Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
W tym wątku po webinarach z serii Pytasz i wiesz - pierwsze kroki na Allegro, znajdziecie zapis pytań i odpowiedzi jakie pojawiły się podczas spotkania.
Na Wasze pytania odpowiedzą:
Ania @KwiatkowaPani to szkoleniowiec z pasji, organizator z doświadczenia, inżynier z wykształcenia. Obecnie w Allegro zajmuje się organizacją i prowadzeniem szkoleń, których celem jest wzmocnienie sprzedaży i dostarczenie przedsiębiorcom praktycznej wiedzy na temat prowadzenia biznesu internetowego.
Marta @martaowczarzak w Allegro od 5 lat wspiera sprzedających i angażuje się w tematy związane z prowadzeniem sprzedaży na Allegro. Obecnie dba o jakość i rozwój doradców, którzy codziennie pomagają sprzedającym na każdym etapie sprzedaży. Prowadzi szkolenia on-line, na których przekazuje praktyczną wiedzę dotyczącą rozwoju biznesu na Allegro.
Joanna @j_puslednik w Allegro od ponad 4 lat wspiera Sprzedających w tematyce pozakupowej, w szczególności w obszarze dyskusji, komentarzy oraz praw konsumenta. Obecnie pracuje w Zespole dbającym o jakość i rozwój Doradców, którzy codziennie odpowiadają na pytania Sprzedających, m.in. przygotowuje materiały edukacyjne, prowadzi szkolenia, analizuje wyniki oraz uczestniczy w tworzeniu i usprawnianiu procesów, dbając przy tym o naszych Sprzedających.
Olga @olga_stawska na co dzień pomaga polskim i zagranicznym sprzedawcom w pierwszych krokach na Allegro. Wspiera ich w procesie rejestracji konta firmowego, konfiguracji ustawień sprzedaży oraz wystawianiu ofert. Chętnie dzieli się wiedzą i doświadczeniem, aby ułatwiać start sprzedającym na naszej platformie. Osiągane przez nich sukcesy są dla niej źródłem wielkiej satysfakcji.
Asia @joanna_soldynska w Allegro już prawie 4 lata. Na co dzień pomaga stawiać pierwsze kroki na Allegro nowym Sprzedającym (po polsku, angielsku i niemiecku).
Marta @Blacky_87 jest ekspertką w dziedzinie komunikacji cyfrowej i automatyzacji marketingu. W Allegro odpowiada za obszar promocji metod dostaw w dziale Delivery Experience. Poza pracą zajmuje się działalnością społeczną w obszarze technologii obywatelskich, ograniczenia wytwarzania odpadów i zrównoważonego transportu.
Mateusz @m_janikowski pracuje Allegro od 2022 roku. Wcześniej, przez blisko 8 lat tworzył i wdrażał strategie sprzedażowe na platformie Allegro dla kluczowych Sprzedających. Współpracował również ze sklepami ze strefy marek Allegro, pomagając im we wdrożeniu na platformę. Aktualnie zajmuje się współpracą ze sprzedającymi w zakresie szybkich i wygodnych metod dostaw Allegro One i rozwoju ich biznesu. Odpowiada za sprzedaż metody Allegro One na Allegro.
Sławek @s_smietanski pracuje w Allegro od ponad 2 lat, obecnie jako Partner Support Specialist. Na co dzień zajmuje się kluczową obsługą Partnerów VIP, których wspiera w sprzedaży na Allegro. Odpowie na Wasze pytania na temat opłat oraz zwrotów prowizji w naszym serwisie.
Romana @r_anisimow z zespołu Jakości oferty, która zajmuje się weryfikacją ofert pod kątem naruszeń regulaminowych. Czuwa nad kluczowymi elementami oferty takimi jak zdjęcia, opis oraz parametry. Dba o eliminowanie niedozwolonych przedmiotów z serwisu. Rozwieje Wasze wątpliwości dotyczące głównych elementów oferty oraz zasad dotyczących sprzedaży poszczególnych przedmiotów.
