmy. Jeśli chcecie sprzedawać bez ograniczeń, na sam koniec, trzeba będzie załączyć dokumenty właściciela firmy - zdjęcie dowodu osobistego, paszportu, lub karty pobytu. 
Po zrobieniu przelewu oraz załączeniu niezbędnych dokumentów weryfikacja konta firmowego może zająć maksymalnie 3 dni robocze.  

Zachęcam do zapoznania się z naszym kursem odnośnie rejestracji konta firmowego.

oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

[Pytanie z webinaru]
Jak Allegro wspiera początkujących sprzedających?

   Monika
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów

olga_stawska
Ekspert Allegro.pl

 Allegro wspiera początkujących sprzedających na wielu płaszczyznach:

Po pierwsze, oferuje pierwszym kontom firmowym Program powitalny - został on  specjalnie stworzony dla nowych sprzedających tak, aby  wspierać ich w pierwszych krokach na Allegro. Pakiet powitalny zawiera różne zniżki i narzędzia które ułatwią i usprawnią Waszą sprzedaż na Allegro. 

Więcej informacji odnośnie Pakietu Powitalnego znajdziecie tutaj.

Po drugie, mamy Smart dla początkujących!- dla nowych sprzedających uprościliśmy warunki uzyskania statusu Smart!. Aby rozpocząć sprzedaż ze Smartem wystarczy spełnić te trzy warunki: 

1) Ukończyć kurs ze Smarta na platformie szkoleniowej Akademii Allegro 
2) Udostępnić w swoich ofertach:

  • co najmniej 3 metody dostawy do punktów odbioru lub automatów paczkowych z listy metod kwalifikujących, w tym Allegro One (Punkt, Box) lub Allegro One (Punkt, Box, Kurier) oraz
  • co najmniej 2 metody dostawy do drzwi z listy metod kwalifikujących. 

3) Uzupełnić zakładkę “Zwroty” 

Więcej informacji o sprzedaży ze Smart znajdziecie tutaj.

 

oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

[Pytanie z webinaru]
Jakie są wady i zalety sprzedaży na Allegro?

   Monika
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów

olga_stawska
Ekspert Allegro.pl

Główne zalety sprzedaży na Allegro to:

  • Szybka i prosta rejestracja 
  • Nasza platforma jest intuitywna i prosta w użyciu 
  • Brak konieczności podpisywania umów z dostawcami. Mamy już podpisane umowy i wynegocjowane konkurencyjne stawki. Wystarczy, że wybierzecie w zakładce “Dostawy” jakie metody dostaw chcielibyście udostępnić kupującym.
  • Możliwość sprzedaży nie tylko na rynku polskim, ale i zagranicznym. Dla zainteresowanych rozszerzeniem sprzedaży polecam artykuł.
  • Automatyczne tłumaczenie ofert na język czeski i angielski w sprzedaży za granicą
  • Pomoc naszych ekspertów oraz bezpłatny dostęp do materiałów pomocniczych.

    Zachęcamy do odwiedzania naszej platformy szkoleniowej Akademii Allegro gdzie mamy multum kursów, webinarów oraz podcastów związanych z tematyką sprzedażową na Allegro. Link do platformy:
    https://allegro.pl/akademia


Natomiast jeśli chodzi o wady, to warto wspomnieć o dużej konkurencji. Ta kwestia może być traktowana zarówno jako zaleta jak i wada. Dzięki temu, że Allegro jest najbardziej popularną platformą zakupową macie możliwość dotarcia do dużej liczby potencjalnych klientów, natomiast jest to konkurencyjny rynek, więc warto się zastanowić jak możecie się wyróżnić na tle innych sprzedających oraz w jaki sposób możecie podkreślić unikatowość waszych produktów.
Dobrym miejscem na zainteresowanie potencjalnego klienta jest zakładka “O sprzedającym” gdzie w ciekawy sposób możecie przedstawić swoją firmę.
Warto również pamiętać o dobrej jakości wystawieni onej oferty (parametry, zdjęcia, opis produktu) jak i o dobrej komunikacji z klientem. Wasza odpowiedź i jej czas będą policzone w panelu jakości sprzedaży, co będzie widoczne dla klientów.  Zachęcam do zapoznania się z artykułem.

oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

[Pytanie z webinaru]
O co chodzi z tymi abonamentami i jakie daje mi to korzyści? Czy mając abonament allegro pobiera prowizję od sprzedaży?

   Monika
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów