[9.08] Pytasz i wiesz - zwroty na Allegro

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Dziękujemy za udział w webinarze z serii Pytasz i wiesz!
W tym wątku na pytania dotyczące zwrotów na Allegro odpowie Ekspertka -Katarzyna Stasiuk. Znajdziecie tutaj też wszystkie pytania i odpowiedzi jakie pojawią się podczas webinaru, aby zawsze mieć je pod ręką.
@k_stasiuk w Allegro pracuje ponad 4 lata. Na co dzień wspiera naszych sprzedających w rozwoju na Allegro i Allegro Lokalnie. Pomaga w rozwiązywaniu spraw pozakupowych, m.in. w Dyskusjach czy komentarzach. Wyjaśnia naszym partnerom, jakie są ich prawa, ale też obowiązki wynikające z przepisów Kodeksu Cywilnego oraz Ustawy o prawach konsumenta.
Zachęcamy do zadawania pytań!
Mamy od Was bardzo dużo pytań, dlatego poprosimy o cierpliwość. W ciągu najbliższych dni będziemy publikować pytania i odpowiedzi z webinaru.
Moderatorka
_____________
Daj znać, co myślisz o Allegro Gadane i wypełnij ankietę! 🙂

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
[Pytanie z webinaru]
Co jeśli klient nie odebrał paczki z paczkomatu, ale nie odstąpił od umowy, nie ma z nim kontaktu i przez np 2 miesiące nie można uzyskać odpowiedzi czy rezygnuje z zamówienia? Powinniśmy wysłać jeszcze raz czy możemy założyć że rezygnuje?
Moderatorka
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
W takiej sytuacji warto mailowo wyznaczyć kupującemu czas w jakim ma odebrać zamówienie z zastrzeżeniem, że jeśli tego nie uczyni, wówczas sami Państwo anulujecie transakcje, czyli odstępujecie od tej umowy. W takiej sytuacji należy zwrócić kupującemu pieniądze (najlepiej przez Allegro Finanse), jeśli była to płatność z góry.

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
[Pytanie z webinaru]
Co powinniśmy zrobić w sytuacji, gdy klient nie odebrał paczki z paczkomatu, ale płacił za wysyłkę? Zwracamy środki za wysyłkę?
Moderatorka
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Jeśli kupujący odstąpił od umowy, choć wcześniej nie odebrał paczki, wówczas zwraca się to co mówi ustawa, czyli koszt towaru plus koszt najtańszej przesyłki w ofercie.

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
[Pytanie z webinaru]
Klient nie odebrał opłaconej przesyłki. Przesyłka wraca do nas. Całkowity brak kontaktu z klientem. Zero odpowiedzi na maile i telefony. Co robić dalej?
Moderatorka
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Jeśli kupujący nie reaguje, to nadal należy wysłać mail i wyznaczyć kupującemu czas w jakim ma odebrać zamówienie z zastrzeżeniem, że jeśli tego nie uczyni, wówczas sami Państwo anulujecie transakcje, czyli odstępujecie od tej umowy. W takiej sytuacji należy zwrócić kupującemu pieniądze (najlepiej przez Allegro Finanse).

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
[Pytanie z webinaru]
Kto powinien zapłacić za odesłanie towaru, który kupujący przez pomyłkę przesłał do nas?
Moderatorka
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Skoro do pomyłki doszło ze strony kupującego, wówczas on powinien ponieść koszt zwrotu niewłaściwego produktu.

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
[Pytanie z webinaru]
Oferuję kupującym bez smarta darmową wysyłką pocztą, czy mogę nie zwracać pieniędzy za wysyłkę jeśli klient wybierze inny sposób dostawy?
Moderatorka
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Zakładam, że sytuacja będzie dotyczyć odstąpienia od umowy na podstawie art. 27 ustawy o prawach konsumenta.
Otóż jeśli w ofercie oferuje się bezpłatną opcję dostawy towaru (w postaci np. listu poleconego za 0 złotych) i nie wynika to z usługi Smart, wówczas należy traktować taką opcję jako najtańszy zwykły sposób dostarczenia rzeczy. Czyli, jeżeli konsument z opcji sklepu wybrał opcją odpłatną (np. przesyłkę kurierską w cenie 15 złotych), to po odstąpieniu przez niego od umowy sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu tych kosztów, skoro w ofercie ma np. list polecony za 0 zł (bez Smart).
- « POPRZEDNIA
- NASTĘPNA »