Aleksandra @a_czajkowsk jest prawniczką z kilkuletnim doświadczeniem, która od ponad 2 lat pracuje w Allegro jako specjalistka ds. jakości oferty i prawa konsumenckiego. Dba o poprawność i jakość ofert wystawianych na Allegro oraz ich zgodność z regulaminem serwisu i obowiązującym prawem.
@k_owczarek1 w Allegro pracuje od 6 lat, z czego 3 lata wspierała sprzedawców w tematach związanych z wystawianiem ofert, logistyką, jakością sprzedaży, obsługą zamówień i narzędzi dostępnych w serwisie. Obecnie zajmuje się obszarami związanymi z Katalogiem produktów Allegro (produktyzacją) oraz parametryzacją.
Zachęcam do udziału w webinarach i zadawania pytań naszym Ekspertom!
Zgodnie z przepisami Ustawy z dnia 30 maja 2014 o prawach konsumenta, kupujący powinien odesłać zwracany produkt w ciągu 14 dni od daty zgłoszenia odstąpienia. Jeśli przesyłka ze zwrotem zaginęła, to jako sprzedający możesz wstrzymać się ze zwrotem pieniędzy, do czasu otrzymania towaru. Kupujący natomiast powinien reklamować ją u przewoźnika.
[Pytanie z webinaru]
Zwroty kto ponosi koszta? I ile one wynoszą?
Koszt zwrotu ponosi kupujący. Zgodnie z Ustawą z dnia 30 maja 2014 o prawach konsumenta, sprzedający powinien zwrócić kupującemu koszt towaru + najniższy zwykły koszt przesyłki w danej ofercie (koszt dostawy), kupujący natomiast powinien opłacić koszty przesyłki zwrotnej (chyba że korzysta ze SMART, bądź innej darmowej metody zwrotu).
[Pytanie z webinaru]
Warunki zwrotów i warunki reklamacji...jak one mają wyglądać? Pytanie powstało, bo prowadzę sprzedaż na niemieckich portalach i tam takie warunki musiał mi tworzyć prawnik. Jak to wygląda na allegro?
Aby dodać do swoich ofert warunki zwrotów i reklamacji, skorzystaj z formularzy, dostępnych w zakładce: Allegro -> Moje Allegro -> Sprzedaż -> Ustawienia sprzedaży -> Warunki zwrotów lub Warunki reklamacji.
Możesz stworzyć różne warunki, dla różnych ofert. Podczas uzupełniania korzystasz z checkboxów, nie musisz dodawać samodzielnie żadnych informacji, poza adresem do zwrotów/adresem do reklamacji.
Szczegóły znajdziesz w Pomocy:
[Pytanie z webinaru]
Sprzedaż a reklamacje. Jeżeli rzecz jest używana jak wpisać reklamacje ?
Jeśli jesteś przedsiębiorcą, kupujący ma prawo reklamować produkt niezgodny z umową, niezależnie od jego stanu. Wówczas jednak nie będzie mógł reklamować wad, które opisałeś w ofercie, dlatego tak ważne jest, aby w przypadku używanych produktów jak najdokładniej opisać wady w opisie oferty.
[Pytanie z webinaru]
Jak dobrze stworzyć opis produktu?
Przede wszystkim oferta powinna się skupiać bezpośrednio na oferowanym produkcie.
Istotne jest, aby zarówno tytuł, jak i opis oferty były skonstruowane jasno i przejrzyście, by nie zawierały sprzeczności. Dokładnie opisz produkt, ze wszystkimi szczegółami, czasem mniej znaczy więcej - zwróć uwagę na stylistykę i na ogólną prezencję oferty.
Zwróć uwagę na wyraźne zdjęcia - które zwracają uwagę na istotne elementy produktu. Dobrym pomysłem jest umieszczanie zdjęć produktu w aranżacji - jednak trzeba uważać, żeby nie wprowadzała w błąd co do danego przedmiotu i tego, co Kupujący otrzyma po zakupie.
Unikaj zawierania słów kluczowych niezwiązanych z produktem, bo może to wprowadzać w błąd potencjalnych kupujących, np. nie umieszczaj nazw innych znanych przedmiotów, marek.
Pomyśl, jakie Ciebie oferty zachęcają do kupna i czego jako Kupujący byś oczekiwał.
[Pytanie z webinaru]
Jak prawidłowo wystawiać swoje produkty?
Podstawowa zasada to przejrzystość opisu, tak aby nie wprowadzał w błąd kupujących. Obowiązuje zakaz używania słów kluczowych niezwiązanych z produktem, wyprowadzania sprzedaży poza serwis (linki nieposzerzające wiedzy o produkcie, dane kontaktowe), zakaz umieszczania napisów na zdjęciach - zdjęcia mogą prezentować certyfikaty, technologie, elementy graficzne (np. strzałki).
Zabronione są napisy poza wyjątkami: logo marki/producenta, oznaczenia kolorów i wzorów oraz liczby i jednostki.
Umieść ofertę w odpowiedniej kategorii i zadbaj o poprawność jej opisu.
Wszystkie wymogi dotyczące wystawiania ofert na Allegro znajdziecie w Załączniku nr 2 do Regulaminu Allegro - zachęcamy do zapoznania się z nim.
[Pytanie z webinaru]
Jak dopasować miniaturki na Allegro?
Zgodnie z Regulaminem (załącznik nr 2, artykuł 2, punkt 2.2) towar powinien być zaprezentowany na czystym i białym tle o wartości (RGB 255. 255. 255).
Na zdjęciu powinien być ukazany przedmiot sprzedaży, można pokazać go w kilku rzutach, o ile nie wprowadza to w błąd.
Na miniaturce możesz przedstawić tylko i wyłącznie jeden wariant (np. kolor lub wzór graficzny) oferowanego przedmiotu. Na miniaturach nie mogą znaleźć się żadne napisy, logo, symbole oraz znaki wodne (np. znak wifi czy podpis sprzedającego). Na miniaturze oferty można pokazać efekty graficzne takie jak refleksy świetlne, światło lasera itp. tak długo, jak taki efekt może naprawdę być widoczny na przedmiocie. Jeżeli te rzeczy można zobaczyć i faktycznie istnieją, to mogą zostać pokazane na miniaturze.
[Pytanie z webinaru]
Ustawianie wariantów produktów - jak zrobić?
Można łączyć w wielowariantowość oferty, które mają takie samo przeznaczenie, są tej samej marki oraz wystawione są w tej samej kategorii. Zalecamy, aby sprzedający zmienił zdjęcie główne - tak, aby było takie same jak w pozostałych ofertach, które chce połączyć.
Jeżeli oferty nie spełniają tych warunków, to należy je rozłączyć.
Jeśli chodzi o warianty produktowe, to łączy je nasz automat i tutaj brane są pod uwagę parametry produktu.
[Pytanie z webinaru]
Czy prowadzona jest jakakolwiek weryfikacja opisów wystawianych do sprzedaży przedmiotów pod względem sensu ich opisu? Opisy sporządzone z wykorzystaniem translatorów (chyba Google) ubliżają ustawie o kulturze i ochronie języka polskiego - Dz. U. RP 2021: Rozdz. 2. art. 7. Zwracam uwagę na nadrzędność ustawy nad każdym innym prawem, a zwłaszcza tzw. prawem powielaczowym, regulaminami, zasadami itp.
Nie, nie prowadzimy weryfikacji ofert pod względem ich zgodności z ortografią czy stylistyką. Zwracamy natomiast uwagę na błędy w opisie lub sprzeczne informacje, które mogą wprowadzać w błąd co do oferowanego przedmiotu i w takich przypadkach podejmujemy odpowiednie działania.
[Pytanie z webinaru]
Czy zamieszczona już oferta może być edytowana? (zmiana/dodanie zdjęć, opisów, cena)
Oczywiście można edytować wystawioną już ofertę. Aby zmienić szczegóły oferty przejdź do zakładki Mój asortyment, przy wybranej ofercie wybierz [akcje] i kliknij [edytuj].
[Pytanie z webinaru]
Klient kupuje w SMART! i robi zwrot. Czy za ten zwrot sprzedawca coś płaci?